Zralouš / 1100MBX Zralouš / 1100MBX

komentáře | popis | fotky | zralous | 30.09.19 20:14 | 182x v oblíbených
Říjen 2005

Po ročním shánění jsem ji objevil 1100MBX !



21. série

Vyrobena 17.3.1969

Prodána 26.3.1969

Originál barva 8220 červeň rubínová



Motor originál, tachometrových 70tkm



v roce 1981 provedena odborná odporná GO, šíleným způsobem vyměněny práhy a přestříkána na nehezkou zelenou.

Původní barva je tmavá červená 8220, kterou bych jí rád vrátil.









Tady tak trochu renovační deník:



06/08 - demontáž a rozebrání motoru. To prapodivné bláto, které jsem z toho vypustil se už ani nedá nazvat olejem. Zaráží mě, že jsem jej ještě před vyndáním z auta nastartoval. Na obrázcích už je motor skoro jak novej:-) S původním stavem nesrovnatelné.

27.4.09 Motor odvezen na go

5.5.09 Zrepasovaná převodka řízení. Nový šnek,matice, ložiska. Přetěsnění.

18.5.09 Repas dynama. Nová ložiska, uhlíky.

29.5.09 Přivezen zgenerálkovaný motor, původní zůstal jen blok:-) Teď ho ještě kosmeticky doladit..

8.8.09 Odstrojení karoserie, přípraveno na vyvaření. Prvotní pocit, že karoserie je až na podlahu téměř zdravá je nenávratně pryč. Nutná výměna všech podběhů, obou podlah kufru, mostu nápravy a samozřejmě podlahy karoserie.

7.7.11 Kastle je konečně u šikuly klempíře.. a konej mistře svoje dílo:-)

3.11.13 Hotová výměna všech podběhů, podlahy, vnitřních prahů, mostu nápravy, podlah zav. prostoru.

27.12.13 Hotová opava z. blatníků, spasovány dveře, čela a kapoty. Připraveno pro lakování.

30.1.14 Karoserie je u lakýrníka.

1.5.14 Započata GO přední nápravy.

25.7.14 Zrenovované mechanizmy stahování oken, hotová přední náprava.

16.11.14 Pustil jsem se do brzdo spojky, přebroušení a vyleštění brzdového a spojkového válce, vyčištění nádobky, výměna gumiček a těsnění.

2.12.14 Osazení zrenovované nádrže (Nový plovák, těsnění, hadice, motex..), připravena pro montáž.

12.12.14 Karoserie je po laku.

15.12.14 Dokončení GO komponentů poloos, podélných ramen a zadních brzd.

26.12.14 Motor osazen komponenty, připraven pro montáž do auta.

27.12.14 Repas chladiče. Je to ten správný s měděným voštím:-)

30.12.14 Spojková, palivová a brzdové trubky obroušeny, nalakovány bezbarvým lakem, připraveny k montáži

11.1.15 Vyčištění a vyleštění nerezových sloupků stahování oken a osazení sametkami.

16.1.15 Kompletace klik dveří

26.1.15 Výroba L+P plechové kolejnice stahování okna dveří - od originálu k nepoznání:)

22.2.15 Montáž linet předních stahovacích oken

24.2.15 Výroba a osazení sametek "B" sloupků (původní se dochovaly vždy jen z jedné strany), montáž těsnicích profilů

1.4.15 Renovace disků kol, nové duše a zánovní Chemlony i na rezervu:)

25.5.15 Karoserie na nápravách s motorem konečně doma

29.11.15 Montáž lišt střechy a blatníků, klapačky, zapojení a osazení předních světel. Plastové lišty, nápisy a blinkry a z. lampy u lakýrníka - bude nástřik bezbarvým lakem s UV filtrem.

