skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1100 MB DeLuxe www.reincars.cz
www.reincars.cz/garaz/sko da-1100-mb-%C2%B468
typ 715
rok výroby 1968 (1.přihlášení 1.6.1968)
serie 17.
barva 5910 zelená tmavá
Po dlouhém shánění jsem 4.11.2012 koupil vysněné eMBéčko :)
Původně jsem chtěl žábrovku, ale když jsem absolvoval několik výletů za auty, které nestály za mnoho, nabyl jsem přesvědčení, že musím přehodnotit svoje požadavky. Takže jedenáctistovka není příliš časté auto, navíc v barvě, která se mi líbí a interierem, který není příliš zničený ... a bylo to !
V plánu mám uvedení do původní stavu. Nejprve začínám drobnostmi, abych se nezabil pří první vyjíždce a spíše kosmetickým učesáním.
Co mi chybělo:
chladič - s hrdlem uprostřed: po důkladném prostudování katalogu se vozy 1100 MB a 1100 MBX dělali s chladičem s hrdlem vpravo. takže podle písmena je o rok mladší než auto, ale asi správný
ventilové víko s nízkým hrdlem: nakonec to nebyl takový problém, jen cena trochu vyšponovaná, ale zase hliníkový víko udělalo radost místnímu virťákovi
koberec do kufru: našel se pěknej, trochu špinavej, ale po vyprání nemá chybu :)
koberce DeLuxe: trochu jsem ztrácel naději, tak jsem si dal inzerát. Asi po měsíci mi je někdo nabídl, ale řidičův úplně rozcupovanej spolujezdcův poškozenej, ... tak jsem chvilku váhal a přišla druhá nabídka, kterou jsem bral všema deseti. Krásný, nezničený koberečky za 200 :)
palubovka Deluxe: tu jsem chtěl řešit, hlavně kvůli tomu čeřínku, takže když se objevila v aukci, moc jsem neváhal, zbývá opravit drobnosti a posléze půjde na auto, bez díry na autoradio, bez odřenin na schránce atp.
Co mi chybí:
sada nářadí
poklice 1ks
přední nárazník
zvedák - mám
přední blikače - sehnáno
gumy do bačkor nárazníku - mám
těsnění dveří - mám včetně bílé lemovky
těsnění víka rezervy - mám
...
www.reincars.cz/garaz/sko da-1100-mb-%C2%B468
typ 715
rok výroby 1968 (1.přihlášení 1.6.1968)
serie 17.
barva 5910 zelená tmavá
Po dlouhém shánění jsem 4.11.2012 koupil vysněné eMBéčko :)
Původně jsem chtěl žábrovku, ale když jsem absolvoval několik výletů za auty, které nestály za mnoho, nabyl jsem přesvědčení, že musím přehodnotit svoje požadavky. Takže jedenáctistovka není příliš časté auto, navíc v barvě, která se mi líbí a interierem, který není příliš zničený ... a bylo to !
V plánu mám uvedení do původní stavu. Nejprve začínám drobnostmi, abych se nezabil pří první vyjíždce a spíše kosmetickým učesáním.
Co mi chybělo:
chladič - s hrdlem uprostřed: po důkladném prostudování katalogu se vozy 1100 MB a 1100 MBX dělali s chladičem s hrdlem vpravo. takže podle písmena je o rok mladší než auto, ale asi správný
ventilové víko s nízkým hrdlem: nakonec to nebyl takový problém, jen cena trochu vyšponovaná, ale zase hliníkový víko udělalo radost místnímu virťákovi
koberec do kufru: našel se pěknej, trochu špinavej, ale po vyprání nemá chybu :)
koberce DeLuxe: trochu jsem ztrácel naději, tak jsem si dal inzerát. Asi po měsíci mi je někdo nabídl, ale řidičův úplně rozcupovanej spolujezdcův poškozenej, ... tak jsem chvilku váhal a přišla druhá nabídka, kterou jsem bral všema deseti. Krásný, nezničený koberečky za 200 :)
palubovka Deluxe: tu jsem chtěl řešit, hlavně kvůli tomu čeřínku, takže když se objevila v aukci, moc jsem neváhal, zbývá opravit drobnosti a posléze půjde na auto, bez díry na autoradio, bez odřenin na schránce atp.
