skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Rok výroby: 1986
výrobní série číslo: 39
typ motoru: 742.12
odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená
Pár slov na úvod:
Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.
Stručný popis:
Karoserie:
Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.
Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.
Podvozek:
- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).
- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.
- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka
- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…
- Veškerý spojovací materiál je nový
- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.
Přední náprava:
- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.
- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.
- Pružiny 260 mm od Sakyho.
- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.
- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.
Zadní náprava:
- Kyvadlová původní Š 120 L.
- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.
- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.
- Nové zadní pružiny.
Motor:
- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.
- po celkové renovaci v roce 2010
- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily
- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje
- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)
- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve
- nová horní ojniční pouzdra
- nová zdvihátka ventilů
- nový rozvodový řetěz i kola
- motor kompletně přetěsněn
- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm
- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.
- elektrochemicky leštěná olejová vana
- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky
- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)
- tvrdé silentbloky motoru
- leštěné díly včetně bloku motoru
- chromované díly
- některé díly lakované v kombinaci černá/červená
- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru
- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou
- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)
- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).
Převodovka:
Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.
V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.
Interiér:
Až na detaily sériový Lkový.
- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.
- Zadní plato očalouněné kobercem.
- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.
- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.
- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.
- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.
Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.
Exteriér:
Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.
Další úpravy:
- centrální zamykání na dálku
- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru
- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru
- ,,tajný“ vypínač proti krádeži
- dvojité ukostření motoru
- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)
- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru
- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.
- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).
Aktuality:
Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.
Plány do budoucna:
- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.
- opravit ohnuté přední čelo.
- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)
Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:
10:34:49
05.08.2009
05.08.2009
minno
-> Tomáš#K: máš to všetko moc pekne porobené...akurát teraz tie nové tlmiče Ateso...hm, no neviem či je to správna voľba :/
23:49:02
04.08.2009
04.08.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Koukám nová galerie, ta první fotka to je mazec :-) a poslední jsou taky moc hezké.
14:31:08
01.06.2009
01.06.2009
Tomáš#K
-> Tuner#2: jj, to asi jo.
Na Škodahome jsem chtěl taky (ještě jsem tam nebyl a to jsem z Prahy), ale tentokrát jsem nejel kvůli dešti ale zas mě to nevyšlo kvůli povinnostem se školou...
Na Škodahome jsem chtěl taky (ještě jsem tam nebyl a to jsem z Prahy), ale tentokrát jsem nejel kvůli dešti ale zas mě to nevyšlo kvůli povinnostem se školou...
11:28:58
01.06.2009
01.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: NJ, ale letos už jsem jel v dešti na Škodahome sraz a o té doby jsem to taky nemyl. Ona ta žlutá je docela zářivá barva a není na ní vidět tak prach a špína jako na černé.
22:48:15
31.05.2009
31.05.2009
Tomáš#K
-> Tuner#2: Tak takovou péči tomu teda nedávám - mám co dohánět :-) Tu zadní jsem myl naposled někdy v srpnu, od té doby jsem ještě nejel v dešti a stejně je to špinavý... A přední, ta sice ještě vodu nepoznala, ale špinavá je už taky. No, aspoň vidím, že nejsem zdaleka jediný, kdo je takový ,,blázen" na podvozek v barvě!
22:05:23
31.05.2009
31.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Koukám že nejsem jedinej co se ohejbá pod auta :-) Jak to dělám? No tak třeba přední náprava byla letos zas venku a zadní jen omyl mokrou švédskou utěrkou. Nic víc pro to nedělám a natřené je to takhle už 5. rok
01:23:14
31.05.2009
31.05.2009
Tomáš#K
-> Tuner#2: Díky! :-) Na fotogalerii z Doks od Tebe jsem koukal, žes fotil i spodek! Jenom nevim jak to děláš, že máš na Žlutce proti mě ten podvozek pořád tak čistej... :-)
22:41:23
30.05.2009
30.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Máš to moc hezký, okukoval jsem to v Doksech, najdeš zde i pár fotek ve fotogalerii odemě.