6.12.15 Montáž mřížky zadního čela, mřížky blatníků, lišty přední kapoty, těsnění zavazadlového prostoru

7.12.15 Kompletace ventilátoru topení, osazení spojovací manžetou a spojovacím tubusem

8.12.15 Zapojení elektroinstalace motorového prostoru a zadních světel

9.12.15 Částečné zapojení elektroinstalace přístrojové desky

10.12.15 Lakované díly jsou zpět, montáž nápisu š-kod-a krytu rezervy

19.12.15 Dnes dozapojena elektroinstalace, Montáž zadních světel.

21.12.15 Rozborka motorku stěrače, započata go. vyměření otvorů pro blinkry( pěknej vojeb teda:))

26.12.15. Kompletace a montáž motorku stěračů. Rozborka a sborka proběhla snad 8x, zpětné nýtování statorového vynutí byl opravdový porod!! Kompletace palivového vedení.

28.12.15 Rozměření a vyvrtání děr pravého blinkru, montáž zemnicího pásku a plusového kabelu baterie.

13.1.16 Montáž stabilizátoru přední nápravy (konečně dorazily poslední držáky z lakovny), Výroba replik držáků Fanfar podle Podle Jožkovo originálu, montáž rozvodu topení pod palubní deskou.

15.1.16 Výroba a montáž repliky nýtu vzpěry zadní kapoty, osazení štítků zadní kapoty

27.1.16 Sedadla, výplně dveří i zadních bočnic odvezeny k čalouníkovi.

28.1.16 Renovace palubní desky. Mám z ní opravdu radost, od originálu opravdu k nerozeznání.

30.1.16 Vyleštění, osazení znakem a montáž lišty levého předního blatníků.

11.2.16 Správná olejová vana očištěna a zušlechtěna bezbarvým komaxitem.

12.2.16 Vylazení zadních stahovacích okének k dokonalosti, teď už tam nepoteče:), osazení sametkami.

13.2.16 Nalití motorového i převodového oleje, základní nastavení rozdělovače, příprava na 1. start.

14.2.16 První start. Po prvním neúspěšném pokusu (rozdělovač otočen o 180°) přehození kabelů na víčku rozdělovače a při pokusu 2. chytla prakticky na otočení:-D

7.4.16 Přetočení na rozdělovače na rozvodech do správné polohy, prohozeny kabely a nastavení předstihu na 5°. Spasování, svrtání a olakování držáků zástěrek. Namontován provizorní filtrbox na krátký filtr - ten správný stále k nesehnání:(

8.4.16 Dolazení motorového prostoru a zadní části podvozku k naprosté spokojenosti, natažení bowdenů ovládání klapky motoru topení a rolety chladiče.

9.4. Dodělání prostoru pro cestující, připraveno do Lakovny na drobnou retuš před čalouněním.

30.5.16 Montáž zástěrek, zadního nárazníku (po 2 letech se mi vrátil z chromu) a zadní mlhovky.

Auto u lakýrníka na dolazení drobných vad laku před montáží čalounění.

6.5.16 Auto vyzvednuto z lakovny, bohužel poslední zástřiky pouze v plniči. Ta správná barva bohužel dorazila až dnes, takže zbytek až po čalounění. Interiér však dolazen ke spokojenosti. Převezeno na čalounění.. Začíná se poslední etapa:)

Náš Jakub odzkoušel originál B5 pana majitele, komu z nás se to poštěstí..?

9.5.16 Dorazily nachromované díly fanfárek, může se začít kompletovat.

11.8. Fanfáry komplet, připravena i ručka ve správné barvě. Na interiéru se stále pracuje.

3.1.17 Auto bude koncem ledna připraveno k odvozu od čalouníka, snad bude výsledek dle očekávání...

11.2.17 Tak jsme z čalounění doma. Převládá spokojenost, ale na detailech se bude muset ještě zapracovat.

16.4.17 Opraveny 3 bolavá místa na laku. Pan lakmajstr se s tím popral náramně, i takhle bych byl spokojen ale v neděli se bude ještě zalešťovat:-)

23.4.17 Finální zaleštění opravených míst i celé karoserie... spokojenost:-) Auto se stěhuje do Švýcarska, tady to snad konečně dorazím!!