Co mi chybí:
sada nářadí
poklice 1ks
přední nárazník
zvedák - mám
přední blikače - sehnáno
gumy do bačkor nárazníku - mám
těsnění dveří - mám včetně bílé lemovky
těsnění víka rezervy - mám
...
Medák / Š 1100 MB deLuxe - komentáře:
00:21:23
08.02.2013
08.02.2013
Medák
-> Jozka: nevšiml jsem si, ale fotku zítra udělám :)
22:06:29
01.02.2013
01.02.2013
Jozka
-> Medák: Mohl bys udělat fotku lemu koberců v detailu?
21:37:17
29.01.2013
29.01.2013
smart
Ahoj lidi, vrátím ke způsobu nasazení mosazného kroužku na novou gumičku pístku brzdospojky pro Š1000MB.
Taky jsem si s tím lámal hlavu a nakonec našel způsob, jak to tam dostat...
Potřebné nářadí: maličkaté kleštičky, 2-3 ks cca 2mm širokých plastových stahovacích pásek, mikrošroubovák (ten nemusíte nakonec ani potřebovat), tyčinka na čistění uší a trochu jaru...
postup:
1. Nasaďte gumičku na pístek
2. Gumičku zhruba uprostřed stáhněte plastovou stahovačkou maximální silou tak, aby zůstala na širším okraji koukat ven cca 2-3 mm (na utažení použijte kleštičky, když se páska trhne, dejte jinou a zatím nic nepatlejte jarem!!!). Gumička by se měla stáhnout na průměr, který již kroužek obepne. (Trochu to tvarově kurví ten zámeček na pásce, ale s jistou šikovností tam kroužek dostanete. Pokud si budete pomáhat šroubováčkem, dejte pozor, ať nepoškodíte kužel a hranu gumičky, která těsní ve válci).
3. Nasaďte kroužek na opačné straně pístku (nebojte se, jde to tam s mírnou deformací kroužku do oválu v pohodě dostat).
4. Na zpěchovanou gumičku nasaďte (začnete u zámečku pásky) kroužek. Kroužek musí být nasazen tak, aby těsnící hrana gumičky koukala ven z kroužku aspoň 1mm.
5. Opatrně sejměte stahovací pásku a nasaďte ji (nebo novou) znova v místě, kde má být kroužek trvale nasazen (tedy v nejuzším místě gumičky). Opět max. silou stáhněte.
6. Snažte se posunout kroužek co nejblíže ke stahovací pásce (ještě to raději furt nepatlejte jarem). Já to dělal tak, že jsem oběma palci (resp. nehty palců) tlačil současně na kroužek proti ukazovákům, které se opřely o čelo pístku (zní to složitě, ale jinak to ani nejde a padne Vám to tak ihned do rukou). Postupně otačejte pístkem o cca 30 stupňů a snažte se dostat kroužek co nejdál. V tuto chvíli jste dostali kroužek zhruba do místa, kde je uvnitř gumičky hliníkový výstupek osazení pístku.
7. Pásku opět opatrně sejměte. Teď tyčkou na uši s jarem natřete poslední kousek "cesty", o který se má kroužek posunout. A stejným způsobem jako v bodě 6 se snažte dát kroužek do konečné polohy. Ke konci už můžete kroužek posunout jednoduše tak, že ohrnete gumičku ve směru pohybu kroužku. Kleštěmi můžete ještě kroužek opatrně domačkout až na doraz k hliníkovému dorazu pístku.
Poznámka: Pokud nemáte nový kroužek, použijte původní. Jde sejmout tak, že pod ním gumičku odříznete a pak kroužek už v pohodě strhnete. V mém případě jsem použil původní kroužek.
U druhého pístku postupujte stejně...
Taky jsem si s tím lámal hlavu a nakonec našel způsob, jak to tam dostat...
Potřebné nářadí: maličkaté kleštičky, 2-3 ks cca 2mm širokých plastových stahovacích pásek, mikrošroubovák (ten nemusíte nakonec ani potřebovat), tyčinka na čistění uší a trochu jaru...
postup:
1. Nasaďte gumičku na pístek
2. Gumičku zhruba uprostřed stáhněte plastovou stahovačkou maximální silou tak, aby zůstala na širším okraji koukat ven cca 2-3 mm (na utažení použijte kleštičky, když se páska trhne, dejte jinou a zatím nic nepatlejte jarem!!!). Gumička by se měla stáhnout na průměr, který již kroužek obepne. (Trochu to tvarově kurví ten zámeček na pásce, ale s jistou šikovností tam kroužek dostanete. Pokud si budete pomáhat šroubováčkem, dejte pozor, ať nepoškodíte kužel a hranu gumičky, která těsní ve válci).
