- Zdravím všetkých. Prispejem sem aj ja jedným autíčkom.
-Jedná sa o Škodu 1000mb , r.v. 1967 , 12.séria , pôvodný odtieň farby 1025 -šeď námorní.
- Auto bolo pôvodne ževraj určene ne export, nakoniec ho kúpil riaditeľ slovenskej sporiteľne,ten ho v roku 1984 predal môjmu otcovi, v 98 som auto dostal ja. Následne na to auto prešlo čiastočnou renováciou- novy lak, go motora+ par nešťastných vylepšení, t.z.v. mladícka nerozvážnosť.
- Auto bolo dlhé roky používane na bežne vozenie čo sa nakoniec prejavilo na celkovom stave .
- Posledných 9 rokov bolo odstavené v garáži.
- Bolo to moje prve auto a zažil som s nim kopec srandy ,,
- Chcel by som ho zrenovovať do relativne pôvodného stavu. t.j. netrvam na 100% originalite,skôr sa priklanem k malym upravam 60, 70 rokov.
- Jedna sa garažovu renovaciu,cele auto si renovujem sam, tak to treba brat,,Uvidíme aká bude realita.
-Toľko na začiatok.
-r. 2015 - oprava karoserie,atd.,,,celkovo je karoséria v docela slušnom stave...
-r. 2016- pokračovať v renovácii...
-r. 2017- LAK...,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,, nezadarilo sa,:-(
- r.2018- pohoda klídek tabaček,,
- r.2019- keď robia dvaja to iste,nieje to nikdy to iste,,,
- r.2020- uvidíme,,,:-))
Liter/1000mb - komentáře:
Kvízová otazka:
15 zubov hnacieho : 32 zubov hnaneho = ??

popojedem,,tak zlahka...
drobnost,ale načo zhanat druhu,ked sa da opravit,,
origo vycistene+neorigo opravene= idealna kombinacia..
samozrejme este pozink,,

-> SO545: to zas neeee,,

ja to berem z rezervu ,, celu originalitu.....je to pekne,, ked maš nejaku uloženku nech sa paci,,alebo si ochotny vyťahovať z vačku vela vela "pesos",,,moj liter neni ten pripad,,je to nizkorozpočtova "renovacia"..aj ked to na prvy pohlad možno nevyzera,,
auto si robim pre seba,, pre radost,,,
ps,:ked mas za sebou tolko aut,urcite vies o com to je,,,,

-> Minott: ak sa chces vyhnut tejto zabomysej vojne kup manzetu pre vw chrobak nedelenu. rozlisujes nohavice a je po probleme

. Sice pracne ale bez kompromisov

-> Minott: 
-Necháme tuto tému otvorenú,,..t.j. nech si to každý namontuje ako chce...

-> Eidy: 
Ono záleží, jako literaturu vezmeš do ruky. V původní dílenský příručce zmínka o montáži na voze ještě vůbec není (striktně dopředu o 45°) a v "souhrnným" embéčkovým Baťovi z roku 1975 taky už ne (pouze dozadu o 45°).
-> Minott 13.03.17 08:09:06: Nesmíš vynechat první polovinu toho souvětí. Tohle platí v případě montáže na voze. O poloze v případě montáže mimo auto se o tom dá spekulovat.

-> Bukaj: -> Jozka: takak,,ked som daval dole stare boli napuchnute jak das,ale neroztrhane,,
ps.:jak sa hovori- aby to bolo čierne na bielom,,
originalisti musia pretáčať,,,,

-> Bukaj: Něco tam fakt trochu překáží, když se dávaj na autě - tipuju ten kastlík, ale taky si neumím vybavit s jistotou..
Jinak manžety klidně "zdržkovatí" i po cca 10ti letech ne-provozu, jak jsem zjistil (asi už 3x). Na ježděným autě jsem roztrženou manžetu měnil zatím pouze jednou, tehdy starou 11 let.
Tyhle manžety stejně neodcházejí na roztržení, ale spíš na postupné rozbřečkování olejem (ke kterému dochází nejdříve po 30 letech provozu), tak bych životnost vůbec neřešil. Navíc (právě proto) je jich všude dostatek, protože vydrží...
Jinak pamatuju, že naposledy, když jsem je montoval na autě (1000 MB) dával jsem je jedním směrem (už si nevzpomenu, zda dopředu, či dozadu) z důvodu přístupnosti spoje, ale jestli tam zavazel startér, nebo kastlík baterky, to už právě nevím...

-> Minott: 
Tak - hlavně žádnej autokros..
-> Eidy: -> Jozka: ja to nechám smerom dopredu,a to sa nepokladám za zariteho originalistu,,
na aute toho ešte bude neorigo až až
pri mojich spanilych jazdach to bude v pohodičke,,

-> Eidy: Pravda, konec poloosy nekejvá nahoru dolů po přímce, ale opisuje mírnej oblouk.. a malej průměr manžety taky. Nebude to v běžným provozu nic dramatickýho, ale když to změnila i fabrika - tak mají originalisti puristi problém ..
-> Minott: Jo, diskuse podnětná - jsem manžety montoval dle tatíka odjakživa spojem šikmo dozadu a teprve až když jsem někdy v půlce 90. získal 1. vydání dílenský příručky (kde je to extra vypíchnutý), tak jsem zjistil, že to původně bylo jinak. Ale nikdy jsem nad změnou nebádal.
-> Minott, Jozka: Nohavice se kýve nejen nahoru ale i dopředu. Pravda, velmi málo, ale přesto. Takže když je spoj šikmo dopředu, tak se musí jakoby krčit a bude mít tendenci se trochu rozvírat. Když je dozadu, tak se jen ohýbá.

-> Jozka: -> Eidy: v pohode,,aspon mame o čom diskutovat,,,
podla mojho nazoru je jedno jak je to ci smerom dopredu alebo dozadu z hladiska zivotnosti manžety....

-> Minott: Odvolávám, co jsem slíbil a slibuji, co jsem odvolal :) Je to špatně z hlediska namáhání spoje manžety, ale správně z hlediska originality.