skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zachráněnka škoda 1000 mb de luxe
Koupena 2011 začátkem léta. V podstatě jsem ji dostal jako bonus k té na rozebrání. Jsem od r. 68 pátý majitel. Chlapík jí měl 3 roky na zahradě, při pořízení (foto č.1) to bylo něco okolo 3 let od odstavení (předtím vypadala foto č. 3). Auto nebylo daleko od Prahy a v rámci úspory jelo střídavě na laně a po svých. Jeho zprovoznění trvalo něco přes hodinku - byl ucpaný karburátor (měl jsem svůj), musel jsem tam dát baterku, těžko se tam tankovalo tou zpuchřelou hadicí, na laně to pak chytlo, ale po chcípnutí se jí zas nechtělo.. Až na zaseklý buben asi po 5 km (nakonec po pár ranách povolil) byla jízda jakž takž ok. Ještě mě trochu zamrazilo když si mě z druhého pruhu prohlíželi policisté na Průmyslové. To už byla tma, tak snad nebyl zřetelný mechový porost na laku, a zrovna jela po svých.
Druhý den počlo upravování vozu:
- auto umyté, zbavené mechu
- natřeny a opraveny popraskaná místa a vady laku
- vyměněna přívodní hadice paliva
- výměna žárovek
- oprava blinkru (kostra)
- nová spojovačka řízení
- nové pneu
- nátěr a nástřik spodku a výfuku
- vrácen původní zrepasovaný karbec
- instalováno dobové rádio
- opravena podlaha u řidiče i spolujezdce, obroušena a natřena (zevnitř)
- ošetřeny nárazníky z druhé strany, jeden roh a patka vyměněny
- přidáno mezikruží a jiné poklice
- přídavné opěrky hlavy
- vyměněny nefunkční klaxony
- mlhovka
- přidány přední textilní koberce de luxe
- vyměněn olej a filtr
Auto letos v létě po zásluze za ofiko prošlou technickou a spolehlivost dostalo nový lak. Starý už byl popraskaný, stejně nebyl původní. Původní opravy nebyly úplně důsledné. Chtělo to pořádnou přípravu, to byla otázka několika týdnů. Ještě kuriozita - v autě je původní motor, který byl v minulosti vyndán, a po několika letech a asi i generálce vrácen. V této etapě vyměněno a upraveno.
- vyleštěny chromové a hliníkové prvky
- vyměněno zadní a přední čelo za jiné (z dárkyně - kupodivu bylo lepší)
- jiné blinkry a sklíčka
- nové zadní kryty lamp
- potah na volant
- vyměněno těsnění oken a dveří
- jiné zánovní dorazy kapoty
- přidána ,,céeska"
- zrcátka ,,trabant"-
- zadělán otvor na anténu
- průchodky nárazníku
- jiné potahy
- těsnění ,,klapačky"
- nové řemeny
- polepy dveří
- lišta přední kapoty (nález v kontejneru)
Plány do budoucna (kromě jízd na srazy a výlety za hezkého počasí).
- nesvítí zpátečka
- demontována elektrika od tažného
- brzd. světla vyhazují pojistky
- dodělat zapojení mlhovky (po laku neobnoveno)
Koupena 2011 začátkem léta. V podstatě jsem ji dostal jako bonus k té na rozebrání. Jsem od r. 68 pátý majitel. Chlapík jí měl 3 roky na zahradě, při pořízení (foto č.1) to bylo něco okolo 3 let od odstavení (předtím vypadala foto č. 3). Auto nebylo daleko od Prahy a v rámci úspory jelo střídavě na laně a po svých. Jeho zprovoznění trvalo něco přes hodinku - byl ucpaný karburátor (měl jsem svůj), musel jsem tam dát baterku, těžko se tam tankovalo tou zpuchřelou hadicí, na laně to pak chytlo, ale po chcípnutí se jí zas nechtělo.. Až na zaseklý buben asi po 5 km (nakonec po pár ranách povolil) byla jízda jakž takž ok. Ještě mě trochu zamrazilo když si mě z druhého pruhu prohlíželi policisté na Průmyslové. To už byla tma, tak snad nebyl zřetelný mechový porost na laku, a zrovna jela po svých.
Druhý den počlo upravování vozu:
- auto umyté, zbavené mechu
- natřeny a opraveny popraskaná místa a vady laku
- vyměněna přívodní hadice paliva
- výměna žárovek
- oprava blinkru (kostra)
- nová spojovačka řízení
- nové pneu
- nátěr a nástřik spodku a výfuku
- vrácen původní zrepasovaný karbec
- instalováno dobové rádio
- opravena podlaha u řidiče i spolujezdce, obroušena a natřena (zevnitř)
- ošetřeny nárazníky z druhé strany, jeden roh a patka vyměněny
- přidáno mezikruží a jiné poklice
- přídavné opěrky hlavy
- vyměněny nefunkční klaxony
- mlhovka
- přidány přední textilní koberce de luxe
- vyměněn olej a filtr
Auto letos v létě po zásluze za ofiko prošlou technickou a spolehlivost dostalo nový lak. Starý už byl popraskaný, stejně nebyl původní. Původní opravy nebyly úplně důsledné. Chtělo to pořádnou přípravu, to byla otázka několika týdnů. Ještě kuriozita - v autě je původní motor, který byl v minulosti vyndán, a po několika letech a asi i generálce vrácen. V této etapě vyměněno a upraveno.
- vyleštěny chromové a hliníkové prvky
- vyměněno zadní a přední čelo za jiné (z dárkyně - kupodivu bylo lepší)
- jiné blinkry a sklíčka
- nové zadní kryty lamp
- potah na volant
- vyměněno těsnění oken a dveří
- jiné zánovní dorazy kapoty
- přidána ,,céeska"
- zrcátka ,,trabant"-
- zadělán otvor na anténu
- průchodky nárazníku
- jiné potahy
- těsnění ,,klapačky"
- nové řemeny
- polepy dveří
- lišta přední kapoty (nález v kontejneru)
Plány do budoucna (kromě jízd na srazy a výlety za hezkého počasí).
- nesvítí zpátečka
- demontována elektrika od tažného
- brzd. světla vyhazují pojistky
- dodělat zapojení mlhovky (po laku neobnoveno)
Radeček/litr - komentáře:
nahodou je to perfektne aj s tou nalepkou aj s gumou :))
Samolepka je pořízena na jaře 2012 za 50,- výprodej autodoplňků. Není problém ji odstranit. Gumové lišty mám ještě jiné nové v origo balení, tak mrknu jestli tam není nějaká datace. Ale řekl bych, že je to otázka 70 - tých let. Pro mě jsou vyloženě pro ochranu a taky jsem si tam na ně za ten rok před renovací trochu zvykl:) Těsnění zadních lamp na autě není, řešil jsem to tmelem kvůli funkčnosti, stará byla zpuchřelá. Snad na něco rozumného v budoucnu narazím.
-> Pavel P..: V 1. půli 80. byly "lefklý" polepy spodků dveří povinnou výbavou a poznávacím znamením všech Escortů a Uň veksláků-pěšáků v Praze a asi i jinde, škodovácký se objevily jen o něco málo později.. i když jak tak koukám na tyhle konkrétní, ty možná opravdu jsou pozdějšího data.. 

