skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
20:09:06
20.06.2015
20.06.2015
Mates
-> T: Hezký jen škoda, že nevyšlo počasí na Běšiny abys přijel.
19:57:16
20.06.2015
20.06.2015
minno
-> T: krásne vyladené erko :)
19:20:11
20.06.2015
20.06.2015
T
trošku jsem upravil popis a dal aktuální fotky....
15:10:10
18.06.2015
18.06.2015
Fifa
-> T: Zajížděl jsem Ferodo DS 2500 co mám teď na autě.
-> vhml: Právě proto je důležitý porochlazování, abys destičky neupekl. I proto se v návodě píše o teplotě kotoučů. Měřit ji v domácích podmínkách už je trochu obtížněnjší.
-> vhml: Právě proto je důležitý porochlazování, abys destičky neupekl. I proto se v návodě píše o teplotě kotoučů. Měřit ji v domácích podmínkách už je trochu obtížněnjší.
18:22:46
17.06.2015
17.06.2015
vhml
S tím zajížděním zase ocaď pocaď. Pokud se to přežene, tak se z nový destičky vypeče pryskyřice a může se rovnou zahodit, nebo se jí zdlouhavě pokoušet rozbrousit.
18:08:24
17.06.2015
17.06.2015
T
-> Toušík: : no šestka podložka spíš je otázka kde se vzala
otázka za jeden bludišťák
otázka za jeden bludišťák
17:25:45
17.06.2015
17.06.2015
Toušík
-> T: Jen tak pro zajímavost co znamená podložka č. 6 ??
17:03:27
17.06.2015
17.06.2015
krtik
Pěkný návody! :-)
Tak vidím, že jsem nezajížděl úplně zle, ale ani úplně dobře .
K těm teplotám: ty nalepovací teploměry jsou za rozumný peníz, ne? Dá se to použít? Tak je ale zase potřeba počítat s rozdílnou teplotou, než je na činné ploše - víte někdo nějaké pravidlo pro určení rozdílu teploty?
Tak vidím, že jsem nezajížděl úplně zle, ale ani úplně dobře .
K těm teplotám: ty nalepovací teploměry jsou za rozumný peníz, ne? Dá se to použít? Tak je ale zase potřeba počítat s rozdílnou teplotou, než je na činné ploše - víte někdo nějaké pravidlo pro určení rozdílu teploty?
16:59:38
17.06.2015
17.06.2015
T
asi tak na 99% záhada "co se kde vzalo v motoru" vyřešena...vypadá to na podložku č.6
svíčky jsem nasadil, ještě vyperu filtry rovnou a snad se zítra dostanu k projetí a bude vše OK pro cestu do Běšin....
svíčky jsem nasadil, ještě vyperu filtry rovnou a snad se zítra dostanu k projetí a bude vše OK pro cestu do Běšin....
16:56:27
17.06.2015
17.06.2015
T
-> Fifa: : a co jsi takhle zajížděl za desky pro zajímavost ? :-)
00:35:51
17.06.2015
17.06.2015
Fifa
-> T: Já zajížděl na rady kolegy co zkouší brzdy včetně zajíždění následovně. Nejdříve jsem najel tak 300km "normálním provozem". Brzdy pořádně nebrzdily. Pak jsem použil Letiště dlouhé 500m, jedna cesta rozjetí tak na 100 až 120, intenzivní brždění skoro do zastavení(cca 20km/h). Daší cesta po dráze bez brždění pro prochlazení. Cesta zpět opět 110 až 120 a zabrzdit. Pak zase prochlazení. Takto asi 30x zabrzdit, prochladit a začalo to brzdit. No a po téhle proceduře jsem se vydal do Brna na okruh.
Seriové brzdy se zajíždějí ještě intenzivněji, a to 20x intenzivní brždění s prochlazením a pak 30x ABSové brždění s prochlazováním.
Seriové brzdy se zajíždějí ještě intenzivněji, a to 20x intenzivní brždění s prochlazením a pak 30x ABSové brždění s prochlazováním.
22:54:09
16.06.2015
16.06.2015
Milan 136
-> T: to by mě taky zajímalo
22:05:18
16.06.2015
16.06.2015
T
-> Eidy: : to je fakt
jen nevím, jak mám jako amatér odhadnout 350 st.
jen nevím, jak mám jako amatér odhadnout 350 st.
