Zralouš / 1100MBX Zralouš / 1100MBX

komentáře | popis | fotky | zralous | 30.09.19 20:14 | 182x v oblíbených
Říjen 2005

Po ročním shánění jsem ji objevil 1100MBX !



21. série

Vyrobena 17.3.1969

Prodána 26.3.1969

Originál barva 8220 červeň rubínová



Motor originál, tachometrových 70tkm



v roce 1981 provedena odborná odporná GO, šíleným způsobem vyměněny práhy a přestříkána na nehezkou zelenou.

Původní barva je tmavá červená 8220, kterou bych jí rád vrátil.









Tady tak trochu renovační deník:



06/08 - demontáž a rozebrání motoru. To prapodivné bláto, které jsem z toho vypustil se už ani nedá nazvat olejem. Zaráží mě, že jsem jej ještě před vyndáním z auta nastartoval. Na obrázcích už je motor skoro jak novej:-) S původním stavem nesrovnatelné.

27.4.09 Motor odvezen na go

5.5.09 Zrepasovaná převodka řízení. Nový šnek,matice, ložiska. Přetěsnění.

18.5.09 Repas dynama. Nová ložiska, uhlíky.

29.5.09 Přivezen zgenerálkovaný motor, původní zůstal jen blok:-) Teď ho ještě kosmeticky doladit..

8.8.09 Odstrojení karoserie, přípraveno na vyvaření. Prvotní pocit, že karoserie je až na podlahu téměř zdravá je nenávratně pryč. Nutná výměna všech podběhů, obou podlah kufru, mostu nápravy a samozřejmě podlahy karoserie.

7.7.11 Kastle je konečně u šikuly klempíře.. a konej mistře svoje dílo:-)

3.11.13 Hotová výměna všech podběhů, podlahy, vnitřních prahů, mostu nápravy, podlah zav. prostoru.

27.12.13 Hotová opava z. blatníků, spasovány dveře, čela a kapoty. Připraveno pro lakování.

30.1.14 Karoserie je u lakýrníka.

1.5.14 Započata GO přední nápravy.

25.7.14 Zrenovované mechanizmy stahování oken, hotová přední náprava.

16.11.14 Pustil jsem se do brzdo spojky, přebroušení a vyleštění brzdového a spojkového válce, vyčištění nádobky, výměna gumiček a těsnění.

2.12.14 Osazení zrenovované nádrže (Nový plovák, těsnění, hadice, motex..), připravena pro montáž.

12.12.14 Karoserie je po laku.

15.12.14 Dokončení GO komponentů poloos, podélných ramen a zadních brzd.

26.12.14 Motor osazen komponenty, připraven pro montáž do auta.

27.12.14 Repas chladiče. Je to ten správný s měděným voštím:-)

30.12.14 Spojková, palivová a brzdové trubky obroušeny, nalakovány bezbarvým lakem, připraveny k montáži

11.1.15 Vyčištění a vyleštění nerezových sloupků stahování oken a osazení sametkami.

16.1.15 Kompletace klik dveří

26.1.15 Výroba L+P plechové kolejnice stahování okna dveří - od originálu k nepoznání:)

22.2.15 Montáž linet předních stahovacích oken

24.2.15 Výroba a osazení sametek "B" sloupků (původní se dochovaly vždy jen z jedné strany), montáž těsnicích profilů

1.4.15 Renovace disků kol, nové duše a zánovní Chemlony i na rezervu:)

25.5.15 Karoserie na nápravách s motorem konečně doma

29.11.15 Montáž lišt střechy a blatníků, klapačky, zapojení a osazení předních světel. Plastové lišty, nápisy a blinkry a z. lampy u lakýrníka - bude nástřik bezbarvým lakem s UV filtrem.

