skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
Tak jsem přihodil nějaký aktuální fotečky vozu ze srazu stránek, jinak doufám, že autory fofek neurazí, že jsem je použil bez svolení (už nevím od koho všeho jsem si je stáhnul).
dík kucííí, no zítra snad budu lakovat nárazníky a příští týden to konečně taky umeju :-).
kola pochvala, už se těším na živo:)
musim uznat,že ty kolesa takhle vypadaj líp....jak jsi psal,víc vynikne ten límec :o) a to křidílko je v barvě taky pěkný :o)
Tak jsem přihodil jedno aktuální foto (1)...hlavně kol...jinak v současný době připravuju na lak i nárazníky.
no.... já nespíš tu mou slinifku zas tak nevytunim....asi koupim jiný....
ale na šáde nezanevřu :o) časem koupim něco 2d...uvidíme
ale na šáde nezanevřu :o) časem koupim něco 2d...uvidíme
-> Max: Jinak jsem dělal nějaký úpravy na kolech a natřel jsem středy na černo, takže suprově vyniknou ty límce a vypadá to mnohem líp než předtím. Navíc jsem se pustil do lakování plastů, tak snad to nějak do srazu stránek stihnu dodělat.
Tak pokud budeš chtít 175, tak si připrav dost peněz...jestli budeš dodržovat obvod kola... Mě ta jedna přední vyšla na 2700,- :-(.
bylo to na broukovi....prej na tom byly 195 nebo 185. 195 se mi zdá na 5J dost extrém... a 185 tak max.... Spíš bych to viděl na 175,ještě uvidim
-> Max: Tak to máš asi opravdu nějakej atyp...Já když to utáhnu, tak to sice sedí na kraji matky, ale celou plochou na tom konusu, takže v poho...panbuh ví, kdo to na co upravoval.
no já jsem ty moje měřil a asi to bude tim,že já mám 5J. Jak jsi psal...je jiech spousta druhů.... No já když jsem to utáhnul,tak ta matky zalezlaaž do tý díry,takže nevim...já bych se toho trochu bál...někde vemu zatáčku a budu z toho mít tříkolku :o)
-> Max: Aha, no to přední mám zhruba na prostředku taky, tak nevim jak vypadají musel bych to vidět...protože to přední mám oproti sériovým Škoda plechům asi o 1-1,5 cm venku. Jinak matky jsem použil normální, mají stejnou dosedací plochu a řekl bych, že drží akorát jak mají.
no kdzž já jak jsem na ty diskzkoukal,tak převaření asi nepomůže....oni jsou dost souměrný a ten střed navařejnej na prostředku. Otočení nepomůže. Leda posunout. A dál jak 1,5 cm to nejde. teda jeslti sem dobře pochopil cos myslel. Jo a ještě sem chtěl.... dával jsi jiný matky? Já nevim jaký tz y brouka jsou,jestl maj stejnou stoupání a tak... Jde o to, že kdzž jsem ty kola zadělal,tak ty díry byly na ty matky dost velký....teda tak akorát aby to drželo,ale na jízdu nevim...
-> Max: No co jsem koukal na originály, tak proti nim mám s větším límcem i ty přední. Zřejmě se vyrábělo víc druhů, protože ty určitě převařovaný nejsou. A pokud by ti převaření přidalo jen 1,5 cm, tak pouvažuj o tom, že by se převařily obráceně...ze zadu. Určitě tím získáš větší límec. Když jsem podrobně studoval ty zadní, tak ty jsou asi udělaný ze dvou disků a do nich vevařenej střed, ale zřejmě někde profi...asi to bylo na nějakej závoďáček.
Tak jsem dneska přivez ty kola. Stály sice víc než jsem myslel.... ale to je fuck.
Problém je, že jsem čkal trochu víc....
jsou to ty co máš na předku. Širok jsou 5palců.
A navíc jsou asi o cenťák zalezlejší než škodovácký plechy :o( A jak jsem na to koukal,převařovat to nemá cenu. Víc jak 1,5cm bych nevidělal..... Víc jak 185 na totaky nedám,takže nevim jak s tim naložim....
bez podložek se to neobejde. Ty ale na předek moc nechci....
Ty máš předek převařenej ?
Problém je, že jsem čkal trochu víc....
jsou to ty co máš na předku. Širok jsou 5palců.
A navíc jsou asi o cenťák zalezlejší než škodovácký plechy :o( A jak jsem na to koukal,převařovat to nemá cenu. Víc jak 1,5cm bych nevidělal..... Víc jak 185 na totaky nedám,takže nevim jak s tim naložim....
bez podložek se to neobejde. Ty ale na předek moc nechci....
Ty máš předek převařenej ?
no já jsem přesně ty co máš na autě viděl...teda vždycky na ně koukám,když jdu do školy...má je tam jeden týpek na broučkovi...
Sem na ty mý zvědavej....
Popravdě.... já koukám po jinym autě. Problém sou prachy (pořád ta škola....). Ale ročně najezdim docela dost a zabít se ve škodovce nechci :o/ Ne že bych jezdil jako prase,ale na silnici nejsem jen já a škodovka...no tenkrá se na deformační zóny moc nehrálo. A navíc většinou jezdíme ve dvou... O druhý se bojim víc než o sebe :o)
Ale zatim asi ta moje půjde na lak a nejspíš rok budu u mě....no uvidíme. Já sem na tom s čassem taky mizerně.....
No a ty,když stavíš tak na tunění moc čas není,viď :o)
Sem na ty mý zvědavej....
Popravdě.... já koukám po jinym autě. Problém sou prachy (pořád ta škola....). Ale ročně najezdim docela dost a zabít se ve škodovce nechci :o/ Ne že bych jezdil jako prase,ale na silnici nejsem jen já a škodovka...no tenkrá se na deformační zóny moc nehrálo. A navíc většinou jezdíme ve dvou... O druhý se bojim víc než o sebe :o)
Ale zatim asi ta moje půjde na lak a nejspíš rok budu u mě....no uvidíme. Já sem na tom s čassem taky mizerně.....
No a ty,když stavíš tak na tunění moc čas není,viď :o)
-> Petr Miklík: Bohužel nemám na to prostory, takže to nechávám svýmu dvornímu motoráři.
hej mozes poradit?menil si nekdy tesneni pod hlavou?
Jojo, dost se podobají, což mě docela i sedí, protože by se to možná dalo u polišů nějak ukecat. Ale dnes jsem se rozhodl, že ten střed natřu na černo, takže bude koukat jen ten límec. Opticky to bude vypadat, že jsou hlubší...hlavně ty přední a nebude tak patrný, že jsou to plechy.
Baghira: pekne prelisi v zadu... ale troxu mi xybaju aj v predu ;o ale je to goood ;o a mala kozmeticka otazka tie plexace su 15" podobaju sa na 13" zo shade ;o