22:00:55
16.06.2015
16.06.2015
Eidy
-> T: Není, to ještě zdaleka nesvítí.
21:59:13
16.06.2015
16.06.2015
T
tak to pročítám a 350 st. už je docela dost, pokud se nepletu....no uvidíme, jak se teda zadaří :-/ :-)
21:10:24
16.06.2015
16.06.2015
T
-> Toušík: ,-> Eidy: ,-> MVM: : díky, pročtu to a snad se mi to povede dobře
-> Eidy: : jojo, tenhle článek si právě vybavuji, jen jsem nevěděl kde na něj
-> Eidy: : jojo, tenhle článek si právě vybavuji, jen jsem nevěděl kde na něj
18:22:42
16.06.2015
16.06.2015
MVM
Instrukce k zajíždění brzdových destiček FERODO
Proč zajíždět brzdové destičky FERODO
Všechny produkty FERODO Racing jsou ve výrobě podrobeny tzv. chemickému zajetí, které zajistí stabilizaci materiálů a pryskyřic použitých při výrobě desek.
Stabilizace je dosažena krátkodobým teplotním zatížením povrchové vrstvy třecího materiálu plamenem hořáku. Tato metoda „předzajetí“ je efektivní a dostatečná pouze pro použití při nízkých teplotách, definitivní vlastnosti desek jsou dosaženy až opravdovým zajetím na vozidle nebo dynamometru.
Teprve zde jsou desky vystaveny stejnému tepelnému a kroutícímu zatížení jako v závodních podmínkách.
Během této části zajetí se přenesou částečky třecího materiálu z desek na povrch kotouče a zůstanou na něm v podobě tenké vrstvy.
Teprve tření vznikající mezi povrchem desky a touto tenkou vrstvou určuje výkonnost „záběru“.
Správné zajetí také zajišťuje stabilitu třecího materiálu z hlediska jeho stlačitelnosti, takže nedochází při vysoké teplotě a tlaku k pocitu „houbovitého pedálu“.
Jakým způsobem zajet brzdové destičky FERODO
Pokud zajíždíte na vozidle nové desky, vždy se je snažte zajíždět proti už použitým kotoučům (s vytvořenou vrstvou naneseného třecího materiálu na povrchu).
Po výjezdu z boxů při nízké rychlosti mírně zabrzděte, aby došlo ke správnému usazení desek. Pak opakovaným, lehkým bržděním zvyšte teplotu na přibližně 350oC. Tato teplota zajistí ohřátí všech částí destičky.Čas potřebný k zahřátí brzd můžete při záběhu zkrátit tím, že o cca 50% snížíte přívod vzduchu chladícího brzdy.
Když destičky dosáhnou tuto teplotu, zahajte jejich zajíždění, tj. přibližně při 70% závodní rychlosti 25-30x zabrzděte polovičním tlakem používaném při závodech, doba každého brždění cca 4 vteřiny.
Po dokončení zajíždění zajeďte volně ještě jedno kolo, aby mohly brzdy zchladnout. Po zajetí do boxů nechte brzdy úplně vychladnout.
Upozornění při zajíždění destiček FERODO
Pokud zajíždíte nové kotouče, postupujte podle zajížděcí instrukce výrobce kotoučů.
Je velmi důležité nechat nové kotouče projít prvním teplotním cyklem s už zajetými deskami před tím, než namontujete nové. Tzn. kotouče se musí zvolna zahřát na provozní teplotu (350oC), kdy se otevřou póry v litině a do těchto pórů se přenese třecí materiál ze zaběhnutých desek.
Pokud by byly použity s novými kotouči nové desky, do kotoučů se mohou přenést látky, které ještě nejsou plně stabilizovány a účinnost brzd je potom snížena.
Po zajetí do boxů nechte brzdy úplně vychladnout a zkontrolujte vzhled kotouče. Tenká vrstva naneseného třecího materiálu na povrchu kotouče by měla být stejnoměrná po celém jeho povrchu. Každá odchylka (skvrna) způsobí vibraci pedálu při brždění. Použití termo barev na kotoučích zajistí přesnější zajížděcí proces.
Proč zajíždět brzdové destičky FERODO
Všechny produkty FERODO Racing jsou ve výrobě podrobeny tzv. chemickému zajetí, které zajistí stabilizaci materiálů a pryskyřic použitých při výrobě desek.