6.12.15 Montáž mřížky zadního čela, mřížky blatníků, lišty přední kapoty, těsnění zavazadlového prostoru

7.12.15 Kompletace ventilátoru topení, osazení spojovací manžetou a spojovacím tubusem

8.12.15 Zapojení elektroinstalace motorového prostoru a zadních světel

9.12.15 Částečné zapojení elektroinstalace přístrojové desky

10.12.15 Lakované díly jsou zpět, montáž nápisu š-kod-a krytu rezervy

19.12.15 Dnes dozapojena elektroinstalace, Montáž zadních světel.

21.12.15 Rozborka motorku stěrače, započata go. vyměření otvorů pro blinkry( pěknej vojeb teda:))

26.12.15. Kompletace a montáž motorku stěračů. Rozborka a sborka proběhla snad 8x, zpětné nýtování statorového vynutí byl opravdový porod!! Kompletace palivového vedení.

28.12.15 Rozměření a vyvrtání děr pravého blinkru, montáž zemnicího pásku a plusového kabelu baterie.

13.1.16 Montáž stabilizátoru přední nápravy (konečně dorazily poslední držáky z lakovny), Výroba replik držáků Fanfar podle Podle Jožkovo originálu, montáž rozvodu topení pod palubní deskou.

15.1.16 Výroba a montáž repliky nýtu vzpěry zadní kapoty, osazení štítků zadní kapoty

27.1.16 Sedadla, výplně dveří i zadních bočnic odvezeny k čalouníkovi.

28.1.16 Renovace palubní desky. Mám z ní opravdu radost, od originálu opravdu k nerozeznání.

30.1.16 Vyleštění, osazení znakem a montáž lišty levého předního blatníků.

11.2.16 Správná olejová vana očištěna a zušlechtěna bezbarvým komaxitem.

12.2.16 Vylazení zadních stahovacích okének k dokonalosti, teď už tam nepoteče:), osazení sametkami.

13.2.16 Nalití motorového i převodového oleje, základní nastavení rozdělovače, příprava na 1. start.

14.2.16 První start. Po prvním neúspěšném pokusu (rozdělovač otočen o 180°) přehození kabelů na víčku rozdělovače a při pokusu 2. chytla prakticky na otočení:-D

7.4.16 Přetočení na rozdělovače na rozvodech do správné polohy, prohozeny kabely a nastavení předstihu na 5°. Spasování, svrtání a olakování držáků zástěrek. Namontován provizorní filtrbox na krátký filtr - ten správný stále k nesehnání:(

8.4.16 Dolazení motorového prostoru a zadní části podvozku k naprosté spokojenosti, natažení bowdenů ovládání klapky motoru topení a rolety chladiče.

9.4. Dodělání prostoru pro cestující, připraveno do Lakovny na drobnou retuš před čalouněním.

30.5.16 Montáž zástěrek, zadního nárazníku (po 2 letech se mi vrátil z chromu) a zadní mlhovky.

Auto u lakýrníka na dolazení drobných vad laku před montáží čalounění.

6.5.16 Auto vyzvednuto z lakovny, bohužel poslední zástřiky pouze v plniči. Ta správná barva bohužel dorazila až dnes, takže zbytek až po čalounění. Interiér však dolazen ke spokojenosti. Převezeno na čalounění.. Začíná se poslední etapa:)

Náš Jakub odzkoušel originál B5 pana majitele, komu z nás se to poštěstí..?

9.5.16 Dorazily nachromované díly fanfárek, může se začít kompletovat.

11.8. Fanfáry komplet, připravena i ručka ve správné barvě. Na interiéru se stále pracuje.

3.1.17 Auto bude koncem ledna připraveno k odvozu od čalouníka, snad bude výsledek dle očekávání...

11.2.17 Tak jsme z čalounění doma. Převládá spokojenost, ale na detailech se bude muset ještě zapracovat.

16.4.17 Opraveny 3 bolavá místa na laku. Pan lakmajstr se s tím popral náramně, i takhle bych byl spokojen ale v neděli se bude ještě zalešťovat:-)

23.4.17 Finální zaleštění opravených míst i celé karoserie... spokojenost:-) Auto se stěhuje do Švýcarska, tady to snad konečně dorazím!!

