
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
-> Eidy: Jde to sice pomalu, ale snažím se. Stále je co zlepšovat, ale to víc si pak jízdu užívám. Kór, když člověk sklízí palce nahoru, ale to asi znáš moc dobře 

-> Shader: Takže stále jdeš tím správným směrem. To je dobře. 

Po delší době, zase pár postřehů. Úpravu uložení tlumičů a stabilizátoru hodnotím velice kladně. O proti minula mám pocit, že to opravdu funguje. Jen je třeba udělat odklony, absolutně netuším jaké hodnoty jsou vhodné, nějaké rady? Dále je potřeba dořešit dorazy horních ramen a rozpěru předních tlumičů.
Co se týče motoru, tak jsem zatím velice spokojen. Jen jsem měl pocit, že jsou svíčky moc "do bílá", chudá směs? Dal jsem větší trysku na 1st a pocitově i zabarvením svíček zlepšení. Dnes jsem objednal i větší trysku na 2st. Po výměně plánuji auto odbrzdit a zjistit kolik tam těch koní je nebo není
S autem se pořád sžívám, ale každou jízdou si dovolím víc a víc a zatím to vypadá dobře. Horší je, že začínám být na te jízdě nějak více a více závislý
Co se týče motoru, tak jsem zatím velice spokojen. Jen jsem měl pocit, že jsou svíčky moc "do bílá", chudá směs? Dal jsem větší trysku na 1st a pocitově i zabarvením svíček zlepšení. Dnes jsem objednal i větší trysku na 2st. Po výměně plánuji auto odbrzdit a zjistit kolik tam těch koní je nebo není

S autem se pořád sžívám, ale každou jízdou si dovolím víc a víc a zatím to vypadá dobře. Horší je, že začínám být na te jízdě nějak více a více závislý

-> Klubko_: Nebyla by to první věc "naopak", už jsem si nějak zvykl 

-> Shader: tak a teď to můžeš cely znova rozdělat. To máš radost, že? 

-> Klubko_: Ajooo, asi máš pravdu
. Občas je dobré tady nahrát nějakou tu fotku 


-> Shader: nechci být hnidopich, ale řekl bych, že máš naopak horní gumky na svislácích.
-> Eidy: Letos bojuji s extrémním nedostatkem času. Ale už jen ošetřím nové domky zevnitř a náprava může jít zpět na místo. Pak doladím dorazy nápravy, vyměním zadní hadice za pancíř, výměna oleje a jde se zkoušet. Počítám 2 týdny.
-> Shader: Kdy to složíš a vyzkoušíš?
Nová horní ramena...
-> Mates: Jasně no, ale já to objevil u tebe
. Původně jsem chtěl otáčet horní, ale pak jsem si říkal, že když je to venku, tak vezmu rovnou tyhle "štelováky" 


-> Shader 16.01.21 16:54:44: Nz, moje řešní to není, mám to zase od Ondryho
. Ramena jsou pěkný
