skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejprve bych chtěl všem co budou sledovat tuto stavbu napsat, že eRko stavím podle sebe a rad, které si přečtu nebo mi někdo poradí. Můj záměr je, aby eRko navenek vypadalo jako částečný originál, ale pod "kapotou" mělo sportovní úpravy.
Něco o autě:
Erko jsem koupil od pána, který si ho chtěl udělat do původního stavu. Na Erku byla vyměněna kompletně podlaha ze Š100, přední pozinkované blatníky a 4oké pozink. čelo, zadní blatníky v základovce. Celé auto bylo ošetřeno základem, ale pro nedostatek času se odstavilo na 7 let do kůlny, přikryté vším možným. Doba, kterou Erko strávilo v kůlně se na pár místech projevila. Proto Erko putovalo na návštěvu ke klempířovi, kde jsem nechal navařit vlečnou nápravu, rozšířit tunel na 5q, domeček pro posilovač a rozpěru mezi zadní tlumiče. Během toho se našlo i pár děr v zadní části. Po převozu zpět do garáže jsem obrousil kompletně podvozek až na plech a natřel základem.
Zbytek postupně dopíšu;)
Úpravy:
Nápravy:
- M náprava vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Otočené misky dorazů
- Tvrdší pružiny (Tuner#2)
- Sportovní tlumiče
- Stabilizátor 20mm (Svozil)
- Tvrdší silentbloky (Pemit)
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
- Úhlová náprava rapid vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
- Kyvkové pružiny
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
Převodovka:
- Převodovka 5q
- Tvrdý silentblok (Speedpro.cz)
Brzdy:
- 4písty + propojky (Speedpro.cz)
- Sportovní děrované kotouče Š130 (Speedpro.cz)
- Posilovač brzd Felicia 1.9
- Bubnové brzdy (časem možná kotouče)
Motor:
- Fabia 1.4
- Hlava Gemini Racing
- Ostrá vačka 278/272 (Cepek)
- Leštěné ventily, zvětšená sedla
- Leštěné kanály
- Odlehčené a vyvážené celé klikové ústrojí
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
Chlazení:
- Náporový chladič Felicia 1.6 (Aci.cz)
- Ventilátor Felicia 1.6
- Trubky Cu vedené tunelem, průměr 28mm
Kola:
- Loukotě 5,5J x R13
Karoserie:
- Přední kapota 130RS (Autosport Prášek)
- Přední čelo ala 130RS
- Zrcátka Beskyd Sport (Speedpro.cz)
- Laminátová střecha (Autosport Prášek)
- Chladičová stěna v kufru
- Zadní lamino blatníky (p. Krajanský)
- Rám od Laminatak, zástavba a úprava Grabijec
Interiér:
- Palubka Erko
- Volant RRS
- Sportovní sedačky
Odkazy na kamarády:
skoda-virt.cz/cz/.../6044 -drtikol-s-130l
skoda-virt.cz/cz/.../3232 -p-l-puzzle-skoda-110-r (mimochodem moje první erko :D )
skoda-virt.cz/cz/.../1545 -siki-skoda-100
Zde najdete více fotek:
erko4.rajce.idnes.cz/
Projekt kterému fandím:
www.skoda110r.com/
Novinky:
19.1.2008 Hotové vyvaření. Vlečka,výztuha mezi tlumičema a držák posilovače brzd
1.5.2008 Erko je konečně doma a už se pomalu připravuju na práci
19.5.2008 Dneska jsem z erka sundal nápravy,blatníky, kapoty a dveře
10.6.2008 Tak jsem si udělal radost a koupil jsem si loukotě no...:D
2.7.2008 Podlaha obroušená, natřená třema vrstvama základovky a kolem přední nápravy jsem použil odrezovač..tak snad se neprožere až do kufru
