skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Již hodně let se sem chodím jen dívat a závidět např.Borisovy skvosty.Dnes sem se odhodlal přispět též svou troškou do mlýna i když není hotová a myslím, že obyčejná a rezavá není. Posuďte vy. Máte před sebou Škodovkáře srdcem i rozumem. Doplácí na to rodina, čas a peněženka.
Začínal sem na zánovní světle modréŠ 120L 5Q 1987 + pracovní bílé Š 120 LS 5Q 1985,pot´jsem koupil po důchodci nádhernou rudě červenou s černou střechou a béžovými poklicemi Š 130 GL model1987,pak tuto Š 135 GLi Apollo red 1990,po invalidní paní Š 130 L o měsíc mladší než 130 GL i s paragonem o koupi v Mototechně Horácké Autodružstvo Třebíč a od kamaráda Š 135 GLi modrofialové barvy 1989.Tyto poslední tři vozy(130L,2x GLi)+své první vozidlo Š 120 L jsem měl zároveň včetně pronajatých garáží.No,ale jak to bývá přišel konzum a já nejen že je nestíhal projíždět a orpavovatm,ale lidi se začali smát že sem snílek a blázen(každá moje škodovka musela být v velice dobrým stavu viz www.skoda-club.net login Standa)a začaly se nedostávat peníze,mladá mi pořád nadávala(zvlášť když sem s tím třeba jeli do Vídně na vánoce tak se styděla,Vídeňáci obdivovali)a mít bydlení a pořádnou práci měn vedla k tomu že sem to rozprodal. Mé první auto bylo nabourané-šlo do šrotu Š 130L a 135 GLi vedla zpět ke kamarádovi v Třebíči kam kdysi odjela i Š 130 GL.takže má teď3vozy + mondeo 2.0.Bohužel vždy když přijedu na návštěvu je tam nějaký radikální zasah který obrečím.Auta už nevypadají jako nová,navíc v GLi začal zlobit motor(vystřeluje víčko oleje)a tak ho nedostatek financí vedl k tomu auto předělat totálně na Š 130 GL.O jedno GLi míň..No a já mám pořádnou práci ve státních službách, koupil sem si nový auto Saab 9-3 SE,ale když se chci vrátit do svých mladých let,protože snílek pořád jsem čeká na mně v garáži GLi.V roce 2009 se mu chci začít věnovat,aby nevypadalo pořád jako tehdy když sem jej koupil.Lak je naprosto odpudivý,ale to tyto Apolla Redy dělávaly i na Favoritech..A dotedˇnebyl na auti čas a bylo spíš jak opracovní, popelářský auto,chci jej nyní dát do originál stavu bez GO kastle,protože je dobrá a mít to časem jako veterána.už má GO brzd, ECU, ložisek a motoru takže to nebude problém ten zbytek.Jinak auto bylo amx.poruchové a jak se to poladilo tak je bezporuchové.Na rok 1990 a originál plechy je div že to ještě nesežrala koroze-viz podlaha.Díky vstřikování,automat. předstihu,sytiči atd..auto výborně akceleruje,nad 120km/h řve,ale ješte to jede až k tachometrovejm 185 čili v reálu to 170km/h z kopce jede,ale je to trápení.Mnohem zábavnější je ten zátah a toto auto neví co to je zadýchat se v kopci a podřazovat.Pokud tedy jedete max.ve dvou.To vše při výkonu 41kW!Nelžu.Měl ho nějaký pán z Vídeňska,který to bral jako auto pro socku, pak už v CZ děda z Tábora,pak těhotná mamina teď já.Auto se natahal ovleků s cihlama,mazlení žádný nebylo a stejně není rozkročený ani sedlý no ne?MMCH měli relativní zájem v muzeu Škoda Auto kvuli origo stavu kastle, vnitřku a dokladů,ale já naposlední chvíli cuknul.Až čas ukáže jestli to byla chyba nebo ne.Přece bych svoji Matyldu.můj sen nedal pryč.
jinak uvedení do provozu 11/1990 GLi číslo série kastle je 90 860,číslo motoru 5 966 754 135/8*a číslo kastle je 37 63 308
Podařilo se mi sehnat dvoudílnou masku škoda 135 a spoiler Škoda 135 GL.
