skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Toto autíčko jsem si koupil koncem září 2003. Je to Škoda 105L, r.v. 1984 a jsem jeho 3 majitel. Motor je 120-tkový.
Nutné úpravy:
- výměna nápravnice
- výměna pružin (přední i zadní)
- hřebenové řízení
- GO brzd
- GO karburátoru
- GO převodovky
Plánované úpravy:
- vyvaření
- snížení předku
- lak
- interiér
... (a spousta dalšího jak čas a peníze dovolí :-) ).
Takže už jsem nahrál 2 fotky. Doma v garáži mi leží nějaké náhradní díly, takže zbývá sehnat tu nápravnici s hřebenovým řízením (pokud někdo o nějaké víte klidně se ozvěte) a můžu se pustit do oprav a úprav (výměna pružin (a jejich zkrácení)). V brzké době přibude taky křídlo a 5q převodovka, současná vypadá že velice brzy dofunguje a když je tu možnost toho 5q tak se ten 4q moc opravovat nechce.
5.11.2003
Brzdy jsme po odvzdušnění odzkoušeli a docela dobrý, a teď o víkendu sednu do škůdky a málem jsem chtěl vystupovat za jízdy - dupnu na brzdu a ono nic, jako by tam ten pedál nebyl. O víkendu jsme se na to s bráchou vrhli, po rozebrání budnu jsme přišli na to že mi chybí pružinka na samostavu. Druhej buben brzdí velice pofidérně. Vypadá to že mi odchází hlavní brzdový válec - možná už dnes bude novej - jinak jsem pořídil nové brzdové destičky a o tomto víkendu auti absolvuje ještě jednu správu brzd + ještě jedno odvzdušnění. Jinak malá perlička - ulítl mi šroubek na nastavení volnoběhu :-/ nechápu jak se to mohlo stát každopádně už je tam nový. Zároveň jsme doma objevili zapomenutou řadičku i s kulisou a v lepším stavu než mám já takže plán na nedělní dopoledne je hotov.
8.-9.11.2003
Provedena GO brzd (konečně) a výměna radičky (kratší a ne tak vykvedlaná :-) ).
- Koupil jsem přední nápravu i s hřebenem, už je skoro rozdělaná a prochází generálkou. Do 14 dnů bych ji rád měl na autě. Jinak už je vyměněný karbec, a za to že volnoběh držel otáčky kolem 400 mohl špatný posilovač brzd - po jeho výměně předpisových 800 a motor jde i docela pěkně za plynem (neškube). S novou přední nápravou přijde i snížit předek (konečně zmizí kopcový efekt) a vyměním i přední světla za velký.
Nutné úpravy:
- výměna nápravnice
- výměna pružin (přední i zadní)
- hřebenové řízení
- GO brzd
- GO karburátoru
- GO převodovky
Plánované úpravy:
- vyvaření
- snížení předku
- lak
- interiér
... (a spousta dalšího jak čas a peníze dovolí :-) ).
Takže už jsem nahrál 2 fotky. Doma v garáži mi leží nějaké náhradní díly, takže zbývá sehnat tu nápravnici s hřebenovým řízením (pokud někdo o nějaké víte klidně se ozvěte) a můžu se pustit do oprav a úprav (výměna pružin (a jejich zkrácení)). V brzké době přibude taky křídlo a 5q převodovka, současná vypadá že velice brzy dofunguje a když je tu možnost toho 5q tak se ten 4q moc opravovat nechce.
5.11.2003
Brzdy jsme po odvzdušnění odzkoušeli a docela dobrý, a teď o víkendu sednu do škůdky a málem jsem chtěl vystupovat za jízdy - dupnu na brzdu a ono nic, jako by tam ten pedál nebyl. O víkendu jsme se na to s bráchou vrhli, po rozebrání budnu jsme přišli na to že mi chybí pružinka na samostavu. Druhej buben brzdí velice pofidérně. Vypadá to že mi odchází hlavní brzdový válec - možná už dnes bude novej - jinak jsem pořídil nové brzdové destičky a o tomto víkendu auti absolvuje ještě jednu správu brzd + ještě jedno odvzdušnění. Jinak malá perlička - ulítl mi šroubek na nastavení volnoběhu :-/ nechápu jak se to mohlo stát každopádně už je tam nový. Zároveň jsme doma objevili zapomenutou řadičku i s kulisou a v lepším stavu než mám já takže plán na nedělní dopoledne je hotov.
8.-9.11.2003
Provedena GO brzd (konečně) a výměna radičky (kratší a ne tak vykvedlaná :-) ).
- Koupil jsem přední nápravu i s hřebenem, už je skoro rozdělaná a prochází generálkou. Do 14 dnů bych ji rád měl na autě. Jinak už je vyměněný karbec, a za to že volnoběh držel otáčky kolem 400 mohl špatný posilovač brzd - po jeho výměně předpisových 800 a motor jde i docela pěkně za plynem (neškube). S novou přední nápravou přijde i snížit předek (konečně zmizí kopcový efekt) a vyměním i přední světla za velký.
CoolBlood/Š105L - komentáře:
Viac foto!
Taku "peknú" nápravnicu mám aj ja 

