Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

17:34:37
12.11.2011
Fifa
-> J3STER: Díky. Nevím jestli se nápravnice nazinkovala dobře i uvnitř. Do toho nevlezu. Po laku jsem ji pořádně vystříkal a hotovo.
09:07:53
11.11.2011
J3STER
-> Fifa: Ahoj, máš moc pěkné embéčko. Chci se zeptat. Je dobře nazinkovaná nápravnice i ve vnitř? Nazinkovalo se to tam? Budu totiž taky dávat nápravu do zinku.
upraveno 1x, naposled 11.11.2011 12:56:39
21:07:36
06.11.2011
ochoda
takze zlepseni :) diky
17:26:58
02.11.2011
Fifa
-> ochoda: Tuhost je 290 kg/m, volní délka 273, prům. drátu 13,6 počet závitů 9

Serie má asi 270 kg/m, což je zhruba o 7,5% větší tuhost.
13:49:24
02.11.2011
ochoda
jak moc sou ty pružiny tvrdý a velký? jinak moc hezky auto 2
16:29:57
22.07.2011
Skili
-> Fifa: Cus, na pohofestu jsi rikal ze mas mozna doma jeste jeden ten vetrak na chladic.... prodal bys ho? pripadne za kolik?
18:36:05
11.07.2011
Fifa
-> OndraKrupi: Měl jsem svůj důvod. Jel sjem po sraze vyměnit auta a pokračoval z domu na Český Dub na kámošovu oslavu 30tin. Shodou okolností jsem v HK potkal Otu s MTXem tak ta cesta byla o něco zajímavější. Jeli jsme si ve dvou Favoritech. Stejnak jsem na místo oslavy dojel až v 9. Na "bednu" jsem vydržel no 4 Nějak mi to nedalo40
20:45:26
10.07.2011
OndraKrupi
-> Fifa: a to si chtěl ujet.....3
20:22:30
10.07.2011
Fifa
-> Péďa17: Díky :-)
18:37:44
10.07.2011
Péďa17
-> Fifa: gratuluji k poháru
16:55:46
10.07.2011
Fifa
Ocenění z Pohofestu 5
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 10.07.2011 16:55:46
13:19:37
26.03.2011
Fifa
broušení a zahlazování kapoty zespodu
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 26.03.2011 13:19:37
13:13:25
26.03.2011
Fifa
Lamino zad. kapota. Ještě je na ní spoust práce..
zvětšit Fifa/ MBéro - obrázek od Fifa vložen 26.03.2011 13:13:25
17:34:42
13.11.2010
Fifa
-> Tuner#2: Díky Honzo :-)
20:50:35
12.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Tak tady jsou foto.



www.ulozto.cz/6538067/fif a-zip
18:49:16
11.11.2010
Fifa
O víkendu jsem po Mostě koukl pod auto a opět louže pod topením. Takže už jen vyzvednout nový radiátor topení z Favorita a zastavět ho do původního obalu.
21:34:20
06.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 06.11.10 19:32:13: To máme stejně i tlak za jízdy je kolem 4 - 4,5 ale ten volnoběh s teplým olejem je kolem 1. Je otázka jak moc dobře to měří co jsem zkoušel mechanický ručičkový, tak tam se pro změnu ručička hodně třepala.
20:17:05
06.11.2010
Fifa
-> Eidy: Čidlo máme asi všichni na stejném místě. Já ho mám místo tlakového spínače na kontrolku mazání. Spínač je v předním víku motoru.
Extreme Tyres