-> Bukaj: polepy jsou rozhodně novější produkce, spíš tak 95 a vejš.... gumy jsou 80 léta, byla to stočená role v pytliku s obrázkem škodovky, včetně lepidla... viděl jsem červený, zelený, modrý a bílý pruhy.
Stříbrný polepy tohohle stylu byly největší hit (tuzexovej) tak odhadem v letech 1983-85, ty dvoubarevný gumy dobově zařadit nedokážu..
-> škoda caddy: Guma možná (osmdesátá léta), ale polepy jsou podle loga minimálně z let devadesátých. Ta guma není zlá, ale spíš bych volil užší a nedotahoval bych ji do konce z. blatníků, ale ukončil před lemem, jako u předních (ale možná jsem jen zaujatý originálním provedením lišt na 742) 
EDIT: A když už je řeč o gumách, nechybí ti náhodou těsnění zadních světel? Nebo jen klame fotka...

EDIT: A když už je řeč o gumách, nechybí ti náhodou těsnění zadních světel? Nebo jen klame fotka...
Ta guma a polepy tu jsou hezké dobové doplňky

pěknej litřík.pražská spz asi zůstane co :-)
Pěkný.. Ten pruh bych tam osobně taky nevracel, ale s tou širokousloupkovou kastli se opticky docela snese kupodivu - není to na trest smrti, nanejvejš neco málo podmínečně.. 

nevypada nejhur lepsi nez dratem do oka:)
Mě se ta guma taky líby!! aspon na fotce .
Guma tam byla původně při pořízení, a vzhledem k tomu jak to vypadalo pod ní a při posouzení faktu, že často parkuju ve veřejných garážích (víme jaký jsou některý dobytci když vedle otvírají dveře) jsem jí tam vrátil.. Co ty kabely?? Už jezděj?? Jinak Praha 4 (přechodně).
pěkné :) ale ten pruh jsi tam vracet už fakt neměl :)
na tu zelenou si pamatuju, vzal jsem si z ní ty káble zelený origa Lucasy nebo co to bylo :) měla zinkovaný blatníky vid? těma pruhama si tu bílou troěku zabil,ale je to tvoje auto...at se daří...
Mě se tam ta guma líbí

Covece pekny no, ale proc tam jsou ty gumovy pruhy na bocich? Ta samolepka dole pres dvere, no dejme tomu, ale ta guma???? A to se ti jako libi :) , at to slouzi.) Jo koukam Prazak, odkud? Ja dejvice 67´