skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto pořízeno jako leštěnka na občasné vyjížďky pro radost. Je v původním stavu bez jakéhokoli negativního zásahu.
Pár informací:
Škoda 105L
Rok výroby: 1987
Barva: Oranžová tmavá
Zakoupeno: 8.6.2012
Při koupi najeto: 89400 Km
Plány do budoucna:
- Ponechat ve stavu, jak vyjelo z fabriky...
- Výměna předních blatníků a nosníků s tím souvisejících
- Oprava podlahy pod spolujezdcem
- Drobné kosmetické opravy karoserie
- Výměna zadních potrhaných opěradel - Hotovo
- Vyčištění stropního čalounění - Hotovo
- Oprava předních sedaček (prosezená sedačka od řidiče a propálená sedačka od spolujezdce) - Hotovo
- Výměna odkládací schránky před spolujezdcem (prasklá) - Hotovo
- Výměna panelu budíků (prasklý mezi budíky) - Hotovo (i výměna teploměru a termostatu)
- Rozebrat budíky a vyčistit sklíčka zevnitř (krom teploměru, ten už je hotový)
- Oprava přední nápravy (výměna silentbloků a kulových čepů)
- Výměna motoru a oprava původního Hotová výměna motoru
- Výměna čepů některých dveří Hotovo
- Oprava zadních drnčících dveří Hotovo
- Oprava přepínače světel Hotovo
11.8.2012 - Výměna spuchřelé hadice mezi nádrží a pumpou, seřízen předstih a karburátor, nový vzduchový filtr
20.8.2012 - Výměna zadních opěradel, vyvaření rožku levého zadního podběhu a zalakováno
23.8.2012 - Dokončené a namontované přední sedačky
17.9.2012 - Výměna termostatu za oreginál, výměna teploměru - ukazoval o 15stC méně, výměna plastového panelu budíků
2.4.2013 - Výměna střešních lišt za nepomačkané (do budoucna zalakované do černé matné)
1.1.2014 - Výměna motoru
20.1.2014 - Oprava zadních brzd
10.2.2014 - Oprava zadních dveří, přepínače světel a výměna čepů některých dveří, včetně čepů dorazů
Pár informací:
Škoda 105L
Rok výroby: 1987
Barva: Oranžová tmavá
Zakoupeno: 8.6.2012
Při koupi najeto: 89400 Km
Plány do budoucna:
- Ponechat ve stavu, jak vyjelo z fabriky...
- Výměna předních blatníků a nosníků s tím souvisejících
- Oprava podlahy pod spolujezdcem
- Drobné kosmetické opravy karoserie
- Výměna zadních potrhaných opěradel - Hotovo
- Vyčištění stropního čalounění - Hotovo
- Oprava předních sedaček (prosezená sedačka od řidiče a propálená sedačka od spolujezdce) - Hotovo
- Výměna odkládací schránky před spolujezdcem (prasklá) - Hotovo
- Výměna panelu budíků (prasklý mezi budíky) - Hotovo (i výměna teploměru a termostatu)
- Rozebrat budíky a vyčistit sklíčka zevnitř (krom teploměru, ten už je hotový)
- Oprava přední nápravy (výměna silentbloků a kulových čepů)
- Výměna motoru a oprava původního Hotová výměna motoru
- Výměna čepů některých dveří Hotovo
- Oprava zadních drnčících dveří Hotovo
- Oprava přepínače světel Hotovo
11.8.2012 - Výměna spuchřelé hadice mezi nádrží a pumpou, seřízen předstih a karburátor, nový vzduchový filtr
20.8.2012 - Výměna zadních opěradel, vyvaření rožku levého zadního podběhu a zalakováno
23.8.2012 - Dokončené a namontované přední sedačky
17.9.2012 - Výměna termostatu za oreginál, výměna teploměru - ukazoval o 15stC méně, výměna plastového panelu budíků
2.4.2013 - Výměna střešních lišt za nepomačkané (do budoucna zalakované do černé matné)
1.1.2014 - Výměna motoru
20.1.2014 - Oprava zadních brzd
10.2.2014 - Oprava zadních dveří, přepínače světel a výměna čepů některých dveří, včetně čepů dorazů
Jenik120/Š105L - komentáře:
-> marjik: Dik :-)
Moc hezká škodovka - barva je supr. jde do oblíbených

-> Boomber: Zdar, už jsem vyjel a užívám si to. Teď už ladím jen drobnosti :-)
Přední nápravu a přední blatníky budu řešit průběžně.
Přední nápravu a přední blatníky budu řešit průběžně.
Jedeš jak drak. Já mám vše uložené pod plachtou a čekám na začátek sezóny. Tak snad taky vyjedeš 

A zde foto brzd po:
Štít v akrylovém laku...
Štít v akrylovém laku...
Tak zase po čase něco nového. 1.1.2014 proběhla výměna motoru a nyní po chvilkách pracuji na jeho uschopnění. Vyčištění, výměna vodní a palivové pumpy, výměna vany z původního motoru a mnoho dalších drobností. Snad to do konce týdne pojede.
Tak a máme umyto. Následovat bude rozborka a zhodnocení stavu. Náhradní motor zatím není a tak rozchodíme tento.
Tak nějaké nové zprávy. Po sundání vany mne nečekal příjemný pohled do útrob motoru. Jednak poměrně silná vrstva karbonu v klikové skříni, ale co o to. To nejhorší mne čekalo ve vaně. Zlomená segerovka pístního čepu :-( Na válci číslo jedna je po segerovce znatelná drážka.
Motor půjde ven a místo něj půjde rezerva, kterou ještě musím sehnat. Původní motor se přestaví s pomocí vložek a pístů na 120 LS.
Motor půjde ven a místo něj půjde rezerva, kterou ještě musím sehnat. Původní motor se přestaví s pomocí vložek a pístů na 120 LS.
-> Tacud: Dik :-)
-> Pajka: Jj všiml jsem si :-) Ty se nezdáš, nějak se ti taky rozrůstá vozový park...
-> Pajka: Jj všiml jsem si :-) Ty se nezdáš, nějak se ti taky rozrůstá vozový park...
-> jenik120: Už jsem ji dávno vložil. Teď mám dokonce třetí Škodovku. Je to ale zlo.
Vypadá parádně

Sundané zadní čelo, a příprava na kompletní vyčištění motorového prostru a motoru. Pak přetěsnění prsou, vany a výměna některých hadic, které tečou.
-> Pajka: A kdypak tu tvou druhou hodíš na net? Závidím ti u tvé oranžové, že ještě nikdo nenatíral spodek. Já už dlouho uvažuju, jak dostanu u mojí 105 ze spodku ten černý nástřik.
Krásná škodovečka Jeníku, jako by vypadla z oka té mé, akorát ta je MI. No, já jsem si pro ni jel přes celou republiku k vám, ty zase přes celou republiku někam do Příšerovic :-). Ty škodovky jsou ale zlo. Napřed jsem nechtěl žádnou a už je druhá. Uff... A pak že jen trabanty je člověk živ.
Jak už to tak bývá, tak banální operace na pár minut se zvrhla v dvouhodinovou záležitost. Doma mám několik palivoměrů, tachometrů a budíků s kontrolkama, ale ani jeden použitelný teploměr. Jeden nefunkční, ale s pěkným a nepoškozeným poplastovaným rámečkem a čirým sklem, další funkční se sloupaným rámečkem a čirým sklem a jeden nic moc se správným antireflexním sklem. Nakonec jsem musel ze tří kusů udělat jeden, který bude podle mých představ.
Držím palce.Je vážně moc pěkná.