skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105L, rok výroby 1984, exportní verze (původně do Řecka)
Jsem amatér a začátečník, co se aut týče, takže přesné technické údaje zas tak dobře neznám. Prozatím snad postačí menší příběh, jak jsem se k autu dostal :)
Já a moje sestra jsme ještě jako děti často pobývali u prarodičů v Pardubicích. Děda nás tehdy pořád někam vozil ve své škodovce. Když jsem na otázky typu "Jaké by sis chtěl jednou koupit auto?" odpovídal, že škodovku, většina lidí se popadala za břicho smíchy. Byl jsem malé dítě, ale hlavním důvodem bylo, že jsem v ní viděl jistou eleganci, kterou moderní auta postrádala, a tenhle pocit mi nějak zůstal.
Když mi bylo 17, rozhodl se děda auto sešrotovat. To se mi samozřejmě nelíbilo, a tak jsem začal vymýšlet způsob, jak ho za každou cenu zachránit. Nevěřili byste, kolik úsilí mě stálo přesvědčit rodinu o tom, že garážované auto téměř bez koroze, které má najeto 70 000 km opravdu na vrakoviště nepatří. Rodiče mi neustále opakovali, že v garáži nechtějí 30 let starý křáp (i přesto, že tam je dostatek místa pro čtyři auta) a že se v tom tak akorát zabiju. Když jsem konečně ukecal rodinu, že auto zachráníme, přišel na řadu problém, jak ho odvezeme domů do Ostravy. Ne, že bych ho neuměl řídit, ale bohužel jsem v té době nemohl mít řidičák, takže jsem musel přesvědčit kamaráda, který byl již plnoletý, aby to odřídil. Neustále měl strach, že ve škodovce 250 km neujedeme. Nakonec ale vše dopadlo dobře a nyní u nás v garáži stojí mé vysněné vozidlo :) Jako gymnazista bohužel nemám tolik času se mu věnovat, ale je tady a v pořádku, starám se o něj jak dovedu a jsem s ním plně spokojen.
Nedávno mě při cestě zastavil mohutný oblak páry, který jsem zahlédl ve zpětném zrcátku. Obával jsem se prasklého těsnění pod hlavou, protože bych nebyl schopen to opravit a nejspíš by mě to finančně zruinovalo :D Naštěstí mě uklidnil strýc, když mi doporučil vyměnit termostat. Ten nebyl zdaleka tak drahý a po chvilce koukání do knihy náhradních dílů jsem měl práci během pár minut hotovou. Díky bohu to byl opravdu pouze termostat vyrobený v prohnilém a kapitalistickém západním Německu, který způsoboval "vaření". Při koupi termostatu jsem investoval také do několika drobných zlepšováků interiéru, předních mlhovek (ty se chystám nainstalovat v nejbližší době) a také dobového kazeťáku, který k takovému autu bez pochyby patří. :)
Jsem amatér a začátečník, co se aut týče, takže přesné technické údaje zas tak dobře neznám. Prozatím snad postačí menší příběh, jak jsem se k autu dostal :)
Já a moje sestra jsme ještě jako děti často pobývali u prarodičů v Pardubicích. Děda nás tehdy pořád někam vozil ve své škodovce. Když jsem na otázky typu "Jaké by sis chtěl jednou koupit auto?" odpovídal, že škodovku, většina lidí se popadala za břicho smíchy. Byl jsem malé dítě, ale hlavním důvodem bylo, že jsem v ní viděl jistou eleganci, kterou moderní auta postrádala, a tenhle pocit mi nějak zůstal.
Když mi bylo 17, rozhodl se děda auto sešrotovat. To se mi samozřejmě nelíbilo, a tak jsem začal vymýšlet způsob, jak ho za každou cenu zachránit. Nevěřili byste, kolik úsilí mě stálo přesvědčit rodinu o tom, že garážované auto téměř bez koroze, které má najeto 70 000 km opravdu na vrakoviště nepatří. Rodiče mi neustále opakovali, že v garáži nechtějí 30 let starý křáp (i přesto, že tam je dostatek místa pro čtyři auta) a že se v tom tak akorát zabiju. Když jsem konečně ukecal rodinu, že auto zachráníme, přišel na řadu problém, jak ho odvezeme domů do Ostravy. Ne, že bych ho neuměl řídit, ale bohužel jsem v té době nemohl mít řidičák, takže jsem musel přesvědčit kamaráda, který byl již plnoletý, aby to odřídil. Neustále měl strach, že ve škodovce 250 km neujedeme. Nakonec ale vše dopadlo dobře a nyní u nás v garáži stojí mé vysněné vozidlo :) Jako gymnazista bohužel nemám tolik času se mu věnovat, ale je tady a v pořádku, starám se o něj jak dovedu a jsem s ním plně spokojen.
Nedávno mě při cestě zastavil mohutný oblak páry, který jsem zahlédl ve zpětném zrcátku. Obával jsem se prasklého těsnění pod hlavou, protože bych nebyl schopen to opravit a nejspíš by mě to finančně zruinovalo :D Naštěstí mě uklidnil strýc, když mi doporučil vyměnit termostat. Ten nebyl zdaleka tak drahý a po chvilce koukání do knihy náhradních dílů jsem měl práci během pár minut hotovou. Díky bohu to byl opravdu pouze termostat vyrobený v prohnilém a kapitalistickém západním Německu, který způsoboval "vaření". Při koupi termostatu jsem investoval také do několika drobných zlepšováků interiéru, předních mlhovek (ty se chystám nainstalovat v nejbližší době) a také dobového kazeťáku, který k takovému autu bez pochyby patří. :)
Yuri 105L - komentáře:
Díky moc všem :) Brzo přibudou další fotky :)
kde se posledni dobou ty M1 berou? jinak škodověnka nadherna a do šrotu opravdu škoda. Hold škodovka je srdeční záležitost
gratulujem
pekné emko. Pozerám že další stredoškolák zo škodovkou 


Je nás tu vás
Inač pekná škůdka 




koukám že nás je víc co měli auto dřív než papíry
nejhorší bylo to čekání na ně

Super
. Byla by velká škoda jí sešrotovat. Já jsem svoji 120ku taky kupoval ještě než jsem měl řidičák. Musel jsem ukecat bráchu aby se mnou pro ni jel. Původní majitel ji taky chtěl dát na vrakáč


Moc pěkná M1 

jo přesně škodovky a vůbec všechny staré auta mají prostě kouzlo
tak sa ti to pekne podarilo este nejake foto by to chcelo
