skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jsem první majitel, koupil jsem ho v r. 1985 jako úplně nového, od r.1996 namontován LPG, kvůli problémům s litinovou hlavou motoru dodatečná úprava sedel ventilů na bezolovnatý benzin. Dělala specializovaná firma v Plzni, úprava stála i se srovnáním 3.000 Kč. Dodatečná montáž 5-ti kvaltu na mokré poloosy s diferákem 3,9, motor nestíhal, hlavně s přívěsem. Přestavba na FAVO motor, kvůli závadě v převodovce výměna 5-ti kvalt ze 125-ky s převodem diferáku 4,22, v r.2012 celková oprava karoserie, náprav
Doplňuji další opravy 2015. Vzhledem k málo pečlivé opravě motoru, kdy se mi do válců nasála spadlá matička a podložka, jsem musel opravu uskutečnit znovu, motor začal strašně moc žrát olej a příšerně kouřil - 1litr oleje na 200 km. Zaklepané pístní kroužky na 2 válcích. Podivně se do jednoho válce nasála matička a do druhého podložka, zajímavé. No a ke vší mé smůle jsem prošlápl brzdovou trubku, když jsem to nejmíň potřeboval. Takže se vyplnilo - práce kvapná málo platná.
- kompletní výměna brzdových trubek, hadic a válečků, včetně lan ruční brzdy a výměna spojkové trubky, nové simeringy na poloosách
- oprava motoru - výměna vložek, sice jetých, ale v pořádku, nové pístní kroužky
- výměna rozvodů a rozdělovače + nové kabely
- zabroušení ventilů a výměna simeringů ventilů
- přetěsnění celého motoru
Samozřejmě seřízení a doladění motoru
Výsledek prosinec 2015: najeto 8.000 km od opravy, bez dolévání oleje, neubývá, nikde ani kapka, nekouří a jede
Doplňuji další opravy 2015. Vzhledem k málo pečlivé opravě motoru, kdy se mi do válců nasála spadlá matička a podložka, jsem musel opravu uskutečnit znovu, motor začal strašně moc žrát olej a příšerně kouřil - 1litr oleje na 200 km. Zaklepané pístní kroužky na 2 válcích. Podivně se do jednoho válce nasála matička a do druhého podložka, zajímavé. No a ke vší mé smůle jsem prošlápl brzdovou trubku, když jsem to nejmíň potřeboval. Takže se vyplnilo - práce kvapná málo platná.
- kompletní výměna brzdových trubek, hadic a válečků, včetně lan ruční brzdy a výměna spojkové trubky, nové simeringy na poloosách
- oprava motoru - výměna vložek, sice jetých, ale v pořádku, nové pístní kroužky
- výměna rozvodů a rozdělovače + nové kabely
- zabroušení ventilů a výměna simeringů ventilů
- přetěsnění celého motoru
Samozřejmě seřízení a doladění motoru
Výsledek prosinec 2015: najeto 8.000 km od opravy, bez dolévání oleje, neubývá, nikde ani kapka, nekouří a jede
Mazlík/Škoda 120 L - komentáře:
-> šadesa: Sám jsem si je navrhnul a nakreslil a soustružník udělal. Na internetu je firma, která je dělá, ale ne tak, jak jsem já chtěl a navíc jsou z duralu." distancni-podlozky.cz " , tady je dělají, různé tloušťky. A taky mě docela odradila cena, 730 Kč za kus. Mě vyšel kus na polovinu ceny, ale bylo přes kamaráda.
-> srdcar 120L 31.01.14 21:11:49: a ty podložka se dají sehnat nebo je máš dělaný
-> šadesa: Souhlas, jsou tam 2,5 cm vysoké ocelové podložky na změnu rozteče, jsou utažené na původní šrouby. Kola mají ET 38, 5,5 palcové 13-tky, šrouby do podložek na uchycení kol. Pneu 175/70-13. Proti původním kolům nešly skoro ven. Rozdíl v rozchodu 2 cm plus.
Tak pro ty, co by měli zájem, jsem našel následující schémata, je to včetně součástek:
- níže zmiňovaný indikátor napětí baterie a dobíjení, má 12 ne 10 diod (10,5 až 16 V)
- automatický odpojovač elmag ventilu karburátoru v závislosti na otáčkách motoru
- automatický spínač motoru větráku chladiče v závislosti na teplotě motoru
je to z Amatérského rádia, dobové články
vložil jsem to i se schématy do sekce ,,články"
- níže zmiňovaný indikátor napětí baterie a dobíjení, má 12 ne 10 diod (10,5 až 16 V)
- automatický odpojovač elmag ventilu karburátoru v závislosti na otáčkách motoru
- automatický spínač motoru větráku chladiče v závislosti na teplotě motoru
je to z Amatérského rádia, dobové články
vložil jsem to i se schématy do sekce ,,články"
pod těma kolama s feldy máš podložky?
-> kraska98: Ne, to mi montovali ještě v bývalých AZNP v K. Varech.
-> srdcar 120L: Střešák jsi tam dával ty ?
-> kraska98: To jsou zeleně svítící digitální hodiny, koupil jsem je v Německu asi před 20 lety, v pohodě fungují. Nad nimi, je to trochu špatně vidět, je 10-ti diodový ukazatel dobíjení, moc dobrá věcička. Vždy svítí max. 2 diody, aby to tak nerušilo. Já tam mám červeně svítící diody, ale může být jakákoliv barva, co vyhovuje, klidně i kombinace pro odlišení. Na výrobu není moc složitý, ukazuje po 0,5 Voltu. Když bude mít o schéma někdo zájem, klidně ho sem dám. Nalevo od hodin je elektrický tlakoměr oleje v motoru, napravo je hrubý ukazatel dobíjení. Místo něho bych chtěl dát teploměr na olej ve vaně, budík jsem sehnal, ale čidlo k němu zatím ne.
-> srdcar 120L: Nenech si do toho kecat.K čemu slouží ten displej uprostřed těch dvou budíku ?
-> LUKAS: Mám tam to, co vyhovuje mě.
-> kraska98: No tak je pravda, že v horku ženou spíš horký vzduch, ale aspoň se hne. Holt klimoška to není.
-> šadesa: Celkem 9x300 ml. Protože sice mám stříkací pistoli, ale zatím nemám kompresor a taky místo na něj v garáži. Nejdřív jsem si myslel, že opravím jen to, co nejvíc hořelo a nakonec z toho bylo celé autíčko.
-> kraska98:



