skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak už asi mnozí vědí, tak už se nějaký ten pátek krom škodovek velice zajímám především o historická vozidla a zejména pak nákladní a autobusy, o ty asi nejvíc a v čele s autobusovou legendou " ŠKODOU 706 RTO". Po mnoha kladných ohlasech zdejších škodvkářů k mojí činnosti jsem se rozhodl založit kartu, ve které budete moci sledovat moji nelehkou cestu ke kýženému cíli.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Vojtik / autobusy - komentáře:
18:40:36
13.12.2009
13.12.2009
Hřib
-> Vojtik: ty silentbloky na motor se řešily na k-rep., JuraOV - zelená ŠL - asi ví víc - jinak taky obdivuju a držím palce
21:00:44
12.12.2009
12.12.2009
Vojtik
Díky za chvály, barva je ze spreje a prodávaj to celkem běžně v drogeriích a barvách atd, je jí docela dost odstínů, takže na filtrbox by asi taky měla bejt. Jinak pokud dobře dopadne oprava motoru - v pondělí budu čistit blok a jiné hlavy, lepit díru v bloku a možná i montovat hlavy, tak budu moct nalejt fridex a zazimovat ji a na jaře bych udělal nějakej zájezd za režijní cenu, tak dám kdyžtak včas vědět :) Jinak asi až Hrocháč
20:04:00
12.12.2009
12.12.2009
venca5
Táto záľuba sa mi veľmi páči...tento rok som videl takýto zrenovovaný autobus RTO na autosalóne v Nitre...nádhera... . Tak veľa úspechov, nech sa aj tebe niekedy podarí takto vystavovať..
17:10:32
12.12.2009
12.12.2009
rubigall
Nevieš robia tú kladivkovú aj v otieni ako ju má škoda 1000 mb na vzduchovom filtry?
16:20:07
12.12.2009
12.12.2009
stika87 - Maschinenführer
cau no krasne to dvas do kupi :) kdy ze se to jede na tu dovcu ? :)
13:58:09
12.12.2009
12.12.2009
Jožynek
-> Vojtik: čo je zač ten výrobca tej kladívkovej? vyzerá to pekne, tak "dobovo"
13:23:35
12.12.2009
12.12.2009
j_j
nekonečnej respekt ! jen bych se chtěl zeptat jeslti ta kladívkovka je ze spraye díky moc..
13:31:45
09.12.2009
09.12.2009
gixxer
Prajem vela stastia a trpezlivosti pri renovacii. Keby ste mali zaujem rozsirit svoju zbierku o prives KAROSA B 40, mozem poskytnut blizsie informacie
www.veterany.eu/?p=1832
www.veterany.eu/?p=1832
20:12:57
13.11.2009
13.11.2009
Vojtik
-> Gemini: Díky, asi pojedu na výlet...třeba někam k vodě
20:40:26
11.11.2009
11.11.2009
Gemini
si blázen tož hodne štestí s tím Pertinaxem..
13:09:12
31.10.2009
31.10.2009
techgen
Vela stastia
15:53:16
22.10.2009
22.10.2009
radekp
-> Vojtik: Takové renovace musí lézt šíleně do peněz,že? Plánuješ autobusy po renovaci nějak využít? Myslím jinak než zase uskladnit, propůjčit do muzea?
20:09:28
11.10.2009
11.10.2009
Majo1882 - zrušená registrace
-> Vojtik: Klobúk dolu.Už len nájsť niečo také je dnes umenie.Ako autob usár som tiež premýšlal odkúpiť tú moju Karosu, keď ju budú chcieť vyradiť.Ale to by asi nedopadlo doma dobre.