3. Nasaďte kroužek na opačné straně pístku (nebojte se, jde to tam s mírnou deformací kroužku do oválu v pohodě dostat).
4. Na zpěchovanou gumičku nasaďte (začnete u zámečku pásky) kroužek. Kroužek musí být nasazen tak, aby těsnící hrana gumičky koukala ven z kroužku aspoň 1mm.
5. Opatrně sejměte stahovací pásku a nasaďte ji (nebo novou) znova v místě, kde má být kroužek trvale nasazen (tedy v nejuzším místě gumičky). Opět max. silou stáhněte.
6. Snažte se posunout kroužek co nejblíže ke stahovací pásce (ještě to raději furt nepatlejte jarem). Já to dělal tak, že jsem oběma palci (resp. nehty palců) tlačil současně na kroužek proti ukazovákům, které se opřely o čelo pístku (zní to složitě, ale jinak to ani nejde a padne Vám to tak ihned do rukou). Postupně otačejte pístkem o cca 30 stupňů a snažte se dostat kroužek co nejdál. V tuto chvíli jste dostali kroužek zhruba do místa, kde je uvnitř gumičky hliníkový výstupek osazení pístku.
7. Pásku opět opatrně sejměte. Teď tyčkou na uši s jarem natřete poslední kousek "cesty", o který se má kroužek posunout. A stejným způsobem jako v bodě 6 se snažte dát kroužek do konečné polohy. Ke konci už můžete kroužek posunout jednoduše tak, že ohrnete gumičku ve směru pohybu kroužku. Kleštěmi můžete ještě kroužek opatrně domačkout až na doraz k hliníkovému dorazu pístku.
Poznámka: Pokud nemáte nový kroužek, použijte původní. Jde sejmout tak, že pod ním gumičku odříznete a pak kroužek už v pohodě strhnete. V mém případě jsem použil původní kroužek.
U druhého pístku postupujte stejně...
22:21:00
03.01.2013
03.01.2013
Medák
-> Bukaj: kdepak piliny, byli trochu uspiněné, ale ten rozdíl je v barvě je zapříčiněn fotkou z mobilu a osvětlením zářivkami :) Dneska už jsou vypraný a těší se do auta !
15:03:20
03.01.2013
03.01.2013
Bukaj
-> Medák:
Na fotce vypadají béžové, ale detail má správnou barvu - čím to? Zaprášené pilinami?
Na fotce vypadají béžové, ale detail má správnou barvu - čím to? Zaprášené pilinami?
14:41:07
03.01.2013
03.01.2013
Medák
tak jsem sehnal koberce a palubovku deLuxe, proto mažu se seznamu co mi chybí
22:02:34
28.12.2012
28.12.2012
Bobesh
Máš to pěkný,jak zvenku,tak zevnitř
20:36:37
28.12.2012
28.12.2012
Medák
-> j_j: používám na části interieru prostředek APP, kartáček a potom škodovácký prostředek na ošetření kůže
19:14:03
28.12.2012
28.12.2012
j_j
super práce, čím jsi čistil?
17:59:41
27.12.2012
27.12.2012
Jozka
-> Bukaj: Ten prstýnek i jetej se akorát přes osazení pístku převleče.. tuším ten bazmek je kreslenej i v Baťovi..
18:46:21
20.12.2012
20.12.2012
PAV-PO
-> Bukaj: Diky, jiz jsem se dopatral. Prenesl jsem ted diskuzi ke mne k Belousovi. Jde to dokumentovat fotkama.
18:40:45
20.12.2012
20.12.2012
Bukaj
-> Jozka:
Co vím, tak prstýnky nutné nejsou - v několika brzdospojkách, které jsem rozebíral, prstýnky nebyly vůbec. V jedné byly nahrazeny tenounkým měděným drátkem, obtočeným okolo gumky, zatočeným do sebe a zaklepnutým, aby nedřel o stěnu válce. V tom "uzlu" byl drátek krásně ošoupanej
Pro vlastní potřebu mám sadu čtyř komplet pístků nových (včetně prstýnků) a hromadu gumiček. Prstýnek samotný nemám žádný, nechápu ten systém s přípravkem - tam přece není jen problém to dostat přes gumku, ale i přes samotnej pístek - a ten nezmáčkneš (a zmáčkneš-li, tak deformací nevratnou)
Myslím, že ve výrobě byl prstýnek větší a stroj jej na gumku v pístku nalisoval (smáčkl), jinak si to nedovedu představit...
