skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle auto jsem asi před rokem dostal zadarmo od kamaráda. Hned při cestě domů (cca 4km) mě s ním odchytili naši příslušníci a dostal jsem pokutu za technickej stav a hlavně za nelegálně namontovanej plyn. :-/ Naštěstí se mi to povedlo ukecat a bylo to jen za 100,- :-) Pak skoro rok stálo na zahradě. A jelikož potřebuju něčím jezdit po dobu renovace FUNa, tak jsem se do něj konečně pustil. Původní verze rychloopravy ipou, karosářským tmelem se trošku "zvrhla" a nakonec jsem se (teda spíš po chvilkovým rejpání kolegy Appla - ale moc dlouho mu to netrvalo) rozhodl z toho udělat "leštěnku". Takže komplet rozkuchat, vyvařit, a bude následovat celolak... :-) No uvidíme jak to nakonec dopadne. :-)
16.9.2010 - Po dlemontáži plastových lemů a prahů jsem zkonstatoval, že to není zase tak strašný a že se bude vařit.
4.10.2010 - Pomalu si začínám nadávat, že jsem se do toho tímhle stylem pouštěl. Po bližším ohledání za pomoci šroubováku, dláta a kladiva zjišťuju, že místa, který vypadaly zdravě jsou pod tím zku.veným plastizolem na prach shnilý. :-/
11.10.2010 - Komplet dovařeno. :-)
19.10.2010 - Připraveno na plnič
20.10.2010 - V plniči
26.10.2010 - Kompletně obroušeno a umyto WAPem zvenku i zevnitř
28.10.2010 - Lak je hotov. :-) Zbývá jenom dostříkat nárazníky a B sloupky do černý matný.
29.10.2010 - Dostříkány sloupky a nárazníky... Může se strojit... :-)
31.10.2010 - Pustil jsem se do tahání elektriky... Už zase si nadávám, že jsem se na to nevys.al a nenechal to v původním stavu... Takhle to opět vypadá na never ending story. Už do toho padlo "pár" metrů kabelu a to zatím nejsem ještě jinde než v palubní desce. :-/
4.11.2010 - Elektrika je v podstatě hotová... Cyklovač stěračů z feldy funguje i na setření po ostříknutí, centrál natahán... Suma sumárum padlo dost přes 100 metrů drátu různejch průřezů. :-)
6.11.2010 - Doskládány dveře, dopojen centrál, z 95% složena palubka
7.11.2010 - Dveře a všechny vnitřky kam se po montáži obložení nebude dát už dostat vystříkány rezistinem (padlo ho přes 2l), dveře zalepeny "parozábranou", namontovány tapecy dveří, nandány koberce, středovej panel, kompletní obložení plastama až po zadní sedačky, výškově nastavitelný pásy, přední sedačky, panel stropu s hodinama. Už to zase vevnitř vypadá jako auto. :-)
8.11.2010 - Po koupi hydrokorektorů jsem konečně mohl složit palubku a pak jsem se vrhnul na předek...
9.11.2010 - Zprovozněny ostřikovače, urovnány kabelové svazky v motorovém prostoru, dospárovány blatníky, nastříkány podběhy, namontovány tlumiče, hrdlo nádrže a hagusy
10.11.2010 - Nasazeno tónované zadní okno, doskládána zadní část interiéru, nasazen zadní nárazník
11.11.2010 - Zapojena zásuvka vleku, zrepasovány a namontovány brzdové třmeny, doskládán motorový prostor, auto se po dlouhé době přesunulo vlastní silou na vedlejší dílnu kde byly odvzdušněny brzdy... Takže zbejvá nastříkat podlahu bitumenem, nasadit přední okno, namontovat vejfuk a jet se konečně projet. :-)
12.11.2010 - Nastříkána podlaha a dutiny, znovu vyměněna vodní pumpa (nová vydávala hooodně divný zvuky), nasazeno přední okno, namontován výfuk, po zjištění, že lamba je KO vyměněn ještě přední díl, umyto... A ráno hurá na STK. :-)
13.11.2010 - STK bez větších připomínek. Jak jsem předpokládal, tak napsal do lehkejch Rám - spojení dílů a Tyče, páky řízení...
24.11.2010 - Dnes přihlášeno (bez ekopoplatku - auto bylo v odhlášce už z roku 2006), v rámci přihlášení vyměněny RZ - na novým autě prostě musej bejt nový značky a ty původní byly provrtaný... Bohužel nic hezkýho zrovna na skladě nebylo, takže pouze 1SH 6144
6.12.2010 - Postupně dovychytávám drobný nemoci... Jako například mizerně topící topení, drnčící řadící páka... Radiátor namontován new, víčko expanzky taktéž, pročištěny nátrubky na motoru... Řazení vyřešeno montáží jinýho z feldy 1.6 model 98, takže už konečně nemusím mlátit při řazení 5tky spolujezdce do kolena a vykloubit si při tomto úkonu rameno. :-D Ještě chvilku, tak z toho nakonec bude (jak prohlásil Apple) hranatá felda... :-D
Momentálně přemejšlím, jestli namontovat o něco lepší repro do dveří a plata a případně ať je nějaká srada jestli investovat do strmýho řízení... :-)
14.12.2010 - Dneska mě prvně forman zklamal... :-/ Nemohl jsem nastartovat při odjezdu z práce domů. Myslel jsem, že palivoměr kecá a není v tom benzín, pak jsem zkoušel modul zapalování, ale nakonec se závada ukázala jako velmi jednoduchá. Nakondenzovaná voda na víčku rozdělovače... Po vyfoukání horkovzduškou už to funguje jak má. :-)
21.12.2010 - Tak řazení bylo znovu vymontováno a kompletně zrepasováno... (po tejdnu od objednání mi AutoKelly dodalo díly :-/ ) Takže jsou teď dráhy ještě kratší. :-)
25.12.2010 - Já už se na ty repliky vys... :-/ Netušil jsem, že i na radiátoru topení dokážou ty šikmooký (nebo kdo to dělá) něco zkurvit. :-/ Po montáži jetýho originálního radiátoru topení z jiný feldy už to topí jak má. :-)
13.1.2011 - Dneska výměna převodovky za feldí BMM (díky Applovi za pomoc) a původní favoriťácká odvezena na repas. Nicméně drobnej problém (drnčení při rozjezdu to nevyřešilo). Po chvíli zkoumání když jsme mohli vyloučit převodovku byl zjištěn utrženej silentblok na vodní pumpě a tím se dotýká při prudkým rozjezdu motor karoserie a dělá to bordel... No o5 replikovej díl. :-/ Jelikož to začalo dělat po cca 50ti km od jeho montáže (namontován byl při skládání auta po renovaci) tak jsem nepředpokládal, že by to mohlo bejt tím. Hlavně jsem měl za to, že to byl originál. Ale jak o tom přemejšlím, tak originál byl na tý druhý pumpě, kterou jsem vyndával ještě než to auto prvně vyjelo - byla na ní blbě nalisovaná vrtulka a pískala, takže tam přišla zpátky původní s novým replikovým silentblokem... A ten jaksi vydržel pouze cestu na STK a cestou z5 to už začalo dělat...