25.4.17 Montáž nalévacího hrdla palivové nádrže, tentoktát už s úspěchem, lak to přežil!!!

Dělám na interiéru... gumové koberce tunelu na místě

3.5. Doskládány pravé dveře, už chybí jen tapecírunk.

4.5. A dnes i ty levé.

13.5. Fanfárky na místě a dokonce i troubí!!!

16.5.17 Dnes počalouněno plato pod zadními sedadly. Mám radost, jak se mi to povedlo:-)

29.5.17 Dokončena přístrojovka, přepínače pro blinkry a světla funkční a na svých místech. Už jen sehnat pěkný volant:-/

7.6.17 Nalepeno čalounění l. př. podběhu, zasklená lz větračka

8.6.17 Nalepen p.př. podběh, zasklena pz větračka, pracuje se na prostoru za z. sedadly

9.6.17 Plato nad baterkou a pod sedadly hotovo, nandány obě z. bočnice, zkušebně nahozeny opěráky.

13.6.17 Sedadla v autě.

15.9.17 Po víkendovém leštění dnes nasazen rámeček předního okna. Někomu se může jevit jako prkotina, ale kdo si tím prošel, ví své...

Tudíž až na venkovní zpětné zrcátko exteriér hotov:-)

30.9. Tapety př. dveří na místě. Vyleštěny kličky a páčky, osazeny na svá místa.

27.10. Pásy hotovy a připraveny na montáž. Látka nově obarvena, přezky a upevňovací oka z pohledové strany vyleštěny. Není to teda úplně origo, ale lepší, než ty pomlácené. K leštěným lištám to bude ladit;-)

2.11.17 Sadadla musela znovu ven, aretace opěradel byla zalita barvou a při zapření se pokládala. Vybroušeno a znovu poskládáno, teď už to funguje báječně. Při té příležitosti napáchány i boční krycí plechy.

4.11.17 Sedadla opět v autě, aretace polohy opěradel funguje, jak má. Nalepena těsnicí guma řidičových dveří.

8.11. Hotov hever a příruční nářadí, řízení zpátky na přední nápravě.

12.11. Pásy na svých místech, přední náprava také.

14.12. Přetěsněny obě sáknoucí víka diferenciálů, montáž dobových opěrek hlavy.

26.1.18 Stěrače stírají

27.1.18 Vyroben přípravek na nanýtování spodního pásku rezervy, nanýtováno. Zajištěná rezerva n svém místě.

28.1.18 Montáž druhého maznicového rejdového čepu. Seřízení geometrie př. nápravy.

16.2. Namontováno nové zrcátko na blaťák a nalita chladicí kapalina. Dělám na těch zbídačenejch krytech "A"sloupků.

17.2. Konečně nastartováno a pořádně prohřáto, seřízení volnoběhu a bohatosti směsi. Zdá se, nikde nic neteče, ani nesákne:-)

15.3. Kryty “A” sloupků se těší na své místo.

13.4. Dělá se na volantu...

14.4. Nandány kryty “A” sloupků, konečně nalepena i těsnicí guma levých dveří. Ještě volant a introš je fertig:)

14.5. Nasazen zrenovovaný volant a interiér prohlášen hotovým. Bohužel motor musel znovu ven. Jó když se vložky dóle těsní silikonem, není se čemu divit. Hlavně, že jsou všichni profíci...

21.8.19 Po více, než roce motor opět v autě. Olej nalitý, zítra start...

13.9. Motor vrčí, nikde nic neteče, spokojenost!

20.9. Odprášeno, umyto. Skoro hotovo. Na jaře zaleštit lak a uz snad jen jezdit.

Snad jsem se 1. fotce z alba trochu přiblížil.







Mrkněte na poslední obrázky, jsou to skeny z katalogu s označenými pozicemi, které sháním. Budu vděčný za cokoliv!!

-Díly sehnány.. Děkuji Jožkovi, Bukajovi a Dakosovi!!!





Kdyby se někomu náhodou válelo doma:



Palubní deska komplet šedá (matná, drsná) -De Luxe - Nesehnatelné v použitelném stavu. Zrenovoval jsem si původní.

