skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Erka je vyrobená v roku 1973, bolo to prvé auto môjho otca. Celý život ho sprevádzalo a absolvovalo s ním niekoľko jázd po Európe. Po čase sa však na aute začal podpisovať čas a s rokmi pribúdali aj nové diery. Napriek tomu, že ho mnohí presviedčali nech sa auta zbaví, on si ho stále nechával aj keď v jeho garáži pribúdali a ubúdali iné autá. Auto prešlo veľkou opravou v roku 1999 kedy bolo prakticky celé vyvarené a poskladané z nových dielov. Renovácia prebiehala do roku 2001. Problém však bol vo voľbe farby, ktorá sa zmenila z pôvodnej jarnej zelenej na ... posúďte sami .. Okrem toho časom začala blednúť. Do budúcna sa stále počítalo s tým, že auto dostane nový lak no každým rokom sa to odkladalo a nanešťastie sa môjmu otcovi začal zhoršovať zdravotný stav. Stalo sa to, že nás otec v lete 2016 opustil a ako spomienka na neho mi ostala práve táto Erka. Preto som sa v jeseň 2016 rozhodol, že skúsim autu vdýchnuť nový život a začal som zháňať diely a všetky potrebné informácie, ktoré k takej renovácií treba.
S príchodom prvých teplejších dní som začal s rozoberaním a zisťovaním celkového stavu karosérie. Na moje prekvapenie som zistil, že podlaha nemá žiadne diery a najviac zasiahnutým miestom koróziou boli dvere a prah na šoférovej strane čo znamenalo minimum vyvárania (v porovnaní s Erkami, s ktorými som sa už stretol). V podstate po odstrojení celej kasne a vyvarení zasiahnutých miest nasledovalo nekonečné brúsenie, gitovanie a zase brúsenie a celková príprava na nový lak. V auguste 2017 sme sa konečne dočkali nového laku a začala tá zaujímavejšia časť a to skladanie.
Na konci augusta auto úspešne absolvovalo STK a po približne 2 rokoch som s ním mohol konečne vyraziť na cesty :) Po asi mesiaci auto dostalo nové kolesá loukote. Do budúcna sú naplánované generálky motora, prednej a zadnej nápravy, ktoré však nie sú úplnou nutnosťou.
26.11.2018
Na konci sezóny tu zhrniem menšie zmeny, ktoré sa udiali v tomto roku.
- auto dostalo nové späťáky Beskydsport v čiernej farbe
- zo zadnej časti zmizlo ťažné
- staré zásterky boli nahradené novými
- plastová hmlovka bola vymenená za chrómovanú
S príchodom prvých teplejších dní som začal s rozoberaním a zisťovaním celkového stavu karosérie. Na moje prekvapenie som zistil, že podlaha nemá žiadne diery a najviac zasiahnutým miestom koróziou boli dvere a prah na šoférovej strane čo znamenalo minimum vyvárania (v porovnaní s Erkami, s ktorými som sa už stretol). V podstate po odstrojení celej kasne a vyvarení zasiahnutých miest nasledovalo nekonečné brúsenie, gitovanie a zase brúsenie a celková príprava na nový lak. V auguste 2017 sme sa konečne dočkali nového laku a začala tá zaujímavejšia časť a to skladanie.
Na konci augusta auto úspešne absolvovalo STK a po približne 2 rokoch som s ním mohol konečne vyraziť na cesty :) Po asi mesiaci auto dostalo nové kolesá loukote. Do budúcna sú naplánované generálky motora, prednej a zadnej nápravy, ktoré však nie sú úplnou nutnosťou.
26.11.2018
Na konci sezóny tu zhrniem menšie zmeny, ktoré sa udiali v tomto roku.
- auto dostalo nové späťáky Beskydsport v čiernej farbe
- zo zadnej časti zmizlo ťažné
- staré zásterky boli nahradené novými
- plastová hmlovka bola vymenená za chrómovanú
Škoda 110R Limetka - komentáře:
-> Tomaso435: afro to ma tusim na dedka v cr prihlasene
-> Danster: nojo vlastně pravda :)))
-> Tomaso435: No vzhledem k tomu že i říkal že jezdí na STK do čech a má značku FMD (Frýdek - Místek) to ani nemůže být na někoho na Slovensku. Když tam povinně ty značky museli odevzdat jinak byli neplatný. Ale možná, že to na tu babču je jen babi bydlí u nás.
-> Danster: jo? aha. já myslel že to má na nějakou babču tam
-> Tomaso435: Měl to tak, ale on to měl přihlášený na někoho v čechách. 