15.2.2011 - Dneska za pomoci Honzy demontována (chvilkama za použití hrubého násilí, protože dostupné nářadí bylo křížový a plochý šroubovák a jedny kombinačky) z vraku jedný vyhořelý feldy kompletní elektrointalace (požár sice zničil všechno po palubní desku včetně ní, nicméně toho co bylo pod ní se naštěstí nedotkl) včetně elektorinstalace motoru, řídící jednotky motoru, imobilizéru a jinejch věcí z 1.3 MPi... Elektroinstalace byla následně (už v teple dílny) oddělena na část týkající se řízení motoru a zbytek... :-) Zbytek věcí k MPi včetně vačky by mi měl být dodán v nejbližší době (motor z tohohle vraku s najetejma pár kilometrama poslouží jako základ pro stavbu jednoho závodního motoru - díky Bery :-) ) a pak už jenom zbejvá si sednout ke schématům a vymyslet, jak to do fáva naimplantovat s co nejmenšíma zásahama do stávající elektorinstalace. Ale jelikož se jedná jenom o "pár" drátů, tak v tom žádnej velkej problém nevidím. :-)
Březen a Duben 2011 - Tak akce MPi je odložena. :-/ Zjistil jsem totiž, že se jednalo o 40kW verzi (při koupi jsem to nějak neřešil a až když to leželo na dílně, tak jsem konstatoval, že je mi divný, že ta vačka není označená) a tudíž by to byla akce "kterak downgradovat formana" a do toho nejdu. Navíc motor by si zasloužil přetěsnit, dát nový rozvody, alespoň překroužkovat, protože už má přece jenom svoje nejlepší léta za sebou... No bylo by toho víc. Takže padlo rozhodnutí že postavím jinej celej motor, nechám rovnou upravit jednotku... Moje předstata je 1340ccm, vačka série (254/254), lehce šáhnout do kanálů v hlavě, systém vstřikování MPi a upravená řídící jednotka od Cimbu... No uvidíme jak rychle a do jaký míry se to nakonec povede realizovat. Přece jenom je jiný práce moc a volna celkem málo. A takováhle akce nějakej čas zabere...
3.5.2011 - Opraven nástřik na stěračích (ty spreje nic nevydržej :-/) a namontován z5 lakovanej nárazník, kterým jsem před nějakou dobou zkoušel tvrdost lžíce od bagru.
5.5.2011 - Lehce poopraveny drobné rány, které auto utržilo provozem (lehká ranka v laku od toho jak některý pako neumělo vystoupit na parkovišti z vedle stojícího auta, drobný dírky po kamíncích...), umyto a poprvé to auto dneska vidělo z blízka leštěnku. :-) Navíc nalepena stříška nad zadní okno. Po 2 nepovedenejch dřívějších pokusech s oboustranou lepící páskou to dopadlo na Dinitrol 500. Tak nezbejvá než doufat, že nebudu potřebovat vyndat zadní okno, protože jestli jo, tak snad radši seženu jiný dveře...
14.5.2011 - Začínám pracovat na motoru. Zatím demontáž na prvočinitele, zjištěno že motor ještě nebyl broušenej a že všechno vypadá kupodivu relativně dobře. :-O Nicméně tohle nebude nijak rychlá akce. Přece jenom momentálně není financí nazbyt a času taky ne...
21.5.2011 - Omytí bloku Carlanem a WAPem nebylo úplně optimální a jelikož ten motor byl šílená koule oleje, tak tam toho ještě zůstalo hodně. Po chvíli přemejšlení co s tím - jestli nechat bejt, nebo čistit dál padlo rozhodnutí - pískujeme blok...
25.5.2011 - Dneska dolaminováno zadní lízátko, rozbita forma, obroušeno, očištěno... Skoro to vypadá, že se to povedlo. :-) V poledne pošta přivezla balíček s DO k centrálu (od firmy Jablotron) a hned odpoledne namontováno... Takže už forman "štěká". :-D
27.5.2011 - Připravujeme na Želiv, takže lízátko je na autě... Přední mlhovky a koncovka budou odpoledne. :-)
Červen a Červenec 2011 - Nejak to tu nestíhám dopisovat. :-/ Vyměněny komplet brzdy (kotouče, destičky, bubny, pakny), ložisky ve všech kolech, jeden liťák kterej házel za dobrej (ze dvou sad složena jedna dobrá), nainstalována rezerva 14" (na AL ráfku), sehnán a namontován novej (originál) protikus zámku kufru...
