-> xMart: držím palce a pevné nervy při renovaci!
Kuba
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MBX , rok výroby 1967. Vůz byl zakoupen v roce 2000 v Liberci za moc peněz a v současné době prochází nákladnou renovací do původního stavu.
Na fotkách je nálezový stav.
Podle dokumentace z Mladé Boleslavi bylo Xko nalakováno odstínem 6001 slonová kost. Tento odstín se po třiceti letech na karoserii vrátí.
Zatím mám z lakovny pouze kapotu.
27.3 06 Konečně jsem mohl přidat pár fotek auta v plniči. V boxu bylo málo místa takže nejsou moc kvalitní ale alepoň něco se tu děje.
Brzy snad přibydou fotky auta v laku.
Dlouho jsem nic nepsal, tak aspon nejaky fotky aby jste videly ze se uplne neflakam : )
Motor ma prebrousenou kliku , novy rozvody , a celou pistni sadu. Hlava byla dle originalu snizena aby motor dosahoval kompresniho pomeru 9.
Musel jsem koupit repliku kabelovyho svazku protoze puvodni byl diky kutilskym zasahum nepouzitelny.
Sehnal jsem puvodni zapalovací zeleny kabely s bilejma koncovkama : ).
Doufam ze dalsi foto a info bude co nevidet nasledovat.
1.7.07 Takze zase jsem po dlouhy dobe neco na aute udelal. Kdo nekdy daval takovyhle auti dohromady vi co to je za makacku narocnou hlavne na cas. Celej vikend jsem cistil kartackem na zuby blok motoru a vetrak chladice..snad ten vysledek bude stat za to .. nejaky fotky jeste dodam .
17.11.07 Jsem vycistil a zgeneralkoval karbce. Premejslel sem jestli uzit automatickej sytic.Puvodne jsem chtel nechat mechanickej i kdyz to je odchylka od origa . Nakonec zkusim automat -- pokud teda sezenu nebo vyrobim trubicky pro MBX. To, ze z jednokarbce tam nepujdou me doslo az kdyz sem je pracne vycistil : ))
15.5.08 Lepeni stropovice , celkem slozita pracicka , musi na to bejt hodne teplo . Bohuzel se projevilo ze stropovice nebyla uplne dobre
usita na 100%, mam tam par faldiku ale delal jsem co se dalo...
2.2.08 První start motoru. Chytl bez problemu akorat bylo treba sundat rozdelovač a natlakovat ručně (vrtačkou : )) olejový okruh aby to neběželo dlouho nasucho.
6.6.08 Dopasoval jsem blatniky a dvere, hrozna prace, na jedny strane to dolicujete a na druhy to ujede..
6.12Tak jsem konecne zasklil zadni okno, prace ve dvou na cely dopoledne ale povedlo se. Predni se delalo o neco lip.
01/2009 . Nekolik víkendů jsem ladil zadní stahovací okna. Mám pocit že to pořádně nechodilo ani když to vyjelo z fabriky.
04/2009. Mám nový skla do předních dveří. Oproti originálu jsou silný jen 5mm (orig 5,5mm- takový sklo se už nevyrábí) Ale aspoň je lehčí což je výhoda a taky to lépe chodí v nových sametkách.
08/2009 Sraz MBX. Prvni sraz, a skoro první delší jízda, ale jeste den predtím jsem nevěděl jestli pojedu.... auto bylo ještě hodně syrový : )
09/2009 Seřízení motoru u profíka. Konečně jde krásně za plynem a neškube. Bohužel spřáhla karbeců už mají vůle takže to není úplně 100%. Pokud mám srovnat výkon tak 1100 je určitě lepší motor ale na 1000MBX se zase líp kouká : ))
08/2010. Dobrá věc se podařila. A sice přestavba na platné papíry z 1000MB. Auto jsem koupil bohužel už odhlášené v roce 2000. Nebylo to nejjednodušší ale 1000MB a MBX byly jednou záměnné kastle takže se člověk nesmí nechat od úředníka odbejt že jo : )))
Ještě že v dekře dělaj rozumný lidi..
Na fotkách je nálezový stav.
Podle dokumentace z Mladé Boleslavi bylo Xko nalakováno odstínem 6001 slonová kost. Tento odstín se po třiceti letech na karoserii vrátí.
Zatím mám z lakovny pouze kapotu.
27.3 06 Konečně jsem mohl přidat pár fotek auta v plniči. V boxu bylo málo místa takže nejsou moc kvalitní ale alepoň něco se tu děje.
Brzy snad přibydou fotky auta v laku.
Dlouho jsem nic nepsal, tak aspon nejaky fotky aby jste videly ze se uplne neflakam : )
Motor ma prebrousenou kliku , novy rozvody , a celou pistni sadu. Hlava byla dle originalu snizena aby motor dosahoval kompresniho pomeru 9.