03:13:48
30.05.2009
30.05.2009
Tomáš#K
Pro ty, kteří se občas podívají na kartu mého auta a už půl roku nevidí žádné změny, jsem upravil a doplnil fotogalerii.
V současné době na autě žádné novinky bohužel nejsou, jelikož na něj nemám ani trochu času. Snad v létě...
Škodovkám zdar! :-)
V současné době na autě žádné novinky bohužel nejsou, jelikož na něj nemám ani trochu času. Snad v létě...
Škodovkám zdar! :-)
19:19:50
11.05.2009
11.05.2009
Tomáš#K
-> Jožynek : Ahoj. Koberce mě stály celkem 2 000,- (500,- za kufrový a 1 500,- za interierové).
21:40:38
03.05.2009
03.05.2009
Jožynek
-> Tomáš#K: Prosimta nakolko ta vysli tie koberceky komplet tak ako su? Vdaka
21:02:41
05.02.2009
05.02.2009
MyMajkl
-> Tomáš#K: JJ ty znam, taky odtamtud mam par veci, dik.
Vidis a ja bych rek ze ty horni sou taky novy..
Vidis a ja bych rek ze ty horni sou taky novy..
20:17:12
05.02.2009
05.02.2009
Tomáš#K
-> eresak136: -> jarda.u1: Díky za pochvaly!
-> MyMajkl: Čau. Kozlíky na spodní ramena přední nápravy jsem koupil v Praze v Autodílech Krč (www.autodilykrc.cz/). Nechal jsem si je chemicky odbarvit a následně antikorozně upravit v galvanovně. Bohužel už nevím, co je to za povrchovou úpravu, ale je to údajně odolnější proti korozi než zinek-chromát a požívá se to v letecké výrobě. Kozlíky na horní ramena se mi nepodařilo sehnat nové a tak jsem nechal opískovat ty původní a pak prošly stejnou povrchovou úpravou jako ty spodní kozlíky.
-> MyMajkl: Čau. Kozlíky na spodní ramena přední nápravy jsem koupil v Praze v Autodílech Krč (www.autodilykrc.cz/). Nechal jsem si je chemicky odbarvit a následně antikorozně upravit v galvanovně. Bohužel už nevím, co je to za povrchovou úpravu, ale je to údajně odolnější proti korozi než zinek-chromát a požívá se to v letecké výrobě. Kozlíky na horní ramena se mi nepodařilo sehnat nové a tak jsem nechal opískovat ty původní a pak prošly stejnou povrchovou úpravou jako ty spodní kozlíky.
02:42:52
05.02.2009
05.02.2009
MyMajkl
-> Tomáš#K: Cau, kde si prosimte sehnal ty kozliky na ramena na predni napravu?
23:54:25
04.02.2009
04.02.2009
jarda.u1
-> Tomáš#K: moc pekna prace
23:48:49
04.02.2009
04.02.2009
eresak136
velmi pěkna!
15:34:04
09.10.2008
09.10.2008
Tomáš#K
-> mAATT: Díky. Jo obouchaný to je, to je fakt. Bohužel - to je důsledek parkování v centru Prahy.
15:24:17
01.10.2008
01.10.2008
mAATT
-> Tomáš#K: Moc hezký auto, okukoval jsem ho na praxi, na Valentince. Akorát škoda že je tak obouchaný. Ten podvozek je ale prostě perfektní
15:10:54
01.10.2008
01.10.2008
Tomáš#K
-> M3Power: Moc děkuju! Práce je v tom autě opravu dost... Prostory na to ale taky zrovna moc dobrý nemám. Vše dělám na chatě venku před dílnou a ležim pod tim, ani jámu nemám... :-( Ale když je co dělat, tak se to dá udělat i v polních podmíkách! :-)