Bouchání od nápravy sice ustalo (opravdu to dělalo ložisko - odloupla se kulička), ale stejně to ještě není ono. Občas to začne mlátit do volantu. :-/ Už mě napadaj snad jenom gumy. Ale na vyvažovačce házej jen nepatrně. :-/
27.7.2011 - Výměna vodní pumpy... Nevím už po kolikátý byla vyndaná. :-/ Ale snad tahle bude fungovat. :-) Konečně to nedělá takovej kravál. Ty ložisky byly KO. :-/
28.7.2011 - Dnes přizvednut zadek. Dvoje misky tlumičů, 1 ks s protočenou dírou, druhá s odtočeným krajem a mezi nima vevařená trubka. Jednoduché, funkční... Už to nevypadá jako motorovej člun. :-) Ale jelikož je to první "pracovní" verze, tak to třeba ještě nebude vejška definitivní. Uvidíme jak se to bude chovat na silnici. Zatím to vypadá, že se to zvedlo a že to ztvrdlo... Snad to nebude odskakovat a doufám, že nebude závěs moc vysoko, abych netahal zadek vleku po zemi... :-D
4.9.2011 - Dnes výměna brzdového posilovače a pumpy (Made in Slovakia - snad chvíli vydrží) s těma správnejma omezovačema brzdnýho tlaku (byly tam z Favorita). Byla to tak trošku pakárna, protože se mi povedlo utrhnout odvzdušňovák na zadním prasátku, když jsme vyndaval prasátko, tak se mi protočil jeden imbus co ho drží a povedlo se mi (i přes ohřívání) ukroutit trubku. No nakonec zdárně opraveno (odvzdušňovák navařen a vytočen, nahrazen novým, trubka vyrobena nová, imbusy nový), ale čekal jsem že to bude hotový asi tak za poloviční čas. Každopádně jsem zjistil, proč občas při prudkým průjezdu zatáčky v brzdách to auto začně hulit jak tank se zapnutým zadýmováním. Pumpa trochu tekla (opravdu jenom trochu - brzdovku jsem dolejval asi 3x a to nádobka rozhodně prázdná nebyla) a tak jsem z posilovače vylil minimálně půllitr brzdovky. Pak to nemělo hulit, když si ji to občas trochu nasálo a mělo to brzdit... :-/ No nepřišel bych na to... Ale jelikož posilovač trošku utíkal, tak jsem ho měnil za jinej a zjistil tuhle kravinu. Nakonec vyměněn olej. Sice za Starline, ale na tomhle motoru nějak nezáleží a furt lepší novej Starline, než BP po 20ti tis. :-)
5.9.2011 - Dnes vyčištěny sedačky. Už to bylo zapotřebí. Ta voda z nich byl dobrej mazec... :-O
září 2011 - Po chvilkách se pokouším dělat něco na formanu. Bohužel vzhledem k množství práce a hlavně předělávání koupelny u našich v baráku svépomocí (:-/) toho času moc není, takže opravdu po chvilkách... :-/ Jelikož už jsou po ránu mlhy a vyhřívání na původní skla se mi nějak nedaří sehnat (to co jsem vyráběl vydrželo jen na jednom zrcátku), tak se připravujou zrcátka z X-Line a jelikož mi tu zbylo jedno elektrický ovládání z Feldy (který je do těhlech zrcátek PnP), tak tam přijde. Mezitím po chvilkách pracuju na motoru. Ale to bude ještě "běh na dlouhou trať"...
5.10.2011 - Vytvořena příprava na ovládání zrcátek. :-) Zatím jenom k A-sloupkům, protože dveře budu rozdělávat až s montáží zrcátek. Bohužel už skoro není kam ty dráty přidávat... :-/
6.10.2011 - Máme modrý zrcátka. :-)
7.10.2011 - Zrcátka namontována, zprovozněna, takže elektrický nastavování chodí jak má. Ještě vyměnit v levým sklo (mělo by být odpoledne) a snad to bude i vyhřívat. :-)
1.11.2011 - Přezuto na zimní kola - klasickej rozměr 165/70 R13, pneu Nokian... A i když mám liťáků několik sad, tak mi jich přijde do zimy líto, takže jako loni na plecháčích
3.11.2011 - Obdržena (druhá, první jsem zaplatil a dál to nekomentoval, protože jsem si myslel, že tím to končí. Byl to omyl. :-/) výzva k uhrazení skoro 5tis do fondu ČKP. :-/ Uvidíme co mi odpověděj na to co jsem jim napsal - stručně: Jsem ochotnej vám to zaplatit do skončení platnosti STK, auto bylo od začátku ve stavu vylučujícím bezpečné provozování, absolvování STK i evidenčky, v polopřevodu (nešlo dát do depozitu) a stálo na soukromém pozemku.
4.11.2011 - Sehnány nové pokličky na origo favorití liťáky. :-)
20.2.2012 - Za poslední skoro 3 měsíce se kolem auta vůbec nic neděje a jenom slouží... Sice si v nejbližší době vyžádá výměnu LP ložiska, ale to ještě není nijak drastický (lehce se ozývá nad 110km/hod) a pravděpodobně mě čeká novej chladič (o5 prasklej nátrubek), ale zatím to teče tak, že jednou za 3 tejdny doleju půllitr kapaliny, takže mě to zatím nijak netrápí. V mezičasech jsem stihnul jenom zhruba vyleštit další kolo a sehnat pátý do sady, ale to bude ještě běh na dlouhou trať a jelikož jsem měl půjčenou frézu na sedla vložek, tak jsem zafrézoval v tom připraveným bloku sedla... Jinak není ani čas, ani nálada ani finance na nějaký další projekty....
7.3.2012 - Opraveny drobné oděrky laku na prahách a lehkej ťukanec na předním nárazníku (jezdil jsem po lese a volně ložená větev která se zapřela o pařez udělala menší ďolíček, takže prasknul lak)
15.3.2012 - Za 16 měsíců od zprovoznění auta najeto 30tisíc km.
15.3.2012 - Dneska se nějak daří. Po několika měsících máme konečně vyváženou kliku. (díky Bery) Prej z ní odvrtávali 23g. :-O Jenom jsem zjistil, že jsem si dal blbec setrvák opačně (asi mi to nemyslelo a nějak mi nedošlo, že na MPI je zub proti 2-3 válci a ne na 1-4 válec), ale dle informací člověka, kterej to dělal to prej nevadí. Je to prej vážený každý zvlášť na 0g (klika, řemenice i setrvák) a jako celek je to jenom zkontrolovaný, tak ho mám bez obav otočit a prý to bude dobrý. Ale štve mě to. :-/ Takhle by to byla jistota, ale dávat znova 1500,- a zas na to přes půl roku čekat se mi nechce. A navíc mám už konečně zbytek sady pístů s vrtáním 77 :-) Pomalu (ale jistě) už to vypadá, že by z těch dílů mohl bejt časem motor. :-)
13.4.2013 - Nalakována maska na přídavný dálkový.