Musel jsem koupit repliku kabelovyho svazku protoze puvodni byl diky kutilskym zasahum nepouzitelny.
Sehnal jsem puvodni zapalovací zeleny kabely s bilejma koncovkama : ).
Doufam ze dalsi foto a info bude co nevidet nasledovat.
1.7.07 Takze zase jsem po dlouhy dobe neco na aute udelal. Kdo nekdy daval takovyhle auti dohromady vi co to je za makacku narocnou hlavne na cas. Celej vikend jsem cistil kartackem na zuby blok motoru a vetrak chladice..snad ten vysledek bude stat za to .. nejaky fotky jeste dodam .
17.11.07 Jsem vycistil a zgeneralkoval karbce. Premejslel sem jestli uzit automatickej sytic.Puvodne jsem chtel nechat mechanickej i kdyz to je odchylka od origa . Nakonec zkusim automat -- pokud teda sezenu nebo vyrobim trubicky pro MBX. To, ze z jednokarbce tam nepujdou me doslo az kdyz sem je pracne vycistil : ))
15.5.08 Lepeni stropovice , celkem slozita pracicka , musi na to bejt hodne teplo . Bohuzel se projevilo ze stropovice nebyla uplne dobre
usita na 100%, mam tam par faldiku ale delal jsem co se dalo...
2.2.08 První start motoru. Chytl bez problemu akorat bylo treba sundat rozdelovač a natlakovat ručně (vrtačkou : )) olejový okruh aby to neběželo dlouho nasucho.
6.6.08 Dopasoval jsem blatniky a dvere, hrozna prace, na jedny strane to dolicujete a na druhy to ujede..
6.12Tak jsem konecne zasklil zadni okno, prace ve dvou na cely dopoledne ale povedlo se. Predni se delalo o neco lip.
01/2009 . Nekolik víkendů jsem ladil zadní stahovací okna. Mám pocit že to pořádně nechodilo ani když to vyjelo z fabriky.
04/2009. Mám nový skla do předních dveří. Oproti originálu jsou silný jen 5mm (orig 5,5mm- takový sklo se už nevyrábí) Ale aspoň je lehčí což je výhoda a taky to lépe chodí v nových sametkách.
08/2009 Sraz MBX. Prvni sraz, a skoro první delší jízda, ale jeste den predtím jsem nevěděl jestli pojedu.... auto bylo ještě hodně syrový : )
09/2009 Seřízení motoru u profíka. Konečně jde krásně za plynem a neškube. Bohužel spřáhla karbeců už mají vůle takže to není úplně 100%. Pokud mám srovnat výkon tak 1100 je určitě lepší motor ale na 1000MBX se zase líp kouká : ))
08/2010. Dobrá věc se podařila. A sice přestavba na platné papíry z 1000MB. Auto jsem koupil bohužel už odhlášené v roce 2000. Nebylo to nejjednodušší ale 1000MB a MBX byly jednou záměnné kastle takže se člověk nesmí nechat od úředníka odbejt že jo : )))
Ještě že v dekře dělaj rozumný lidi..
xMart / Škoda 1000MBX - komentáře:
12:02:01
16.01.2006
16.01.2006
kirri
11:56:23
16.01.2006
16.01.2006
xMart
Nevim presne kdo ten stitek vyrobyl. Mam ho od spratelenyho embéčkáře.
11:54:41
16.01.2006
16.01.2006
xMart
Tak sem ten obrazek stitku trochu poladil aby byl svetlejsi.
Myslim ze raznice cisel byly normalni dle ČSN, spis bude problem ty cisla vyrazit do jedny rady aby to neskakalo. Budu asi muset vymyslet nejakej pripravek aby me to hralo do rady.
Myslim ze raznice cisel byly normalni dle ČSN, spis bude problem ty cisla vyrazit do jedny rady aby to neskakalo. Budu asi muset vymyslet nejakej pripravek aby me to hralo do rady.
15:43:51
13.01.2006
13.01.2006
janos
-> xMart: Obrázek jsem uložil v PC, dal jsem si inverzi barev a najednou to přečíst šlo... takže jsem zjistil, že je to opravdu bez roku výroby a výrobních čísel. S těma to bude možná potíž... to chce IMHO nějakou přesnou škodováckou raznici a ta je asi už bůhvíkde... Já tyhle štítky sbírám, tak proto ten zájem (MBX teda ještě nemám, to je asi nereálný)
Tohle je dobrá práce, to dělal Buchta r.a.?
Tohle je dobrá práce, to dělal Buchta r.a.?