Březen 2012 kompletní GO karoserie, disků a laku (vše ostatní děláno již předtím..).Tak dlouho sem to odkládal až to bylo na poslední chvíli.. Ale bude to ranec práce i peněz. na Želiv už snad v novým..
135ka je už ve šrotě,ale zachránil sem červenou Š 105 GL bez TP,loni žlutou oužu 120 GLS a letos se chystám takovýmto dárcovským způsobem zachránit Š 136 GL po jedné doktorce.Ale třeba si ji budu muset nechat já a třeba ji paní nedá. Čert ví. Takže lidi zachraňujte pěkné kousky a ptejte se po okolí známých kdo touží po takových autech ala veterán/nové z fabriky..
BŘEZEN 2012: po všech těch možných GO motoru, brzd, ríd. jednotky apod.. se konečně na řadu dostala i několikrát odkládaná karoserie a řeknu vám, že už to bylo potřeba. Karoserie byla 22 let stará, dovedete si představit jak to vypadalo pod blatníkama, čelo, A sloupky dole, trochu podlaha u řidiče, preventivně dávány nové prahy a chytající lemy, prasklinky v kufru, krycí plech katalyzátoru (ten neúspěšně) a na fotkách vidíte jak to dopadlo. Modré díly jsou zánovní a použité z mého prvního vlastního automobilu Škody 120 L 1987, budiž jí země lehká..
Proběhla další etapa. Auto nalakováno a na učilišti základně nastrojeno potřebnými díly pro převoz . Všichni se na učilišti snažili i když některým by ani jasná hvězda nad hlavou nepomohla a tímto bych jim chtěl poděkovat ne za práci kterou odvedli, ale v čase v jakém to stihli a mistry ,že je dobře vedli. Ale musel jsem nad nimi i já neustále stát jak dráb a koukat se jim pod ruce, aby něco nezlomili, neodřeli pořád někoho někde nahánět a takto tři dopoledne po sobě. A stejně jak sem se někam na sekundu otočil už u toho auta nikdo nebyl a všici se rozprchli a museli to dělat jiní, kteří zrovna byli po ruce. Navíc prach v interiéru snesu,ale jakýsí otisky prstů od vazelíny, oleje a základovky či co to si mohli odpustit. Od střechy přes všechny pásy až po palubní desku.. Auto jsem si nakonec převzal a odjel, abych dojel jen docentra okresního města a silně se mi přidřel motor.. je zralý na repas či výměnu.. takže teď mám sice auto 3dny po novém laku,ale stojí v opravně v autosalonu Škoda, který byl nejblíž a bude se sundavat čelo apod a opravovat.. No neje.lo by vás z toho?? Takže na Škoda sraz Želiv nejedu. Auto na ten sraz asi jet nechtělo a když už něco zvládnu a stihnu, abych na sraz jel tak se musí stát tohle. takže když GLi nechce jet tak ho nebudeme nutit, nepojede. Dost mně to naštvalo, myslel jsem že mně omejou.. Toť za tím vše.
Podzim 2016,nic noveho pod sluncem,ani pod kapotou,cim dal vic prace,coz znamena min srazu,vyletu,dokonce jsem za cely leto nebyl schopen dovezt auto na STK,tak to dohanim ted.Kdyby byl jeste nejaky blizky sraz na morave v zari,rijnu,tak bych se jel podivat.