25.4.17 Montáž nalévacího hrdla palivové nádrže, tentoktát už s úspěchem, lak to přežil!!!

Dělám na interiéru... gumové koberce tunelu na místě

3.5. Doskládány pravé dveře, už chybí jen tapecírunk.

4.5. A dnes i ty levé.

13.5. Fanfárky na místě a dokonce i troubí!!!

16.5.17 Dnes počalouněno plato pod zadními sedadly. Mám radost, jak se mi to povedlo:-)

29.5.17 Dokončena přístrojovka, přepínače pro blinkry a světla funkční a na svých místech. Už jen sehnat pěkný volant:-/

7.6.17 Nalepeno čalounění l. př. podběhu, zasklená lz větračka

8.6.17 Nalepen p.př. podběh, zasklena pz větračka, pracuje se na prostoru za z. sedadly

9.6.17 Plato nad baterkou a pod sedadly hotovo, nandány obě z. bočnice, zkušebně nahozeny opěráky.

13.6.17 Sedadla v autě.

15.9.17 Po víkendovém leštění dnes nasazen rámeček předního okna. Někomu se může jevit jako prkotina, ale kdo si tím prošel, ví své...

Tudíž až na venkovní zpětné zrcátko exteriér hotov:-)

30.9. Tapety př. dveří na místě. Vyleštěny kličky a páčky, osazeny na svá místa.

27.10. Pásy hotovy a připraveny na montáž. Látka nově obarvena, přezky a upevňovací oka z pohledové strany vyleštěny. Není to teda úplně origo, ale lepší, než ty pomlácené. K leštěným lištám to bude ladit;-)

2.11.17 Sadadla musela znovu ven, aretace opěradel byla zalita barvou a při zapření se pokládala. Vybroušeno a znovu poskládáno, teď už to funguje báječně. Při té příležitosti napáchány i boční krycí plechy.

4.11.17 Sedadla opět v autě, aretace polohy opěradel funguje, jak má. Nalepena těsnicí guma řidičových dveří.

8.11. Hotov hever a příruční nářadí, řízení zpátky na přední nápravě.

12.11. Pásy na svých místech, přední náprava také.

14.12. Přetěsněny obě sáknoucí víka diferenciálů, montáž dobových opěrek hlavy.

26.1.18 Stěrače stírají

27.1.18 Vyroben přípravek na nanýtování spodního pásku rezervy, nanýtováno. Zajištěná rezerva n svém místě.

28.1.18 Montáž druhého maznicového rejdového čepu. Seřízení geometrie př. nápravy.

16.2. Namontováno nové zrcátko na blaťák a nalita chladicí kapalina. Dělám na těch zbídačenejch krytech "A"sloupků.

17.2. Konečně nastartováno a pořádně prohřáto, seřízení volnoběhu a bohatosti směsi. Zdá se, nikde nic neteče, ani nesákne:-)

15.3. Kryty “A” sloupků se těší na své místo.

13.4. Dělá se na volantu...

14.4. Nandány kryty “A” sloupků, konečně nalepena i těsnicí guma levých dveří. Ještě volant a introš je fertig:)

14.5. Nasazen zrenovovaný volant a interiér prohlášen hotovým. Bohužel motor musel znovu ven. Jó když se vložky dóle těsní silikonem, není se čemu divit. Hlavně, že jsou všichni profíci...

21.8.19 Po více, než roce motor opět v autě. Olej nalitý, zítra start...

13.9. Motor vrčí, nikde nic neteče, spokojenost!

20.9. Odprášeno, umyto. Skoro hotovo. Na jaře zaleštit lak a uz snad jen jezdit.

Snad jsem se 1. fotce z alba trochu přiblížil.







Mrkněte na poslední obrázky, jsou to skeny z katalogu s označenými pozicemi, které sháním. Budu vděčný za cokoliv!!

-Díly sehnány.. Děkuji Jožkovi, Bukajovi a Dakosovi!!!





Kdyby se někomu náhodou válelo doma:



Palubní deska komplet šedá (matná, drsná) -De Luxe - Nesehnatelné v použitelném stavu. Zrenovoval jsem si původní.

