Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

08:55:53
02.07.2007
Fifa
-> deathcat: Diky

Pro nektere, kteri by se ptali proc jsem na Hrochaci nezavodil, tak mi pri ceste po Chrudimi praskl chladic. Prvotni pricinou bylo to, ze jsem auto diky selhani funkce relatka spinani vetraku asi 3x po sobe prehral motor asi na 100°C a dů sledek je dira. Fotky tekoci vody jsou tu foto.skodovka.info/hrochu vtynec5/ipage00211.htm by Komar1981 Je tam videt jak jsem se pokousel lepit to jakousi "modelinou" ktera po chvili tvrdne. Poskytl JohnnyDeath kteremu dekuji mooc. Bohuzel lepeni nepomohlo.
08:31:12
02.07.2007
deathcat
-> Fifa: Krásná práce
21:58:50
01.07.2007
havlik
-> Fifa: jinou hadičku40
21:26:50
01.07.2007
Fifa
Jo jo dorazil jsem bez problému, jednou jsem dolil na benzině v Hrocháči vodu a jel dom na jeden zátah. Větrák si běžel celou cestu v poho. Jen pozn. jel jsem až do Mýta za Tunemanem. Chladič jem oddělat a koukat kde je díra nestihl-dnes jsme betonovali.

-> Doyle: Díru jsem s snažil patlat čímsi od Pattexu od JohnnyhoDeatha (díky moc Johny) už na Hrocháči a bezvýsledně. Nevim jak to z toho teď dostanu.
17:07:16
01.07.2007
Borin - Král tuzerů
-> Fifa: Povídej jestli si dorazil O.K...
16:30:11
01.07.2007
Doyle
-> Fifa: tak jak si nakonec dojel z Hrocháče, podařilo se zalepit díru?

Já jsem se nakonec neobešel bez problémů.Asi 80 km před domovem mi praskla hadice u chladiče a voda byla pryč7
20:53:27
27.06.2007
Milan 136
-> Fifa: Jojo. Něco mám nafocený. Je tam trochu naležato, ale funguje..
20:14:08
27.06.2007
Fifa
No, nejspíš to udělám též. Teče mi to od té doby do jsem namontil tu jinoupumpu. Vypadá že víc tlakuje okruh.

-> Milan 136: Pošli mi na mail fotky jak to máš předělaný prosím. Pro inspiraci.
19:48:18
27.06.2007
Milan 136
-> Fifa: Já tam dal radiátor ze 120 a je pokoj..
17:19:35
25.06.2007
Fifa
-> Tuner#2: Noo clovece, benzin jsem resil taky. Jeste stale tece nadrz a uz si taky nevim rady10 Bude muset nejspis ven a natlakovat nebo neco. Nastesti tece jen kdyz vezmu benzin okolo 250,-
16:29:32
25.06.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Ty máš taky s tou vodou pořád trápení co? mě přestala voda a začal benzín 8
10:59:41
25.06.2007
Fifa
No takze opet tece topeni, tak na hrochac jde ven nez vymyslim co s tim.8
10:59:06
25.06.2007
Fifa
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
06:40:32
15.06.2007
Fifa
-> Martin001: Ja nenám ani tak problém s radiátorem, jako s kohoutem, už asi potřetí mi tekl spoj kohout-radiátor. Zahňácal jsem to silikonem a snad to bude ok.
23:54:46
14.06.2007
Martin001 - zrušená registrace
S radiátorem jsem řešil stejný problém. Stačí sehnat novej radiátor na Avii a pak nechat přeletovat koncovky. Z původního radiátoru se odletují koncovky a naletujou se na radiátor z Avie. Radiátory jsou jinak úplně stejný.
17:40:43
11.06.2007
Fifa
Trochu infa: konečně už mi z auta (snad na dlouho) neteče žádná voda. To znamená topení opraveno.

No a nainstaloval jsem nové kryty zadních světel.
23:59:44
25.04.2007
Fifa
-> sep: jasně, podělím se
15:54:44
25.04.2007
sep
-> Fifa: :tak pozoruj,zkoušej a pak dej vědět jak to funguje,taky bych pak něco takového spáchal.-)
15:34:47
25.04.2007
Fifa
-> sep: Chtěl jsem něco lepšího ale něž jsem stačil něco nakoupit, tak mi to děda vykrouhal z obyč. hliníku
15:28:54
25.04.2007
sep
-> Fifa: :a to je klasický hliník nebo něco lepšího?
Extreme Tyres