Začínal sem na zánovní světle modréŠ 120L 5Q 1987 + pracovní bílé Š 120 LS 5Q 1985,pot´jsem koupil po důchodci nádhernou rudě červenou s černou střechou a béžovými poklicemi Š 130 GL model1987,pak tuto Š 135 GLi Apollo red 1990,po invalidní paní Š 130 L o měsíc mladší než 130 GL i s paragonem o koupi v Mototechně Horácké Autodružstvo Třebíč a od kamaráda Š 135 GLi modrofialové barvy 1989.Tyto poslední tři vozy(130L,2x GLi)+své první vozidlo Š 120 L jsem měl zároveň včetně pronajatých garáží.No,ale jak to bývá přišel konzum a já nejen že je nestíhal projíždět a orpavovatm,ale lidi se začali smát že sem snílek a blázen(každá moje škodovka musela být v velice dobrým stavu viz www.skoda-club.net login Standa)a začaly se nedostávat peníze,mladá mi pořád nadávala(zvlášť když sem s tím třeba jeli do Vídně na vánoce tak se styděla,Vídeňáci obdivovali)a mít bydlení a pořádnou práci měn vedla k tomu že sem to rozprodal. Mé první auto bylo nabourané-šlo do šrotu Š 130L a 135 GLi vedla zpět ke kamarádovi v Třebíči kam kdysi odjela i Š 130 GL.takže má teď3vozy + mondeo 2.0.Bohužel vždy když přijedu na návštěvu je tam nějaký radikální zasah který obrečím.Auta už nevypadají jako nová,navíc v GLi začal zlobit motor(vystřeluje víčko oleje)a tak ho nedostatek financí vedl k tomu auto předělat totálně na Š 130 GL.O jedno GLi míň..No a já mám pořádnou práci ve státních službách, koupil sem si nový auto Saab 9-3 SE,ale když se chci vrátit do svých mladých let,protože snílek pořád jsem čeká na mně v garáži GLi.V roce 2009 se mu chci začít věnovat,aby nevypadalo pořád jako tehdy když sem jej koupil.Lak je naprosto odpudivý,ale to tyto Apolla Redy dělávaly i na Favoritech..A dotedˇnebyl na auti čas a bylo spíš jak opracovní, popelářský auto,chci jej nyní dát do originál stavu bez GO kastle,protože je dobrá a mít to časem jako veterána.už má GO brzd, ECU, ložisek a motoru takže to nebude problém ten zbytek.Jinak auto bylo amx.poruchové a jak se to poladilo tak je bezporuchové.Na rok 1990 a originál plechy je div že to ještě nesežrala koroze-viz podlaha.Díky vstřikování,automat. předstihu,sytiči atd..auto výborně akceleruje,nad 120km/h řve,ale ješte to jede až k tachometrovejm 185 čili v reálu to 170km/h z kopce jede,ale je to trápení.Mnohem zábavnější je ten zátah a toto auto neví co to je zadýchat se v kopci a podřazovat.Pokud tedy jedete max.ve dvou.To vše při výkonu 41kW!Nelžu.Měl ho nějaký pán z Vídeňska,který to bral jako auto pro socku, pak už v CZ děda z Tábora,pak těhotná mamina teď já.Auto se natahal ovleků s cihlama,mazlení žádný nebylo a stejně není rozkročený ani sedlý no ne?MMCH měli relativní zájem v muzeu Škoda Auto kvuli origo stavu kastle, vnitřku a dokladů,ale já naposlední chvíli cuknul.Až čas ukáže jestli to byla chyba nebo ne.Přece bych svoji Matyldu.můj sen nedal pryč.
jinak uvedení do provozu 11/1990 GLi číslo série kastle je 90 860,číslo motoru 5 966 754 135/8*a číslo kastle je 37 63 308
Podařilo se mi sehnat dvoudílnou masku škoda 135 a spoiler Škoda 135 GL.
Březen 2012 kompletní GO karoserie, disků a laku (vše ostatní děláno již předtím..).Tak dlouho sem to odkládal až to bylo na poslední chvíli.. Ale bude to ranec práce i peněz. na Želiv už snad v novým..
135ka je už ve šrotě,ale zachránil sem červenou Š 105 GL bez TP,loni žlutou oužu 120 GLS a letos se chystám takovýmto dárcovským způsobem zachránit Š 136 GL po jedné doktorce.Ale třeba si ji budu muset nechat já a třeba ji paní nedá. Čert ví. Takže lidi zachraňujte pěkné kousky a ptejte se po okolí známých kdo touží po takových autech ala veterán/nové z fabriky..