-> srdcar 120L: chcelo by to "upratat" tu palubnu dosku 

-> Placko: Mě spíše příjde že ty větráky v létě jenom víří horký vzduch,než aby chladily
kolik sprejů padlo

tie vetráky su boží



Ten lak vypadá slušně,ani nejde poznat že to je sprejem.Ten interier je taky hustý.
Jsem rád, že se zase někdo další věnuje škodovkám v našem na škodovky chudém kraji, přeju hodně úspěchů !
-> minno 27.01.14 08:03:19: Jo, byla celá stříkaná, sice spray, ne pistole. Nárazníky přestříkané lesklou černou syntetikou. Ty ventilátory byly moc dobré v létě pařácích, hlavně když jsem stál někde v koloně. Mám je udělané jako dvojrychlostní, takže na asi 1/3 a naplno. Móóóc dobrá věc. Když nebyla klimoška.
Až se zmátořím po svátkách, navýším kredit na fotky a dal bych sem jak to vypadalo, když jsem ho opravoval.
Asi před týdnem se mi povedlo protáhnout bowdeny ručky přes zadní štíty, byly tam původní z r. 1985, takže po shánění včera dorazily nové štíty i s novými lany, simeringy na poloosy, nové pakny, při jednom jsem pro sichr koupil i nové válečky průměr 27,5 mm z VW, ( staré průměr 22 mm, které tam byly 3 roky, už začaly téct, nic to nevydrží tak, jako dříve), novou kapalinu a dnes jsem si hrál, jak malý kluk. Po menší úpravě štítů tam válečky jdou. Současně jsem měnil i kapalinu ve spojce, byla taky pěkně černá. Teď doufám, že bude na nějakou dobu pokoj. Mazlík brzdí jako čert.
Až se zmátořím po svátkách, navýším kredit na fotky a dal bych sem jak to vypadalo, když jsem ho opravoval.
Asi před týdnem se mi povedlo protáhnout bowdeny ručky přes zadní štíty, byly tam původní z r. 1985, takže po shánění včera dorazily nové štíty i s novými lany, simeringy na poloosy, nové pakny, při jednom jsem pro sichr koupil i nové válečky průměr 27,5 mm z VW, ( staré průměr 22 mm, které tam byly 3 roky, už začaly téct, nic to nevydrží tak, jako dříve), novou kapalinu a dnes jsem si hrál, jak malý kluk. Po menší úpravě štítů tam válečky jdou. Současně jsem měnil i kapalinu ve spojce, byla taky pěkně černá. Teď doufám, že bude na nějakou dobu pokoj. Mazlík brzdí jako čert.