
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
-> Baghira: Dobra dobra ... uz se tesim ....

No musím říct, že v reálu to vypadá o 100% líp, nějak se ty fotky nepovedli...až budě hezky, tak to umeju, naleštim, půjčim si pořádnej foťák a pak to bude lepší :-).
-> Baghira: Mno je to zajimavy, ale musim rict, ze ty Apolla byly hezci ... ale to je pouze muj nazor ....
Tak konečně nový fotečky...jsou narychlo kvůli těm kolům, tak omluvte špinavý, nevyleštěný auto :-))).
-> Max: No co si tak matně pamatuju, tak nový 185/55/15 byli za 3000,- jedna. Já tam dal 175/55/15 (přední) a jedna vyšla na 2700,-. Pokud jde o 13" převařáky, tak jsem je viděl že byli co do šířky disku furt stejný, akorát byli libovolně vylezlí, jak to kdo navařil. U těch svých 5,5" jsem o tom psal jen aby jsi měl představu, když jsi říkal, že bys mohl možná sehnat broukařský plecháče. Musím to nafotit :-).
Darda...myslíš jako cenově,jo ? No já bych tam dal asi 185 na všechny...to cenu nevim. Vim že na 15" seženu nový 195 sice barumky,ale podlě mě dobrý za 1300 kus. No zkusim to oměřit :o) Takže převeřený 13ky jsou širší,jo ? Jestli se nepletu,tak ty jsou po převaření širší o 3cm...ale nevim to jistě.Teď sem na vážkách.... :o/ Ale chci 15ky,aby tam nebylo tolik prázdnýho místa :o)
-> Max: No, už jsou na autě a je to super, hlavně vzadu. Ten límec tam je docela brutální. Ty přední 5,5" jsou o 1,5 cm vylezlejší než sériový plecháče na škodovku, tak si to zkus změřit... Jak to půjde hned to nafotím. Akorát je tam hodně nízkej profil těch gum, docela až dost a připrav se že na ty 5,5" jsou ty 15" gumy docela darda.
-> Baghira: jo a ještě jsem zapomněl..... až budeš mít foto,tak mi ho prosíím pošli na mail. Já na web teďka moc času nemám a zajímá mě,jak to bude vypadat :o) dík moc
Kdy to budu dělat já,to nevim.... mám rozpracováno na moc frontách :o/ Něco jako ty barák....
Kdy to budu dělat já,to nevim.... mám rozpracováno na moc frontách :o/ Něco jako ty barák....
No já menglsy taky nechci...ani se mi nehoděj k autu. Podle mě se hoděj k málokterý šáde :o) A víc jak 195 taky nedám. Teď vim o broučích kolech,ale nevim jaký.... Chci zadní 7ráfek :o)))) Někdo mi teď psal v inzerci o broučích hliníkách...ale za dost korun a pořád to jsou 5,5.... To radši 4x 5,5 za 500 všechny 4 :o) Dám na to 185 a bude.... Hele zajímá mě,ja to vypadá vepředu. Kdybych měl jen ty 5,5ky tak jak to bude vypadat vzadu...abych nakonec nemusel montovat podložky...:o/
-> Max: dikes, no teď na to není čas, tak to asi obuju o víkendu, vypadá to jak jsem to tak měřil, že budu moct asi úplně eliminovat podložky. Tenhle rozměr gum by mi tam šel taky, ale nechtěl jsem tak široký. A Mangelsy jsem nechtěl protože jsou hrozně těžký :-(...a drahý.
-> Baghira: řek bych jedno z mála pěknejch křidel na šáde :o)
Jináš tuhle jsem zkoumal jedny kolečka co budeš obouvat na broukovi. Měl je taky převařený a vepředu 185/55 a vzadu 205/50. A když vemu že to má na zimu....na léto má mangelsy :o) Kdy to obuješ ???
Jináš tuhle jsem zkoumal jedny kolečka co budeš obouvat na broukovi. Měl je taky převařený a vepředu 185/55 a vzadu 205/50. A když vemu že to má na zimu....na léto má mangelsy :o) Kdy to obuješ ???
-> Alan: Mám ho tam furt a vypadá to docela dobře. Řekl bych takový decentní :-). Na těch fotkách je černý, ale jak bude čas, půjde do barvy.
-> Baghira: Máš ještě na autě to WRC křídlo?já uvažuju bud o tom velkym RL a nebo taky tohle wrcčko ale pořád nevim jaký.Jak to vypadá na autě?
-> Roudik: No jsou odlehčené odvrtáním mezi dírami pro šrouby a štěfty a po vnějším i vnitřním obvodu drážkováním. Aniž bych to čekal, tak 3 kilovou podložku to odlehčilo o kilo.
odfrezovanim nebo odvrtanim prebytecnych casti.. ted jen otazka spocitat co je skutecne prebytecne.. aby to nemelo vliv na pevnost..
Muzes mi poradit jak se odlehcujou ocelove podlozky pod kola?
-> Baghira: to teda jo!
-> martyCZ: Tak to už zní docela zajímavě :-).
-> Baghira: no s autem zatim neni delane nic moc, uz mam novou napravu zadni - budu vyztuzovat, prevodovku po repasi, 260LA pruziny a tuzsi stabilizator, chystam se taky zlikvidovat bily pruh takze casem to snad bude ok :o)
jo a taky tam pujde 1.4 :o)
jo a taky tam pujde 1.4 :o)
-> Racyk: To zní jako by to bylo to nejlepší na tom autě :-)))? To nééé, mě se celkem líbí, jen bych pár věcí udělal jinak, ale v poho...no třeba časem budu prodávat i ty 15", kdo ví :-).