Škoda 1100 MB DeLuxe www.reincars.cz
www.reincars.cz/garaz/sko
da-1100-mb-%C2%B468
typ 715
rok výroby 1968 (1.přihlášení 1.6.1968)
serie 17.
barva 5910 zelená tmavá
Po dlouhém shánění jsem 4.11.2012 koupil vysněné eMBéčko :)
Původně jsem chtěl žábrovku, ale když jsem absolvoval několik výletů za auty, které nestály za mnoho, nabyl jsem přesvědčení, že musím přehodnotit svoje požadavky. Takže jedenáctistovka není příliš časté auto, navíc v barvě, která se mi líbí a interierem, který není příliš zničený ... a bylo to !
V plánu mám uvedení do původní stavu. Nejprve začínám drobnostmi, abych se nezabil pří první vyjíždce a spíše kosmetickým učesáním.
Co mi chybělo:
chladič - s hrdlem uprostřed: po důkladném prostudování katalogu se vozy 1100 MB a 1100 MBX dělali s chladičem s hrdlem vpravo. takže podle písmena je o rok mladší než auto, ale asi správný
ventilové víko s nízkým hrdlem: nakonec to nebyl takový problém, jen cena trochu vyšponovaná, ale zase hliníkový víko udělalo radost místnímu virťákovi
koberec do kufru: našel se pěknej, trochu špinavej, ale po vyprání nemá chybu :)
koberce DeLuxe: trochu jsem ztrácel naději, tak jsem si dal inzerát. Asi po měsíci mi je někdo nabídl, ale řidičův úplně rozcupovanej spolujezdcův poškozenej, ... tak jsem chvilku váhal a přišla druhá nabídka, kterou jsem bral všema deseti. Krásný, nezničený koberečky za 200 :)
palubovka Deluxe: tu jsem chtěl řešit, hlavně kvůli tomu čeřínku, takže když se objevila v aukci, moc jsem neváhal, zbývá opravit drobnosti a posléze půjde na auto, bez díry na autoradio, bez odřenin na schránce atp.
Co mi chybí:
sada nářadí
poklice 1ks
přední nárazník
zvedák - mám
přední blikače - sehnáno
gumy do bačkor nárazníku - mám
těsnění dveří - mám včetně bílé lemovky
těsnění víka rezervy - mám
...
Medák / Š 1100 MB deLuxe - komentáře:
Radost pohledět na ten motor.

Na takovou fotku si u mé tisícovky ještě nějaký ten pátek počkám.

-> Medák: Asi myslíš tento přípravek,že.Chvíli by to mohlo vydržet,uvidíš no.
SONAX Xtreme kozervace disků NanoPro 250ml
-> Tabi: -> Tabi: asi jsem zapomněl napsat, že pokusy o čištění chemickou cestou nebyli vubec k ničemu :( toto je pouze mechanicky očištěno. Další ošetření plánuju použít nano technologie na hliníkové disky od sonaxu, ale jestli to bude fungovat asi nikdo neví.
-> Medák 19.04.13 21:39:19: můj brácha si taky před čase vyleštil celej blok ze 120ky,a ten se teda leskl jak psí kulky,ale nijak to dál neošetřil.Tak by mě zajímalo jak jsi to vyřešil,jestli to teda není tajemství.

-> Medák: Koukám že to bereš z gruntu. Blok vypadá parádně.
Po několika pokusech o čištění hliníkových částí motorů chemickou cestou jsem se rozhodl experimentovat. Kupodivu výsledek se mi docela zamlouvá, tak doufám, že vydrží povrch pěkně lesklý a uzavřený dlouhou dobu.
-> Bukaj: Jo, Pragos nabízel gumu ve tvaru plastu.. Je možný, že se stejnej profil používal už jinde dřív než na kilech.. To jsou takový podivnosti socialistický.. Jako profily pod lišty kapot - T603 v gumě, pak u MB najednou to samý v plastu..
-> Jozka: Dobovej tuning, to jo
Ale jak je možný, že ty plastový hříbky už šly sehnat v těch šedesátejch letech, když v serii šly až na stovky?