BŘEZEN 2012: po všech těch možných GO motoru, brzd, ríd. jednotky apod.. se konečně na řadu dostala i několikrát odkládaná karoserie a řeknu vám, že už to bylo potřeba. Karoserie byla 22 let stará, dovedete si představit jak to vypadalo pod blatníkama, čelo, A sloupky dole, trochu podlaha u řidiče, preventivně dávány nové prahy a chytající lemy, prasklinky v kufru, krycí plech katalyzátoru (ten neúspěšně) a na fotkách vidíte jak to dopadlo. Modré díly jsou zánovní a použité z mého prvního vlastního automobilu Škody 120 L 1987, budiž jí země lehká..
Proběhla další etapa. Auto nalakováno a na učilišti základně nastrojeno potřebnými díly pro převoz . Všichni se na učilišti snažili i když některým by ani jasná hvězda nad hlavou nepomohla a tímto bych jim chtěl poděkovat ne za práci kterou odvedli, ale v čase v jakém to stihli a mistry ,že je dobře vedli. Ale musel jsem nad nimi i já neustále stát jak dráb a koukat se jim pod ruce, aby něco nezlomili, neodřeli pořád někoho někde nahánět a takto tři dopoledne po sobě. A stejně jak sem se někam na sekundu otočil už u toho auta nikdo nebyl a všici se rozprchli a museli to dělat jiní, kteří zrovna byli po ruce. Navíc prach v interiéru snesu,ale jakýsí otisky prstů od vazelíny, oleje a základovky či co to si mohli odpustit. Od střechy přes všechny pásy až po palubní desku.. Auto jsem si nakonec převzal a odjel, abych dojel jen docentra okresního města a silně se mi přidřel motor.. je zralý na repas či výměnu.. takže teď mám sice auto 3dny po novém laku,ale stojí v opravně v autosalonu Škoda, který byl nejblíž a bude se sundavat čelo apod a opravovat.. No neje.lo by vás z toho?? Takže na Škoda sraz Želiv nejedu. Auto na ten sraz asi jet nechtělo a když už něco zvládnu a stihnu, abych na sraz jel tak se musí stát tohle. takže když GLi nechce jet tak ho nebudeme nutit, nepojede. Dost mně to naštvalo, myslel jsem že mně omejou.. Toť za tím vše.
Podzim 2016,nic noveho pod sluncem,ani pod kapotou,cim dal vic prace,coz znamena min srazu,vyletu,dokonce jsem za cely leto nebyl schopen dovezt auto na STK,tak to dohanim ted.Kdyby byl jeste nejaky blizky sraz na morave v zari,rijnu,tak bych se jel podivat.
Lokaj/Š 135 GLi - komentáře:
07:13:19
29.05.2012
29.05.2012
rsvancara
-> lokaj: Co jsi tak popisoval v mailu, tak jsou v řiti šály na klice. Četl jsem, že v některých případech se stane, že se šála na kliku připeče a protočí se, to je pak v pytli i blok (ale to jsem jen četl a to musí to auto jet bez oleje ..., protože klika je to poslední, co se přestane mazat)
10:51:58
27.05.2012
27.05.2012
lokaj
NO nevím co je na tom parádního, že mám přidřenej motor a kvůli tý mrše jsem nejel málem na sraz, ale máte pravdu, lak je nádhernej, ještě jen jestli bude aspoň kvalitní když je tak tenkej. A škráblý už to bylo v areálu, ale stejně už nezjistím kdo to škrábl. 1 cm není tak hrozný..
19:56:00
24.05.2012
24.05.2012
rsvancara
No, opravdu pěkná barva :-)
18:21:24
24.05.2012
24.05.2012
Lukaso358
-> lokaj: Skvělý , jen tak dál!
17:59:34
24.05.2012
24.05.2012
bajou
-> lokaj: Paráda
05:57:40
23.05.2012
23.05.2012
rsvancara
-> Viliam: Nejsi sám
13:55:22
22.05.2012
22.05.2012
Viliam - zrušená registrace
-> lokaj: Daj sem potom fotky, som zvedavý na výsledok.