11:07:32
11.09.2009
11.09.2009
kingbacker
Co říct než slova chvály a poklony...kdo se pustí do takovýho projektu, musí bejt dost zkušenej a opravdickej blázen, ale takový lidi jsou pro mě nejlepší
10:06:31
10.09.2009
10.09.2009
kenny89
Tak pred tebou smekam :-) moc se mi libi tvoje prace.tak hodne zdaru
21:09:32
31.08.2009
31.08.2009
Vojtik
-> Shackall: Děkuji za kritiku, vše vysvětlím Všechny momentálně prováděné práce mají za úkol zakonzervovat momentální stav a přizpůsobit celý autobus na provoz na pár let, než dojde na skutečnou renovaci do šroubku. Jedná se jen o opravy technického charakteru s malým přihlédnutím na estetiku. Tím je několik odpovědí již částečně zodpovězeno
1. Okna půjdou ven za pár let při plánované renovaci "do šroubku"
2 .ŠD má také jakýsi rám, ale né samostatně demontovatelný, ale karoserie je s rámem jeden celek a tvoří dohromady polosamonosnou karoserii.
S tím, že oklepu a opískuji kolečko rzi počítám, hodně sežrané díly se vyměněj...
3. Brzdy jsou vzduchové, prakticky vše se dá sehnat nové, nebo výměným způsobem nechat repasovat, potrubí se ohýbá na míru pomocí autogenu a písku z rovné trubky - žádný problém, hadice dělají na zakázku podle vzoru na každém rohu, za pár korun.
4. Spotřební věci: Palivové filtry jsou totožné minimálně co vím s Karosama 700, 900, liaz atd,olejové filtry s Karosama 700, Liazky...Vše naprosto běžné.
Vzduchový filtr je olejový ( nečistoty se zachytávají v oleji ) a ještě za ním je celoživotní filtr z jakési cupaniny, který stačí vymýt a napustit olejem. Termostaty atd jsou stejné s Matesama, Liazkama, Karosama700 atd, stejně tak veškeré jiné díly do motoru, všechny motory jsou stejné.
5.Interier je sice moc pěknej, ale při renovaci ze bude dělat celej + přečalounění sedaček - drobné trhlinky a dírky a jedna dvojsedačka je uplně jiná.
6.Stříkání palubky vzniklo náhodou a uplně mimo plán - Dával jsem správné kontrolky místo škodováckých, generálkoval jsem tachograf, přeměřoval přesnost tlakoměrů, dával místo palivoměru voltmetr ( V kufru je jiná nádrž, která nemá plovák - minulý majitel to udělal, páč mu kradli naftu z origo nádrže a já to tak zatím ze stejného důvodu do generálky nechám ) a ještě jsem měnil teploměr za jiný, který nemá upálenou patici na osvětlovací žárovku, takže se vyskytla prakticky holá přístrojovka a když jsem viděl, jak se z ní loupou dvě vrstvy štětkolaku, tak jsem neodolal, vybrousil a sříknul sprejema ( stříkací kit, dobroušení, základovka a dvakrát vrchní barva). Njedná se o žádnou precizní renovaci, ale myslím, že to za to stálo, je to asi tak 356krát lepší, než ta prasečina, která tam byla
Snad Ti mé vysvětlení postačilo a kdybys ještě něco chtěl vědět, tak se zase klidně zeptej
1. Okna půjdou ven za pár let při plánované renovaci "do šroubku"
2 .ŠD má také jakýsi rám, ale né samostatně demontovatelný, ale karoserie je s rámem jeden celek a tvoří dohromady polosamonosnou karoserii.
S tím, že oklepu a opískuji kolečko rzi počítám, hodně sežrané díly se vyměněj...
3. Brzdy jsou vzduchové, prakticky vše se dá sehnat nové, nebo výměným způsobem nechat repasovat, potrubí se ohýbá na míru pomocí autogenu a písku z rovné trubky - žádný problém, hadice dělají na zakázku podle vzoru na každém rohu, za pár korun.
4. Spotřební věci: Palivové filtry jsou totožné minimálně co vím s Karosama 700, 900, liaz atd,olejové filtry s Karosama 700, Liazky...Vše naprosto běžné.
Vzduchový filtr je olejový ( nečistoty se zachytávají v oleji ) a ještě za ním je celoživotní filtr z jakési cupaniny, který stačí vymýt a napustit olejem. Termostaty atd jsou stejné s Matesama, Liazkama, Karosama700 atd, stejně tak veškeré jiné díly do motoru, všechny motory jsou stejné.