18.8.2013 - Dnes návrat z dovolený... Za 5 dní najeto 1178km s prakticky jedinou závadou - upadnula koncová trubka s koncovkou z vejfuku. Teda neupadnula úplně. Všimnul jsem si toho "včas" a cca 1/3 průměru jsem ulomil a uložil ji do motorového prostoru. Kapotu jsem otevřel pouze 2x. Jednou při ukládání trubky, podruhé při kontole spuštění větráku v polský zácpě... Jinak jsem na auto nemusel šáhonout... Až teda na jedno roztlačení z benzínky. :-/ Lednice, nabíječka na notebook, navigaci, krátký jízdy to dopoledne a baterka "nic moc" udělaly svoje. Ale bylo to z kopce, takže nebyl problém. :-)
17.11.2015 - Prakticky přesně po 5ti letech od první STK dneska na dílně. Přezuto na zimáky a oloupána koroze z předních blatníků. No musím konstatovat, že místy je to koroze o síle plechu. Takže natřeno asfaltem, a budeme doufat, že ještě jednu STK (příští rok) to dá. Pak asi půjde do hutí...
15.8.2016 - To si takhle jde člověk zavařit vejfuk (přírubu na prvním dílu) a zjistí, že udělá rukou do blatníku díru takovou, že ta ruka projde skrz... No nic. Ty blatníky do toho ještě investuju. Ale moc se s nima srát nemíním.
20.8.2016 - Jakž takž dopasováno. Lepší to nebude. Trochu pokitujeme největší dolíky, a zejtra asi plnič. Jako záložní auto, případně auto na naučení se jezdit pro manželku to bude stačit...
21.8.2016 - Dneska nalakováno. Mohlo to dopadnout líp i hůř. Na jednom blatníku trošku "utržená" hrana (je to vidět jen po světle), na druhým pár nedokitovanejch dolíčků od skadování a přepravy. Ale na celkovej stav auta to bude dostačující... Takže to asi ani nebudu rozlešťovat.
Mimo blatníků i nalakovaný zadní lízátko, který tam víc jak rok nebylo...
31.8.2016 - Dneska přišel karosářskej tmel, takže možno pokračovat. Až bude čas a nálada...
3.9.2016 - Napasovaný blatníky a doladěná kapota. Není to úplně TOP (ty spáry úplně ideálně neseděj), ale kašlu na to... Je to přece jenom už dneska spotřebák na doježdění okolo komína, kterej (snad) nebude dělat moc velkou ostudu...
17.6.2018 - Tak dneska prodáno... Ještě mi tu zbejvá pár dílů (nevešlo se do 2 aut) a už tu na tyhle auta nebudu mít nic...
PODĚKOVÁNÍ:
Honza Hruška (zvaný APPLE): Za množství perfektní práce, který na tom autě odvedl
Václav Obereriter (majitel dílny ve který tohle auto vznikalo a zárověň můj (dnes již bývalý) šéf): Za to že mě za dobu stavby tohohle auta nevyhodil a že mi to na dílně trpěl.
16.9.2010 - Po dlemontáži plastových lemů a prahů jsem zkonstatoval, že to není zase tak strašný a že se bude vařit.
4.10.2010 - Pomalu si začínám nadávat, že jsem se do toho tímhle stylem pouštěl. Po bližším ohledání za pomoci šroubováku, dláta a kladiva zjišťuju, že místa, který vypadaly zdravě jsou pod tím zku.veným plastizolem na prach shnilý. :-/
11.10.2010 - Komplet dovařeno. :-)
19.10.2010 - Připraveno na plnič
20.10.2010 - V plniči
26.10.2010 - Kompletně obroušeno a umyto WAPem zvenku i zevnitř
28.10.2010 - Lak je hotov. :-) Zbývá jenom dostříkat nárazníky a B sloupky do černý matný.
29.10.2010 - Dostříkány sloupky a nárazníky... Může se strojit... :-)
31.10.2010 - Pustil jsem se do tahání elektriky... Už zase si nadávám, že jsem se na to nevys.al a nenechal to v původním stavu... Takhle to opět vypadá na never ending story. Už do toho padlo "pár" metrů kabelu a to zatím nejsem ještě jinde než v palubní desce. :-/
4.11.2010 - Elektrika je v podstatě hotová... Cyklovač stěračů z feldy funguje i na setření po ostříknutí, centrál natahán... Suma sumárum padlo dost přes 100 metrů drátu různejch průřezů. :-)
6.11.2010 - Doskládány dveře, dopojen centrál, z 95% složena palubka
7.11.2010 - Dveře a všechny vnitřky kam se po montáži obložení nebude dát už dostat vystříkány rezistinem (padlo ho přes 2l), dveře zalepeny "parozábranou", namontovány tapecy dveří, nandány koberce, středovej panel, kompletní obložení plastama až po zadní sedačky, výškově nastavitelný pásy, přední sedačky, panel stropu s hodinama. Už to zase vevnitř vypadá jako auto. :-)
8.11.2010 - Po koupi hydrokorektorů jsem konečně mohl složit palubku a pak jsem se vrhnul na předek...
9.11.2010 - Zprovozněny ostřikovače, urovnány kabelové svazky v motorovém prostoru, dospárovány blatníky, nastříkány podběhy, namontovány tlumiče, hrdlo nádrže a hagusy
10.11.2010 - Nasazeno tónované zadní okno, doskládána zadní část interiéru, nasazen zadní nárazník
11.11.2010 - Zapojena zásuvka vleku, zrepasovány a namontovány brzdové třmeny, doskládán motorový prostor, auto se po dlouhé době přesunulo vlastní silou na vedlejší dílnu kde byly odvzdušněny brzdy... Takže zbejvá nastříkat podlahu bitumenem, nasadit přední okno, namontovat vejfuk a jet se konečně projet. :-)
12.11.2010 - Nastříkána podlaha a dutiny, znovu vyměněna vodní pumpa (nová vydávala hooodně divný zvuky), nasazeno přední okno, namontován výfuk, po zjištění, že lamba je KO vyměněn ještě přední díl, umyto... A ráno hurá na STK. :-)
13.11.2010 - STK bez větších připomínek. Jak jsem předpokládal, tak napsal do lehkejch Rám - spojení dílů a Tyče, páky řízení...
