Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 10.06.25 13:48 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

11:30:59
09.05.2015
Mates
-> Vena136: To lanko bylo brutus a hlavně když jsem jel, jako s tempomatem díky přidírání ovládání klapky 3. Zpět to bylo parádní, už se ani jednou neseklo, dík že jsi mi vyřešil problém, nečekal jsem že to bude tím. Zpátky se mi jelo krásně, kopce brala zlehka asi lidi za mnou čuměli, jak stará škodovka upaluje do kopců.



Těch 25km jsem u tebe určitě najel a hlavně ten kopec byl parádní, mít takový za humny, tak tam jezdím častěji 5 .



V Běšinech se přihlásím o svezení.







-> rOMAN: Mám teď nastaveno 6 polohu, možná bych přidal o 1 až 2 polohy, ale takhle mi to i vyhovovalo. Necítil jsem tolik nerovnosti jako s 10 polohou, to jsem ujel jen 10km po našich špatných cestách a byl jsem vykodrcaný, včera jsem najel 210km a nic parádně jsem si užil výlet jako nikdy jindy vše fungovalo po vyladění nádherně 2 .



Kolem Nepomuku a Mirošova jsou parádní cesty, ne jak u nás díry a záplaty které jsou cítit.



Jediný co se mi cestou zpět nezdálo, bylo divné klepání buď z nápravy 8 nebo něco drnčelo v kufru nebo v palubce. Musím se po tom podívat, jestli není něco uvolněného na nápravě, jediné co by mohlo být je uložení ramen, když Venca vylezl, tak opět praskala. Budu ji muset utahnout momentákem nebo lepidlo.
23:30:37
08.05.2015
rOMAN
-> Mates 05.05.15 10:28:55: proto mam na 10 a kazdej povidal ze mam 20 a porad je to mekky ja tal 10 a kamen :)
23:09:38
08.05.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: takže to i dojelo 2 Tak to je úspěch a docela čumím,kolik jsi toho najel,...ale tak zase u mě si najel tak 25km a uvidíš,jak se to vyvrbí do budoucna.Ale tak jede ti to pěkně a kdyby to někdo neviděl,tak znovu řikám,že nějaký motor jede 3 Když pořád řikám,že to někomu nejede atd. 5



Tak na Běšinách nazdar,...ani nevím,kdy jsou.Vím,že jsem před hodinou dotestoval,bez světel v lese docela zabíjárna,tak jsem zítra zvědavej.Asi to ještě jinak natryskuju na zkoušku a pak se děj vůle boží,pokud to dojede,vím,že se v neděli nebudu moci hýbat 3



Ale hlavně nezapomeň,že největší přínos bylo to namazaný lanko na plyn 5
upraveno 1x, naposled 08.05.2015 23:11:15
21:17:35
08.05.2015
Mates
Dneska jsem si udělal parádní výlet k Vencovi na vyštelování karburátoru a cestou zpět se podívat do depa Podbrdské rally. Ujel jsem 210km. Škodna konečně jede 5, tak jak bych si představoval a svíčky mají krásně cihlovou barvu.
10:28:55
05.05.2015
Mates
Na tlumičích jsem ubral, mají max. poloh 22 o proti předchozím 37 .



Při 10 poloze to vycházelo na starým kolem 20 , což bylo tvrdé jako kámen na ty cesty v okolí. Da jsem 6 polohu a to bude asi kolem 10 polohy na starým.
15:26:07
27.04.2015
Mates
Tak už je komplet hotová, dnes první kilometry 2 + vyměněn olej.



Asi musím malinko ubrat na tlumičích nebo si zase zvyknout 1. Před tím to nebylo tolik tvrdé, asi byly načaté tlumiče, i když na dorazy šla až na poslední cestě.



Předek je na 10 poloze, ale když jsem zkoušel kolik má poloh, tak jsem napočítal 23 což je divné a přijde mi, že štelování má delší dráhu mezi polohou (musím kouknout na ty staré).



Teď jen hezké počasí a volno v práci, abych zajel k Vencovi.
upraveno 1x, naposled 27.04.2015 15:28:50
13:05:44
24.04.2015
Mates
-> Vena136: Dík za tabulku a za radu 4 .
12:57:52
24.04.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: No 10.9. bezproblémů,pokud máš O.K. ramena....případně si dovolím Davesovo tabulku 5



skoda.daves.cz/Utahovaci_ momenty



A tam píšou,že to 8G co je origo vydrží taky.Každopádně se to ukroutit dá a když povoluju starý nápravy,tak velkou golou to trham.Ale jako 100Nm dáš bezproblémů malou a to prostě neukroutíš si myslím,pokud nejsi Rambo,pořád to je 14-ka kulatina.Takže namazat a nebát se toho na nových origo šroubech a pěkných ramenách,nedejbůh taky nových.A už se ti nikdy nic nehne 4



