
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prvním majitelem Škodovky vyrobené v roce 1989 byl můj děda. Byl automechanikem, takže se o své auto dobře staral, sem tam ho trošku vylepšoval a hlavně parkoval v suché garáži. Když jsem auto na začátku roku 2010 zdědil, bylo v perfektním stavu a navíc se v garáži povalovaly nějaké zánovní náhradní díly a nářadí. Projít technickou kontrolou nebyl problém...
Od té doby už jsem se Skodyllacem najezdil pár desítek tisíc kilometrů bez nějakých větších problémů. Bohužel auto už nestává v garáži a tak se začíná objevovat první rez na lemech blatníků. Doufám, že mi tohle fáro bude ještě pěkných pár let dobře sloužit a tak budu postupně léčit jeho malé bolístky.
Jelikož jsem Skodyllac získal bez toho, aby mi děda vysvětlil, co všechno na něm upravil, čekalo na mě několik překvapení:
- zapojená kontrolka ruční brzdy
- pípák na blinkry - děda špatně slyšel - tohle letělo pryč hned po první jízdě :-)
- pípák na světla - dva režimy - píská vždy když jsou zapnuté světla a vypnutý motor a dá se zapnout i pískání při zapnutém motoru a vypnutých světlech
- cyklovač - funguje
- odpojovač baterie - uhnil tomu kabel, takže už mám zase baterku připojenou normálně na furt
- Defend-Lock na zpátečce - dobrá věc
- imobilizér! - nenápadné tlačítko, které sice umožní točit startérem, ale motor zaboha nechytí
- bypass mechanického palivového čerpadla - déle odstavené auto nepotřebuje načerpat benzin ruční pumpičkou - tlačítkem vedle spínače světel se spíná el. palivové čerpadlo, jeho funkce je slyšet a navíc je signalizována blikáním kontrolky (zapnutí bezpečnostních pásů)
29. 7. 2012 - připojena pravá zadní mlhovka, kterou jsem dříve urval v lese, výměna žárovek v couvačkách a bočním blinkru, utažení ruční brzdy - páka měla moc dlouhý chod
27. 3 2013 - Skodyllac prošel technickou. Byly mu vytknuty vůle v řízení a netěsnost motoru, ale to jsou jen takové drobnosti :-)
Od té doby už jsem se Skodyllacem najezdil pár desítek tisíc kilometrů bez nějakých větších problémů. Bohužel auto už nestává v garáži a tak se začíná objevovat první rez na lemech blatníků. Doufám, že mi tohle fáro bude ještě pěkných pár let dobře sloužit a tak budu postupně léčit jeho malé bolístky.
Jelikož jsem Skodyllac získal bez toho, aby mi děda vysvětlil, co všechno na něm upravil, čekalo na mě několik překvapení:
- zapojená kontrolka ruční brzdy
- pípák na blinkry - děda špatně slyšel - tohle letělo pryč hned po první jízdě :-)
- pípák na světla - dva režimy - píská vždy když jsou zapnuté světla a vypnutý motor a dá se zapnout i pískání při zapnutém motoru a vypnutých světlech
- cyklovač - funguje
- odpojovač baterie - uhnil tomu kabel, takže už mám zase baterku připojenou normálně na furt
- Defend-Lock na zpátečce - dobrá věc
- imobilizér! - nenápadné tlačítko, které sice umožní točit startérem, ale motor zaboha nechytí
- bypass mechanického palivového čerpadla - déle odstavené auto nepotřebuje načerpat benzin ruční pumpičkou - tlačítkem vedle spínače světel se spíná el. palivové čerpadlo, jeho funkce je slyšet a navíc je signalizována blikáním kontrolky (zapnutí bezpečnostních pásů)
29. 7. 2012 - připojena pravá zadní mlhovka, kterou jsem dříve urval v lese, výměna žárovek v couvačkách a bočním blinkru, utažení ruční brzdy - páka měla moc dlouhý chod
27. 3 2013 - Skodyllac prošel technickou. Byly mu vytknuty vůle v řízení a netěsnost motoru, ale to jsou jen takové drobnosti :-)
Skodyllac 125L - komentáře:
Nasávače vzduchu jsem tam měl opravdu na zakrytí mřížky v kapotě, ale už jsem je otočil. Vypadá to tak líp
Ta barva mi příjde nachlup stejná jako na staré 105 z roku 86, kterou jsme měli a to byla zelená agáve. Jinak ano, vzorníky z let 88/89 obsahují jenom topolovou a vrbovou zelenou. Mrknul jsem se do techničáku a je tam "zelená základní 5178" což by měla být ta vrbová.

Budíky tam jsou originál hranatý.. Je opravdu moc pěkná, akorát by mně zajímalo jakou funkci tam na kapotě plní ty plastový nasávače vzduchu když jsou namontované opačně?
Asi jen krycí.. A barva by se mohla jmenovat zeleň vrbová, když je to rok 1989. Topolová byl světlejší odstín ne?

-> DEKODOVAC: v tom roce spíše topolová.
pekne zachovalá skoda 125 L a vo farbe zelena agave vitaj kolega šup do oblubenych

pěkná mašina
co se týče tachometru tak tehle je nejhezčí




Parádní škodovka se 125 vymoženostmi, všude spínače s podivnými znaky o kterých nikdo neví na co jsou...
Nikdy nezapomenu jak jsem ji táhl na laně, že nejezdí a on byl jen zapnutý imobilizér
P.S. : Udělej kohnečně něco s tím blatníkem, možná mám ještě doma spray zelená agáve



Kamil: Jsem z Holčovic, Rejvíz mám jen přes kopec 
KillFucker: Táta mě učil řídit na dnes už sešrotované 105, která měla kulaté budíky a ještě bez otáčkoměru (na fotce nahoře). Tohle je oproti tomu luxus
Ale myslím, že se mi doma povalují ještě hezčí budíky (na fotce dole). Když bude trocha času, zkontroluju, jestli jsou funkční a možná je namontuju
Fotka s budíky: skoda.panda.cz/obrazky/28
1_1.jpg

KillFucker: Táta mě učil řídit na dnes už sešrotované 105, která měla kulaté budíky a ještě bez otáčkoměru (na fotce nahoře). Tohle je oproti tomu luxus


Od malička jsem měl kulatý budíky, po objevení týhle přístrojovky jsem ji sháněl jak to šlo. No je to o zvyku a vkusu. Teď mam opět kulatý;) Pěkná 125ka...zachovat..!
nelíbí se mi přístrojovka, dal bych klasiku kulaté budíky, jinak auto fajn 

Leprikohn -pěkná 125ca i v pozadí pěkná příroda.

Koukám, že jsi byl na Rejvízu, z kama jsi?