skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000MB Standard ,,Babi,,
Náhodou jsme se spolu shledali přes inzerát v září 2013 a o 14 dní později už jsme brázdili cestu z Přeštic
do jejího nového domova u Rokycan.
Babi, jak jí říkám, byla vyrobena 28.6. 1969. Uvnitř jí dříme již třetí motor a v technickém průkazu pátý majitel.
Protože měla po dovezení ještě k dodělání tzv. tisíc malých bolestí, postaral se o ni na měsíc místní mechanik.
Postupně tak zjišťujeme, jak se na ní minulý majitelé vyřádili, co se týče použitých dílů, a jsem ráda, že jí to
i přesto šlape jak se na český švýcary patří...
Tímto skládám veliké díky našemu dvornímu mechanikovi panu Vaškovi za péči
a dále mojí polovičce za trpělivost :0)
Absolvované srazy:
Po pašeráckých stezkách, CHKO Český les - Pleš 25. 5. 2014
1. sraz socialistických vozů, Hnačov u Klatov 31. 5. 2014
25. Škoda sraz, Běšiny u Klatov 21. 6. 2014
Stopou Slánského Oriona, Velvary - Slaný 8. 5. 2015
2. sraz socialistických vozů, Hnačov u Klatov 30. 5. 2015
Náhodou jsme se spolu shledali přes inzerát v září 2013 a o 14 dní později už jsme brázdili cestu z Přeštic
do jejího nového domova u Rokycan.
Babi, jak jí říkám, byla vyrobena 28.6. 1969. Uvnitř jí dříme již třetí motor a v technickém průkazu pátý majitel.
Protože měla po dovezení ještě k dodělání tzv. tisíc malých bolestí, postaral se o ni na měsíc místní mechanik.
Postupně tak zjišťujeme, jak se na ní minulý majitelé vyřádili, co se týče použitých dílů, a jsem ráda, že jí to
i přesto šlape jak se na český švýcary patří...
Tímto skládám veliké díky našemu dvornímu mechanikovi panu Vaškovi za péči
a dále mojí polovičce za trpělivost :0)
Absolvované srazy:
Po pašeráckých stezkách, CHKO Český les - Pleš 25. 5. 2014
1. sraz socialistických vozů, Hnačov u Klatov 31. 5. 2014
25. Škoda sraz, Běšiny u Klatov 21. 6. 2014
Stopou Slánského Oriona, Velvary - Slaný 8. 5. 2015
2. sraz socialistických vozů, Hnačov u Klatov 30. 5. 2015
Babi 1000MB - komentáře:
A litřík samo taky. Dnes viděn na živo
-> Evina: krásný BMW
S kamarádem Dědou (BMW 635CSi, 1979) po dojetí 300 km trasy ze srazu z Českého lesa zpátky domů. Dědovi dříme pod kapotou 250 koní a nám tam chroupe jen 48 veverek... i tak se to dalo a oba šlapaly jak se patří
Den před odjezdem u Babi proběhla ještě urychlená výměna motorového oleje, takže opět děkuji našemu dvornímu mechanikovi za ochotu 


-> Evina: Tak hlavně že se nenudíš. Také ještě musím doladit pár věcí abych za 14 dní dojel až do Klatov.

-> Evina: tohle je ponekud nevhodne misto na ohnoplasic... dej to spis nekam ke spolujezdci. Nahoda je blbec a uvolnenej hasicak v prostoru pedalu neni idealni.
-> Evina:
Embéčkovej systém stírání a ostřikování čelního skla je holt konstruovanej jen na padající vodu "od-do", i když je v optimální kondici.. prostě vody musí být tak akorát a to letošní otravný přepršky určitě nedají..

Po včerejší projížďce jsem musela přihnout stěrače a gumičku u spolujezdce vyměnit za jinou. Důvodem byla lehká přeháňka v podobě pár kapek. Prach na čelním skle udělal své a tak bylo použití stěračů nevyhnutelné, avšak tragikomické. Všechen cajk se mi rozmašíroval po okně, po marném pokusu použití ostřikovačů byla situace ještě horší, tudíš zastavení nevyhnutelné a konečné otření papírovým kapesníčkem vysvobozením
Dobré je, že mi při každém svezení Babi něčím dokáže rozesmát i překvapit
Jinak včera jsem ještě přidělala přes tapec na tři stahovací pásky pro situaci ,,kdyby náhodou,, malý likvidátor ohně.