Nepopletl si to ten Tvůj známej? Blatníky se samozřejmě praventivně sundavaly a ošetřovala nelakovaná místa - to je bez pochyb, ale ten hříbek je až ze sedmdesátejch, ne? Nebo už tehdy byl k mání a dobový tuning se nakonec začal aplikovat v AZNP?

To by bylo velmi zvláštní...
A na Pragosu to myslej tak, že ten gumovej druhovýrobní hříbek je vyroben přesně ve tvaru prvovýrobního (stovkového plastového).

-> Petr98: Třeba se na tom ty dnešní laky nějak udrží, kdo ví.. Já v NE narazil na profily z jedný 67-ky - auto lakovaný jen 2x, T profily slakovaný až s tím 2nd lakem.. bych i dle toho řekl, že kdo si dlouho šetřil (=skoro každej), po koupi origo spoje vydlabal a donatřel holý plechy pod nima - takže osobně u těch T-plastů zůstanu jako u dobovýho tuningu

-> Jozka: já osobně už jsem dva lidí ukecal. Říkal jsem jim, že když už to dělají, tak ať je to origo.... :-) sice to vypadá hrozně, ale je to originál, no :-)
-> Petr98: Řekl bych skoro nikdo - a už vůbec nikdo to v tomhle provedení nerenovuje.. Tím se taky vyjasňuje, proč byly MB blatníky úzkoprofilovej spotřební materiál..

-> Jozka: hodně lidí neví, co tam vlastně patří. Jde to vidět i u mnoha prodejců, kteří inzerujou hribek jako mb profil. Já to mám na 69ce tak jak píšu. Původní lak i se zastrikanymi profily. Já to vyfotim a dám to na kartu :-) jen až se dostanu ke kamarádovi do garáže, kde mi embo stojí na zimu. Má před garáži navato 80 cm sněhu, skoro až po kliku.
A navíc ten kolega místopřísežně tvrdí, že na jeho autě z listopadu 68 nebyla vůbec žádná guma mezi blatníkama nebo něco, jen takový ten špinavě smetanový tmel, rychle ztrácející pružnost (X s ním mají přetmelený svary v zadním "kufru".. Asi se ty hříbkový gumy hodily na něco Rusům do tanků

.
-> Bukaj: / -> Petr98: Tak jsem měl nejspíš kliku na samý auta, kde gumky první majitelé vyhodili hned po návozu z Mototechny - stejně jako táta, kterej na lednovým autě sundával blatníky k ošetření hned na jaře 1968.. a pokud máte pravdu, tak zaměnil plastovej profil hned tehdy. A asi máte, kolega, kterej měl MB za mlada nový, tu gumu potrvzuje. Je mi divný, že se tedy plete i Pragos, kterej nabízel (nabízí?) "T moderní pryžové" jako náhradu za originální plasťák.
-> Jozka: -> Bukaj: Dal jsem na svou kartu
skoda-virt.cz/cz/.../7958
-petr98-mbg67 foto, doufám, že je to tak jak jsem napsal a souhlasím s Bukajem, že blatníky byly lakované už na kastli i s tímto profilem- tím pravým na fotce viz. má karta v odkaze.
-> Medák: Výsledak vypadá parádně.Já použil na 100vce lehce zelený sprej(jný nebyl)a teď mě to s.re,na MB už si musím sehnat plechovky a taky domíchat.
Doufám že se někde potkáme na srazu

Plánuješ letos vyjet,nebo raději vše v klidu doděláš a pak vyrazíš.
Jsem zvědav jak prokoukne lak po rozleštění.
-> exwrcteam: měl bys to zkusit

-> exwrcteam: Jo není to žádná sranda.
