Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 27.01.25 19:58 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

21:42:49
27.06.2017
Eidy
-> MVM: Však v pohodě. Jen sdílím zkušenost ;)
Do jednotky už mám špatný přístup. Jak se v práci obnovuje vybavení, tak čtečka a zapisovačka už jsou někde zašantročený. Ale můžu prostě zvednout tlak paliva :)
20:20:26
27.06.2017
MVM
-> Eidy: Však netrvdím že se to nemůže zachovat při zadření jinak .. Jen mi přišlo jaký zlo nastane dříve.
A jak jsi došel na to obohacení? 4 Ty máš možnost zasahovat do jednotky?
18:53:20
27.06.2017
Eidy
-> MVM: Čoveče, už jsem měl nataženou ojnici s vydřenýma šálama a přeci se neprotočily. Jinak díky vydřeným šálám na současný ojnici se vyklepalo pouzdro na pístní čep.
Dnes ráno jsem všechno odvezl do brusírny. Přerovnají navíc blok a připraví válce se správným přesahem. Válce lehce přehonují. Hlavu líznou, byla ohnutá tak o desetinku, ale když už se v tom vrtám... Ojnice a kliku přeměří a uvidíme. Pak vezmu díly na vyvážení a na přelomu prázdnin snad začnu skládat. Mezitím si všechno ostatní umyju v benzínu, aby to bylo připravený :)

Ještě k tý hlavě. Přemýšlím, že to lehce obohatím.
18:21:22
27.06.2017
MVM
-> Fifa 27.06.17 10:53:46: No mě se spíš podle toho zadření jeví že tam (k ojnici 3.válce) nejde olej v dostatečným množství.. Natažení by asi způsobilo nejdřív protočení šálků v zámcích. Pochopitelně jak už jsem psal dřív - takový díly se vždycky musí proměřit,tady pocity a dojmy opravdu nestačí 6
10:53:46
27.06.2017
Fifa
-> Eidy: Natažené spodní oko ojnice opět zjistíš měřením průměrů oka ve staženém stavu. Přibližně by měla stačit digitální posuvka. Nedávno jsem měřil jeden blok supitem a ten měl pro změnu natažené uložení kliky...
23:43:50
26.06.2017
Eidy
-> Fifa: Doufám, že moje očekávání s dalším použitím klikovky potvrdí v brusírně.
Jinak původní klikovka z klepajícího motoru vypadá hezky, ale šály na 3. ojnici jsou vydřený až na měď. Já tomu nerozumím. Jinak motor běhal parádně. Podle mě prostě proběhly trosky ségrovky zrovna tam a ojnice je natažená. Pak jsou nový ložiska ztrátou času.
-> palinator: Kolik svící tolik ventilů. 1
upraveno 1x, naposled 26.06.2017 23:45:38
23:37:27
26.06.2017
palinator
-> vhml:
Taky jsem na to čuměl, ventilů málo, svíček moc. 47
23:26:50
26.06.2017
Fifa
-> Eidy: Jak tak koukám na fotky kliky, tak vidím jen mírné oleštění a trochu karbonových úsad z oleje. Pokud je v tolerancích rozměrů, neváhal bych jí opět použít. Jistotou by byla kontrola na trhlinky. Jestli jsou hlavní i ojniční pánve jen oleštěné, je to normální známka provozu. Říkám s chutí do instalace bez broušení.
Hlavní pánve z původního motoru co klepe vypadají jako nové 6
22:57:12
26.06.2017
vhml
-> Eidy 26.06.17 22:40:35: Nějak mě nikdy nenapadlo, že by to mohl nebýt 16V 3 Tak to s podobným motorem jezdí žena pro rohliky :-D
upraveno 1x, naposled 26.06.2017 22:57:52
22:40:35
26.06.2017
Eidy
-> vhml: A cos myslel? Je to tu v popisu už X let. 1 16V byl až v někdy v polovině 90. let. Mnohem složitější motor, který trpí na hydroštelech a má jen o pár kW víc.
22:32:52
26.06.2017
vhml
-> Eidy 26.06.17 22:16:25: to je jen 8 ventil? 9
22:16:25
26.06.2017
Eidy
Hlava je až podezřele pěkná. Ale svíce jsou dohněda, takže asi cajk. Hlavu ještě rozeberu a zítra šup do dílny. Uvidim, co mi řeknou na tu klikovku. Beru ji s sebou.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.06.2017 22:16:25
22:14:33
26.06.2017
Eidy
Hlavní ložiska po 4 letech krásný.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.06.2017 22:14:33
22:13:36
26.06.2017
Eidy
Řeklo se rozebrat :)
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.06.2017 22:13:36
11:56:20
26.06.2017
Dušan
me se ten motor libi natolik, ze ho chci taky 3
07:15:54
26.06.2017
MVM
-> Eidy 25.06.17 23:17:44: Na druhým válci je to pěkný,ale zato ty z třetího - to je jiná káva 7 Tam je to výrazně vydřený - musí tam být nějaká příčina. To schválně zkus zjistit,může to být zajimavé zjištění.
23:54:21
25.06.2017
Eidy
Pokračování zítra.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 23:54:21
23:17:44
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Mikrometr kontroluju originál kalibrem a sedí perfektně. Tady mám fotku pánve 2. a 3. ojnice ze svýho motoru při rozebráni 2 týdný zpátky. Pánve po 4 letech a nějakým tom honění. Druhá je lehce oblejskaná, ale jinak na můj vkus moc pěkná s ohledem na podmínky.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 23:17:44
22:59:12
25.06.2017
MVM
-> Eidy: No vidíš sám,ty ojniční pánve, že to extra zase nikdo s výměnama a kvalitou oleje nepřeháněl 8 Proto je tam to měřitelný opotřebení v toleranci i na čepech. Pokud nechceš brousit,mikrometr máš v rámci možností zkalibrovaný - tak s novýma ložiskama to musí fungovat. Uvidíš sám v jaký kondici budou Tvý stávající ložiska kde můžeš určit kolik to má najeto ..
Extreme Tyres