skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
14:15:52
19.08.2009
19.08.2009

Eidy
-> Fifa: Bubny a náboje bych dal do černé, případně stříbrné, ale hlavně bych zvolil jiná kola. Buď dělítka, ARC nebo origo plecháče s Cr poklicema.
13:17:49
19.08.2009
19.08.2009

Danster
Viděl jsem na HG a vypadá pěkně
jen by jí to víc slušelo na nějakých škodováckých liťácích
Barvu bubnů a nábojů bych viděl na černou


13:05:53
19.08.2009
19.08.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Nasadit pokličky - takové ty origo pokud plánuješ pořád plecháče. Nelíbí se mě tam ty červené trny a krytky ložiska. Jinak bych to nechal tak jak to je popřípadě bubny černé, náboje v předu stříbrné - stejně nejsou vidět.
23:06:02
18.08.2009
18.08.2009

Fifa
Vyhlašuju anketu na barvu nábojů kol a bubnů vzadu. Pomožte mi s rozhodnutím!
22:24:00
18.08.2009
18.08.2009

Fifa
-> Tuner#2: Díky díky
18:05:21
11.08.2009
11.08.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Pěkná odrazovka 

22:58:08
10.08.2009
10.08.2009

Fifa
2, místo ve sprintech- kategorie speciály (1201 ccm a výš)
22:56:37
10.08.2009
10.08.2009

Fifa
Hundertgang 2009
22:06:10
19.07.2009
19.07.2009

Fifa
-> packa: Díky, budu se snažit i nadále. Vždycky jsem rád že někdo ocení úsilí. Hlavně se v tom i bomba jezdí. Od doby kdy mám SPAX zatím jen vzadu je to fakt pěkný svezení

17:36:05
19.07.2009
19.07.2009

packa
Líbí se mi.




21:40:51
04.06.2009
04.06.2009

Fifa
-> Eidy: Třetí evoluce mojí nápravy spočívá v komplet vyztužení nazinkování, zinkovaných svislácích s tvrdochromovanými čepy, vyztuženém plechu pod nádrž, 19mm stabiku a jeho tvrdém uložení, a v jiném uložení nakonec pouze horních ramen.. Dolní budou v tvrdších silentblocích. Odlehčené náboje v zinku. Chybí ještě pár věcí dozinkovat a taky ještě dvě podložky ke svislákům které si musím nechat udělat..
Ceny řemenic nevím, zaleží jak drahého bych sehnal výrobce. Na altik není problém. Tu na pumpu bych nemohl dodat v přesně v tomhle dizajnu, slíbil jsem její unikátnost.. Šla by asi dodat bez děr..
Ceny řemenic nevím, zaleží jak drahého bych sehnal výrobce. Na altik není problém. Tu na pumpu bych nemohl dodat v přesně v tomhle dizajnu, slíbil jsem její unikátnost.. Šla by asi dodat bez děr..
20:16:11
04.06.2009
04.06.2009

Eidy
-> Fifa: V čem bude spočívat EVO3?
Pěkná Alu řemenička, kolik by mě taková stála? A třeba i na altík?
Pěkná Alu řemenička, kolik by mě taková stála? A třeba i na altík?
18:28:14
04.06.2009
04.06.2009

Fifa
Pracuju více či méně intenzivně na přední nápravě EVO3, čas je ale proti mě. Brzy dodám foto, nestíhám fotit:-(
15:07:18
01.04.2009
01.04.2009

Fifa
-> blue demon: Díky, budu se snažit co mi čas a peníze dovolí.

21:47:14
31.03.2009
31.03.2009

blue demon
Moc pěkná práce ... gratuluju
a držím palce v dalších úpravách 


21:36:07
16.03.2009
16.03.2009

Fifa
-> pilot77: Thank's man, I appreciate that.
21:00:32
13.03.2009
13.03.2009

pilot77
Nice job.Super.
23:50:03
08.03.2009
08.03.2009

Vojťas
-> Fifa: no ale teda docela ti to odsejpa
20:42:58
03.03.2009
03.03.2009

Fifa
-> Vojťas: Přední nápravu, chlazení, jiná kola. A to vše vyžaduje dost práce vývoj a výrobu dílů.
22:58:52
02.03.2009
02.03.2009

Vojťas
-> Fifa: co mas rozdelano ?