24.11.2010 - Dnes přihlášeno (bez ekopoplatku - auto bylo v odhlášce už z roku 2006), v rámci přihlášení vyměněny RZ - na novým autě prostě musej bejt nový značky a ty původní byly provrtaný... Bohužel nic hezkýho zrovna na skladě nebylo, takže pouze 1SH 6144
6.12.2010 - Postupně dovychytávám drobný nemoci... Jako například mizerně topící topení, drnčící řadící páka... Radiátor namontován new, víčko expanzky taktéž, pročištěny nátrubky na motoru... Řazení vyřešeno montáží jinýho z feldy 1.6 model 98, takže už konečně nemusím mlátit při řazení 5tky spolujezdce do kolena a vykloubit si při tomto úkonu rameno. :-D Ještě chvilku, tak z toho nakonec bude (jak prohlásil Apple) hranatá felda... :-D
Momentálně přemejšlím, jestli namontovat o něco lepší repro do dveří a plata a případně ať je nějaká srada jestli investovat do strmýho řízení... :-)
14.12.2010 - Dneska mě prvně forman zklamal... :-/ Nemohl jsem nastartovat při odjezdu z práce domů. Myslel jsem, že palivoměr kecá a není v tom benzín, pak jsem zkoušel modul zapalování, ale nakonec se závada ukázala jako velmi jednoduchá. Nakondenzovaná voda na víčku rozdělovače... Po vyfoukání horkovzduškou už to funguje jak má. :-)
21.12.2010 - Tak řazení bylo znovu vymontováno a kompletně zrepasováno... (po tejdnu od objednání mi AutoKelly dodalo díly :-/ ) Takže jsou teď dráhy ještě kratší. :-)
25.12.2010 - Já už se na ty repliky vys... :-/ Netušil jsem, že i na radiátoru topení dokážou ty šikmooký (nebo kdo to dělá) něco zkurvit. :-/ Po montáži jetýho originálního radiátoru topení z jiný feldy už to topí jak má. :-)
13.1.2011 - Dneska výměna převodovky za feldí BMM (díky Applovi za pomoc) a původní favoriťácká odvezena na repas. Nicméně drobnej problém (drnčení při rozjezdu to nevyřešilo). Po chvíli zkoumání když jsme mohli vyloučit převodovku byl zjištěn utrženej silentblok na vodní pumpě a tím se dotýká při prudkým rozjezdu motor karoserie a dělá to bordel... No o5 replikovej díl. :-/ Jelikož to začalo dělat po cca 50ti km od jeho montáže (namontován byl při skládání auta po renovaci) tak jsem nepředpokládal, že by to mohlo bejt tím. Hlavně jsem měl za to, že to byl originál. Ale jak o tom přemejšlím, tak originál byl na tý druhý pumpě, kterou jsem vyndával ještě než to auto prvně vyjelo - byla na ní blbě nalisovaná vrtulka a pískala, takže tam přišla zpátky původní s novým replikovým silentblokem... A ten jaksi vydržel pouze cestu na STK a cestou z5 to už začalo dělat...
15.2.2011 - Dneska za pomoci Honzy demontována (chvilkama za použití hrubého násilí, protože dostupné nářadí bylo křížový a plochý šroubovák a jedny kombinačky) z vraku jedný vyhořelý feldy kompletní elektrointalace (požár sice zničil všechno po palubní desku včetně ní, nicméně toho co bylo pod ní se naštěstí nedotkl) včetně elektorinstalace motoru, řídící jednotky motoru, imobilizéru a jinejch věcí z 1.3 MPi... Elektroinstalace byla následně (už v teple dílny) oddělena na část týkající se řízení motoru a zbytek... :-) Zbytek věcí k MPi včetně vačky by mi měl být dodán v nejbližší době (motor z tohohle vraku s najetejma pár kilometrama poslouží jako základ pro stavbu jednoho závodního motoru - díky Bery :-) ) a pak už jenom zbejvá si sednout ke schématům a vymyslet, jak to do fáva naimplantovat s co nejmenšíma zásahama do stávající elektorinstalace. Ale jelikož se jedná jenom o "pár" drátů, tak v tom žádnej velkej problém nevidím. :-)
Březen a Duben 2011 - Tak akce MPi je odložena. :-/ Zjistil jsem totiž, že se jednalo o 40kW verzi (při koupi jsem to nějak neřešil a až když to leželo na dílně, tak jsem konstatoval, že je mi divný, že ta vačka není označená) a tudíž by to byla akce "kterak downgradovat formana" a do toho nejdu. Navíc motor by si zasloužil přetěsnit, dát nový rozvody, alespoň překroužkovat, protože už má přece jenom svoje nejlepší léta za sebou... No bylo by toho víc. Takže padlo rozhodnutí že postavím jinej celej motor, nechám rovnou upravit jednotku... Moje předstata je 1340ccm, vačka série (254/254), lehce šáhnout do kanálů v hlavě, systém vstřikování MPi a upravená řídící jednotka od Cimbu... No uvidíme jak rychle a do jaký míry se to nakonec povede realizovat. Přece jenom je jiný práce moc a volna celkem málo. A takováhle akce nějakej čas zabere...
3.5.2011 - Opraven nástřik na stěračích (ty spreje nic nevydržej :-/) a namontován z5 lakovanej nárazník, kterým jsem před nějakou dobou zkoušel tvrdost lžíce od bagru.
5.5.2011 - Lehce poopraveny drobné rány, které auto utržilo provozem (lehká ranka v laku od toho jak některý pako neumělo vystoupit na parkovišti z vedle stojícího auta, drobný dírky po kamíncích...), umyto a poprvé to auto dneska vidělo z blízka leštěnku. :-) Navíc nalepena stříška nad zadní okno. Po 2 nepovedenejch dřívějších pokusech s oboustranou lepící páskou to dopadlo na Dinitrol 500. Tak nezbejvá než doufat, že nebudu potřebovat vyndat zadní okno, protože jestli jo, tak snad radši seženu jiný dveře...
14.5.2011 - Začínám pracovat na motoru. Zatím demontáž na prvočinitele, zjištěno že motor ještě nebyl broušenej a že všechno vypadá kupodivu relativně dobře. :-O Nicméně tohle nebude nijak rychlá akce. Přece jenom momentálně není financí nazbyt a času taky ne...
21.5.2011 - Omytí bloku Carlanem a WAPem nebylo úplně optimální a jelikož ten motor byl šílená koule oleje, tak tam toho ještě zůstalo hodně. Po chvíli přemejšlení co s tím - jestli nechat bejt, nebo čistit dál padlo rozhodnutí - pískujeme blok...
