skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
-> Pavel Korbelář: Poridit panciraky zas tak jednoduchy neni. Ja jsem si nechal vyrobit koncovky podlr Tunerovych - diky Tunere;-) a hadice mi privezl jeden znamy z bourane motorky.
-> Fifa: kde se dají sehnat ty pancéřoví hadice? na kolik to víjde? ty jo bych doto šel
Takže co jsem stihl za volný konec zkouškového:Nachat nalakovat brzdové štíty vpředu, pedálovou konzolu,nahodit pancířované hadice dopředu a namontovat nalakované štíty.
Zbývá v nejbližší době udělat: Upravit a nabarvit okolí pedálové konzoly v kufru, vyrobit nějaký vzduchový filtr který by se vešel pod kapotu, pořádně zfunkčnit motor, namontovat 55A altik. dal eletryka a s tim souvisejici uprava středového panelu, obal na otáčkoměr atd... Je toho nějak hodně.
Zbývá v nejbližší době udělat: Upravit a nabarvit okolí pedálové konzoly v kufru, vyrobit nějaký vzduchový filtr který by se vešel pod kapotu, pořádně zfunkčnit motor, namontovat 55A altik. dal eletryka a s tim souvisejici uprava středového panelu, obal na otáčkoměr atd... Je toho nějak hodně.
-> Pep@: Blok je dobře očištěn, odmaštěn a normálně nastříkán zinkovým sprejem. Přes vrch je ještě zalakován bezbarvým lakem kvůli lepší omyvatelnosti a aby ten zinkový nástřik tak rychle nezašel.Uvidím jak dlouho tahle povrchová úprava vydrží za provozu.Ještě to nemám úplně vyzkoušeno.
-> Fifa: takže vzdávám velký hold, ten altík je krásnej

Teda ten altík je pěknej. a auto taky.
-> Fifa: Zdravím.Je to pěkné autíčko.
Chtěl jsem se ale zeptat, jak jsi čistil ten motor.Chtěl bych taky z mojeho udělat něco podobného (vzhled).Mám zachovalé Erko a tak to chci mít jako nové. Dík za radu.
Chtěl jsem se ale zeptat, jak jsi čistil ten motor.Chtěl bych taky z mojeho udělat něco podobného (vzhled).Mám zachovalé Erko a tak to chci mít jako nové. Dík za radu.
-> Majkl: Neboj,pristi taden az se zas dostanu do Brna tak to sem hodim.Altik bude rozdelanej.
-> Fifa: hod sem ten altík, sem zvědavej
-> TUNER: A to jsem se snazil ti nechat ty nejlepsi. Nemam nic zapojeno, ted mam narocny zkouskovy a musim se venovat spis skole.Az poresim tohle tak budu delat na aute.-> DOOlittle: Nemam to udelane ale chci to tam dodelat.Ja vubec chci celou eletryku predelat. Kamos je autoeletrykar a mam to s nim uz asi 2 roky domluveny ze mi to pretaha a doplni.
-> Fifa: mas spraveny aj prepinac na varovne svetla? myslim ze ti blikaju vsetky 4 blikace naraz. Chceme to s Mordom poriesit a ja som vcera urputne studoval schemu ako to je v 120ke, ale nakolko som asi uuuuplne lavy z elektriky, tak s ata chcem opytat ci to mas a ak ano, tak ako:) Diki
-> Fifa: Čus,tak co koncofky,už jsi je namontil? Já zatim ne,ale jedna vypadá docela podivně tak mam strach aby to neteklo,no uvidíme až se to zapojí.....
-> carodejS: Ja to tlacitko mam zapojeny jako ostrikovac a delal jsem to sam.Zkus prijit na to kam od toho tveho spinace vedou kabely.
-> mirčán: mail dosel, trochu jsem podumal a pak zjistil ze se mi na auto sedmicky jaksi nevejdou bez uprav blatniku, nebo downgradu naprav.Ani jedno delat nechci. Takze promin ze jsem se neozval.Bohuzel je nemůžu koupit.
-> mirčán: mail dosel, trochu jsem podumal a pak zjistil ze se mi na auto sedmicky jaksi nevejdou bez uprav blatniku, nebo downgradu naprav.Ani jedno delat nechci. Takze promin ze jsem se neozval.Bohuzel je nemůžu koupit.
-> Fifa: dosel ti ten mail???? chces ty kola jeste????
Ahoj mas to krasny
Prosim Te to tlacitko v levo od tachometru je to odstrikovac nebo ne ?
Mam ho tam take ale nic to nedela
Ale jeste tam mam spousta jinych co tam pan sikula namontoval
Ale napravo vedle tachometru misto popelniku mam reproduktor
Tak dekuji Ti i vsem za radu
Prosim Te to tlacitko v levo od tachometru je to odstrikovac nebo ne ?
Mam ho tam take ale nic to nedela

Ale jeste tam mam spousta jinych co tam pan sikula namontoval

Ale napravo vedle tachometru misto popelniku mam reproduktor

Tak dekuji Ti i vsem za radu

no jasne diiky moc, ja na jar tiez chystam posilovac, drzim palec
-> alfa156: Trubky mam měděné,dělané na míru.Taky mě to dalo aby to těsnilo. Od HBV k zadní kostce, taženo vnitřkem auta. A od HVB k přední kostce. Toto je z mědi. Od kostek už mám klasické ocelové trubky ze 120 naohýbané dle potřeby.
Rameček na konzolu je tvořen částí plechu kufru ohnutým nahoru a na ten plech je navařen v profil.Toto je ještě vyztuženo plechem zboku. Snad to pochopis.
Rameček na konzolu je tvořen částí plechu kufru ohnutým nahoru a na ten plech je navařen v profil.Toto je ještě vyztuženo plechem zboku. Snad to pochopis.
no mas to super, naozaj perfeltnee, velmi mi pomohli tie foto toho posilovaca, a jak si robil trubky? vzadu ma uz teda len jednu kocku s troma vyvodmi, a dlha trubka je z Emka asi ze? vpredu mas tez len 1 kocku s troma a aka dlha trubka ti ide z prednej kocky do brzd valca? a este jedna vecjednie co si na kasni zmenil bolo ze si to vyrezal na konzolu a navaril tam ten 1plech? aku ma hrubku staci 3mm? diiky moc a len tak dalej..
máš to perfektní ale jak ten motor chladíš tou elektrikou to můžeš letět furt plnej?