skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo vyrobeno v roce 1988 v Mladé Boleslavi a ke mě se dostalo v prosinci roku 2007 za 7000 Kč. Jsem již pátým majitelem. Jsem rád, že se auto dostalo v pořádku domů i přes husté sněžení a naprosto sjeté gumy. Přes zimu v garáži probíhaly nutné opravy a výměny dílů včetně nových pneu. Na jaře 2008 pak úspěšná STK. Krátce na to auto dostalo přezdívku Šmok, podle velkého masožravého plaza nalezeného v roce 2007 v Polsku. Od té doby mám tohle auto pro radost na výlety a snažím se ho udržet v dobově věrném a co nejlepším stavu. Koroze se takřka nevyskytuje, ale drobná místa se najdou. Neježděno v zimě – v provozu od dubna do října. Jedná se o klasickou 5-ti rychlostní Škodu 125L, ale s motorem 105, který ale šlape jako hodinky i když má najeto 99 262 km. Maximální zjištěná rychlost na rovině je 120 km/h ve třech lidech. Do budoucna mám v plánu sehnat spoustu drobností, které mi ještě chybí aby bylo již vše kompletní jak má. Stav ani zdaleka není dokonalý, ale snažím se o ten nejlepší stav v rámci svých možností.
Proběhlé úpravy:
- Nová kola + pokličky
- Nový posilovač brzdy a spojky
- Nový výfuk
- Vyčištěn motor
- Natřen podvozek
- Seřízen rozdělovač
- Vyměněno benzinové čerpadlo + těsnění
- Nová maska chladiče
- Nové kryty zadních světel
Plány do budoucna:
- Přetěsnit olejovou vanu
- Natřít podvozek (ještě jednou preventivně)
- Sehnat novou teleskopickou anténu do blatníku
- Sehnat lišty na dveře
- Sehnat Apolla nebo Meteory
- Ve vzdálenější budoucnosti přestříkat přední čelo zpět do barvy auta
Proběhlé úpravy:
- Nová kola + pokličky
- Nový posilovač brzdy a spojky
- Nový výfuk
- Vyčištěn motor
- Natřen podvozek
- Seřízen rozdělovač
- Vyměněno benzinové čerpadlo + těsnění
- Nová maska chladiče
- Nové kryty zadních světel
Plány do budoucna:
- Přetěsnit olejovou vanu
- Natřít podvozek (ještě jednou preventivně)
- Sehnat novou teleskopickou anténu do blatníku
- Sehnat lišty na dveře
- Sehnat Apolla nebo Meteory
- Ve vzdálenější budoucnosti přestříkat přední čelo zpět do barvy auta
Desty/Škoda 125L Šmok - komentáře:
Díky za radu. A dá se to sehnat za nějakou rozumnou cenu třeba ten nůžkovej?
-> Škoda 125L - Šmok: No urceny je, ale uplne nahovno
Nejlepsi je hydraulicky jezevcik, ale zabira dost mista. Staci i nejakej ten nuzkovej jako maj moderni auta... Vepredu zvednes cely vuz za napravnici a vzadu pod tlumicem vzdy...

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
-> MOLSO:
Přes trubku auto zvedám já zcela běžně, jelikož jinej hever nyní nemám... Ač není ten práh zrovna OK a pokaždý se pomodlim, nepraská, nekroutí se, auto na tom drží a zvednu celou stranu najednou, což je neocenitelná výhoda...
-> MOLSO:
Přes trubku auto zvedám já zcela běžně, jelikož jinej hever nyní nemám... Ač není ten práh zrovna OK a pokaždý se pomodlim, nepraská, nekroutí se, auto na tom drží a zvednu celou stranu najednou, což je neocenitelná výhoda...

A jaký hever byste teda doporučovali? myslel jsem, že je tenhle originál k tomu určený.
-> Tomaso435:
no tak to je potom iná reč




-> Placko:
no jelikož se s tim jezdilo jenom v sobotu na chatu a v neděli zpátky a sem tam někam na výlet, tak šance že by píchnul táta sám moc veliká nebyla :-) leda na tech 2 km z garáže tenkrát ještě před panelák než se někam jelo :-D

-> Tomaso435: to muselo byť zábavy ked išiel niekto na nej sám a dostal defekt na zadnom kole co



-> Matthes, záškodník z TechWebu: co máš proti tomu heveru ? naší 105ku sme na tom zvedali uplně furt po dobu 19ti let :-D akorát do kufru se dycky musel někdo skrčit protože jinak by se ten zadek nezvednul



-> Matthes, záškodník z TechWebu: hlavu mu odtrhnut je malo 

Tyjo snad nepouzivas ten hroznej hever do trubky :-D Chudak prah...
Ju 2040
Nejlepsi 
Mam stejnou jen v horsim stavu karoserie. Plusem je vlecna naprava a motor 136


Mam stejnou jen v horsim stavu karoserie. Plusem je vlecna naprava a motor 136
Rozumim ti, ale právě jak řikáš... když nemám tu stříkací pistoli... zas bych byl nerad když bych tam měl mapy nebo nějaky cákance. Třeba ale v budoucnu tuhle možnost budu mít.
-> Škoda 125L - Šmok:
Určitě, takhle to totiž vypadá, jakoby jsi tam ten díl měl pouze provizorně, jestli mi rozumíš...
Jinak 2040 na to stříknout v pár vrstvách můžeš, nicméně bez stříkací pistole to bude těžký, takovej velkej díl - origo spraye jsou dost drahý a malý.
Určitě, takhle to totiž vypadá, jakoby jsi tam ten díl měl pouze provizorně, jestli mi rozumíš...

Myslíš, že jsem to měl nechat v původní barvě?
-> Škoda 125L - Šmok:
Právě mi přijde, že tím tvým pokusem o "unifikaci" barev jsi se dostal do špatného sladění, ale to je věc vkusu...
Právě mi přijde, že tím tvým pokusem o "unifikaci" barev jsi se dostal do špatného sladění, ale to je věc vkusu...
Já vim, že to tu už bylo, ale byly lehké nesrovnalosti a já to omylem smazal. Jinak to čelo bylo docela ve špatnym stavu a tak jsem to obrousil natřel základovkou a pak touhle černou... mě se to pravě libí :-P že je ten předek celej takovej pěkně černej
To už tady bylo...
... oceňuji lak 2040...
... nelíbí se mi černé přední čelo
... oceňuji lak 2040...

... nelíbí se mi černé přední čelo
