
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
-> havlik: Dají se tam použít i originály, teď tam ty xenony (bi) nechám. Není vyloučeno, že tam půjdou originály 

-> Shader: až na ty xenony dobrý
-> Shader: 

-> castrol: Že dík 

-> Shader: ale musim uznat zatial pekne 

-> castrol: Jde to ku*va pomalu
a práce pořád jak na kostele. 


-> Shader: no tebe to trva 

-> Shader: jasný ,chápu. A hlavně je to pouze tvá věc. Těším se na výsledek 

-> R@ZOR: -> krtik: Dík pánové.
-> Pavell: S tím co je škoda a co né, co mělo být tak či onak je to velice složité. Je třeba si uvědomit, že to auto vzniká už téměř 7 let. V té době nám bylo s bráchou 18, 19 let když se začínalo, řidičáky ještě ani pořádně neoschly. Ale v hlavách se tvořili různé vize a nápady. Bylo to takové naše auto snů. Po těch letech bych možná mnoho věci udělal jinak, ale já stále věřím v tu původní myšlenku, která se kdysi zrodila a to... postavit auto snů, odlišit se a něco dokázat. Takže já nelituji žádných rozhodnutí, které se za ta léta udělaly. Můj cíl je auto dotáhnout do konce a vím, že nakonci té cesty to bude to auto, o kterém jsme vždy snili. Každopádně děkuji za názor a popchvalu :-)
-> Pavell: S tím co je škoda a co né, co mělo být tak či onak je to velice složité. Je třeba si uvědomit, že to auto vzniká už téměř 7 let. V té době nám bylo s bráchou 18, 19 let když se začínalo, řidičáky ještě ani pořádně neoschly. Ale v hlavách se tvořili různé vize a nápady. Bylo to takové naše auto snů. Po těch letech bych možná mnoho věci udělal jinak, ale já stále věřím v tu původní myšlenku, která se kdysi zrodila a to... postavit auto snů, odlišit se a něco dokázat. Takže já nelituji žádných rozhodnutí, které se za ta léta udělaly. Můj cíl je auto dotáhnout do konce a vím, že nakonci té cesty to bude to auto, o kterém jsme vždy snili. Každopádně děkuji za názor a popchvalu :-)
Krásná stavba. Škoda těch zavařených okapniček. Sám jsem to měl a už nikdy více. Jinak opravdu krásně stavěné auto.

-> Shader: To bude úžasný auto..!
Uz se to rysuje, bude to mazel! Pekna prace ;-)
-> Vena136: Ten karburátor jsem kupoval u Motor-excel, kde mi ho taky po tel. konzultaci natryskovali. Sám nevím co v něm je, nechal jsem to na nich. Takže uvidíme, jak se to bude chovat. Každopádně dík za nabídku, není vyloučeno, že ji využiju
Jinak v blízkosti domova vím o jedné brzdě, kde bych s tím chtěl zajet... není to v Praze

Jinak v blízkosti domova vím o jedné brzdě, kde bych s tím chtěl zajet... není to v Praze

-> Shader: A až ti to nebude držet volnoběh nebo nepojede jak by mělo,tak popros mě,já ti tam šoupnu nějaký trysky,vzdušníky a emulzky na který to i pojede a ne to,co tam dávají "mistři" v Made in Špain
Ale to je na tobě
Ale nebyl by si první ani poslední co by měl s tímto karbecem problém.
Jo rozdělovač udělá hodně,ale třeba budeš mít štěstí a "nebude potřeba" a já tipuju 82-koní takle jak to je a k 90koním když se to odladí.Pokud by si věděl o nějaký brzdě kromě Prahy,tak jedu taky


Jo rozdělovač udělá hodně,ale třeba budeš mít štěstí a "nebude potřeba" a já tipuju 82-koní takle jak to je a k 90koním když se to odladí.Pokud by si věděl o nějaký brzdě kromě Prahy,tak jedu taky

-> Čokin: Toť otázka, momentálně to neřeším. Až to bude jezdit, tak se uvidí a kdyby to rozdělovač nějak nedával, tak asi poprosíme Urbiho o nějakou tu úpravu
.

-> Shader: Otázka co rozdělovač........, ale 90 koní je reálný pokud se povede odladit.
-> Shader: Vzhledem k Weberu bych si troufl tvrdit,že 85-90k je reálných.
Pěkná práce.
-> castrol: 

-> kraska98: Nevím zda tady můžu zveřejnít svůj tip, aby mě tady někdo neukamenoval
. Osobně tipuji něco kolem 90 koní
. Ale od toho jsou tady jiní borci co by to mohli posoudit, tak co bando, kolik myslíte že by to mohlo mít těch koníku? Jinak blok 136, hlava MPi, líznuta -0.9, leštěné kanály, vačka 280/280, odlehčený setrvák, karbec weber, nové vnitřnosti, výsfukový systém ala B. Krejčí. Každopádně po složení a zajetí to jde na brzdu 