25.5.2011 - Dneska dolaminováno zadní lízátko, rozbita forma, obroušeno, očištěno... Skoro to vypadá, že se to povedlo. :-) V poledne pošta přivezla balíček s DO k centrálu (od firmy Jablotron) a hned odpoledne namontováno... Takže už forman "štěká". :-D
27.5.2011 - Připravujeme na Želiv, takže lízátko je na autě... Přední mlhovky a koncovka budou odpoledne. :-)
Červen a Červenec 2011 - Nejak to tu nestíhám dopisovat. :-/ Vyměněny komplet brzdy (kotouče, destičky, bubny, pakny), ložisky ve všech kolech, jeden liťák kterej házel za dobrej (ze dvou sad složena jedna dobrá), nainstalována rezerva 14" (na AL ráfku), sehnán a namontován novej (originál) protikus zámku kufru...
Bouchání od nápravy sice ustalo (opravdu to dělalo ložisko - odloupla se kulička), ale stejně to ještě není ono. Občas to začne mlátit do volantu. :-/ Už mě napadaj snad jenom gumy. Ale na vyvažovačce házej jen nepatrně. :-/
27.7.2011 - Výměna vodní pumpy... Nevím už po kolikátý byla vyndaná. :-/ Ale snad tahle bude fungovat. :-) Konečně to nedělá takovej kravál. Ty ložisky byly KO. :-/
28.7.2011 - Dnes přizvednut zadek. Dvoje misky tlumičů, 1 ks s protočenou dírou, druhá s odtočeným krajem a mezi nima vevařená trubka. Jednoduché, funkční... Už to nevypadá jako motorovej člun. :-) Ale jelikož je to první "pracovní" verze, tak to třeba ještě nebude vejška definitivní. Uvidíme jak se to bude chovat na silnici. Zatím to vypadá, že se to zvedlo a že to ztvrdlo... Snad to nebude odskakovat a doufám, že nebude závěs moc vysoko, abych netahal zadek vleku po zemi... :-D
4.9.2011 - Dnes výměna brzdového posilovače a pumpy (Made in Slovakia - snad chvíli vydrží) s těma správnejma omezovačema brzdnýho tlaku (byly tam z Favorita). Byla to tak trošku pakárna, protože se mi povedlo utrhnout odvzdušňovák na zadním prasátku, když jsme vyndaval prasátko, tak se mi protočil jeden imbus co ho drží a povedlo se mi (i přes ohřívání) ukroutit trubku. No nakonec zdárně opraveno (odvzdušňovák navařen a vytočen, nahrazen novým, trubka vyrobena nová, imbusy nový), ale čekal jsem že to bude hotový asi tak za poloviční čas. Každopádně jsem zjistil, proč občas při prudkým průjezdu zatáčky v brzdách to auto začně hulit jak tank se zapnutým zadýmováním. Pumpa trochu tekla (opravdu jenom trochu - brzdovku jsem dolejval asi 3x a to nádobka rozhodně prázdná nebyla) a tak jsem z posilovače vylil minimálně půllitr brzdovky. Pak to nemělo hulit, když si ji to občas trochu nasálo a mělo to brzdit... :-/ No nepřišel bych na to... Ale jelikož posilovač trošku utíkal, tak jsem ho měnil za jinej a zjistil tuhle kravinu. Nakonec vyměněn olej. Sice za Starline, ale na tomhle motoru nějak nezáleží a furt lepší novej Starline, než BP po 20ti tis. :-)
5.9.2011 - Dnes vyčištěny sedačky. Už to bylo zapotřebí. Ta voda z nich byl dobrej mazec... :-O
září 2011 - Po chvilkách se pokouším dělat něco na formanu. Bohužel vzhledem k množství práce a hlavně předělávání koupelny u našich v baráku svépomocí (:-/) toho času moc není, takže opravdu po chvilkách... :-/ Jelikož už jsou po ránu mlhy a vyhřívání na původní skla se mi nějak nedaří sehnat (to co jsem vyráběl vydrželo jen na jednom zrcátku), tak se připravujou zrcátka z X-Line a jelikož mi tu zbylo jedno elektrický ovládání z Feldy (který je do těhlech zrcátek PnP), tak tam přijde. Mezitím po chvilkách pracuju na motoru. Ale to bude ještě "běh na dlouhou trať"...
5.10.2011 - Vytvořena příprava na ovládání zrcátek. :-) Zatím jenom k A-sloupkům, protože dveře budu rozdělávat až s montáží zrcátek. Bohužel už skoro není kam ty dráty přidávat... :-/
6.10.2011 - Máme modrý zrcátka. :-)
7.10.2011 - Zrcátka namontována, zprovozněna, takže elektrický nastavování chodí jak má. Ještě vyměnit v levým sklo (mělo by být odpoledne) a snad to bude i vyhřívat. :-)
1.11.2011 - Přezuto na zimní kola - klasickej rozměr 165/70 R13, pneu Nokian... A i když mám liťáků několik sad, tak mi jich přijde do zimy líto, takže jako loni na plecháčích
3.11.2011 - Obdržena (druhá, první jsem zaplatil a dál to nekomentoval, protože jsem si myslel, že tím to končí. Byl to omyl. :-/) výzva k uhrazení skoro 5tis do fondu ČKP. :-/ Uvidíme co mi odpověděj na to co jsem jim napsal - stručně: Jsem ochotnej vám to zaplatit do skončení platnosti STK, auto bylo od začátku ve stavu vylučujícím bezpečné provozování, absolvování STK i evidenčky, v polopřevodu (nešlo dát do depozitu) a stálo na soukromém pozemku.
4.11.2011 - Sehnány nové pokličky na origo favorití liťáky. :-)
20.2.2012 - Za poslední skoro 3 měsíce se kolem auta vůbec nic neděje a jenom slouží... Sice si v nejbližší době vyžádá výměnu LP ložiska, ale to ještě není nijak drastický (lehce se ozývá nad 110km/hod) a pravděpodobně mě čeká novej chladič (o5 prasklej nátrubek), ale zatím to teče tak, že jednou za 3 tejdny doleju půllitr kapaliny, takže mě to zatím nijak netrápí. V mezičasech jsem stihnul jenom zhruba vyleštit další kolo a sehnat pátý do sady, ale to bude ještě běh na dlouhou trať a jelikož jsem měl půjčenou frézu na sedla vložek, tak jsem zafrézoval v tom připraveným bloku sedla... Jinak není ani čas, ani nálada ani finance na nějaký další projekty....