10:36:46
05.05.2012
05.05.2012
lokaj
NOVINKA:Tento čtvrtek se GLi ocitlo na rozborce a lakovně v jednom areálu v Třebíči, kde dostane úplně novej celokabát. Nemohlo být barevný donekonečna že jo. pak už jen vrácení zpět všech součástí a výměna výfuku nejspíš i s katalyzátorem atd. STK v červnu a je to. Bude to stát cca 20-30.000,- Kč,ale holt to je život a koníček.. Z STK nemám dobrej pocit. Přijde mi jak kdyby měli nakázáno dělat z komára velblouda a stará auta nepouštět. Tak uvidíme snad to klapne.
16:09:20
31.03.2012
31.03.2012
rsvancara
-> lokaj: moje taky nějakou dobu lítalo s modrou zadní kapotou
18:55:11
30.03.2012
30.03.2012
Domajz2
lokaj 30.03.12 14:11:48 napsal:
Ona celej život tvrdě dřela a nikdo ji neudělal ani manikůru natož
nějakou generálku čehosi, čili otrok a jako otrok i umřela..le tu by jste
už asi nikdo stejně nechtěl.
Teď jak ji vidím, tak to byla totálka, přesně jak píše Viliam, jediné čím by mohla posloužit byly specifické díly - motor, spojler, přední maska, štítek s číslem a interiér. Zachraň tu 136GL, ať nás je více v klubu.
Ona celej život tvrdě dřela a nikdo ji neudělal ani manikůru natož
nějakou generálku čehosi, čili otrok a jako otrok i umřela..le tu by jste
už asi nikdo stejně nechtěl.
Teď jak ji vidím, tak to byla totálka, přesně jak píše Viliam, jediné čím by mohla posloužit byly specifické díly - motor, spojler, přední maska, štítek s číslem a interiér. Zachraň tu 136GL, ať nás je více v klubu.
18:41:59
30.03.2012
30.03.2012
Tomo / RAPID 130
Tak vidíš Stando: ty máš papouška a já berušku-má taky ty puntíky...( jak s oblibou říkáš ,,květináče,, ). Tak doufám, že se lak povede a že potom budeš s ,,novým,, GLíčkem dělat na srazech parádu!! Moc ti to přeju a fandím ti Zdraví Tomáš+Jacqueline 130R alias beruška
17:23:48
30.03.2012
30.03.2012
bajou
Paráda, že už je vyvařeno..
15:57:49
30.03.2012
30.03.2012
lokaj
O té zatím nevím zhola nic, jen že to patří nějaké doktorce od nepaměti, je asi taky vínová, má bouchlý zadní dveře a trošku špatně řadí u jedničky. Jinak by měla být prej OK.Musím se ještě poptat jestli teď nekecám.
14:19:48
30.03.2012
30.03.2012
Viliam - zrušená registrace
-> lokaj: A tá 136?
14:16:24
30.03.2012
30.03.2012
lokaj
Motor i když byl od majitele slíben zadarmo, tak jsem musel od vrakoviště odkoupit za 1500,-Kč, dále jsem bral masku,spojler atd..Toto byla obyčejná karburátorová verze 135, ale těch už taky moc není.
14:13:47
30.03.2012
30.03.2012
Viliam - zrušená registrace
-> lokaj: A poslúžila aspoň špecifickými dielmi?
14:11:48
30.03.2012
30.03.2012
lokaj
Ona celej život tvrdě dřela a nikdo ji neudělal ani manikůru natož nějakou generálku čehosi, čili otrok a jako otrok i umřela..le tu by jste už asi nikdo stejně nechtěl.
14:09:02
30.03.2012
30.03.2012
lokaj
Ale to byl totální vrak kdysi dávno jako krásný dovežen z německa..Ale vyvařit by šla , ne že ne.
14:04:05
30.03.2012
30.03.2012
Viliam - zrušená registrace
-> lokaj: Páči sa mi, že po okolí zachraňuješ takéto zaujímavé kúsky. Čo tak pridať foto tej zelenej 135 GL čo je už v šrote, resp. 136 GL na ktorú sa chystáš? :-)