Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

00:03:39
06.10.2009
U-Geen
-> MATTESS: i ty z Prahee
00:02:07
06.10.2009
MATTESS
ty fotky u moře vypadají hezky
22:58:30
05.10.2009
vojticee
Krása! Moc se mi líbí.
22:54:54
05.10.2009
techgen
nemam slov naaadhera 4 4 4
22:53:45
05.10.2009
Tomáš#K
Po delší době jsem opět aktualizoval fotogalerii. Přidal jsem fotky z dovolené.
10:25:35
28.08.2009
Tomáš#K
-> skoda_105_L: Díky. Koukal jsem taky na tvůj stroj. Myslím, že nemáš na co ,,slintat"... :-) To tvoje auto, je zachovalejší než moje! 4
17:05:19
27.08.2009
skoda_105_L
No teda... Jen slintám 6 Perfektní prácička na perfektní škodověnce.
10:45:01
27.08.2009
Tomáš#K
-> palinator: Kdybych ty kryty teď kupoval já, tak bych radši sháněl ty původní Czechoslovakia, ale s těmi je potíž jako se všemi původními díly... Hirsch Car jsou dostupnější náhrada, ale odborník to pozná, že to není origo. Ale to už je fakt puntičkaření. 4

Nejdřív musíš vyndat celé zadní světlo a pak na něm teprv vyměnit ten kryt. (Šrouby kterými je připevněn jsou přístupné až po demontáži světla z čela). Pro představu přidávám fotku pro porovnání: Dole 20let starý originální kryt a nahoře nový neoriginální Hirsch Car.
zvětšit Tomáš / Škoda 120 L - obrázek od Tomáš#K vložen 27.08.2009 10:45:01
21:56:30
26.08.2009
palinator
-> Tomáš#K:

Takže říkáš, že si je mám taky koupit jo? To se tam nechá normálně přišroubovat k původním parabolám nebo jak?
17:14:49
25.08.2009
Tomáš#K
-> Tomo: Díky! 6
16:44:13
25.08.2009
Tomo - zrušená registrace
-> Tomáš#K: nadherna skodula 4 6 2
16:32:42
25.08.2009
Tomáš#K
-> palinator: Kryty zadních světel bohužel nejsou originál. Jsou to ty Hirsch Car jak říkáš. Mám je tam od podzimu 2006 a zatím myslím ani neblednou, takže jsem spokojený. Snad jen kvalita plastového výlisku (nebo jak se to vyrábí) není tak dobrá jako u krytů made in Czechoslovakia.

No a co se týče výfuku, to je jen taková moje zkouška snížení hlučnosti. V další fázi chci ještě vytlumit interier - podlahu, zadní stěnu a dveře. V současné době už mám výfuk svařený, ale nemám vůbec čas ho tam dát třeba i jen na zkoušku. Snad někdy na konci září...
13:25:19
25.08.2009
palinator
Vložím se vám do výfukologie. "Laděný" zvuk řadě 742 a 743 tak nějak patří právě díky výfuku, tak by možná bylo nesprávné jí nasadit nějaký tlumítko. Jednou jsem čet v SM "Ve Škodovce se po nastartování rozline hluboký dunivý sound, za který by se nemusel stydět ani závodní speciál."3
upraveno 1x, naposled 10.09.2009 20:51:49
12:52:09
25.08.2009
palinator
-> Tomáš#K:

Hele a jaký tam máš zadní lampy? Ty maďarský HirschCary? Dík.4
13:58:35
24.08.2009
Tomáš#K
-> palinator: Děkuju. Jo, takhle vypadal spodek, ještě když auto sloužilo jako běžný spotřebák. Teď už je jen pro zábavu! 4

Koukal jsem i na to tvoje. Máš to taky pěkný. 6
11:51:50
24.08.2009
palinator
Moc pěknej stroj, dávám do oblíbených. Ten spodek (tvá minulost) vypadal u mě stejně...3
15:03:20
19.08.2009
Tomáš#K
-> rubigall: 3 1
14:39:37
19.08.2009
rubigall
179 179 179
21:37:27
18.08.2009
Tomáš#K
-> rubigall: Jo, to je pravda, ale kdybych udělal ten zadní silentblok nějak podobně jako je třeba zavěšený u favorita, vibrace se budou myslím přenášet minimálně. Bavil jsem se už s více lidmi a slyšel jsem názory, že ty vlnovce by měly výfuk udržet i bez přídavného silentbloku. No, uvidím, až bude čas, zkusím to tam dát na zkoušku, jak se to bude chovat.
Extreme Tyres