PS:jedině se může roztrhnout pérovka,ale taky by neměla,pokud máš ty původní kvalitní a nebo kupovanou ve spojovačce,ale může se stát,že se kousne a má dost.Ale nestává se to často.
upraveno 1x, naposled 24.04.2015 13:00:09
12:49:56
24.04.2015
Mates
-> Vena136: Utahoval to na geometrii a bral to jen golou, chci to ještě přitahnout momentákem, mám dát na 100Nm podle dokumentace L/A, vydrží origo šroub.
upraveno 1x, naposled 24.04.2015 12:50:14
12:30:25
24.04.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: a kolik zadek utahuješ? 2 Ono ten M14x1,5 závit vydrží celkem hodně,když dáš pořádný šroub a ne to origo bláto 5 Takle by sis někde hrábnul na sprintu a nebo vzal za ručku a měl by si jinou geometrii,to neni asi dobrý 8 1
12:24:05
24.04.2015
Mates
-> Čokin: Ty už mám od začátku 1 , nepomohlo mi ani lino,asi není moc kvalitní, vzadu mám podložky a geometrie je taky trochu divočina.

Stačí zahýbat trochu autem a mění hodnoty. Naladit sbíhavost zadku byla pakárna, pořád se hýbaly hodnoty, tak kam jsme nechtěli.
18:02:12
23.04.2015
Čokin
-> Mates: Slušný Ačka vzadu.....já mám 2,5 st.
10:22:38
22.04.2015
Mates
Včera geometrie, konečně se mi líbí hodnoty i když přední pravé kolo má o trochu větší odklon, ale divím se, že šel tolik, před tím jsem ho nemohl dohnat ani na 1°30´´



Už jen pár detailů a hlavně pořádně umýt od prachu, když se dělaly domky. Snad to stihnu vše vyladit na Hnačák.
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 22.04.2015 10:22:38
upraveno 1x, naposled 22.04.2015 10:27:05
15:00:25
20.04.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: přesně tak,plast naprosto bezproblémů,pevnost tam je dá se říct stejná a alespoň se nenafoukne oxidací a jde i vyndat po čase.A geometrie je na škodovce naprd,já naštěstí složil nápravy tak,že jsem na to nemusel sahat 2 Ale dělat to byť na GO nápravě je utrpení,zlatý svařence s štelování šroubkama....
10:50:54
20.04.2015
Mates
-> Kocvin: Vyřešeno byl jsem u nás v autodílech a měli tam 2 plastové kostky.
upraveno 2x, naposled 20.04.2015 12:04:43
10:47:57
20.04.2015
Kocvin
-> Mates: Mám plastové na dvou autech a pohoda4 Aspoň to neoxiduje a nerozpadá se, jako hliník po letech..
10:43:08
20.04.2015
Mates
-> Vena136: Počítám s tím, ale musím ještě dodělat ty drobnosti a hlavně geometrii.



Mám otázku, na pravé straně zdaní nápravě mi nešla seštelovat sbíhavost, tak jsem malinko probrousil kostku na trubkách a nakonec jsem zjistil, že nešla šoupat díky komaxitu na podélným rameni(tak jsem ji zúžil). Bude mít hodně vliv, když ji tam nechám, je to kolem 1mm a je tam trochu vůle v podélném pohybu, než se opře o trubku. Mám trochu obavy, že se mi při nějakém výmolu změní sbíhavost.Mám ji vyměnit nebo nechat.



Chtěl bych ji případně koupit u Krbce, ale má ji v plastu má s plastem někdo zkušenost, na origo mám hliník. Jestli raději nemám sehnat hliník.



Dík za radu.



Viz foto
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 20.04.2015 10:43:08
09:22:22
20.04.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: tak to vem rovnou ke mě do dílny 2
13:41:48
17.04.2015
Mates
Tak už jsou Gaze i olej Q8 doma 2 . Teď jen udělat geometrii a vyvážit kola + nějaká drobnost. Snad se brzy projedu.
18:38:48
12.04.2015
Mates
-> m8rinek: To jo, ale když jsem objednal krabičku na detonace z Lotyšska, tak se kurýr ani neuráčil ozvat a hodil ke schránkám a kdyby nešel otec, tak ji nemám. S volantem to bylo v pohodě přes DPD.



upraveno 3x, naposled 16.04.2015 14:48:49
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 27. - ne 29.06. Pohofest 2025 | pá 18. - ne 20.07. Felda meet no.6 | další akce...