24.9.2008 Při rozebírání vlečky jsme se docela zasmáli:D museli jsme se podívat do chytrý knížky, kterou jsme měli a tam stálo: V případě nutnosti výměny pryžových manžet, ložisek nebo jiné opravy zadáme práce značkové opravně. Rada nad zlato:D:D:D
29.10.2008 Díry od koroze na střeše a v okapničkách mi radost dvakrát neudělaly no co se dá dělat.
1.2.2009 Došel drát ve svářečce :( :D ,ale mám doma konečně přední čelo
17.6.2010 Po dlouhé pomlce jsem konečně něco málo udělal na erku. Navařil jsem výztuhy na šikmý ramena a začal jsem i na ramenech přední nápravy.
23.7.2010 Vyváření prorezlých děr v kar. a pasování stěny za chladič
15.1.2011 Půlka kabiny obřoušená a natřená základem, dále budu předělávat posilovač brzd ze 120 na posilovač z Feldy
1.6.2011 Zakoupen motor Fabia
28.8.2011 Navařena žpet brzdová konzola a vyroben držák na posilovač z Fe 1.6
12.2.2012 Nápravy v komaxitu, díly náprav ve žlutým zinku. Většina původních dílů, protože nemám nervy to všechno shánět po mototechnách.
25.5.2012 Dovezeny zadní lamino blatníky, pracuje se na odlehčení př. nábojů a repase poloos.
29.7.2012 Natažené trubky na chlazení.
11.5.2015 Vyrámováno
11.10.2018 Vyvařeno
Něco o autě:
Erko jsem koupil od pána, který si ho chtěl udělat do původního stavu. Na Erku byla vyměněna kompletně podlaha ze Š100, přední pozinkované blatníky a 4oké pozink. čelo, zadní blatníky v základovce. Celé auto bylo ošetřeno základem, ale pro nedostatek času se odstavilo na 7 let do kůlny, přikryté vším možným. Doba, kterou Erko strávilo v kůlně se na pár místech projevila. Proto Erko putovalo na návštěvu ke klempířovi, kde jsem nechal navařit vlečnou nápravu, rozšířit tunel na 5q, domeček pro posilovač a rozpěru mezi zadní tlumiče. Během toho se našlo i pár děr v zadní části. Po převozu zpět do garáže jsem obrousil kompletně podvozek až na plech a natřel základem.
Zbytek postupně dopíšu;)
Úpravy:
Nápravy:
- M náprava vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Otočené misky dorazů
- Tvrdší pružiny (Tuner#2)
- Sportovní tlumiče
- Stabilizátor 20mm (Svozil)
- Tvrdší silentbloky (Pemit)
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
- Úhlová náprava rapid vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
- Kyvkové pružiny
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
Převodovka:
- Převodovka 5q
- Tvrdý silentblok (Speedpro.cz)
Brzdy:
- 4písty + propojky (Speedpro.cz)
- Sportovní děrované kotouče Š130 (Speedpro.cz)
- Posilovač brzd Felicia 1.9
- Bubnové brzdy (časem možná kotouče)
Motor:
- Fabia 1.4
- Hlava Gemini Racing
- Ostrá vačka 278/272 (Cepek)
- Leštěné ventily, zvětšená sedla
- Leštěné kanály
- Odlehčené a vyvážené celé klikové ústrojí
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
Chlazení:
- Náporový chladič Felicia 1.6 (Aci.cz)
- Ventilátor Felicia 1.6
- Trubky Cu vedené tunelem, průměr 28mm
Kola:
- Loukotě 5,5J x R13
Karoserie:
- Přední kapota 130RS (Autosport Prášek)
- Přední čelo ala 130RS
- Zrcátka Beskyd Sport (Speedpro.cz)
- Laminátová střecha (Autosport Prášek)
- Chladičová stěna v kufru
- Zadní lamino blatníky (p. Krajanský)
