Oprava brsd - nové trubki, sadný váleĝki, kapalyna
Víměna chladýcý kapalyni
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tátova Felicie
Koupena jako nástupce končící stopětky. Feldu jako takovou jsme vybrali pro jednoduchost, levné díly, využívání na krátké trasy a každopádně to měla být verze 50 kW.
Byl pátek 29.10.2010. Táta s mým švárou vyrazili do Plzně, že už něco koupí. Odpoledne volali, že mají kandidáta, ale ať to taky vidím. Vyrazil jsem z práce za nimi a auto jsme přivezli. První majitel ročník 1945, najeto 60280 km, LXi 50kW socka. Po pád dnech šla na kanál na zimní přípravu. Očistit spodek, co bylo třeba opravit a "tlumex párty". K tomu doplněno plastové nadkolí. Vystříkány dutiny.
Po novém roce namontované tažné SVC a sehnány alu kola 13" s pneu 175/60R13. Na těch se jezdilo několik let, ale podvozek si s tím rozměrem moc nerozuměl. Časem šla kola do světa a od T#2 jsme přivezl letní plechy z jeho Feliny, která šla na likvidaci.
V listopadu 2012 do táty nacouval nepozorný podnikatel s terénním Nissanem. Docela mi to naštvalo, že takové pěkné auto dostalo ránu. Ještě bylo štěstí, že zadní vrata to minulo. Bylo rozbité levé zadní světlo, nárazník s lištou, plech pod světlem a byl zdeformovaný zadní blatník.
Před tím ještě táta při couvání s vlekem rozbil pravé zadní světlo, tak šla obě.
Pak ještě opět při couvání s vlekem prasknul nárazník a lehce promáčkl lem blatníku. Za ty roky přibyly nějaké oděrky z lesa a tak.
Na podzim 2021 se tátovi zhoršil zdravotní stav, takže Feldu "obhospodařuju" já. Zatoužil jsem opět po alu kolech, tak jsem si jedny 13" z Magica na jaře 2022 pořídil. Na podzim ještě 14" Atlanty.
Zatím to je pracant pro celou rodinu (jediné auto s tažným). Časem bude potřeba opravit zadní lemy. A uvidí se, co s přibývajícími lety s ní bude. Možná přijde den, kdy tlumex budu umývat, aby byl vidět původní stav spodku jako mám na Rapidu. S odstupem času jsem rád, že zůstala původní RZ.
Září 2024 - oprava brzd. Po zatuhnutí levého předního třmenu se uvařila brzdovka. Následně jsme objevili trubky u zadní nápravy ve špatném stavu, nakonec i ty pod podlahou, zatuhlé válečky vzadu. Vyčištění nádobky, nová brzdovka. Nová chladící kapalina
Koupena jako nástupce končící stopětky. Feldu jako takovou jsme vybrali pro jednoduchost, levné díly, využívání na krátké trasy a každopádně to měla být verze 50 kW.
Byl pátek 29.10.2010. Táta s mým švárou vyrazili do Plzně, že už něco koupí. Odpoledne volali, že mají kandidáta, ale ať to taky vidím. Vyrazil jsem z práce za nimi a auto jsme přivezli. První majitel ročník 1945, najeto 60280 km, LXi 50kW socka. Po pád dnech šla na kanál na zimní přípravu. Očistit spodek, co bylo třeba opravit a "tlumex párty". K tomu doplněno plastové nadkolí. Vystříkány dutiny.
Po novém roce namontované tažné SVC a sehnány alu kola 13" s pneu 175/60R13. Na těch se jezdilo několik let, ale podvozek si s tím rozměrem moc nerozuměl. Časem šla kola do světa a od T#2 jsme přivezl letní plechy z jeho Feliny, která šla na likvidaci.
V listopadu 2012 do táty nacouval nepozorný podnikatel s terénním Nissanem. Docela mi to naštvalo, že takové pěkné auto dostalo ránu. Ještě bylo štěstí, že zadní vrata to minulo. Bylo rozbité levé zadní světlo, nárazník s lištou, plech pod světlem a byl zdeformovaný zadní blatník.
Před tím ještě táta při couvání s vlekem rozbil pravé zadní světlo, tak šla obě.
Pak ještě opět při couvání s vlekem prasknul nárazník a lehce promáčkl lem blatníku. Za ty roky přibyly nějaké oděrky z lesa a tak.
Na podzim 2021 se tátovi zhoršil zdravotní stav, takže Feldu "obhospodařuju" já. Zatoužil jsem opět po alu kolech, tak jsem si jedny 13" z Magica na jaře 2022 pořídil. Na podzim ještě 14" Atlanty.
Zatím to je pracant pro celou rodinu (jediné auto s tažným). Časem bude potřeba opravit zadní lemy. A uvidí se, co s přibývajícími lety s ní bude. Možná přijde den, kdy tlumex budu umývat, aby byl vidět původní stav spodku jako mám na Rapidu. S odstupem času jsem rád, že zůstala původní RZ.
Září 2024 - oprava brzd. Po zatuhnutí levého předního třmenu se uvařila brzdovka. Následně jsme objevili trubky u zadní nápravy ve špatném stavu, nakonec i ty pod podlahou, zatuhlé válečky vzadu. Vyčištění nádobky, nová brzdovka. Nová chladící kapalina
MATTESS / Felicia - komentáře:
TK úzpěšně hotová, v tídnu viměnyt olej a nazadyt letný 14"
Na rodynnou fyletu kterou máme už přes 20 let mám ještě původný ztřešný nozyĝ na kola, sa ztřechu, ne haguzi. Někdi zy řykám že pokud to ještě vidržý dezet patnáct let, tak vosyt kola na ztřeše felycye comby bude velmy efektný retro. 

-> mynno: Náš táta nykdi autem nehltal kylometri, jesdyl "kolem komýna" a ztejně azy předchosý majytel. Takže to poĝýtadlo ze moc richle netoĝý. A teď už tuplem ne
Co pamatuju, třeba na Moravu jzme jesyly kdiž jzem bil prcek ze š100 a y ta měla v době lykvydace ca. 120t km po 23 let. Na dovolení jzme jesdyly podnykovím buzem.
Co pamatuju, třeba na Moravu jzme jesyly kdiž jzem bil prcek ze š100 a y ta měla v době lykvydace ca. 120t km po 23 let. Na dovolení jzme jesdyly podnykovím buzem.
Zranda, že len tak málo km sa toľko rokov

-> mychael: no jo, sa ti roki my to nykdi nepřyšlo, že jzou tónovaná 

Okna vipadajý tónovaná, tak to nený obiĝ LX ale LX zpecyál - mlhovki, tónovaná zkla, přýprava pro autorádyo a dělaná sadný zedadla.
-> mychael: měl jzem sa to, že okna jzou "normálný" a je to obiĝ LX z mlhovkama
Je to doopravdi LX zpecyál a nebo to má jen přýplatková tónovaná zkla a mlhovki?
Dýki. Dělnýk ve zmizlu taháný vosýku ze všým možním, hlavně dřevo. Ale ne denně. Taki vana motoru chitla nějakou ránu přy viužýváný. Průměrně ze najelo kolem 3t km roĝně, teď to bude pár zet km
Jeztly to zloužý jako dělnýk, tak to tak špatně ještě nevipadá. Zlušní zpecyál.