Co vím, tak prstýnky nutné nejsou - v několika brzdospojkách, které jsem rozebíral, prstýnky nebyly vůbec. V jedné byly nahrazeny tenounkým měděným drátkem, obtočeným okolo gumky, zatočeným do sebe a zaklepnutým, aby nedřel o stěnu válce. V tom "uzlu" byl drátek krásně ošoupanej
Pro vlastní potřebu mám sadu čtyř komplet pístků nových (včetně prstýnků) a hromadu gumiček. Prstýnek samotný nemám žádný, nechápu ten systém s přípravkem - tam přece není jen problém to dostat přes gumku, ale i přes samotnej pístek - a ten nezmáčkneš (a zmáčkneš-li, tak deformací nevratnou)
Myslím, že ve výrobě byl prstýnek větší a stroj jej na gumku v pístku nalisoval (smáčkl), jinak si to nedovedu představit...
18:34:32
20.12.2012
20.12.2012
Bukaj
-> PAV-PO:
Ta planžetová podložka patří mezi pístek a tu gumičku (ta zavřená gumka s trnem, na který se nasadí pružina)
Prostě ze strany, kde se pístek opírá o gumičku, je gumička podložena tím plíškem
Ta planžetová podložka patří mezi pístek a tu gumičku (ta zavřená gumka s trnem, na který se nasadí pružina)
Prostě ze strany, kde se pístek opírá o gumičku, je gumička podložena tím plíškem
08:12:03
19.12.2012
19.12.2012
Jozka
-> Bukaj: Těch mosazných kroužků teda mám hodně pomálu.. Na jejich nasunutí je extra přípravek, kterej manžetu smáčkne, ale ani s ním nic moc. Jestli se při repasích dávají, by mě zajímalo taky, chvilku jsem i dumal, že se do pedálovky z Jablonce podívám.. Protože ty prstýnky fakt možná nutný nejsou, viděl jsem obdobný pístky bez ničeho a taky fungovaly..
22:49:12
18.12.2012
18.12.2012
PAV-PO
Panove mam otazku. Pri rozebirani spojkoveho valecku ktery mi tece se mi vnitrek vysypal na podlahu. Princip poskladani je jasny, jen ta tenka prohnuta podlozka kam presne patri? Na 6. fotce je nad pruzinou a gumickou.
21:56:37
18.12.2012
18.12.2012
Medák
no tak vidím, válečky řešíme všichni. Nevím jestli máte zkušenost s vyráběním podobných dílů, ale zas taková sranda to není. Teda nic co by zkušenýho soustružníka mělo zaskočit, jen ten čas který se tomu musí věnovat nejde o moc zkrátit. Vyrobeno je z nerezu, ze zřemých důvodů. Průšvih je dostat se do hloubky 110 mm resp. 105 mm, tak aby ten obráběný povrch byl tiptop :) Jen pro ilustraci do litru se opravdu vejít nejde. Na CNC ano, ale to je zase o nástrojích a úplně jiné výrobní serii :(
22:15:10
17.12.2012
17.12.2012
PAV-PO
-> Bukaj: Byla pod manzetou. Zatim je to rozebrane a pres vanoce se k tomu snad zase na chvilku dostanu abych tam nacpal ty nove gumicky od tebe.
21:21:27
17.12.2012
17.12.2012
Vena
Nové je nové!
Určitě bych,taky nové válečky koupil.
-> Medák: Z čeho jste je vyrobili,hliník nebo nerez? Pokuď by byly nerezové a nezadíraly se ,tak to vydrží navěky:)
Červená brzdovka se dá koupit ůdajně v prodejnách dílů Zetor. (Ale to spíš do octavie atd. pokuď MBču škodí,jak psal Bukaj...
Určitě bych,taky nové válečky koupil.
-> Medák: Z čeho jste je vyrobili,hliník nebo nerez? Pokuď by byly nerezové a nezadíraly se ,tak to vydrží navěky:)
Červená brzdovka se dá koupit ůdajně v prodejnách dílů Zetor. (Ale to spíš do octavie atd. pokuď MBču škodí,jak psal Bukaj...