- Rám od Laminatak, zástavba a úprava Grabijec
Interiér:
- Palubka Erko
- Volant RRS
- Sportovní sedačky
Odkazy na kamarády:
skoda-virt.cz/cz/.../6044 -drtikol-s-130l
skoda-virt.cz/cz/.../3232 -p-l-puzzle-skoda-110-r (mimochodem moje první erko :D )
skoda-virt.cz/cz/.../1545 -siki-skoda-100
Zde najdete více fotek:
erko4.rajce.idnes.cz/
Projekt kterému fandím:
www.skoda110r.com/
Novinky:
19.1.2008 Hotové vyvaření. Vlečka,výztuha mezi tlumičema a držák posilovače brzd
1.5.2008 Erko je konečně doma a už se pomalu připravuju na práci
19.5.2008 Dneska jsem z erka sundal nápravy,blatníky, kapoty a dveře
10.6.2008 Tak jsem si udělal radost a koupil jsem si loukotě no...:D
2.7.2008 Podlaha obroušená, natřená třema vrstvama základovky a kolem přední nápravy jsem použil odrezovač..tak snad se neprožere až do kufru
24.9.2008 Při rozebírání vlečky jsme se docela zasmáli:D museli jsme se podívat do chytrý knížky, kterou jsme měli a tam stálo: V případě nutnosti výměny pryžových manžet, ložisek nebo jiné opravy zadáme práce značkové opravně. Rada nad zlato:D:D:D
29.10.2008 Díry od koroze na střeše a v okapničkách mi radost dvakrát neudělaly no co se dá dělat.
1.2.2009 Došel drát ve svářečce :( :D ,ale mám doma konečně přední čelo
17.6.2010 Po dlouhé pomlce jsem konečně něco málo udělal na erku. Navařil jsem výztuhy na šikmý ramena a začal jsem i na ramenech přední nápravy.
23.7.2010 Vyváření prorezlých děr v kar. a pasování stěny za chladič
15.1.2011 Půlka kabiny obřoušená a natřená základem, dále budu předělávat posilovač brzd ze 120 na posilovač z Feldy
1.6.2011 Zakoupen motor Fabia
28.8.2011 Navařena žpet brzdová konzola a vyroben držák na posilovač z Fe 1.6
12.2.2012 Nápravy v komaxitu, díly náprav ve žlutým zinku. Většina původních dílů, protože nemám nervy to všechno shánět po mototechnách.
25.5.2012 Dovezeny zadní lamino blatníky, pracuje se na odlehčení př. nábojů a repase poloos.
29.7.2012 Natažené trubky na chlazení.
11.5.2015 Vyrámováno
11.10.2018 Vyvařeno
Lukas4 / škoda 110r - komentáře:
-> lukas4: No s tím TC:myslím si že vyhrávat nebudu, tak perfektní to auto nei a nebude ale po erku bych klidně šel do jiný starý škodovky - do nějaký, která bude zachovalá a až budou peníza tak se do toho pustit...Do každýho šroubečku:)..Jinak nemusíš na TC jnm, je spousta dalších soutěží kde to auto ani tolik nezkoumaj..Tam se sejdem...A doufám že i později v TC a vznikne další parta...Hodně štěstí..Budu ti to sledovat, jak s tím hejbeš;)
-> lukas4: mam taky zvlněnou střechu, fura kitu na ní padla, ale rozhodně bych bez rámu nedal na střechu lamino....dát si takový pana orel neni vubec problem..
-> m8rinek: Snad to s tou střechou nebude tak horký, že bych musel dávat rám...stejně bych na něj neměl peníze
.Zůstane v podstatě všechno stejně jenom místo plechu tam bude laminátovej potah. Tou střechou jsem se nechal inpirovat tady z virtu od laminataka skoda-virt.cz/cz/.../4142
-laminatak-skoda110r , ale stejně se ještě rozhoduju jak to vlastně udělám...je to sice dražší, ale i s tím jak mám plech na střeše zvlněnej si myslím že to bude lepší udělat takhle.

