MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

06:47:12
29.09.2010
Fifa
-> afro100: užitečný odkaz, hned si ho ukládám
16:15:00
28.09.2010
rubigall
no myslel som že prednú dvojitú podlahu a petky na zdvyhák budem vyrábať, ale pozerám že si možno uľahčím robotu...5
00:37:30
28.09.2010
afro100
-> j_j: nz, tiež tam okukujem nejaké dielce na kilo (zatiaľ nie je čas to rozoberať a variť)
00:33:57
28.09.2010
j_j
-> afro100: ďakujem pekně 4 koukám,že rozšířili sortiment...
00:03:19
28.09.2010
afro100
00:01:02
28.09.2010
Krupp
Domky se dělají? to jsou mi novinky. Za kontakt bych byl vděčný - samotný vrch domku mám celkem ok, ale ten plech zespodu jak jsou díry pro šrouby je k ničemu..
23:24:17
27.09.2010
j_j
-> Krupp: ani moc ne :) jen že je tam dírka po lanovodech ručky,co tam vyvrtal předchozí majitel a pak že domky jsou docela v pohodě (kdyžtak se vyráběj i druhovýrobně,jeslti budeš chtít sežeu ti kontakt,měl si to tam taky trochu hnilý.)
23:14:19
27.09.2010
Krupp
Je v tom textu něco zajímavého? Nic tam nepřečtu.
23:11:18
27.09.2010
j_j
zadní sedadla venku....
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.09.2010 23:11:18
23:07:25
27.09.2010
j_j
PS: možná vyjde nová převodka řízení za 500,-...snad to klapne...68
23:06:04
27.09.2010
j_j
-> Krupp: máš pravdu....nedělilo se to v době přechodu sloupku úzkej/širokej,ale již 1. polovině roku 1968...z této doby tady jsou například jakuzova zelená 1968čka deluxéčko a tak...
23:02:38
27.09.2010
Krupp
Prý od patnácté (prekladys) tu patnáctou ale nevím. Já mám teda na svojí sedmnáctce určo stříbrné
23:01:50
27.09.2010
j_j
"nejsem vrak!"....
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.09.2010 23:01:50
23:00:46
27.09.2010
j_j
původní motůrek...pod výrobním štítkem bylo napsáno žlutě číslo 24 - nevíte co by to mohlo značit?
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.09.2010 23:00:46
22:57:43
27.09.2010
Izzy Power - zrušená registrace
Nahodou pěkné:D dvoubarevné jsem ještě neviděl..:D
22:55:48
27.09.2010
j_j
kola speciály....předchozí majitel měl smysl pro originalitu vozu (1.-15.) série mají mít disky ve slonové kosti6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 27.09.2010 22:55:48
upraveno 1x, naposled 28.09.2010 11:51:23
15:11:48
13.09.2010
Jozka
-> rubigall: Hlavně si nezapomeň předem odměřit díry, který budeš muset odvrtat pro průchod trubek - dle konkrétního HB válce. Originálníma to nejde prostrčit ani za boha. A dává se to do MB pěkně blbě, díky dvojitý podlaze kufu..
02:31:04
13.09.2010
hagios
Chlapi, nebláznite, aj môj HBV+HSV vyzeral na prvý pohľad žalostne, ale po vyčistení a výmene všetkých gumičiek sa tvári presvedčivo. Aj keď ho v praxi vyskúšam až neskôr, rozhodne nehodlám dat HBV zo stovky, keď som sa bavil so starou nápravou, aby zostali bubny.. A aj tak sa mi zdá ten origo taký nejaký šikovný4 Ináč tu to bratia máte za 3500,- pragos.cz/veterani/obr.ph p3?id=9582&am... 8
22:34:03
12.09.2010
Krupp
-> rubigall: O těch tvých kotoučích vím, řešil jsi ty ramena a čepy, že? Já jsem líný shánět ještě kotouče takže to bude origo 1 A brzdy se uvidí - radší bych ale jednookruh.

Zrovna dneska jsem zkoušel rozebrat svisláky ale moc se nezadařilo tak jsem toho nechal a vrhnul se na šaltrpáku :)) Jsem zvědavý kolik částí z těch svisláků bude použitelných .
upraveno 1x, naposled 12.09.2010 22:38:01
22:18:28
12.09.2010
rubigall
ja asi budem dávať dopredu kotúče a HVB zo stovky. žiaľ origo HVB mám tiež v dosť žalostnom stave a bezpečnosť...36 ale ak sa mi časom podarí dať origo HVB do použiteného stavu....
Extreme Tyres