Zachovalý interiér nejlépe pískové barvy (není podmínkou), může být i z 1000/1100MB -mám

Originál šusplechy k motoru- mám

Držáky zástěrek- mám

táhlo motorku stěračů (jen ta část spojená s osou motorku)- dodala firma Jožka, děkuji!!

plastové dorazy větracích okének - sehnáno opět díky firmě Jožka:-) Tak chybí ještě 2 kousky.. Po detailním pátrání opravdu patří i dozadu- a ty už mám taky:)

Zadní část gumového koberce středového tunelu - mám

Pásky pro upevnění rezervy - mám

Filterbox na delší fitr pro 1100MB - pracuje se na něm

Pěkné sluneční clonky - mám

Plechové kryty "A" sloupků - mám

Pásy Moravan s Al. přezkou-mám

Paradoxně oba zadní gumové koberce- mám

Pěkný, nepoškozený volant Sehnáno. Neprasklý, špatně skladovaný, musím zrenovovat...

Přípravek na sundavání poklic





Zralouš / 1100MBX - komentáře:

13:37:14
13.12.2015
Jozka
-> Mil@n: Zajímavý.. zkusím si někde dohledat podrobnosti.
10:43:17
13.12.2015
Mil@n
-> Jozka 09.12.15 09:37:12: Kamaraduv otec má škodu 100 ze 1975 a má tam ještě original výfuk i azbestema druhým plechem auto je 100% původní,takže minimalne do tohoto roku se ve výrobě dával4
23:36:01
11.12.2015
Bukaj
Držáky Fanfar jsou origo jak píše Jožka - Lko se seřízlými rohy a třemi dírami - aby šly použít pro LiP stranu.

Držák klasické houkačky je podobný, jako u užovek, jen není zinkovaný, ale lakovaný (tedy máčený, jako všechny plechové držáky a dekly) a je subtilnější (menší a z tenčího plechu). Mám tu jeden v novém komaxitu, ale nemám žádný funkční foťák :-/
23:29:05
11.12.2015
Bukaj
-> zralous 09.12.15 09:45:52: Ten šroub se čtyřhranem a dirkou je na odvzdušňovací/dolévací komínek převodovky (tam, kde u pozdějších modelů byla červená plastová zátka s dirkou)4

Klaxon na levém držáku nárazníku na držáček, odlišný od držáčku Fanfar...
19:16:35
11.12.2015
zralous
-> Petr98: Tak paráda, kdyby byl i nějaký náčrt s rozměry, tak bych se taky nezlobil4
21:17:07
10.12.2015
Petr98
-> zralous: vcera jsem na aukru vydrazil drzaky fanfar i s fanfarama a drzakama narazniku. Az prijdou, zdokumentuju 4
19:55:15
10.12.2015
zralous
-> Jozka: No za nějakou předlohu bych byl určitě rád.. A jelikož na oba druhy budu potřebovat držák vyrobit, tak nakonec zvažuju i Fanfáry, které na autě původně byly ale obě na jednom samo-domo držáku.
09:00:26
10.12.2015
Jozka
-> zralous: 3 3 Tak "MBT" nouzovou verzi montáže přímo na držák už jsem taky viděl, ale na diskový houkačky máš držák za půl hodiny hotovej - nebo za tři minuty, kdyby byl výpalek z laseru 4.



E: Nějakej vzor někde mít musím, protože jsem postupně u většiny aut houkačky z držáků vystěhoval jinam - mrknu se.
upraveno 1x, naposled 10.12.2015 09:03:16
01:40:10
10.12.2015
zralous
-> Jozka: právě to je hezký na marození, člověk má pořád sobotu3 3 Jinak tenhle držák houkačky, i ty na dvoutón mi chybějí.. Doufal jsem v nějakou přímou montáž alespoň té "socka verze" přímo na držák nárazníku6, musím pořešit..