Zachovalý interiér nejlépe pískové barvy (není podmínkou), může být i z 1000/1100MB -mám

Originál šusplechy k motoru- mám

Držáky zástěrek- mám

táhlo motorku stěračů (jen ta část spojená s osou motorku)- dodala firma Jožka, děkuji!!

plastové dorazy větracích okének - sehnáno opět díky firmě Jožka:-) Tak chybí ještě 2 kousky.. Po detailním pátrání opravdu patří i dozadu- a ty už mám taky:)

Zadní část gumového koberce středového tunelu - mám

Pásky pro upevnění rezervy - mám

Filterbox na delší fitr pro 1100MB - pracuje se na něm

Pěkné sluneční clonky - mám

Plechové kryty "A" sloupků - mám

Pásy Moravan s Al. přezkou-mám

Paradoxně oba zadní gumové koberce- mám

Pěkný, nepoškozený volant Sehnáno. Neprasklý, špatně skladovaný, musím zrenovovat...

Přípravek na sundavání poklic





Zralouš / 1100MBX - komentáře:

10:54:14
14.12.2014
Tabi
-> zralous: Koukám,že už MBXo dostalo původní odstín jak si kdysi psal.Co přesně je to prosímtě za číslo barvy?Mám dojem,že ta moje,když byla nová vypadala pravděpodobně stejně nebo hodně blízko té tvé nové.Nemám mojí barvu ještě stoprocentně ověřenou,ale mohla by to být čsn:8220/nejblíže je RAL:3003(světlejší) a 3011(tmavší).
09:54:20
14.12.2014
tukanovec83
autodíly krbec plzeň, posílaj i poštou, podle katlogovejch dilu
08:25:13
14.12.2014
Bukaj
-> Jozka: -> zralous:

Jestli se bavíte o držáku lana/bowdenu pod levým zadním sedákem a tento je stejný i u MBčka, tak ten bych určitě nějaký vykutal 4 Z mé zkušenosti lidé byli líní při přechodu na 69/kilí lanovody tu trojnožku demontovat, nebo nechtěli mít díry v podlaze a zatím ve všech takto upravených vozech, které mi prošly rukama, ta konzole byla...



Jo, a jestli ještě sháníš ty další věci, tak měl bych mít i většinu z těch zakroužkovaných na obrázcích ;-)
upraveno 2x, naposled 14.12.2014 08:38:10
00:31:24
14.12.2014
Jozka
-> zralous: Jasný, já samozřejmě vím, že tě nezviklám (i když úplně stejnou službu jako ty bazmeky udělají velký podložky - jedinej rozdíl ve fci je ten, že se pod ně nikdy nedostane bahno a tráva 4). Ono něco podobnýho platí i o těch držácích - když se dají třeba Metazy, tak se hoděj, ale s plecháčema nadělají víc škody, nežli užitku.. No ale origo je origo..



Teoreticky bych měl mít i tu konzoli, ve který vězí ladič lanový, ale i pro sebe jsem měl hoňky nějakou sehnat, což je divný.. možná to bude tím, že se při přechodu na symatrický lana vyhazovaly velkým obloukem do pryč.
23:13:15
13.12.2014
zralous
-> Jozka: To jo, nemůžu se dočkat, až to uvidím osobně.. Mám ty samý pocity, jako když jsem se jako kluk těšil na ježíška1

Super, jsem nesmírně vděčnej4 Zrovna v tyhle držáky jsem moc nedoufal, nemam je snad krom šedivky na žádnym autě.. Ty ptákoviny.. vypustil.. to né, v nejhorším případě navařím nový štefty místo těch ukroucenejch2
22:33:49
13.12.2014
Jozka
-> zralous: Vypadá to slibně.. 6

