Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

10:34:49
05.08.2009
minno
-> Tomáš#K: máš to všetko moc pekne porobené...akurát teraz tie nové tlmiče Ateso...hm, no neviem či je to správna voľba :/
23:49:02
04.08.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Koukám nová galerie, ta první fotka to je mazec :-) a poslední jsou taky moc hezké.
14:31:08
01.06.2009
Tomáš#K
-> Tuner#2: jj, to asi jo.

Na Škodahome jsem chtěl taky (ještě jsem tam nebyl a to jsem z Prahy), ale tentokrát jsem nejel kvůli dešti ale zas mě to nevyšlo kvůli povinnostem se školou... 8
11:28:58
01.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: NJ, ale letos už jsem jel v dešti na Škodahome sraz a o té doby jsem to taky nemyl. Ona ta žlutá je docela zářivá barva a není na ní vidět tak prach a špína jako na černé.4
22:48:15
31.05.2009
Tomáš#K
-> Tuner#2: Tak takovou péči tomu teda nedávám - mám co dohánět :-) Tu zadní jsem myl naposled někdy v srpnu, od té doby jsem ještě nejel v dešti a stejně je to špinavý... A přední, ta sice ještě vodu nepoznala, ale špinavá je už taky. No, aspoň vidím, že nejsem zdaleka jediný, kdo je takový ,,blázen" na podvozek v barvě! 6
22:05:23
31.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Koukám že nejsem jedinej co se ohejbá pod auta :-) Jak to dělám? No tak třeba přední náprava byla letos zas venku a zadní jen omyl mokrou švédskou utěrkou. Nic víc pro to nedělám a natřené je to takhle už 5. rok 4
01:23:14
31.05.2009
Tomáš#K
-> Tuner#2: Díky! :-) Na fotogalerii z Doks od Tebe jsem koukal, žes fotil i spodek! Jenom nevim jak to děláš, že máš na Žlutce proti mě ten podvozek pořád tak čistej... :-)
upraveno 1x, naposled 31.05.2009 10:54:19
22:41:23
30.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: Máš to moc hezký, okukoval jsem to v Doksech, najdeš zde i pár fotek ve fotogalerii odemě.4
03:13:48
30.05.2009
Tomáš#K
Pro ty, kteří se občas podívají na kartu mého auta a už půl roku nevidí žádné změny, jsem upravil a doplnil fotogalerii.

V současné době na autě žádné novinky bohužel nejsou, jelikož na něj nemám ani trochu času. Snad v létě...

Škodovkám zdar! :-)
19:19:50
11.05.2009
Tomáš#K
-> Jožynek : Ahoj. Koberce mě stály celkem 2 000,- (500,- za kufrový a 1 500,- za interierové).
21:40:38
03.05.2009
Jožynek
-> Tomáš#K: Prosimta nakolko ta vysli tie koberceky komplet tak ako su? Vdaka6
21:02:41
05.02.2009
MyMajkl
-> Tomáš#K: JJ ty znam, taky odtamtud mam par veci, dik.

Vidis a ja bych rek ze ty horni sou taky novy..1
20:17:12
05.02.2009
Tomáš#K
-> eresak136: -> jarda.u1: Díky za pochvaly!

-> MyMajkl: Čau. Kozlíky na spodní ramena přední nápravy jsem koupil v Praze v Autodílech Krč (www.autodilykrc.cz/). Nechal jsem si je chemicky odbarvit a následně antikorozně upravit v galvanovně. Bohužel už nevím, co je to za povrchovou úpravu, ale je to údajně odolnější proti korozi než zinek-chromát a požívá se to v letecké výrobě. Kozlíky na horní ramena se mi nepodařilo sehnat nové a tak jsem nechal opískovat ty původní a pak prošly stejnou povrchovou úpravou jako ty spodní kozlíky.
02:42:52
05.02.2009
MyMajkl
-> Tomáš#K: Cau, kde si prosimte sehnal ty kozliky na ramena na predni napravu?
23:54:25
04.02.2009
jarda.u1
-> Tomáš#K: moc pekna prace4
23:48:49
04.02.2009
eresak136
velmi pěkna!6
15:34:04
09.10.2008
Tomáš#K
-> mAATT: Díky. Jo obouchaný to je, to je fakt. Bohužel - to je důsledek parkování v centru Prahy.
15:24:17
01.10.2008
mAATT
-> Tomáš#K: Moc hezký auto, okukoval jsem ho na praxi, na Valentince. Akorát škoda že je tak obouchaný. Ten podvozek je ale prostě perfektní4
15:10:54
01.10.2008
Tomáš#K
-> M3Power: Moc děkuju! Práce je v tom autě opravu dost... Prostory na to ale taky zrovna moc dobrý nemám. Vše dělám na chatě venku před dílnou a ležim pod tim, ani jámu nemám... :-( Ale když je co dělat, tak se to dá udělat i v polních podmíkách! :-)
Extreme Tyres