-> Lubes: -> Tabi: díky, musím nafotit nějaké rozumné foto foťákem, z mobilu to není ono5 4
00:16:34
10.12.2015
Tabi
-> zralous: Prosím tě,už jsem ty fotky snad ani nedávej.Já už se na to nemůžu dívat jak je to hezký.1 4
21:09:25
09.12.2015
Lubes - zrušená registrace
-> zralous: krásna práca,nestíham slinky utierať 9 4
11:59:48
09.12.2015
Jozka
-> zralous: No jo, vždyť to přímo píšeš - a to je teprve středa..8 Obyčejný jsou na takovým chcíplým držáku asi jen z 2 mm plechu - do vinglu ohnutýho a se zarážkama (příhybyma okrajů) pro držák nárazníku a pružnej svazek, kterej je na houkačce. Foto zkusím pohledat.
11:46:29
09.12.2015
zralous
-> Jozka: Myslim obyc klaxon
11:19:21
09.12.2015
Jozka
-> Petr98: Nu, koukám i v tom je chaos hodnej podrobnějšího prozkoumání - mám doma i vanu patrně ze 110 L(S) (z kila na šroťáku), která má pět žebírek k přírubě a osazení na zátku s těsněním.



-> zralous: PAL Fanfáry jsem vždycky zatím našel chycený na podomácku vypadajících šikmo seříznutých úhelnících (normální symetricekej válcovanej dobovej "L" profil - rozměr z hlavy nevím).
10:39:02
09.12.2015
Petr98
-> zralous: vana s kuzelovym zavitem ma vpredu na strane setrvaku 5 zebirek jako vyztuhu. Ty pozdejsi na sroub s tesnenim mely ty zebirka 3.
09:45:52
09.12.2015
zralous
-> Petr98: Ve výfucích ¨plně jasno nemám.. Popravdě až Bukaj mi ukázal rozdíl mezi tímhle a "polákem"3 resp. jsem měl za origo všechny a nehledal rozdíly v detailech.3 3 Pokud se u vany jedná pouze o rozdíl ve vypouštěcím šroubu, tak je možné, že jsem ho nahradil nějakou evolucí, jeden 4-hranej se mi vrátil ze zinkovny bez magnetu a s kontrolním otvorem8



-> Jozka: S plechem jsem měl stejný problém.. tenhle nový na autě vypadá o poznání lépe.



-> All: kam, resp. jak se montovaly klaxony (ne fanfar) na LP držák nárazníku?
09:37:12
09.12.2015
Jozka
-> Petr98: No já v tomhle tápu úplně, protože táta nahradil na voze z 01/1968 první výfuk v roce 1970 nerezovým (kterej slouží dodnes) a tak si žádnej původní (jako tehdy čtyřletej) vůbec nepamatuju..8 3
09:12:23
09.12.2015
Petr98
-> Jozka: Jo, tak to nevim. Na dedove deluxce 12/68 jeste byl. Kdysi jsem torzo vyhodil.
08:32:52
09.12.2015
Jozka
-> Petr98: 6hr vypoušťáky existujou jako ND i v "kuželovým" provedení - fakt ale je, že ten Milanovo má oproti nim nějaký velký OK (alespoň se zdá). Nebyly ty původní výfuky na jaře 1969 už dávno v propadlišti dějin i v prvovýrobě ?



-> zralous: Taky mám ten pravej plech zase zpět na seznamu - sundal jsem sice pro MBX kus ho z černýho (a dal na něj bezgumkovej, protože tam je to fuk), ale na tom, kterej jsem dal repasovanej na MBF2 komax bohužel příliš zvýraznil stopy předchozíího provozu..8
05:46:49
09.12.2015
Petr98
-> zralous: origo vyfuk je obalen jakoby jeste jednim rovnym plechem. Mezi nimi byl azbest. Ale sal vlhkost a vyfuky sly do kytek, tak zacli delat tyto. Vsimni si, ze je na nem neobsazeny uchyt a nikdo nevi, na co tam je. Vana by mela mit kuzelovy samotesnici vypustak. Tady z fotky to vypana na sroub s tesnenim a sestihranem. Ale jsou to uplne detaily, ktere vzdy najde a hani ten, co jeste nic nedokazal 4
Extreme Tyres