skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
Má někdo svody od Němce? Jak to vypadá?
-> Nepér: Němec nedělá www.ncpower.cz/vyfuky
S tím karburátorem to teď má rozjezd skoro jak TDI :D Nahoře by to možná chtělo i bohatší 2. stupeň ale počkám, až bude od Sakyho to převařený sání a docela přemýšlím, jestli zároveň nedám svody, jen bych rád 4-2-1 a to nikdo nedělá, takže nejspíš železný HRS 4-1 no ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nepér: Pěkný pane, takže už lítáš? Jaký jsou pocity?
-> James1991: samozrejme chladič je dlhší o 10cm 1,3chladič má výkon 33,3kw a tento 43,5kw , vetrák na 1,3 má 55W a 4 blbo tvarované lopatky , tento má 180W 6 lopatiek a poriadnu saharu kde berie vzduch z celého chladiča
-> James1991: Ano, má. Chladič je větší a sahara má výkonnější motor a plech, díky kterému nasává vzduch přes cca 80% plochy chladiče.
Moc pěkné:-) Takhle to má být. Ten chladič a sahara z 1.6 má to nějaký lepší chladicí vlastnosti než je sériově třeba na Favoritu nebo Felicii 1.3?
super tak tento sa mi fakt paci taky jednoduchy super ...a to co si tam dorobil?
Je tam chladič z 1.6, má díru na druhý straně a nemá přípojku na spodní hadici expanzky, tak se to musí trošku přetrubkovat.
-> Nepér 10.03.11 23:57:54: na co to tam je takle?
Možná už jsem to sem psal, ale tvoje auto se mistrašně moc líbí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Mám tam sériový zánovní originál.
-> Nepér: vidíš ako pekne si to zvládol , expanzku nechávaš origo alebo máš pripravené niečo lepšie?
Sání by mělo být z 50kW BMM se zvětšenými kanály z 27 na 30 mm (sérové pro Lekr mají 24 mm) a s převařenou přírubou na karburátor. Jak ale ten naladit netuším. Asi zavolám Kratochvílovi, jestli mě nepošle doprdele
.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
takže ještě pár kilometrů laborace. Tak ať se dílo daří
No, tak zatím je tam sériové sání i s původním karburátorem, takže to asi neni to ono, ale docela dobrý :) Předstih musel jít ze základních 10° na 5°, páč to pod plynem v otáčkách klepalo a tak... regulaci ještě proměřenou nemám. Podtlak je tam ze 742 s polovičním rozsahem.
-> Nepér: a první syrové pocity? Dobré?