7.3.2012 - Opraveny drobné oděrky laku na prahách a lehkej ťukanec na předním nárazníku (jezdil jsem po lese a volně ložená větev která se zapřela o pařez udělala menší ďolíček, takže prasknul lak)
15.3.2012 - Za 16 měsíců od zprovoznění auta najeto 30tisíc km.
15.3.2012 - Dneska se nějak daří. Po několika měsících máme konečně vyváženou kliku. (díky Bery) Prej z ní odvrtávali 23g. :-O Jenom jsem zjistil, že jsem si dal blbec setrvák opačně (asi mi to nemyslelo a nějak mi nedošlo, že na MPI je zub proti 2-3 válci a ne na 1-4 válec), ale dle informací člověka, kterej to dělal to prej nevadí. Je to prej vážený každý zvlášť na 0g (klika, řemenice i setrvák) a jako celek je to jenom zkontrolovaný, tak ho mám bez obav otočit a prý to bude dobrý. Ale štve mě to. :-/ Takhle by to byla jistota, ale dávat znova 1500,- a zas na to přes půl roku čekat se mi nechce. A navíc mám už konečně zbytek sady pístů s vrtáním 77 :-) Pomalu (ale jistě) už to vypadá, že by z těch dílů mohl bejt časem motor. :-)
13.4.2013 - Nalakována maska na přídavný dálkový.
18.8.2013 - Dnes návrat z dovolený... Za 5 dní najeto 1178km s prakticky jedinou závadou - upadnula koncová trubka s koncovkou z vejfuku. Teda neupadnula úplně. Všimnul jsem si toho "včas" a cca 1/3 průměru jsem ulomil a uložil ji do motorového prostoru. Kapotu jsem otevřel pouze 2x. Jednou při ukládání trubky, podruhé při kontole spuštění větráku v polský zácpě... Jinak jsem na auto nemusel šáhonout... Až teda na jedno roztlačení z benzínky. :-/ Lednice, nabíječka na notebook, navigaci, krátký jízdy to dopoledne a baterka "nic moc" udělaly svoje. Ale bylo to z kopce, takže nebyl problém. :-)
17.11.2015 - Prakticky přesně po 5ti letech od první STK dneska na dílně. Přezuto na zimáky a oloupána koroze z předních blatníků. No musím konstatovat, že místy je to koroze o síle plechu. Takže natřeno asfaltem, a budeme doufat, že ještě jednu STK (příští rok) to dá. Pak asi půjde do hutí...
15.8.2016 - To si takhle jde člověk zavařit vejfuk (přírubu na prvním dílu) a zjistí, že udělá rukou do blatníku díru takovou, že ta ruka projde skrz... No nic. Ty blatníky do toho ještě investuju. Ale moc se s nima srát nemíním.
20.8.2016 - Jakž takž dopasováno. Lepší to nebude. Trochu pokitujeme největší dolíky, a zejtra asi plnič. Jako záložní auto, případně auto na naučení se jezdit pro manželku to bude stačit...
21.8.2016 - Dneska nalakováno. Mohlo to dopadnout líp i hůř. Na jednom blatníku trošku "utržená" hrana (je to vidět jen po světle), na druhým pár nedokitovanejch dolíčků od skadování a přepravy. Ale na celkovej stav auta to bude dostačující... Takže to asi ani nebudu rozlešťovat.
Mimo blatníků i nalakovaný zadní lízátko, který tam víc jak rok nebylo...
31.8.2016 - Dneska přišel karosářskej tmel, takže možno pokračovat. Až bude čas a nálada...
3.9.2016 - Napasovaný blatníky a doladěná kapota. Není to úplně TOP (ty spáry úplně ideálně neseděj), ale kašlu na to... Je to přece jenom už dneska spotřebák na doježdění okolo komína, kterej (snad) nebude dělat moc velkou ostudu...
17.6.2018 - Tak dneska prodáno... Ještě mi tu zbejvá pár dílů (nevešlo se do 2 aut) a už tu na tyhle auta nebudu mít nic...
PODĚKOVÁNÍ:
Honza Hruška (zvaný APPLE): Za množství perfektní práce, který na tom autě odvedl
Václav Obereriter (majitel dílny ve který tohle auto vznikalo a zárověň můj (dnes již bývalý) šéf): Za to že mě za dobu stavby tohohle auta nevyhodil a že mi to na dílně trpěl.
StepaNoFUN/Forman R.I.P. - komentáře:
10:11:21
31.05.2011
31.05.2011
StepaNoFUN
-> jok3r: Ze strany od Koberovic je ten schod dobrej. Tam projede skoro cokoli. Když si vybereš místo a pojedeš pomalu, nemáš problém. Jenom musíš vyjet zase na tu samou stranu. Na druhý straně je to fakt na nájezdy.
08:06:30
31.05.2011
31.05.2011
jok3r
-> havlik: schod 10cm jo,,, to aby sme kdyžtak vzali nájezdy
07:57:39
31.05.2011
31.05.2011
havlik
-> jok3r: normálně je tam silnice jen ten schod na tohle místo je cca 10cm ale vjel tam i tuner2 s škodovkou a ta je určitě níž nežli toto
07:51:22
31.05.2011
31.05.2011
jok3r
-> Stepan FUN: cau, jak moc offroadova je ta cesta na dvojmost dolu?
19:48:20
29.05.2011
29.05.2011
StepaNoFUN
Želiv je (v relativním zdraví) za námi a za veliké pomoci NWKTeho a jeho přítelkyně je doma pohár za 3tí místo v orienťáku... Nicméně kolikátý místo to bylo je značně nejasné. Mezi 1 - 4 místem se losovalo, protože počet bodů byl stejnej a čas se neměřil.
14:14:17
27.05.2011
27.05.2011
StepaNoFUN
-> castrol: Díky. :-)
13:47:01
27.05.2011
27.05.2011
castrol
-> Stepan FUN: pekne pane pekne
21:58:09
26.05.2011
26.05.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Zhodnotíš zítra... Ale v tomhle počasí je ten PUR nějak moc rychlej a to v něm bylo skoro 1:1 ředidlo... :-/ Snad se to slilo...
