skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kdy jsem jí vlastně koupil... jo už vim, na konci léta 2005. Od jednoho starýho pána, domlouval jsem to už od zimy, byla vždy v garáži. Jsem druhý hrdý majitel. Bylo to moje už třetí embeso a po něm jsem měl ještě dvě. Auto vypadalo že nemá ani pupínek ale jedna zima 2008/2009 v provozu, mu dost prospěla a v místech kde se prahy setkávají s blatníky vyšla pravda na jevo :-) Ale nutno říct že je i přes tyto drobnosti litrofón ve skvělé kondici, má najeto- teď to nevim přesně z hlavy, no asi pár stovek přes deset tísíc KM. V dubnu 2009 jsem ho začal rozebírat, no a od tý doby když je čas ( to málokdy ) a nálada tak nastartuju ruce a bystrou mysl a něco zpitvořim :-) Poslušně hlásim že budu nadále průběžně informovat...... Přesně jak píše Jozka, koroze mě nezastaví, už dávno jsem jí vyhlásil neomezenou válku :-) ale je to jako s rakovinou, je dobré jí vyříznout než se nekontrolovaně rozroste, totiž čim míň práce, tim líp že. Nicméně tento můj stroječek je důkazem toho že i ty nejhezčí auta ať vypadaj sebelíp maj stejně různá slabá místa i když tato nejsou na první a někdy ani na několik dalších pohledů vidět. Bedlivě si všimněte fotky s budíkem, ten údaj najetých km, věřte nebo ne, je pravdivý...... A na konci srpna když už bylo celý vozidlo naštětkovaný kromě přední kapoty mě právě ta kapota pěkně vyšplouchla. Já naivně se domnívajíc že je ve výborný kondici ( ta kapota ) a bude ji stačit jenom nová barvička, jsem se sebral že obrousim ty drobný pupínky nad lištou, pevně jsem věřil tomu že jsou způsobeny tím že je to v přední části vozu a prostě tam ten lak dřív odejde náporem všeho co musí sežrat. Jak hluboce jsem se mýlil, špička kapoty děravá jako sliby našich politiků a všechno zevnitř, no schánět jinou už bylo docela pozdě, navíc jak by asi vypadala když tahle byla z fakt pěknýho a málo jetýho auta, no a vo úplně nový si nejsem jistej jestli by vůbec byla k sehnání a když tak za kolik asi že jó, tak jsem jí trochu opravil.....
litrofón - komentáře:
11:32:06
16.01.2011
16.01.2011
j_j
-> Kotina: udělej jí taky kartu škoda, že mi taky něco po dědovi nezbylo - to by to auto mělo úplně jinou dimenzi pak...
18:41:53
15.01.2011
15.01.2011
tatraplan
-> Kotina: No tak to dej do pucu, litrofón je jedno z těch aut co za to opravdu stojí...
18:40:04
15.01.2011
15.01.2011
tatraplan
-> sliwowitz: Děkuju.
17:59:34
15.01.2011
15.01.2011
Kotina
perfektné...ja mma doma po dedovi tiez takuto loď, 1000MB deluxe, stale pojazdná ale uz bez špz,
17:38:56
15.01.2011
15.01.2011
sliwowitz
-> tatraplan: Fakt nadherne urobena klampiarcina...
20:41:39
02.01.2011
02.01.2011
MXMarek
-> tatraplan: Moc mě zaujal ten sloupek, tady je opravdu vidět, kdo umí. Nemohl bys nějak jednoduše popsat postup, jak se takový díl vyklepává?
19:36:27
28.12.2010
28.12.2010
afro100
-> tatraplan: nielen posledna seria, model 69´ (od motoru č. 318700): "upraven chladič ( hrdlo posunuto vpravo, jemnější lamely)"
zdroj: skoda100.cz/view.php?cisl oclank... 2. obrazok
zdroj: skoda100.cz/view.php?cisl oclank... 2. obrazok
19:02:23
28.12.2010
28.12.2010
tatraplan
-> j_j: Ten sytič neni termo ale manuální a je původní, no a tim chladičem si nejsem jistej ale myslim si že do poslední série m69 se už montoval chladič s hrdlem na straně...
21:37:03
27.12.2010
27.12.2010
j_j
-> tatraplan: máš pravdu - v podstatě jen chladič a termosytič tam máš oproti originálu jinak (+tu barvu hlavy jak jsi říkal)
20:23:20
27.12.2010
27.12.2010
tatraplan
-> Tomáššš: Brousit to nemusíš ale nesmíš tam toho nasrat moc... potom odmastit, základ, obrousit, odmastit, lak.
20:21:50
27.12.2010
27.12.2010
tatraplan
-> j_j: Tak mě ani nenapadá nic co by tam nebylo origo, dynamo, malej rozdělovač, no první majitel do toho nijak nezasahoval ( snad krom toho že natřel hlavu nějakou hořčicovou barvou ) a já to v úmyslu rozhodně nemám, čim originálnější tim lepší ale zase nemám rád takový ty sterilní auta na který se bojim i šáhnout, mám rád takový ty způsobilý k jízdě takže některý detaily neřešim.
20:17:51
27.12.2010
27.12.2010
Tomáššš
-> tatraplan: vdaka ono sa to potom este dako brusi alebo uz ide na to zaklad a vrchny lak ?
20:10:18
27.12.2010
27.12.2010
j_j
-> tatraplan: tak to je supr, jak moc budeš hecovat originalitu - rozdělovač, chladič, termosytič,barvy motoru ?
20:10:14
27.12.2010
27.12.2010
tatraplan
-> šípka 120 l: Auto jsem si stříknul sám a ta dílna to je naše přípravna-lakovna v jednom.
20:07:05
27.12.2010
27.12.2010
tatraplan
-> Tomáššš: Nó, je to takový falešný fosfátování. Obroušenej plech se natře kyselinou fosforečnou a ta chemickou reakcí přemění potenciální ale i započaté oxidy železa ( korozi ), na fosfáty železa no a ty už dál nereznou. Asi tak nějak to funguje no, z kyseliny fosforečný se jentak mimochodem vyráběj odrezovače.
20:00:57
27.12.2010
27.12.2010
tatraplan
-> j_j: Samo, mám dvě a dvě mám ještě úplně čirý bez barev a vůbec snad všechny tyhle věci mám dvakrát a některý i víckrát i chromy, znáčky, blatníky, okna, atd, atd...
19:36:48
27.12.2010
27.12.2010
šípka 120 l
Vizera to pekne dielna gde lakuješ auto je tvoja a striekaš auto sám?
19:21:51
27.12.2010
27.12.2010
Pavel P..
-> Tomáššš: něco jako kataforeza
19:21:08
27.12.2010
27.12.2010
Tomáššš
-> tatraplan: mozes prosim vysvetlit co je fosfátování pre neznalca ?