Když to nejde, tak to nejde, no. Třeba se k tomu někdy vrátíš až bude čas a peníze.
Lidi možná mě budete kamenovat, ale škůdku jsem odstavil a makat na ní přestal, a nevím co s ní dál. Koupil jsem Felici GLXi r.v. 98 (s novou tváří) a co bude se škůdkou nevím. Je to běh na strašně dlouhou trať ji dát do kupy po předchozím majiteli.
Je docela náročný auto potrefený korozí dávat do dobrýho stavu a to nejen finančně, ale když už seš v tom, tak držím palce, ať vyjde, stejně jako spousta lidí, kteří to napsali už přede mnou. Mě se doma válí široká náprava korozí netknutá, ale s maticovým řízením, který už má svoje za sebou. Tož ať se daří! Dávám pět bodíků na povzbuzení do práce.
Me taky. Teda zase mojeho auta... ev. nejaky brouk...

Martin 29.10.03 10:35:23
To je divny ja kdyz kliknu na ten odkaz tak se objevi sprava mejch aut
To je divny ja kdyz kliknu na ten odkaz tak se objevi sprava mejch aut
Na škůdce makám jak o život. Uvidíme jak bude vypadat na jaře. Ale čím víc na ní dělám na tím větší prasárny po původním majiteli přicházím. Prostě někdy radost. Ale jak to bude alespoň trošku někde vidět tak sem přihodím další foto.
tak to je fakt skoda, protoze ja bych ji bral:o) nejdou takovýhle velky veci poslat vlakem? ale co krabice...

Škoda že si tak z daleka, mam doma 1 nápravnici navíc a nic za ní nechci. Samozřejmě i s hřebenem a ramenama (ale jedno rameno je v prdeli) jinak o.k.

-> CoolBlood: Mrkni se na
www.meap.cz/u-geen/.../in dex.php?action=sho...
Myslím, že ta přední náprava je jako dělaná pro tebe.
www.meap.cz/u-geen/.../in dex.php?action=sho...
Myslím, že ta přední náprava je jako dělaná pro tebe.
28.10.2003
Včera jsem měnil a odvzdušňoval brzdy, vytekla s toho hodně divná kapalina (divím že jsem jěště brzdil) a přišel jsem na další drobnosti. Podvozek je vcelku zdravý a docela dobře "zatlumexovaný" . Bude potřeba vyměnit brzdové destičky a přední kotouče. Původní majitel se s odvzdušňováním brd moc neštval takže ty šroubky podle toho vypadají - jsou zralí na výměnu. Zadní ramena nejsou nejlepší ale něco ještě vydrží po menší údržbě. No vcelku to není taková hrůza jakou jsem čekal po spatření té nápravnice. Jinak ta nápravnice je takto chycená z obou stran na obou koncích. Takže lidově řečeno je v pr..li.
Včera jsem měnil a odvzdušňoval brzdy, vytekla s toho hodně divná kapalina (divím že jsem jěště brzdil) a přišel jsem na další drobnosti. Podvozek je vcelku zdravý a docela dobře "zatlumexovaný" . Bude potřeba vyměnit brzdové destičky a přední kotouče. Původní majitel se s odvzdušňováním brd moc neštval takže ty šroubky podle toho vypadají - jsou zralí na výměnu. Zadní ramena nejsou nejlepší ale něco ještě vydrží po menší údržbě. No vcelku to není taková hrůza jakou jsem čekal po spatření té nápravnice. Jinak ta nápravnice je takto chycená z obou stran na obou koncích. Takže lidově řečeno je v pr..li.

-> CoolBlood: Slovane, pokud nápravnice vypadá takto durch, tak bych pečlivě prolezl celý auto, abys jednou při rozjíždění nevypadal jako Fred Flinstone ;-)
čeká tě hodně práce, ale držím pěst a dávám 4 motivační bodíky
čeká tě hodně práce, ale držím pěst a dávám 4 motivační bodíky

Teda to bych nevěřil, že ta rez může dojít až tak daleko. Ale kupovat novou nápravnici a měnit to, to opravdu vyjde levněji sehnat celou přední nápravu. Za ty prachy seženeš perfektní nápravu a s trochou štěstí třeba i se 4pístama.
Jak vidím, čeká tě hodně moc práce. Držím ti palce, ať ti to vyjde !
Jak vidím, čeká tě hodně moc práce. Držím ti palce, ať ti to vyjde !
-> CoolBlood: No nevim, podle me sezenes slusnou napravu komplet za daleko nizsi cenu ...

Na nápravě se už ale pracuje, když neseženu starší nápravnici ve slušným stavu tak si valím po výplatě do Mototechny pro novou i s hřebenovým řízením za 2790,- Kč.

Bohužel v takovém stavu jsem autíčko koupil
a to co nejdriv ... vcera bylo pozde ..