Jinak držáky lanovodů do ramen bych měl mít nový a šroubení k ruční brzdě určitě taky (jetý spíš k nazinkování).. a ty ptákoviny (mám dojem že s M7 svorníkama), co se dávaj zespoda auta k reakci ruční brzdy.. ty bych úplně vypustil 4 3.
22:26:36
13.12.2014
zralous
Akorát jsem shlídnul mms, kastle je po laku. Foceno pouze mobilem, ale věřím, že výsledek je dle očekávání.. 100%5
16:43:56
28.10.2014
dragon_cb_cz
-> zralous: Tak dlouho tu ani já nejsem... ale myslel jsem si, že Xka tu mám tak nějak prolezlý a ono prd 4
20:39:42
27.10.2014
zralous
-> dragon_cb_cz: No vidíš a to to tu visí už od roku 20054
07:19:45
03.10.2014
dragon_cb_cz
Sakra, jak je možný, že mě tohle auto na virtu úplně minulo? Ta klempířina vypadá na docela libovou práci... Těším se na výsledek 4
20:18:13
08.07.2013
kyfkař
pěkně jí skládáš parada1
08:32:49
06.10.2010
Jozka
-> zralous: Tak to mě soused šokoval, jen jsem se tak zmínil o zamýšleném vysunutí garáže směrem dozadu za barák (řadovka) a hned se chytil, že on určitě proti nebude.. Teď už jen ty maličkosti - projekt, povolení, realizace, kolaudace.. Jo, teď jsem se akorát dozvěděl, že přes ST asi pojedu až 22., takže krom těch Běšin 16. budu na dohled kostelní věže - v týdnu bohužel po 17h, jinak tak nějak furt.. Takže se kdykoliv ozvi.
00:29:55
05.10.2010
zralous
-> Jozka: Vidíš,já po ročním zápasení se sousedem kvůli stavebnímu povolení na dílnu konečně dodělávám základovou desku. Takže dá-li pánbůh až MBX vyjede z lakovny, tak už snad rovnou do novýho. Z garáží jsem kvůli té stavbě udělal skladiště všeho možnýho a i kdybych na Běšiny vyjet chtěl, tak by to stejně asi ani nešlo. Aespoň něco děláš, já jsem hrozná ostuda! Od loňska jsem nebyl schopnej dát dohromady ani toho PAVa. Přitom vše je hotové.. lak, zinkování, jen to složit. Není čas, ale ani chuť.. V tom provizoriu se to prostě nedá.. Od 8.do 24.10 mám dovču, tak bych tě rád viděl. Možná pojedu do HD kupovat dlažbu, kak bych se stavil, nebo kdybys měl náhodou cestu přes ST, tak brnkni a stav se ty!
07:59:16
29.09.2010
Jozka
-> zralous: Jsem jen o fous dál, než když jsme se posledně viděli. A taky jsem začal uvažovat o mírné dostavbě kvůli dílně, v těch garážích se to fakt nedá.. A jak narostly nároky na renovace, dumám vážněji o tom, že by MBX dokončil nějaký specialista.. A ani do Běšin se mi moc nechce, za celej půlrok se mi u černýho bleska nepovedlo dotáhnout tapecy dveří do finální podoby.
23:44:24
28.09.2010
zralous
-> Jozka: ahoj, je to hrůza.. Prošvihl jsem, co se dalo.. Ale tak snad jindy. Zima na krku, nic hotovo, hrůza. Konečně mám alespoň to povolení na dílnu.. Jak válčíš ty? MBX je konečně u klempíře. Nakonec jse sehnal moooc šikovnýho pána, tak mám radost, že se do toho pustil.
14:58:44
19.07.2010
Jozka
-> zralous: Tak zatím jen ta Volyně, ta je 31.7... Čili pak by případný Katovice byly zřejmě 7.8.... Dražíš tacho? Kvůli kapiláře?
upraveno 1x, naposled 19.07.2010 14:59:52
11:41:03
14.07.2010
tenax
Pane Zralý,

můžete přijet na Sraz MBX 2010 do Ml.Boleslavi? Díky za zprávu na mail zwmbx@email.cz

5
12:20:39
12.07.2010
Jozka
-> Luky.: Dík, dobrá zpráva pro mě, nic jsem tedy neprošvihl. A svůj strakonický zdroj si teda podám169.
09:16:33
12.07.2010
Luky
-> Jozka: Mr. Mistr pořádá nějaký sraz na přelomu července a srpna, přesný termín už si taky nepamatuju. Takže máš asi fakt chybu v desetinné tečce 1
09:08:40
12.07.2010
Jozka
-> zralous: Nic jsem nezjistil, akorát že Mistr jel na 3 neděle kamsi na dovolenou, takže můj zdroj možná popletl měsíce..
Extreme Tyres