-> lukas4: tak to doufam ze budes mit v autě klec, jinak jsi s lamino střechou samovrah...bezesrandy
-> vojticee: Zdarec díky za podporu. Koukal jsem, že se chceš zúčastnit Tuning Cupu v tom ti zase budu přát hodně štěstí já. Mě se tahle soutěž asi zdaleka vyhne. Budu se sice snažit aby to vypadalo co nejlépe, ale v tý konkurenci co jsem tam viděl bych asi neuspěl
Jinak máš pravdu práce je ještě opravdu hodně a s tím jak mám děravou střechu se to ještě protáhne, ale přemejšlím o tom, že ji udělám z laminátu a okapničky uříznu jak to máš ty na erku. No ještě se uvidí...


Ahoj, koukám, že se chceš vydat cestou Radka a to je dobře...Ať už jde o Eidyho nebo o Radka, oba mají auto naprosto dokonalý, takže je jedině dobře, že takových bude víc...Čeká tě dost práce, ale věřim, že když bude trpělivost, tak bude skvělej výsledek..Hodně štěstí

Na opak, bez termostatu mám problém auto vůbec ohřát
ale je fakt, že zatím tam vozím jenom sériové (a dost utahané) fáčko, tak uvidíme, ale stíhá to a myslím, že bude i do budoucna... Ona je tam ještě díra schovaná za nárazníkem....

-> Petkar: tak řešení je to šikovný,už sem se na to koukal a právě sem si říkal že to nebude stíhat
Jak špatně pasuje náporák?
Když se chce, všechno jde: skoda-virt.cz/cz/.../9612
8
A stíhá to chladit bez problémů....

A stíhá to chladit bez problémů....

-> Eidy: s tim ani nepočítam,leda bych vyhrál ve sportce(auto stračně žere peníze)
-> Vitek: u 4oka jsou 3 varianty. Buď jako já, nebo jako FIJA
www.skoda110r.cz/article. php?id=948
a nebo jako Koko
skoda-virt.cz/cz/.../3477 -koko
2oko je naa sportovní úpravu asi nejlepší. Tak jsem zvědavej, kam to dotáhneš.
Aa nepočítej, že to bude hned. Já se s tím mazlím už 8 let.
www.skoda110r.cz/article. php?id=948
a nebo jako Koko
skoda-virt.cz/cz/.../3477 -koko
2oko je naa sportovní úpravu asi nejlepší. Tak jsem zvědavej, kam to dotáhneš.

-> Eidy: njj to máš peravdu to 4oko má podle mně tak nějak vic do sebe,ale bohužel se k němu špatně pasuje náporák
-> lukas4: jo pěkně auto pana RST (osobně se známe), je ikona a vzor pro to jak rozumně upravit erko a dodat mu pěkný sportovní kabátek, dnes už jdu taky trochu jinou cestou, ale dřív jsem chtěl aby takhle vypadalo i to moje :)
-> lukas4: Díky díky
Jen tak mimochodem, proč mi vykáš??
Jj, dvouoko je sportovnější, čtyřoko elegantnější.
Jen tak mimochodem, proč mi vykáš??

Jj, dvouoko je sportovnější, čtyřoko elegantnější.
-> Eidy: no rozhodně to nebude žádnej trapnej plast tuning to opravdu nesnáším...spíš to budou sportovní úpravy. Chtěl bych aby se to podobalo tomuhle erku. Jinak gratulu k vašemu erku je nádherný jenom mám radši dvouoký

-> m8rinek: loukozě jsou super je to ten bezpodložkový typ, ale mám tu pro ně 3cm podložky ale ještě nevím jestli je tam dám:P jenom mě mrzí že tam musí být duše..

-> lukas4: Jakej styl eRka to bude? Origo vnější vzhled, nebo lehce upravený v dobovém duchu nebo snad plasty?
gratuluju k loukotím, taky na nich ulítávám skoda110r.ic.cz/140rr/lou
kote_smes.jpg 

-> lukas4 21.01.08 17:59:29: : jj, je to v pohodě:-D