Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 27.01.25 19:58 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

21:54:43
12.01.2025
Eidy
-> Syny: Já jen tak zevrubně pohledem. 1 Půjdou na zkoušku do laborky. 4
21:06:18
12.01.2025
Syny
-> Eidy: Jak budes kontrolovat ty hridele?
20:34:08
12.01.2025
Eidy
Přes Vánoce Kóča dostala silikonové hadice chlazení a jelikož byly trubky postavené na škodovácké tvarovky, musel jsem 3 trubky upravit. S tou mědí je to naštěstí snadný.
Taky došlo na montáž nového chladiče, který má o 12 % větší chladící plochu při stejných vnějších rozměrech. K tomu jsem ještě ucpal nějaké díry kolem chladiče, tak doufám, že v horku bude teplota nižší.
No a teď se chystám vyndat hřídele zadní nápravy, provést jejich kontrolu a případně trochu vylepšit.
Pak vyměnit brzdové destičky na obou nápravách a nasadit nový tlumič výfuku.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 12.01.2025 20:34:08
10:48:16
03.12.2024
Bery
U LR je to pod autem vč lyžin od předu přes krytí vody až po zadní lyži.
A tý silikonový hadici trvá i strašně dlouho než vzplane, ale to nikomu nepřeju.
10:41:13
03.12.2024
Eidy
-> SO545, Fifa: V pohodě, pánové. 4
10:18:34
03.12.2024
Fifa
-> SO545 02.12.24 16:13:39: Do nové podlahy chápu, že se ti nechce zasahovat. Pak tunel. Můžu pak poskytnout fotky moc pěkně postavené Š100 s vedením vody vnitřkem a motorem ze 130 RS. Už nebudem Eidymu spamovat kartu 85
16:13:39
02.12.2024
SO545
-> Fifa 02.12.24 12:12:00: v podstate alal 105-120...len mne sa fest nechce rezat do novej podlahy... ale to riesenie na stole je....o vytapanie mne az tak nejde...to tam aspon u mna nebude vobec.

prepac eidy.
12:13:09
02.12.2024
Eidy
-> minno: 3
12:12:00
02.12.2024
Fifa
-> SO545: Mě se líbilo řešení tažení vody kolegy na erku, kdy si udělal do podlahy v místě tunelu zapuštění hluboké zhruba do poloviny průměru trubek a z venku kryt vypadající podobně jako to zapuštění. Takže trubky pod autem, ale schované, servisovatelné, nevytápějící tunel, zachovaná funkce tunelu. Takové učesané řešení, kdy to je a vlastně není v tunelu. 4 Ty jsi velmi zručný klempíř, tak by ti to určitě nečinilo problém 1
11:00:53
02.12.2024
minno
-> Eidy 01.12.24 13:48:13: Len aby teraz neroztrhlo rovno chladič / motor3
15:20:39
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy: 9 157
13:48:13
01.12.2024
Eidy
-> Bukaj: Výrobce uvádí odolnost do 260 stupňů a 7 barů.
09:37:36
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy: Tak, tak. Zatímco u hadice bez výztuže určitá deformace nemá vliv na životnost, tak u hadice s výztuží může sebemenší deformace mít destruktivní účinek...
Ta nová hadice -> Eidy 29.11.24 20:27:53: vypadá, že jakoukoli provozní deformaci vylučuje 5
20:39:01
30.11.2024
Eidy
-> Bukaj: Tak tlak je jedna věc a teplota druhá. Za studena ta hadice asi vydrží víc, si myslím. A nebo je to tím opletem. Guma je vlastně přerušená a může tam vznikat únavová vada. On je ten fabrický oplet taky dost řídký.

-> minno: Vysokou provozní teplotu nemám. Ten motor na to nebyl konstruovaný. Ale vyšší tlak samozřejmě zvyšuje bod varu a taky snižuje riziko lokálních varů. Takže když bych musel zastavit s roztopeným motorem třeba z důvody nehody na okruhu, tak mám rezervu.
19:22:20
30.11.2024
minno
-> Eidy 30.11.24 10:27:04: Načo tak vysoký tlak? Máš aj nejako špeciálne vysokú prevádzkovú teplotu?

Inak nová hadica pekná.
12:28:02
30.11.2024
Bukaj
-> Eidy: To skoro vypadá, že to prořízlo nějaké vlákno výpletu hadice.
Mám ozkoušené, že starší varianta hadic bez textilní výztuže vydrží opakované namáhání desetinásobkem jejich pracovního tlaku - používal jsem jeté škodovácké hadice na výrobu redukcí pro zazimování automatických zavlažovacích systémů pomocí stavebního kompresoru. Ta hadice se nafoukne jako balonek3
Časem tedy hadice prdne, když se to přežene s tlakem (většinou se řízla o sponu při opakovaném nafukování na 4 atmosféry), ale do dvou atm. je to naprosto bezproblémové.
U těch novějších hadic se zalitou textilní mřížkou vidím větší riziko výrobních vad - chyba mřížky či bublinka v gumě. Ale na těch škodováckých 0,4 atm. až 1 atm je to naprosto spolehlivé a neslyšel jsem zatím o případu, že by na sériovém voze někomu hadice selhala...
10:27:04
30.11.2024
Eidy
-> Bukaj: Mělo by tam být 1,3 baru. Prasklina vypadala tak, jo kdybys tam píchnul nabroušeným šroubovákem/dlátem. Nic velkýho, tak na velikost oka výpletu, a ne u spony. Naposledy uprostřed ublouku za termostatem.
-> SO545: Nejlíp teda asi tunelem. Na servis opruz, ale nejčistší řešení.
09:57:27
30.11.2024
SO545
Kade tahat vodu...este dodnes netusim. Aby to bolo pekne -vyzehlene-8
07:59:59
30.11.2024
Bukaj
-> Eidy 29.11.24 20:27:53: Jaký máš tlak v chladicím systému? Nezdá se mi, že by při nějakém představitelném tlaku praskla origo hadice - leda, že by se třeba při montáži o něco nařízla (o hranu trubky či o hranu spony...)9
21:00:17
29.11.2024
Syny
-> Eidy: To je slušnej rozdíl :)
Extreme Tyres