5.Interier je sice moc pěknej, ale při renovaci ze bude dělat celej + přečalounění sedaček - drobné trhlinky a dírky a jedna dvojsedačka je uplně jiná.
6.Stříkání palubky vzniklo náhodou a uplně mimo plán - Dával jsem správné kontrolky místo škodováckých, generálkoval jsem tachograf, přeměřoval přesnost tlakoměrů, dával místo palivoměru voltmetr ( V kufru je jiná nádrž, která nemá plovák - minulý majitel to udělal, páč mu kradli naftu z origo nádrže a já to tak zatím ze stejného důvodu do generálky nechám ) a ještě jsem měnil teploměr za jiný, který nemá upálenou patici na osvětlovací žárovku, takže se vyskytla prakticky holá přístrojovka a když jsem viděl, jak se z ní loupou dvě vrstvy štětkolaku, tak jsem neodolal, vybrousil a sříknul sprejema ( stříkací kit, dobroušení, základovka a dvakrát vrchní barva). Njedná se o žádnou precizní renovaci, ale myslím, že to za to stálo, je to asi tak 356krát lepší, než ta prasečina, která tam byla
Snad Ti mé vysvětlení postačilo a kdybys ještě něco chtěl vědět, tak se zase klidně zeptej
20:45:37
31.08.2009
31.08.2009
Vojtik
-> Jožynek : díky, viděl jsem to i v originále v televizi.
15:33:34
31.08.2009
31.08.2009
Shackall
Vojtik: Moc pěkná práce, ŠD se mi líbí ještě víc než RTO, podle mě je to nejhezčí Československý bus. Nicméně pár dotazů notorického rejpala:
1) Přední a zadní skla pudou ven? Podle mě to pod těma gumama bude dost hrozné (platí pro všechny autobusy)
2) Má ŠD rám? (RTO jo, to vím). Pokud ano, jak se těšíš na renovaci? Dělal jsem to akorát jednou u Avie a z toho rámu jsme vytloukli kýbl rezu.
3) To má vzduchové, nebo vzduchokapalinové brzdy jako Karosa 7xx? Existujou k tomu ještě vůbec nějaký hadice?
4) Spotřební díly (filtry, termostat) jsou totožné s Mates/Liaz?
5) Jak si představuješ renovaci interiéru? Stačí to vyčistit, nebo budeš muset přečalounit?
6) Stříkání palubky tímto způsobem je prašáž - pochybuju, že to šlo kompresorem Nebylo by lepší to udělat pořádně?
Ale ten bod 6 bylo fakt jen rýpnutí, za celý projekt máš můj obdiv.
1) Přední a zadní skla pudou ven? Podle mě to pod těma gumama bude dost hrozné (platí pro všechny autobusy)
2) Má ŠD rám? (RTO jo, to vím). Pokud ano, jak se těšíš na renovaci? Dělal jsem to akorát jednou u Avie a z toho rámu jsme vytloukli kýbl rezu.
3) To má vzduchové, nebo vzduchokapalinové brzdy jako Karosa 7xx? Existujou k tomu ještě vůbec nějaký hadice?
4) Spotřební díly (filtry, termostat) jsou totožné s Mates/Liaz?
5) Jak si představuješ renovaci interiéru? Stačí to vyčistit, nebo budeš muset přečalounit?
6) Stříkání palubky tímto způsobem je prašáž - pochybuju, že to šlo kompresorem Nebylo by lepší to udělat pořádně?
Ale ten bod 6 bylo fakt jen rýpnutí, za celý projekt máš můj obdiv.
00:37:31
29.08.2009
29.08.2009
Jožynek
Jedno zaujímavé video...(na tej stránke je ich viacej zaujímavých)...
www.ceskatelevize.cz/ivys ilani/409235100061020-zasl apane-projekty
www.ceskatelevize.cz/ivys ilani/409235100061020-zasl apane-projekty
19:11:17
24.08.2009
24.08.2009
Bobesh
minno 19.08.09 22:49:54 napsal:
→ Vojtik: tak s tým tukom do nábojov je to
sranda :-)))Kéž by
→ Vojtik: tak s tým tukom do nábojov je to
sranda :-)))Kéž by