
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
23:50:31
11.07.2011
11.07.2011

j_j
-> PAV-PO: nj, mám to za pár - už abych hledal svého škodováckého nástupce 

23:45:34
11.07.2011
11.07.2011

PAV-PO
-> j_j: Kdyz vsak na neco cekas, tak se zase strasne vlece. Vse je relativni.
22:55:19
11.07.2011
11.07.2011

j_j
-> PAV-PO: občas to strašně letí ten čas



22:50:55
11.07.2011
11.07.2011

PAV-PO
-> j_j: Jeste si pamatuju jak jsem je v Brne okukoval na veletrhu jako horke novinky... ale to uz bylo vcera...
19:08:20
11.07.2011
11.07.2011

j_j
-> saskyn2: neva, já ti 100% věřím, že jsou origo 

19:02:01
11.07.2011
11.07.2011

saskyn2
Ty tapecy jsou to 100% originály, zezadu jsou modré, kdyžtak bych vložil fotku ale sem mi to nejde
17:45:53
11.07.2011
11.07.2011

j_j
-> Jozka: máš pravdu, jako vždycky. navíc tohodle auto bylo člověka, kterej tvrdil, že jeho embéčko z roku 1967 mělo širokej sloupek z výroby přitom bylo cca 500 čísel od mýho. Některejm lidem je docela egál co maj, hlavně že je to embéčko. Pak tvrdil že embéčko váží 1250 kg - radši sem jel domů
Od joudy jsem koupil disky na kilo - měl bys nějakej typ na nový pneu ?

13:11:42
11.07.2011
11.07.2011

Jozka
-> j_j: To jsou možná ty boleslavský přechody výroby. Kamarád má v modrý stovce zas naprosto stejný sedačky, jaký byly v mým tyrkysovým MB - a přísahá, že jsou je tam dávali cca 75 z bouraný zelený 100L 1969, ne z 1000MB..
Jinak originalita se většinou dost snadno zjistí z druhý strany, dle fabrický "léžérnosti" v zástřihu a nanášení lepidel, ale kdo ti kvůli tomu nechá rozebrat auto
.

Jinak originalita se většinou dost snadno zjistí z druhý strany, dle fabrický "léžérnosti" v zástřihu a nanášení lepidel, ale kdo ti kvůli tomu nechá rozebrat auto

12:04:13
11.07.2011
11.07.2011

j_j
-> Jozka: ahojdá - je to na 90% originál - díval jsem se a je to vážně kvalitně udělaný, měl to takovej jouda, byl to širokosloup rok 1969 - barva auta bílá. Madlo těžko říct, ale může to být taky origo.
10:01:50
11.07.2011
11.07.2011

Jozka
-> j_j 07.07.11 19:25:33: Tak to zírám, to jsem ještě neviděl a ani dobově to nepamatuju. Provedení čalounění sedadel přesně odpovídá prvním 110L, tapec dveří je taky zajímavej - s tou mřížovanou první perforovanou koženkou. O tom madle dveří mám pochybnosti, ale snadno by se vyjasnily jeho odšroubováním - pokud tam někdy bylo původní tvrdé, dodnes bude jeho obrys na tapecu obtištěn.
00:00:58
11.07.2011
11.07.2011

j_j
-> PAV-PO: myslel jsem to v nadsázce a ty to víš
na spartaka s řazením na podlaze jsem jednomu pánovi prodával zadní lampy - měl takovou bílou našedlou barvu. Založ kartu prosím. -> U-Geen: díky, spíš časem přispěju a založim tu galerii.
PS : na fotce kubánská felina (fotila ségra, rok 2009)

PS : na fotce kubánská felina (fotila ségra, rok 2009)
23:52:25
10.07.2011
10.07.2011

U-Geen
-> j_j: galerie jsou i tady a pokud napises me, pripadne moderatorovi, neni problem ji zalozit (pokud jsi neprispel na chod)
21:48:09
10.07.2011
10.07.2011

PAV-PO
-> j_j: neni nad skromnost, a co se Spartaka cili Skody 440 tyce tak je to taky parada. Dal bych si klidne rict r.v. 56 s razenim na podlaze. Kazdy mame svoje predstavy o nejkrasnejsim aute. Pro nekoho je to eMBecko, pro nekoho Spartak, nebo Tatra 603. Lepsi by bylo spolu vychazet bez vasni a rozporu a pomahat si vzajemnymi radami v udrzovani nasich milacku. Koupe auta je vzdy jedine emocionalni a temer nikdy racionalni zalezitost. Kdyby si clovek opravdu poctive spocital co do tech plechovejch bestii nastrka penez, tak by radeji chodil pesky.
18:41:05
10.07.2011
10.07.2011

j_j
-> doking: tak tam už jsou tlachy...tady je 32 stran kvalitního textu, kde se řešej důležitý věci o MB a ne kravinky
toho si všimni 


17:30:49
10.07.2011
10.07.2011

doking
-> j_j: jen 32 a co některé diskuse,kde je přes 160 stránek :-D
17:01:27
10.07.2011
10.07.2011

j_j
-> PAV-PO: Pavle kdyby mě svejma kecema nenaštvali na webu spartaky.cz kde tvrdili jak je spartak nejlepší na světě,tak tam jsem měl galerii, kde byla například octávia v bagdádu u mešity nebo čs. výstava techniky v roce 1959 v Iráku - založím asi galerii na rajčeti, možná jsem to dával i sem do diskuze,ale kdo má pročítat 32 stran 

23:33:07
09.07.2011
09.07.2011

PAV-PO
Ta cernobila fotka dedy s Wartanem je nadherna. Ja si stahuju vsechno co je cernobile - diky timto vsem priznivcum. Je to ale pouze pro me soukrome ucely a maximalne se zde trochu pochlubit. Kdyz se tak na Wartburgy divam jejich tvary stareho a noveho jsou vlastne trochu parallelou eMBecek a stovek. Take nejdrive zakulacene a pak hranate. Vyhodu ale meli ze motor byl vepredu a karosari tim meli vetsi pole pusobnosti.
23:28:19
09.07.2011
09.07.2011

PAV-PO
-> j_j: Zatim jsem se nesetkal s nikym kdo by ho za ty dva dny poznal. Ale jak jiz jsem ti psal, seznamil jsem se pred nedavnem s clovekem ktery pracoval pro mistniho dovozce Skodovek v letech eMBecek. Rikal mi ze se jich prodalo zhruba 200 za rok. Nic blizsiho jsem zatim nevypatral. Co se tech blinkru tyce tak mas mozna pravdu, protoze v te hromade dilu co k autu byly jsem nasel 2 ale nepouzitelne vzhledem k jejich stavu. Soucasne si pamatuji ze zde probehla na toto tema diskuse a bylo receno ze se to pozna podle pruchodky pro kabel. Budu muset hodit oko zda tam je ci ne.