-> deathcat: Diky
Pro nektere, kteri by se ptali proc jsem na Hrochaci nezavodil, tak mi pri ceste po Chrudimi praskl chladic. Prvotni pricinou bylo to, ze jsem auto diky selhani funkce relatka spinani vetraku asi 3x po sobe prehral motor asi na 100°C a dů sledek je dira. Fotky tekoci vody jsou tu foto.skodovka.info/hrochu
vtynec5/ipage00211.htm by Komar1981 Je tam videt jak jsem se pokousel lepit to jakousi "modelinou" ktera po chvili tvrdne. Poskytl JohnnyDeath kteremu dekuji mooc. Bohuzel lepeni nepomohlo.
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
-> Fifa: Krásná práce
-> Fifa: jinou hadičku

Jo jo dorazil jsem bez problému, jednou jsem dolil na benzině v Hrocháči vodu a jel dom na jeden zátah. Větrák si běžel celou cestu v poho. Jen pozn. jel jsem až do Mýta za Tunemanem. Chladič jem oddělat a koukat kde je díra nestihl-dnes jsme betonovali.
-> Doyle: Díru jsem s snažil patlat čímsi od Pattexu od JohnnyhoDeatha (díky moc Johny) už na Hrocháči a bezvýsledně. Nevim jak to z toho teď dostanu.
-> Doyle: Díru jsem s snažil patlat čímsi od Pattexu od JohnnyhoDeatha (díky moc Johny) už na Hrocháči a bezvýsledně. Nevim jak to z toho teď dostanu.
-> Fifa: Povídej jestli si dorazil O.K...
-> Fifa: tak jak si nakonec dojel z Hrocháče, podařilo se zalepit díru?
Já jsem se nakonec neobešel bez problémů.Asi 80 km před domovem mi praskla hadice u chladiče a voda byla pryč
Já jsem se nakonec neobešel bez problémů.Asi 80 km před domovem mi praskla hadice u chladiče a voda byla pryč

-> Fifa: Jojo. Něco mám nafocený. Je tam trochu naležato, ale funguje..
No, nejspíš to udělám též. Teče mi to od té doby do jsem namontil tu jinoupumpu. Vypadá že víc tlakuje okruh.
-> Milan 136: Pošli mi na mail fotky jak to máš předělaný prosím. Pro inspiraci.
-> Milan 136: Pošli mi na mail fotky jak to máš předělaný prosím. Pro inspiraci.
-> Fifa: Já tam dal radiátor ze 120 a je pokoj..
-> Tuner#2: Noo clovece, benzin jsem resil taky. Jeste stale tece nadrz a uz si taky nevim rady
Bude muset nejspis ven a natlakovat nebo neco. Nastesti tece jen kdyz vezmu benzin okolo 250,-

-> Fifa: Ty máš taky s tou vodou pořád trápení co? mě přestala voda a začal benzín

No takze opet tece topeni, tak na hrochac jde ven nez vymyslim co s tim.

-> Martin001: Ja nenám ani tak problém s radiátorem, jako s kohoutem, už asi potřetí mi tekl spoj kohout-radiátor. Zahňácal jsem to silikonem a snad to bude ok.
S radiátorem jsem řešil stejný problém. Stačí sehnat novej radiátor na Avii a pak nechat přeletovat koncovky. Z původního radiátoru se odletují koncovky a naletujou se na radiátor z Avie. Radiátory jsou jinak úplně stejný.
Trochu infa: konečně už mi z auta (snad na dlouho) neteče žádná voda. To znamená topení opraveno.
No a nainstaloval jsem nové kryty zadních světel.
No a nainstaloval jsem nové kryty zadních světel.
-> sep: jasně, podělím se
-> Fifa: :tak pozoruj,zkoušej a pak dej vědět jak to funguje,taky bych pak něco takového spáchal.-)
-> sep: Chtěl jsem něco lepšího ale něž jsem stačil něco nakoupit, tak mi to děda vykrouhal z obyč. hliníku
-> Fifa: :a to je klasický hliník nebo něco lepšího?