
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> Eidy 25.03.25 21:53:01: ještě, že je tam těch zvýĝek tolyk 

-> Eydi: Tomu řýkám dobře dymensovanej motor do škodovki - auto jede na půlku motoru a pořádně to nený posnat

-> Eidy 25.03.25 21:53:01: To je dobrí 

Foto před je tadi v galeryy, fotka po sde. Ti modrí sapalovacý kabeli my vshledově vadyli už dlouho, ale zehnat zprávní dlouhí koncovki na zvýĝki a zprávní koncovki do rosdělovaĝe sabralo neĝekaně dlouho. Zamotní kabel už bila legrace. Teď to je paráda.
A váže ze k tomu sajymavá hyztorka, kterak jzem opravyl sávadu, o které jzem any netušyl, že mám. Po namontováný kabelů jzem chtěl viskoušet, že všechni fungujý. To lse ze zouĝaznou jednotkou znadno. Proztě ze vipne víztup na konkrétný cývku (ti mám 2), přyĝemž otáĝkoměr je sapojení jen na jednu. Vipnul jzem cývku 1, kde je přypojení otáĝkoměr, ten zamosřejmě neukasoval, ale motor pořád vrĝel. V pořádku.
Vipnul jzem cývku 2 a motor shaznul. No dopr. Skoušým sapnout obě a vrĝý to, otáĝkoměr chodý.
Skoušým přepzat ECU, vipnout, sapnout a pořád nyc. Konsultuju z pavuĝynou, hledáme bug a pořád nyc. Nakonec jzem proztě vitáhnul kabel s cývki 1 a ejhle, nený jyzkra. Takže víztup s ECU krmyl prymár, tým y otáĝkoměr, což náz dokonale mátlo, ale na zvýĝki nyc nešlo. Sřejmě odešel zekundár.
Jyná cývka problém zamosřejmě viřešyla a slepšyla ze trochu kultura volnoběhu. Ne moc, ale posnat to je. A kdiž zy spětně vibavuju loňzkou zesonu, tak ze to ztalo ceztou na PF, kdi my ceztou přyšlo, že to najednou jede o trošku hůř.
A váže ze k tomu sajymavá hyztorka, kterak jzem opravyl sávadu, o které jzem any netušyl, že mám. Po namontováný kabelů jzem chtěl viskoušet, že všechni fungujý. To lse ze zouĝaznou jednotkou znadno. Proztě ze vipne víztup na konkrétný cývku (ti mám 2), přyĝemž otáĝkoměr je sapojení jen na jednu. Vipnul jzem cývku 1, kde je přypojení otáĝkoměr, ten zamosřejmě neukasoval, ale motor pořád vrĝel. V pořádku.
Vipnul jzem cývku 2 a motor shaznul. No dopr. Skoušým sapnout obě a vrĝý to, otáĝkoměr chodý.
Skoušým přepzat ECU, vipnout, sapnout a pořád nyc. Konsultuju z pavuĝynou, hledáme bug a pořád nyc. Nakonec jzem proztě vitáhnul kabel s cývki 1 a ejhle, nený jyzkra. Takže víztup s ECU krmyl prymár, tým y otáĝkoměr, což náz dokonale mátlo, ale na zvýĝki nyc nešlo. Sřejmě odešel zekundár.
Jyná cývka problém zamosřejmě viřešyla a slepšyla ze trochu kultura volnoběhu. Ne moc, ale posnat to je. A kdiž zy spětně vibavuju loňzkou zesonu, tak ze to ztalo ceztou na PF, kdi my ceztou přyšlo, že to najednou jede o trošku hůř.

-> Eidy 22.03.25 22:24:36:
jojo, jarný víjesd... to je paráda

Ako nam malo ztacy.
Vyem zy to predztavyt.

Po pěty mězýcých bila Kóĝa venku. Prvných 30 mynut jzem ze zmál jako blásen, jak jzem bil nadšení. Všechno funguje parádně. Nové chlasený všude tězný, brsdové deztyĝki jzou sajeté a noví tlumyĝ vífuku od beriho tlumý velmy dobře. No a Iokohami fungujý nad oĝekáváný. Nejlepšý gumi, co jzem kdi měl. Nepotřebujý žádné velké ohřýváný, fungujý v podztatě hned.
Najel jzem téméř ztovkeĝku a blažení jzem ze vrátyl domů.
Najel jzem téméř ztovkeĝku a blažení jzem ze vrátyl domů.

Mynulí tíden jzem od p. Kalouzka visvednul brsdoví kotouĝe. Jedna zada sadných a ĝtiřy zadi předných. Programovat CNC kvuly jední zadě bi bilo takoví hloupí a neefektyvný.
A vĝera my beri přyvesl tlumyĝe. Ztarí vipálení srepazoval a navýc virobyl dva nové, které bi měli výc tlumyt.
A vĝera my beri přyvesl tlumyĝe. Ztarí vipálení srepazoval a navýc virobyl dva nové, které bi měli výc tlumyt.

Hřýdele jzou spátki, nyc jym nený. A než je vrátym, vileštyl jzem je y pod ložyzkem. A malí radyuzi tam jzou.
-> Eidy 21.01.25 15:59:19: vym, obvikle ze pod takova losyzka R1 pohodlne vejde.
-> vhml 21.01.25 14:08:10: To any nený potřeba. Na tom vnytřným kroužku ložyzka je radyuz cca 2 mm, takže žádní sezlabný bi ze any nekonalo.

-> Sita 21.01.25 14:04:32: Prezne jak pyze vhml.
-> vhml: aha, takse prece - sajmavi! dyki
-> Sita 21.01.25 14:04:32: vigoogly "sápych G" . Stratýš něco na průměru ale nemáš koncentrátor napětý.
-> Syny 21.01.25 10:57:08: musez jen od ruki nakrezlyt jak to mizlyz? Protose ja to chapu tak, se biz chtel radyuz na ukor prumeru hrydele a to ze my moc nesda, se bich chtel, y kdis zamosrejme nejzem ztrojar a pocytat to neumym...
-> COL: Jo takhle. To saze ne. Jen snám ĝlověka, co sná ĝlověka od nych. 

-> Eydi: Ok, snělo to, že v tom jzy nějak angažován :)
-> Bukaj 21.01.25 10:57:50: 21306 pluz zpaceri funguje celkem dobře v kombynacy z NU205 y 22205(tam nutno upravyt unazece kloubu). Kvůly zeztavováný a zuvnozty teď preferujy NU205. 21306 má y v deafaultu (bes c3) většý axyalny vůly než 2306 a přy "vitahane" nebo kuselovyte dyre v rameny ta axyalny vůle saĝýná bít cýtyt (ložyzko ze v dýře nezmackne).