15:23:22
13.01.2006
13.01.2006
xMart
> Qwak, Pravda , pravda
> janos > Ten stitek jeste nema vyrazeny cisla , je uplne novej a ja si zatim na to netroufam.Musim vymyslet nejakej figl abych tam narazil ty cisla v rovine aby to nevypadalo blbe. Mozna proto ho nemuzes precist
> janos > Ten stitek jeste nema vyrazeny cisla , je uplne novej a ja si zatim na to netroufam.Musim vymyslet nejakej figl abych tam narazil ty cisla v rovine aby to nevypadalo blbe. Mozna proto ho nemuzes precist
12:36:52
13.01.2006
13.01.2006
janos
Hezký.... malá prosba: Nešel by ten výrobní štítek vyfotit někde na světle, aby se z něj dalo něco vyčíst? Thanx
20:22:13
12.01.2006
12.01.2006
Qwak
koukam stav nic moc ale tohle auto proste renovaci musi podstoupit to se nemuze jen tak postradat ajko nejaka 120cka... ze? jinak hefky moc hefky :)
14:30:49
12.01.2006
12.01.2006
xMart
To Kuba F1. Pamatek na puvodni lak se nastesti naslo dost treba pod palubkou.. a v ruznejch zahybech. Ale cislo odstinu se z toho nedalo zjistit.Tady pomohl az archiv.Jinak nastetkovany zelenou to bylo opravdu dukladne.
11:46:30
23.12.2005
23.12.2005
CHIP
-> xMart: Preju at se renovace povede, at stoji jen primerene penize ... a az se nekde potkame ... tak to dukladne okouknu ... super ... fandim ti ...
11:20:31
23.12.2005
23.12.2005
Kuba F1
je zajímavé, že jestli to bylo z fabriky nalakované tou slonovou kostí a někdo to přestříkával, tak ale není ani památky po původním laku. i vnitřky dveří, motorový prostor a podobné detaily mají zelenou barvu - jako by to bylo origo původní. Přeju jinak úspěšnou renovaci.
13:30:33
07.12.2005
07.12.2005
Luukkyy
-> xMart: Za 10 bodu pane, a nekdy se sejdem v Kabinetu.
21:18:03
14.11.2005
14.11.2005
haso
-> Zdeněk/Mercedes: dik
22:54:09
13.11.2005
13.11.2005
Zdeněk/Mercedes
haso bez ramu
19:29:33
13.11.2005
13.11.2005
haso
-> xMart: iba otazocka, MBX-ky mali tie dvere bez ramu ako erko, alebo to je urezane???
11:55:08
11.11.2005
11.11.2005
Zdeněk/Mercedes
xMart ti ji vyfotim v makro rezimu :)))) no zas tak zachovaly neni blatniky jsou komplet v riti.... ale za ty prachy.... :)
11:19:47
11.11.2005
11.11.2005
Pepino RS
-> xMart: jen pro zajimovost muzu se zaptat kolik stala ? taky by se mi libila a tak mne zajima kolik si mam pripravit..
11:17:53
11.11.2005
11.11.2005
xMart
Moc pekny to MBG koukam ze ma i takovy detaily jako puvodni zapalovaci kabely s bilejma koncovkama. Ty jsem shanel asi rok. A taky ta nalepka na fridex... kdybys ji nekdy nejak naskenoval a poslal tak bych se nezlobil. : )
Takhle dochovanejch Gecek je rozhodne min nez MBXu takze je to vzacnost.
Takhle dochovanejch Gecek je rozhodne min nez MBXu takze je to vzacnost.
21:07:43
10.11.2005
10.11.2005
Zdeněk/Mercedes
jo jinak tvoje je vetsi vzacnost tech se vyrobilo kolem 1500 kusu 1000mbx,mbg se vyrobily asi 4 000....
hodils by sem nejaky novejsi fotky jak vypada ted? :)
hodils by sem nejaky novejsi fotky jak vypada ted? :)
21:03:11
10.11.2005
10.11.2005
Zdeněk/Mercedes
xMart dneska vecer to nafotim a dam sem asi tak v 23 00... to mbx je bomba ale nekrestansky prachy?? podle fotek bych moc nedal....
19:42:46
10.11.2005
10.11.2005
xMart
Takhle jsem ji objevil v jedny zahrade. Stala tam asi nekolik let.
Puvodne jsem se radoval i z puvodnich papiru nez jsem zjistil ze byly na cestny prohlaseni zruseny. Pomerne castej jev v roce 2000 kdy se zmenil system povinnyho ruceni.
Nastesti uz mam jiny.
K tomu MBG gratuluju, to je snad jeste vetsi vzacnost nez MBX. Teda pokud se zachova puvodni motor. Hlavne zadnej Tunning prosim te.
Mas tam i puvodni blok s vackou?
Puvodne jsem se radoval i z puvodnich papiru nez jsem zjistil ze byly na cestny prohlaseni zruseny. Pomerne castej jev v roce 2000 kdy se zmenil system povinnyho ruceni.
Nastesti uz mam jiny.
K tomu MBG gratuluju, to je snad jeste vetsi vzacnost nez MBX. Teda pokud se zachova puvodni motor. Hlavne zadnej Tunning prosim te.
Mas tam i puvodni blok s vackou?