skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po delší době sledování činnosti na fóru a slintání nad některýma kartama aut, jsem se konečně taky stal majitelem přibližovadla které má víc kol než dvě, a dokonce i se slepicí ve znaku.
Příhoda je to humorná hlavně tím, že jsem skoro rok prohlašoval že Felcku nikdy!
Ale vyvařená Felicia za cenu jízdního kola, a známou historií nešla odmítnout. Vzhledem k tomu že auto bylo v Neratovicích, a já kousek od Brna čekala mě dost výživná cesta přes půl republiky s pro mě prakticky neznámým autem. Což se ukázalo jako ten menší problém. Horší bylo to, že cesta probíhala prakticky v poledne, v den kdy bylo venku 31°. Příště počkám do večera :D.
Chvíli jsem řešil dilema jestli si nechat původní ještě okresní SPZ, který sice autu sluší, ale jsou pražský, nebo si nechat vystavit nový jihomoravský RZ. Nakonec si asi nechám původní a budu doufat že mi to nikdo neobjede klíčem :D.
Tak auto nakonec dostalo jihomoravské občanství
Rok 2024 je nakonec rokem velkých změn, výměna motoru, montáž klimatizace a vytvaření (aneb to že auto bylo v roce 2020 vařený je sice pravda, ale vzhledem k tomu, že byly vyměněny například jen vnější zadní lemy tak z těch vnitřních byl po dvou letech provozu a půl roku stání na trávě jen prach) plus dořešení všech věcí který se před odstavením nakonec neřešily, jako třeba úplně hotový přední tlumiče. Tahle snaha byla nakonec 14.8. korunována úspěchem v podobě technické.
Něco k autu:
Rok výroby: 2000 - takže auto je stejně starý jak já (první registrace dva dny před mým narozením)
Výbava: LXi - tudíž ve výbavě není prakticky nic jen:
-motor 781.136M
-tažný
-otáčkoměr
-šíbr (kterým kupodivu neteče)
-centrál (maďarský výrobek Autron KZ-5)
-autorádio (který fakt není dobový a kabeláž k němu je dost hrůzunahánějící)
-vyjímatelnej kastlík pod palubovkou
Novinky 2024:
-klimatizace
-částečně kožený interiér
Přehled prací:
2020
-výměna veškerých nefunkčních žárovek
-výměna svíček, filtrů (olej, vzduch), oleje (Při 196 000)
-dodělání funkčního spínače na osvětlení kufru
-výměna držáku zapalovací lišty
-odstranění části pazvuků z ventilace výměnou silentbloků větráku
-výměna alternátoru
-dost náhodou objeven zdroj zkratů v centrálu, centrál zprovozněn
-vyměněno zrcátko u řidiče
-doplněn kastlík pod palubovku
-blatníky a zadní vrata nalakovány na stříbrno, takže z dálky už to vypadá celkem k světu
-zprovozněno podsvícení všech tlačítek
-výměna spínače tlaku oleje
2021
-výměna těsnění pod hlavou (emulze na víčku), v rámci toho výměna rozvodů
-lokalizování úniku chladící kapaliny (prošoupaná trubka s vypouštěcím šroubem) + následná výměna
-uklizeno v kabeláži rádia + natažen napájecí kabel k předzesilovači v anténě
-vymítaní koroze ze zadních lemů
-původní ventilátor topení to vzdal nadobro a byl vyměněn
-dostal jsem od kamaráda na vykostění krátkou felicii tudíž došlo k dlouho odkládané výměně PZ kliky
-výměna oleje a filtrů
-výměna pedálové konzole
2022
-olej a filtry
-doplnění tripcomputeru Apri TC-6
-elektrické naklápění světel od SP-EL
-doplněn středový panel
-vymyšleno umístění výškových reproduktorů
9.8.2022 auto po cestě ztratilo výkon a v kopci chcíplo, i po měsíci pokusů o opravy stále nenaskočí déle než na pár sekund na dva válce
1.10.2022 odtaženo do stodoly
3.10.2022 uloženo do depozitu, a čeká až bude čas, nálada a finance
2023
-postupné hromadění dílů
-demontáž KO motoru
2024
-po roce a půl nečinnosti započaty přípravy na znovuzprovoznění
-16.4. Dovezen nový motor
-Přetesnění motoru
-20.4. Motor osazen do auta
-1.5. Motor nahrubo poskládán a první start
Během léta:
-doskládána klima
-namontován kožený interiér
-vyvařeno + velmi amatérsky vytmeleno a stříknuto
-nové přední tlumiče
-nové brzdy a zadní ložiska
-nová prasátka
-14.8. STK
Plány:
-udržovat v přijatelném stádiu chátrání
-jezdit
Příhoda je to humorná hlavně tím, že jsem skoro rok prohlašoval že Felcku nikdy!
Ale vyvařená Felicia za cenu jízdního kola, a známou historií nešla odmítnout. Vzhledem k tomu že auto bylo v Neratovicích, a já kousek od Brna čekala mě dost výživná cesta přes půl republiky s pro mě prakticky neznámým autem. Což se ukázalo jako ten menší problém. Horší bylo to, že cesta probíhala prakticky v poledne, v den kdy bylo venku 31°. Příště počkám do večera :D.
