Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 27.01.25 19:58 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

21:19:26
17.01.2017
Čokin
-> Eidy: A jak je na tom kryt víka motoru? Jinak Catchtank pěknej 4

Jinak jsem břídil, řidičák až v 19ti do té doby jen od 14 na fechtlu po vesnici a polích. Nemoc jménem ,,Škodovka" mě postihla až ve 20ti kdy jsem dostal první auto, byla to červená 105 L a dodnes na to rád vzpomínám......pak už to šlo rychlým tempem 120 LS , 120 orange devil , 130 , 125 , a poslední je Rapid od r. 2010 tzn v prosinci to bylo 6 let.

Další škodovky až na náhradní díly v kuse v plánu už nejsou a doufám, že s Rapidem mimochodem oba jsme stejné ročníky (1985) nám to vydrží až tam.......1
22:03:16
05.01.2017
MATTESS
-> CHIP: to je dobrá náhoda1
17:35:37
05.01.2017
Tomaso435
-> Tuner#2: 3 3 3 3
17:32:26
05.01.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: -> U-Geen: To jsme měli úplně stejně. Od doby co jsem asi ve 4 letech zboural 1000MB a rozštípal vrata jsem za volant nesměl 8 1 (auto postavené z kopce a já si hrál s páčkama a jedna z nich byla asi ruční brzda 40).

Jinak Žlutka asi 16 - 17 let taky úplně nevím jak to počítat.
14:14:44
05.01.2017
Zazaa
ja jel s Gardesem poprve az s ridicakem ....
jinak s 30kou zetorem po poli od 10 a s dedovou carevnou po silnici asi od 14 :)
jen nevim jak pocitat roky ... Gardeso je doma 33let :)
13:36:29
05.01.2017
CHIP
Taky jsem řídil od 13-ti .. s tatou vedle sebe .. ale ani jeden z nás neměl řidičák ..
Koukám jako blázen .. budu mít rapida za 3 měsíce 15 let. Máme to s Mattessem téměř stejně.
upraveno 1x, naposled 05.01.2017 13:37:13
12:27:22
05.01.2017
TTomas
Taky jsem nesměl, tak jsme si se 2 staršíma kamosema koupili cestou do hospody trabika za 3tis ( každej dal litr) a vesele krosili všude kde se dalo4
12:07:41
05.01.2017
radekp
Já s traktůrkem TK 10 asi od 6 let. Děda s babi nahazovali seno a já popojížděl. Neměl jsem rád orání - občas se povedl docela velký boční náklon a to jsem radši seskočil a šel vedle traktoru3 . Na silnici cca od 15.
11:45:31
05.01.2017
MATTESS
S traktorem nebo kombajnem po poli jsem jezdil hodně mlád. V nějakých deseti, strejda seděl vedle. S autem jsem začal ve 12 při sklízení sena u strejdy na zahradě a od 15 jsem se začal na silnici. Při prvním rozjezdu v autoškole jen učitel mávnul rukou a já jel podle sebe1 Druhou jízdu jsem měl centrem Prahy, pak se svezl na okresce cestou do Plzně a šel na náklaďák1
Zpět k tématu - za pár týdnů budu mít s Rapidem 15 let4
11:09:17
05.01.2017
havlik
-> U-Geen: jo to já taky3
10:55:42
05.01.2017
U-Geen
-> havlik: ja taky... i kdyz, jednou kdyz jsem skoro koncil autoskolu jsem moh popojet po dvore! :)
10:26:32
05.01.2017
havlik
Koukam že jenom já to měl až do řidičáku zakázaný a hlídaný8
10:10:11
05.01.2017
Eidy
-> vhml: Ty seš tak mladej? To bych do tebe neřek.
-> minno: To máte ale hezkou tradici :) Tak já taky nebyl v autě sám. Aspoň ze začátku ne. Pak občas takový zapadlý silnice na konci světa. Na frekventovanou silnici jsme šel až v autoškole v 16.
09:54:08
05.01.2017
Petkar
Taky jsem se učil řídit ve třinácti 1 akorát to se psal rok 1988 10 3
09:41:18
05.01.2017
minno
-> Eidy: Áno, od 13 sám. Teda sám za volantom, ale otec na mieste spolujazdca. Učili sme sa. Dostal som to ako darček na 13. narodeniny. Na 13. preto, lebo rovnaký darček už dostal pred 3 rokmi aj brat o 3 roky starší. Tak sa z toho stala u nás taká tradícia1 Veľmi som sa tešil. Jazdili sme na cvičisku autoškoly. Bolo to super. Vtedy sa to ešte dalo, dnes je už aj cvičisko zrušené. A otec ako skúsený škodovkár sledoval teplotu chladenia skrz to pomalé "courání" v letných teplotách pomalou jazdou na cvičisku. Akonáhle sa začala teplota zvyšovať, musel sa isť motor schladiť mimo obec vyššou rýchlosťou1
09:17:32
05.01.2017
vhml
-> Eidy 05.01.17 09:10:16: já se taky nedávno zděsil když jsem se dopočítal že ve 28 letech už závodím 15. rokem 3 Kdy jsem začínal hezky zvesela v zimním seriálu na zamrzlým rallycrosovým okruhu 3 3 3
upraveno 1x, naposled 05.01.2017 09:17:48
09:10:16
05.01.2017
Eidy
-> minno: Stárnu. Už ani počítat neumím. Je to vlastně 19 let. Mám ji od 16, láska na první pohled. 1
Tys řídil ve 13? Jakože sám? Já seděl babičce na klíně asi od 5 let, vždy když zajížděla do garáže. Ale sám jsem auto řídil asi v 15 na letišti. To byl tátův bavorák. A taky jsem řídil v lese ARO. A pak v zimě jsme kravili s bratrancem v jeho užovce na sněhu. To byly začátky. 1
08:55:45
05.01.2017
minno
-> Eidy 04.01.17 22:19:10: no super, mechanici budú mať čo robiť 3
-> Eidy 04.01.17 22:32:27: To máš Kóču od 14-15?9

No, ale keď sa to tak vezme, tak ja šoférujem Šedivka už tiež 20 rokov. Prvýkrát to bolo v 1997 na moje 13. narodeniny na tréningpľaci miestnej autoškoly. A následne občasné jazdy s otcom po neštátnej ceste do najbližšej dediny.
Starneme.
22:59:28
04.01.2017
Eidy
-> ZdrubT: No, moc ne. Skelet, jeden dálkový světlomet, přední sklo, blatníky a přední a zadní čelo. A palubka. Jinak asi nic.1
upraveno 1x, naposled 04.01.2017 23:01:12
22:42:13
04.01.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ZdrubT 04.01.17 22:38:01: Skelet a světla? 3
Extreme Tyres