Stabilizace je dosažena krátkodobým teplotním zatížením povrchové vrstvy třecího materiálu plamenem hořáku. Tato metoda „předzajetí“ je efektivní a dostatečná pouze pro použití při nízkých teplotách, definitivní vlastnosti desek jsou dosaženy až opravdovým zajetím na vozidle nebo dynamometru.
Teprve zde jsou desky vystaveny stejnému tepelnému a kroutícímu zatížení jako v závodních podmínkách.
Během této části zajetí se přenesou částečky třecího materiálu z desek na povrch kotouče a zůstanou na něm v podobě tenké vrstvy.
Teprve tření vznikající mezi povrchem desky a touto tenkou vrstvou určuje výkonnost „záběru“.
Správné zajetí také zajišťuje stabilitu třecího materiálu z hlediska jeho stlačitelnosti, takže nedochází při vysoké teplotě a tlaku k pocitu „houbovitého pedálu“.
Jakým způsobem zajet brzdové destičky FERODO
Pokud zajíždíte na vozidle nové desky, vždy se je snažte zajíždět proti už použitým kotoučům (s vytvořenou vrstvou naneseného třecího materiálu na povrchu).
Po výjezdu z boxů při nízké rychlosti mírně zabrzděte, aby došlo ke správnému usazení desek. Pak opakovaným, lehkým bržděním zvyšte teplotu na přibližně 350oC. Tato teplota zajistí ohřátí všech částí destičky.Čas potřebný k zahřátí brzd můžete při záběhu zkrátit tím, že o cca 50% snížíte přívod vzduchu chladícího brzdy.
Když destičky dosáhnou tuto teplotu, zahajte jejich zajíždění, tj. přibližně při 70% závodní rychlosti 25-30x zabrzděte polovičním tlakem používaném při závodech, doba každého brždění cca 4 vteřiny.
Po dokončení zajíždění zajeďte volně ještě jedno kolo, aby mohly brzdy zchladnout. Po zajetí do boxů nechte brzdy úplně vychladnout.
Upozornění při zajíždění destiček FERODO
Pokud zajíždíte nové kotouče, postupujte podle zajížděcí instrukce výrobce kotoučů.
Je velmi důležité nechat nové kotouče projít prvním teplotním cyklem s už zajetými deskami před tím, než namontujete nové. Tzn. kotouče se musí zvolna zahřát na provozní teplotu (350oC), kdy se otevřou póry v litině a do těchto pórů se přenese třecí materiál ze zaběhnutých desek.
Pokud by byly použity s novými kotouči nové desky, do kotoučů se mohou přenést látky, které ještě nejsou plně stabilizovány a účinnost brzd je potom snížena.
Po zajetí do boxů nechte brzdy úplně vychladnout a zkontrolujte vzhled kotouče. Tenká vrstva naneseného třecího materiálu na povrchu kotouče by měla být stejnoměrná po celém jeho povrchu. Každá odchylka (skvrna) způsobí vibraci pedálu při brždění. Použití termo barev na kotoučích zajistí přesnější zajížděcí proces.
17:51:11
16.06.2015
16.06.2015
Eidy
-> T: Já desky zajíždím tak, že nejdřív jedu a lehounce přimáčknu pedál, aby se to obrousilo. Pak to rozjedu tak na 100 a tak středně zpomaluju ale ne až do zastavení, rozjedu a zase. To udělám několikrát za sebou a pak zvýším rychlost a tlak na pedál. No a pak jezdím. Co je obecně důležitý tak nezastavovat auto s rozpálenýma brzdama.
A taky je dokonce článěk. www.honda-club.cz/forum/c ms_view_article.php?aid=16 3
A taky je dokonce článěk. www.honda-club.cz/forum/c ms_view_article.php?aid=16 3
16:47:15
16.06.2015
16.06.2015
Toušík
-> T: Já teda na 2p a na DS 3000 jsem nejdříve trošku prohřál kotouče, tím že jsem při jízdě trošku přibržďoval aby se nahřáli kotouče postupně a potom jsem to asi tak 5-8x prostě hodně rozjel a zabrzdil skoro na zastavení. Pak jsem nechal trochu vychladnout a pak jsem to ještě jednou zopakoval. Teď práší na disky a zdá se mi že to brzdí pěkně, ale asi jen tak někdo nám to tady na naše podmínky nepoví.. A i myslím že ty desky fungujou samo o sobě dost dobře :) Jinak pěknej nákup :)