Ted mě napadá, že člen AFRO s modrým kilem, má ještě starý čs spz .. nebo se mejlím a už tomu tak není ?
-> Bukaj: myslíš že těch pár milionů pro spřátelenou firmu na výrobu RZ by za to nestálo? 

-> Luky 16.02.18 10:01:33: Já se toho už nebojím - registr je "pročištěn" a kvůli těm pár promile původních SPZ novou vyhlášku dělat už nebudou...
...leda, že by někdo chtěl řešit "duplicitu" SPZ například stejné znaky na různých typech SPZ - už tu tuším proběhl případ, kdy někomu přišlo předvolání k "podání vysvětlení" z automatického systému, který nerozlišil černobílou SPZ od černožluté, nebo žlutomodré. Ale kolik takových duplicitních značek ještě bude? Fakt je to spíš rarita a zrnko písku v poušti...
...a v digitalizované podobě registru by tyto případy šly velmi snadno řešit i individuálně (třeba při převodu vozidla s duplicitními značkami na to systém upozorní a vydají značky nové...)
...leda, že by někdo chtěl řešit "duplicitu" SPZ například stejné znaky na různých typech SPZ - už tu tuším proběhl případ, kdy někomu přišlo předvolání k "podání vysvětlení" z automatického systému, který nerozlišil černobílou SPZ od černožluté, nebo žlutomodré. Ale kolik takových duplicitních značek ještě bude? Fakt je to spíš rarita a zrnko písku v poušti...
...a v digitalizované podobě registru by tyto případy šly velmi snadno řešit i individuálně (třeba při převodu vozidla s duplicitními značkami na to systém upozorní a vydají značky nové...)

-> Bukaj 16.02.18 01:15:48: jen otázka času, obávám se...
-> Michal_110R: Jo, jo, důvod výměny je jasnej, nejasný jsou pohnutky, který k němu vedly - a můžou mít i jistý racionální jádro, který naznačuje -> Bukaj:
-> Michal_110R: Jasně, tato informace tu proběhla, ale každopádně to byla pitomost. Na druhou stranu se tím poměrně elegantně vyřešila čistka registru (to, co u nás proběhlo teprve před pár lety). Nicméně jsem rád, že u nás jsou stále platné původní SPZ... 

-> Jozka: U nás prebiehala celoplošne výmena starých, československých značiek v roku 2004 - kto si značky nevymenil, automaticky mu auto vyradili z evidencie ... Tu prikladám krátke info: Tabuľka s evidenčným číslom nahrádza staršie tabuľky so štátnou poznávacou značkou (ŠPZ). ŠPZ boli vydávané do 1. apríla 1997, po tomto období sú vydávané len tabuľky s EČV. ŠPZ boli platné do 31. decembra 2004. Vozidlo so starou ŠPZ po tomto termíne polícia vyradila z evidencie motorových vozidiel a nesmie jazdiť po verejných komunikáciách. Výmena ŠPZ za EČV sa vykonávala na okresných dopravných inšpektorátoch.
-> Michal_110R: Nestudoval jsem, jak tohle upravujou mezinárodní dohody, ale vzhledem k tomu, že Britové, Holanďani, Belgičani a vůbec celá Evropa kromě bývalých východních Němců dodnes jezdí sem tam na původních registračních ne-EU značkách, doplněných o mezinárodní "oválek" (a CZ auta dtto), tak ta plošná výměna patrně úplně nutná nebyla
.
Ale třeba to takhle dohodli Mečiar s Klausem..

Ale třeba to takhle dohodli Mečiar s Klausem..
-> Nwkt: Nie je to haluzovina, práve preto boli pôvodné značky vymenené ako tu písal Nostalgik, okrem toho sa s autom jazdievalo aj do zahraničia a preto sa značky museli vymeniť
-> Nostalgik: Pěkná haluzovina 

Krásne auto a zvlášť ma teší, že sa opäť jedná o rodinné auto. Prajem veľa štastných kilometrov a dúfam že sa tento rok uvidíme na nejakom zraze.
-> Peca: u nás sa museli pôvodné komunistické SPZ po vstupe do EU povinne vymeniť.
Tažný pryč .. Jinak moc pěkné 

Pekne erko, ale to tazne by som ja osobne dal prec, na tak krasne kupe sa to nehodi

Pokud bylo celou dobu v rodině, škoda že nešlo zachovat i původní SPZ... Moc pěkné a s loukotěmi to opravdu vynikne 
