Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 Ronal Centra 6J 4x100, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
Peca/Akční edice - komentáře:
-> Peca 30.06.22 08:45:53: no jako fajne, kopec nervov a casu ale hlavne, ze problem s prehrievanim brzd je vyriesený. Pripomenulo mi to moje prve prehadzovsnir motoru, a opacne zapojenie vrtule vetraku…a nasledne nechapesnie oreco sa motor tak rychlo prehrieva a nepomaha ani vetrák

tak som mu vtedy celkom zavaril, nastastie to ustál anic sa nestalo, no moc mu to urcite neprospelo. Ked som na to prisiel som si klepal na čelo

-> Peca 30.06.22 08:45:53: No, taká klasika

Niekedy nám riešenia ležia priamo pri nohách a my ich nevidíme. Nie si sám, čo sa už takto obabral pri rôznych veciach. Niekedy je to s tými autami sranda.
-> Eidy: Typická Occamova břitva, jako ostatně téměř vždy

-> Peca 30.06.22 08:45:53: Vysvětlení je zajímavé a současně celkem prosté, jak už to často bývá. Člověk by si rval vlasy za takovou blbost, ale tak to někdy je. Hlavně, žes to vyřešil.

Takže po zakoupení druhé sady repasovaných brzdičů, znovunatažení nového předního brzdového potrubí a hadic, výměně za nový HBV, výměně brzdové kapaliny Valeo DOT 4+ a opětovného uvedení do provozu jsem zjistil, že to ničemu nepomohlo a brzdy se hřejí dál...
Jenže! Od začátku, kdy jsem vloni nápravu a brzdiče poprvé nasadil, mi nepřišlo divný, že čelist brzdiče drhne na kotouč z jeho venkovní strany. Protože jsem měl zažitý ze čtyřpístků Rapida, že se podkládání podložkami šroubů brzdiče kotouč mezi pístky vycentrovává, takto podobně jsem vycentroval podložkami i onu čelist třmenu na Favo tak, aby kotouč šel středem. Ne, nepřišlo mi to divný.
Až předevčírem (když jsem už zoufalý rozhodil asi popadesáté znovupostavený předek s tím poznatkem, že opětovná výměna brzd nepomohla), jsem si vnuknutím všiml, že ony jakoby centrovací podložky na šroubu mezi těhlicí a čelistí brzdy ve schématu katalogu ND u Favorita vůbec zakresleny nejsou!
Po oprášení uložených fungovek rezervního páru těhlic s ložisky a nábojem jsem si ověřil, že na těchto "továrních" kompletech lze čelist brzdy nasadit s kotoučem zcela bez problémů s nějakým centrováním. Narozdíl od kompletu na autě jde zde kotouč přesně uprostřed čelisti a nijak na ni netlačí.
Důvod? Blbě nalisovaná ložiska s nábojem, který byl navíc o pár milimetrů vepředu, než být měl! Díky mému bezostyšnému vycentrování pomocí podložek, které jsem naprosto automaticky při uchycení třmenu nasadil, se sice kotouč v čelisti nakonec vycentroval, ale zároveň se prodloužila dráha vnitřní destičky pro pístek, kterou musel tlačením na desky absolvovat, oproti dráze vnější destičky, která byla v běžné poloze. Takže to sice dokázalo zabrzdit, ale venkovní deska s čelistí se už nestihla vrátit do zpáteční polohy. Na každé straně bylo holt potřeba jinou vzdálenost.
Zkušební jízda včera večer potvrdila, že zatímco levé kolo s novou těhlicí bylo ok, pravé kolo s nechanou původní těhlicí opět horké.
To, že jsem si výměnou levé těhlice nějak zázračně procvakl vnější manžetu kloubu a prodloužil tak čas výměny z jedné půlhodiny na skoro tři hodiny (ten pojistný kroužek v kloubu fakt nešel překonat, a pak zase nasadit zpátky), je takový malý trestní bonus za mou blbost.
upraveno 1x, naposled 30.06.2022 08:47:22
Pokud hydraulika funguje správně, tak bude problém v ložiskách. Řešil jsem to několikrát vpředu i vzadu na různých autech různých značek. Správný moment utažení ložisek taky hraje důležitou roli! Důležitý je taky házení kotoučů, aby seděli na náboji tak jak mají a cca 5 mm od maximálního obvodu kotouče byla házivost max 0,04 mm. To bez úchlkoměru na magnetu člověk nedá. A kdyby furt brzdilo, tak hadice, hbv a posilovač.
-> Eidy: Včera jsme to po WhatsAppu řešili asi 2 hodiny.. Jestli to fakt bude tím, co myslíme, tak to bude dobrá haluz...
-> Peca: Tak to jsem hodně zvědavý. Každopádně přeju rychle vyřešení.
-> minno: -> Eidy: Ani po výměně kompletního managementu přední brzdy za jiné komponenty se přehřívání neodstranilo :-/
Teď už vím, čím to není, a zbývá pár věcí, který jsou původní. Podezřívám těhlice s ložisky, a pokud se mi to potvrdí po jejich výměně, rozepíšu se o tom, jaký jsem kokot, víc...
Tak repase č. 2. Snad už to nebude hřát
Udržovat tu černou, to je fakt peklo. Ideální materiál pro nácvik daktyloskopie

-> Tom Troll: Není, taky jsem měl v tomto směru ohledně tepelné vodivosti ze začátku jistè pochybnosti. Nicméně už je to nějakou dobu celkem rozšířená náhrada, v oběhu, a na fórech si to lidi chválí.
-> Peca: Je ještě nějakej plátek nějakýho tepelnýho izolantu nezi podložkou a karburátorem? U těhle jednolitejch podložek jenom s papírovým těsněním bych se bál že to bude furt vařit benzín, ikdyž to je u systémů s vratkou benzínu menší potíž jak u jednosměrnejch...
Někdy je potřeba si tu péči odpracovat
Konečně kompletní kolekce