21:55:38
26.05.2011
26.05.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Stepan FUN: není zač, koukám výsledek v černé luxusní
20:04:11
26.05.2011
26.05.2011
StepaNoFUN
Lízátko je v laku. Děkuji tímto za přípravu Honzovi. ;-)
21:42:25
25.05.2011
25.05.2011
castrol
-> Stepan FUN: oooo lizo hotove takze sa podarilo no super
21:39:28
25.05.2011
25.05.2011
StepaNoFUN
Lízátko hotovo (teda bez laku) a namontován centrál na DO. :-)
18:57:38
21.05.2011
21.05.2011
castrol
-> Stepan FUN: pekne si sa pohral
18:54:53
21.05.2011
21.05.2011
StepaNoFUN
Tak blok dopískován, kanály vyfoukány, záslepky a trysky na olej namontovány z5... :-)
21:28:19
14.05.2011
14.05.2011
StepaNoFUN
Tak dneska rozebrán motor na prvočinitele... Kupodivu šlo všechno bez problémů a vložky jsem vytáhnul rukou... :-O
21:24:42
08.05.2011
08.05.2011
lukas.kolobka
krasny formann
21:21:47
08.05.2011
08.05.2011
Jura_Favorit
-> Stepan FUN: však já ale nikde netvrdím, že platí, že vyhřívané = kouřové, naopak sám píšu, že toto nevím. A jenom k tomu dodávám, že moje vyhřívané jsou všechny současně i kouřové.
19:46:06
08.05.2011
08.05.2011
StepaNoFUN
-> Jura_Favorit: Tak každopádně to že kouřový jsou origo vyhřívaný pravda není. Já mám na autě kouřový a vyhřívaný nebylo. To jsem si na něj až sám dodělával... Každopádně budu se snažit shánet, případně se stavím za známým aby mi to levý uříznul ze zatmavenýho zrcadla. Když už teda je jenom rovný...
22:40:49
07.05.2011
07.05.2011
Jura_Favorit
Stepan FUN 05.04.11 13:27:02 napsal: → Jura_Favorit: Když jsi ten znalec FA… Nechá se někde sehnat kouřový levý panoramatický zrcátko? Pravý na tom mám, nicméně levý jsem sehnal zatím jenom rovný a čirý… :-/ No a o vyhřívání originál – to na mě všude v okolí koukaj jako na magora… :-/
Promiň že odpovídám až teď, dřív jsem si toho nevšimnul... Nejsem si úplně jistý, jestli 100% rozumím otázce, tak to vezmu postupně:
Kouřové - myslíš totok? img5.rajce.idnes.cz/d0510 /.../srovnani.jpg
Všechna tři vyhřívaná zrcátka co momentálně mám (funglovky), mají kouřová skla. Bohužel ale netuším, jestli platí, že co vyhřívané zrcátko, to kouřové sklo, nebo jestli jsou i vyhřívaná s obyčejným a naopak nevyhřívaná s kouřovým. Ono o těch kouřových sklech se ani nikde nepíše, narozdíl od vyhřívání, které je normálně v dobových katalozích a prospektech uvedeno. Jaké sklo mělo jeté vyhřívané zrcátko z nějakého Silver-lina, co jsem taky doma před časem měl, to nevím a už jej nějaký ten pátek ani nemám, takže už to nezjistím. Navíc pokud to člověk nepřiloží k jinému zrcátku, tak si toho ani nevšimneš... Alespoň já teda když na to kouknu, tak mě to do očí netrkne, to až když to přiložím vedle jiného, obyčejného, jak je třeba na fotce A co se týče toho sehnání, tak to je bohužel to samo jak s vyhřívanými, nelze konkrétně odpovědět...
Ad. panoramatičnost vs. plochost - tam je to jednoduché, vozy s řízením "na správné straně" mají vlevo rovné a vpravo sférické, Angláni naopak. Levé sférické by se mi také líbilo (a samozřejmě taktéž vyhřívané ), do jisté míry kompenzuje mrtvý úhel bez dolepování takových těch šílených čtverečků, ale na nové jsem nikde nenarazil a na vrakáčích tohle nestuduju... Holt mi nezbývá, než se spokojit s levým rovným, hlavní je, že jsou obě zrcátka kouřová a vyhřívana
Promiň že odpovídám až teď, dřív jsem si toho nevšimnul... Nejsem si úplně jistý, jestli 100% rozumím otázce, tak to vezmu postupně:
Kouřové - myslíš totok? img5.rajce.idnes.cz/d0510 /.../srovnani.jpg
Všechna tři vyhřívaná zrcátka co momentálně mám (funglovky), mají kouřová skla. Bohužel ale netuším, jestli platí, že co vyhřívané zrcátko, to kouřové sklo, nebo jestli jsou i vyhřívaná s obyčejným a naopak nevyhřívaná s kouřovým. Ono o těch kouřových sklech se ani nikde nepíše, narozdíl od vyhřívání, které je normálně v dobových katalozích a prospektech uvedeno. Jaké sklo mělo jeté vyhřívané zrcátko z nějakého Silver-lina, co jsem taky doma před časem měl, to nevím a už jej nějaký ten pátek ani nemám, takže už to nezjistím. Navíc pokud to člověk nepřiloží k jinému zrcátku, tak si toho ani nevšimneš... Alespoň já teda když na to kouknu, tak mě to do očí netrkne, to až když to přiložím vedle jiného, obyčejného, jak je třeba na fotce A co se týče toho sehnání, tak to je bohužel to samo jak s vyhřívanými, nelze konkrétně odpovědět...
Ad. panoramatičnost vs. plochost - tam je to jednoduché, vozy s řízením "na správné straně" mají vlevo rovné a vpravo sférické, Angláni naopak. Levé sférické by se mi také líbilo (a samozřejmě taktéž vyhřívané ), do jisté míry kompenzuje mrtvý úhel bez dolepování takových těch šílených čtverečků, ale na nové jsem nikde nenarazil a na vrakáčích tohle nestuduju... Holt mi nezbývá, než se spokojit s levým rovným, hlavní je, že jsou obě zrcátka kouřová a vyhřívana
23:01:08
06.05.2011
06.05.2011
StepaNoFUN
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Málokdo jinej má auto v barvě, kterou nelze normálně namíchat... :-D Ale nejmenoval jsem. Prásknul jsi se sám. :-D