-> Evina: Já ti říkal, že budeš za chvíli kupovat druhý pár na předek 

Babi opět u doktora, výsledek: Vyměněno učurávající benzinové čerpadlo za funglovku, prověšené silentbloky motoru taky za fungl a zadní náprava dostala nové botičky od Protektorů Praha. Jen se trochu během jízdy nepohodly s bílými lemy a tak musíme obě kola předělat. Rozdíl v jízdních vlastnostech oproti původním Barum OR 36 markantní, dosaženo 80 km/h bez známek strachu v obličeji, takže jela jako ,,šíp,,
Zatím spokojenost a 24.5. první sraz v CHKO Český les na Pleši.

-> Evina: Poreferuj pak, jaká je spokojenost
Ale jestli dobře koukám a máš tam OR-6, tak budeš za chvíli objednávat i na předek - originalita je sice hezká věc, ale ten rozdíl v jízdních vlastnostech je fakt znát.
Jinak pokud bys skutečně dokoupila do čtveřice, tak je dobré držet je v páru tak jak byly zakoupené - protektorovna bere kostry z různých zdrojů a páruje je, tzn když ti dodává dva protektory, mají stejnou kostru, abys měla dvě "stejné" gumy. Když bys je mezi páry promíchala, mohlo by to teoreticky dělat neplechu.

Jinak pokud bys skutečně dokoupila do čtveřice, tak je dobré držet je v páru tak jak byly zakoupené - protektorovna bere kostry z různých zdrojů a páruje je, tzn když ti dodává dva protektory, mají stejnou kostru, abys měla dvě "stejné" gumy. Když bys je mezi páry promíchala, mohlo by to teoreticky dělat neplechu.
-> Evina: To samé moudro s díváním na ruce poslouchám od táty už hodně dlouho. Zpravidla to končí konstatováním " nic jsem Tě nenaučil ". 

-> dragon_cb_cz: Objednáno z odkazu, doufám že pásnou jak mají. Ještě jednou dík...
-> Evina: Vraníky fajn, tohle taky fajn: aukro.cz/155-r14-sep-letn
i-cesky-vyrobek-i416110259
7.html (speciálně s tou dopravou zdarma). Na kile jezdím vraníky, na MBčku na předku Protektory Praha, stěžovat si nemůžu ani na jedno. Oproti dobovým gumám je to neskutečný upgrade 

-> dragon_cb_cz: Když je možnost, spolupracuju s mechanikem ve stylu, přines, podej, podrž... Táta říkával, dívej se mi na ruce, věčně tady nebudu, bohužel už není, tak chytám zkušenosti kde se dá. Rukou od oleje a šmíru se nebojím, spíš toho, jak by to dopadlo, kolik by čeho kde vyteklo a jak by se s tím Babi poprala. Dotaz: V techničáku mám psané pneu 155 R 14, které bohužel v mé zásobě nepasují ani jedna do páru. Jaké doporučíte jiné? Co protektor Vraník? Budu potřebovat časem na zadek. Díky 

-> Evina: Jestli jsou silentbloky motoru jen prověšené a ne trhlé (že by ležel držák natvrdo na příčce), tak se na výměnu vykašli, protože nové budou za pár dní vypadat úplně stejně.
A jestli chceš zachránit peněženku, tak začni opravovat svépomocí - třeba ta palivová pumpa není nic složitého
A jestli chceš zachránit peněženku, tak začni opravovat svépomocí - třeba ta palivová pumpa není nic složitého

-> Evina: auta jedna nevděčná 

Jak píšete, nebylo dlouhého čekání. Za týden objednána další návštěva u doktora: výměna učurávající benzinové pumpy (naštěstí mám v dílech funglovku) a prověšených silentbloků motoru (nové dnes dorazily z Obautodily poštou). To by bylo, že si něco nevymyslí
Jinak základní nářadí vozím s sebou po zkušenostech ze 105tky, která byla mojí učitelkou po získání ŘP. Ráda na ní vzpomenu. Momentálně mi na denní potřeby dělá společnost Octavia r.v. 98 a protože žárlí, v závadách se (od koupi Babi) spolu navzájem doplňují a ruinují tak moji peněženku 


-> Koblet: Tohle byli pomocníci, jeden dodal kompresor na vyfouknutí kouslýho pístku, další kelímek a hadičku na odvzdušnění no a Dejv nakonec objel chalupy ve vedlejší vesnici až ten válec sehnat někde ve stodole na polici 

-> dragon_cb_cz: / -> Koblet:
Koukám, že jsem z toho vybruslil ještě relativně elegantně.. bez startéru jsem sjel marně minisvah, vylezl s patřičným výrazem ve tváři, hned se nabídli dva tři kolegové, vyhrnuli rukáv, že se trochu proběhnou.. a evidentně je dost zaskočilo, že motor chytil prakticky okamžitě..




-> dragon_cb_cz: koukám že radilů se sešla spousta. S podobným obecenstvem jsem v Křenovicích dotahoval buben. Těch rad jak vyndat zavláčku, prostě každý měl jinou teorii. 