Chvíli jsem řešil dilema jestli si nechat původní ještě okresní SPZ, který sice autu sluší, ale jsou pražský, nebo si nechat vystavit nový jihomoravský RZ. Nakonec si asi nechám původní a budu doufat že mi to nikdo neobjede klíčem :D.
Tak auto nakonec dostalo jihomoravské občanství
Rok 2024 je nakonec rokem velkých změn, výměna motoru, montáž klimatizace a vytvaření (aneb to že auto bylo v roce 2020 vařený je sice pravda, ale vzhledem k tomu, že byly vyměněny například jen vnější zadní lemy tak z těch vnitřních byl po dvou letech provozu a půl roku stání na trávě jen prach) plus dořešení všech věcí který se před odstavením nakonec neřešily, jako třeba úplně hotový přední tlumiče. Tahle snaha byla nakonec 14.8. korunována úspěchem v podobě technické.
Něco k autu:
Rok výroby: 2000 - takže auto je stejně starý jak já (první registrace dva dny před mým narozením)
Výbava: LXi - tudíž ve výbavě není prakticky nic jen:
-motor 781.136M
-tažný
-otáčkoměr
-šíbr (kterým kupodivu neteče)
-centrál (maďarský výrobek Autron KZ-5)
-autorádio (který fakt není dobový a kabeláž k němu je dost hrůzunahánějící)
-vyjímatelnej kastlík pod palubovkou
Novinky 2024:
-klimatizace
-částečně kožený interiér
Přehled prací:
2020
-výměna veškerých nefunkčních žárovek
-výměna svíček, filtrů (olej, vzduch), oleje (Při 196 000)
-dodělání funkčního spínače na osvětlení kufru
-výměna držáku zapalovací lišty
-odstranění části pazvuků z ventilace výměnou silentbloků větráku
-výměna alternátoru
-dost náhodou objeven zdroj zkratů v centrálu, centrál zprovozněn
-vyměněno zrcátko u řidiče
-doplněn kastlík pod palubovku
-blatníky a zadní vrata nalakovány na stříbrno, takže z dálky už to vypadá celkem k světu
-zprovozněno podsvícení všech tlačítek
-výměna spínače tlaku oleje
2021
-výměna těsnění pod hlavou (emulze na víčku), v rámci toho výměna rozvodů
-lokalizování úniku chladící kapaliny (prošoupaná trubka s vypouštěcím šroubem) + následná výměna
-uklizeno v kabeláži rádia + natažen napájecí kabel k předzesilovači v anténě
-vymítaní koroze ze zadních lemů
-původní ventilátor topení to vzdal nadobro a byl vyměněn
-dostal jsem od kamaráda na vykostění krátkou felicii tudíž došlo k dlouho odkládané výměně PZ kliky
-výměna oleje a filtrů
-výměna pedálové konzole
2022
-olej a filtry
-doplnění tripcomputeru Apri TC-6
-elektrické naklápění světel od SP-EL
-doplněn středový panel
-vymyšleno umístění výškových reproduktorů
9.8.2022 auto po cestě ztratilo výkon a v kopci chcíplo, i po měsíci pokusů o opravy stále nenaskočí déle než na pár sekund na dva válce
1.10.2022 odtaženo do stodoly
3.10.2022 uloženo do depozitu, a čeká až bude čas, nálada a finance
2023
-postupné hromadění dílů
-demontáž KO motoru
2024
-po roce a půl nečinnosti započaty přípravy na znovuzprovoznění
-16.4. Dovezen nový motor
-Přetesnění motoru
-20.4. Motor osazen do auta
-1.5. Motor nahrubo poskládán a první start
Během léta:
-doskládána klima
-namontován kožený interiér
-vyvařeno + velmi amatérsky vytmeleno a stříknuto
-nové přední tlumiče
-nové brzdy a zadní ložiska
-nová prasátka
-14.8. STK
Plány:
-udržovat v přijatelném stádiu chátrání
-jezdit
Dauntless/Felicia Combi - komentáře:
-> ajok: ještě jsem ho nerozpitval úplně. Ale jeden válec úplně bez komprese, druhej slabší. Ventily trochu podfukovaly ale ne nějak tragicky, olej vytekl "s třpytkama" takže buď kousky pístu nebo se přidřel
zjistoval jsi, co bylo tomu motoru? je to hodne divny... jestli nebyl problem v dvojcivce, tak asi bych prvne sundal hlavu a hledal problem tam, ja postavil novej motor do rapida a mel jsem problem v 2ks svicek brisk, ktere mely asi 1000km, jedna nefungovala vubec a druha prasklej izolator
pritelkyni taky kdysi fabie 1.4mpi jela uz jen na 2 valce, prijela, ze nemuze vyjet kopec a do jednoho valce tekla voda a na druhym praskla svicka

-> Joey 120 LS: Zadní lemy byly dělaný loni na podzim. Fotky budou, jen si musím někdy s sebou vzít alespoň kompakt, fotit to mobilem je napytel, tyhle celkem fungují jen díky tomu že bylo pod mrakem. Jinak ta SPZ začíná AKN 

Co nějaký fotky interieru? Stav auta, vyvařený mohlo bejt taky před 10ti lety. A btw jak začíná puvodní spz? Protože poslední dobou potkávám krátký stříbrný s hodně podobnou spz té mojí, tak jestli i tento kombík 
