Smoulinka/1000 MB Smoulinka/1000 MB

komentáře | popis | fotky | Koblet | 05.02.16 21:45 | 83x v oblíbených
Tak tahle kráska zaparkovala o víkendu u nás doma v garáži. Sice jsem původně plánoval že začnu koukat až koncem léta a pořídím něco na příští zimu, ale nakonec to dopadlo jinak. Hledal jsem litříka v takovém stavu, abych ho dokázal dodělat sám. V mém pojetí to bohužel znamenalo najít něco vyvařeného. Svářečku sice mám, ale jsem spíš zralej na spojování traverz. Do plechu bohužel dělám spíš díry.:-)

Nakonec jsem našel tuhle modrou krásku a slovo dalo slovo. Předchozí majitel dal kastli do pořádku, koupil nové blatníky, vyměnil prahy a nakonec dal autíčko do laku. Následně se k mé radosti z nějakého důvodu rozhodl auto prodat.



Jedná se o Škodu 1000 MB, rok 1969, poslední serie 21. Údajně byla Šmoulinka určena na export, má červené textilní sedačky a jednobarevné černé tapecírování. Sedadla nevypadají moc vábně a ty jednobarevné dveře mě trošku mrzí, ale třeba do budoucna někde seženu interiér jiný.



Čerstvé info z archivu v MB:

Auto bylo vyrobeno 22.4.1969 a bylo určeno na export do Itálie. Nakonec se ale tepla nedočkalo a podle TP opustila tahle kára továrnu v Boleslavi 8.12.1969. Jedná se o model 1000 MB s ručně doplněným dovětkem TOURIST.

Podle archivu v Mladé Boleslavi byla původní barva šedobéžová - kód 1019.



V Mototechně v Praze si ji první šťastný majitel vyzvedl 16.12.1969, nejspíš jako vánoční dárek, a vyrazil směr Strakonice. :-)

11.12.1974 změnila poprvé majitele (nejspíš zase vánoční dárek) a přesunula se do Volyně

7.12.2007 proběhla další změna majitele (opět štědrý ježíšek), ale zůstala ve Volyni. Se stejným majitelem se v roce 2010 přestěhovala do Plzně

29.10.2010 - další změna majitele a návrat do Volyně

11.2.2011 - další změna a přesun do Kaplice (proveden pouze polopřevod)

5.1.2013 - přesun k nám do garáže (asi zase ježíšek) :-)



Jak vidíte, jedná se veskrze o vánoční model. Řekl bych že to je jasný důkaz o tom že předpotopní Santa jezdí na saních se soby a náš Ježíšek škodovkou.:-)



Po zaparkování auta doma v garáži jsem si připadal znovu jako malej kluk. Seděl jsem u natočeného motoru, poslouchal ten krásnej zvuk a čichal ten správnej smrádek uvnitř. Prostě jako v 18 když jsem si dělal první auto. Pecka. Prostě láska na první pohled. :-)



Momentálně bych rád uvedl Šmoulinku do provozuschopného stavu, aby bylo možné v létě alespoň trošku jezdit. Do jara se musí tedy udělat obě nápravy, nové brzdy a dodělat interier jak to jen půjde. Strop je čalouněný nově, takže jen předělat palubní desku (zlikvidovat ty děsné kontrolky co tam někdo dovrtal), natřít podlahu a sestavit.

Bohužel nárazníky jsou v dost špatném stavu, takže pokud by někdo věděl o něčem slušném, budu moc rád.



Aktuální postup prací na Šmoulince:

Leden 2013

-dokončení čalounění interieru - koženka kam se podíváš

-vyvaření všech děr po kontrolkách na palubní desce které tam nepatří, nalakování, čalounění a instalace zpět do vozu

-pořízení nového interieru, lehká oprava sedáku, natření spodků sedadel

-rozebrání a opískování přední nápravy, vyčištění převodky řízení

-nová baterie

-výměna čela tachometru, ve starém opět bylo několik navrtaných kontrolek

-pořízení nových svisláků, brzdových hadiček a uložení ramen přední nápravy



Únor 2013

-kompletní demontáž brzd, repase HBV/HSV

-objeveno pár děr v podlaze kufru a zadním podběhu, odstrojení a příprava na vyvaření

-pořízení fungl nové podlahy kufru a plechu pod nádrž+výměna

-vyčištění a natření nádrže

-pořízení trochu lepších středů nárazníků, které zatím budou použitelné než dojde na nové chromy

-nové spodky zadních světlometů

-vyvaření předních podběhů, kapes zadních ramen a podlahy kolem prahů a pedálů

-zakoupeny komplet nové trubičky pod auto (brzdové, spojková, palivová), nové zadní šavle a silenbloky, ložiska zadní nápravy



Březen 2013

-spodek přední části obroušen na plech, odrezen a natřen 2x základem, gumoasfaltem a 4x Tlumexem

-přední náprava sestavena a vrácena na auto - nové svisláky, excentry, pouzdra, uložení ramen, dorazy

-nádrž a plech pod nádrží zpátky na autě

-nové brzdové trubičky na předku

-motor, převodovka, zadní poloosy venku

-vyvaření zadních podběhů a nosníků motoru, kompletní nátěr zadní části

-vyčištění převodovky a motoru

-nové držáky zadních ramen, ložiska zadní nápravy a veškeré teplovodní hadice

-nová spojka

-motor zpátky v autě, nové zadní tlumiče, komplet nové zadní brzdy

-vyčištěno topení

-montáž termosytiče namísto ručního



Duben 2013

-repase předních brzdových prasátek 25,5mm

-nová ložiska přední nápravy, brzdové obložení, nové přední tlumiče

-obroušení a natření celé střední podlahy na kolébce

-výroba trubiček termosytiče

-nová mlhovka PAL

-koupeny komplet nové těsnící gumy - kufr, klapačka, okna, dveře, sametka, kliky dveří, chladič, slzy nárazníků, průchodky, gumy pod blatníky

-disky kol opískované a zase stříknuté, nové duše

-hotové a odvzdušněné brzdy a spojka, nový olej v motoru a převodovce

-poprvé po čtvrt roce natočený motor

-přední blatníky a zadní čelo v novém laku

-všechny plechy na autě, světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají a jako bonus nová mlhovka PAL



Květen 2013

-výměna gum dveří, kufru a klapačky

-dodělám komplet interiér (mimo madel dveří)

-udělány nové držáky předních nárazníků, montáž na auto, nové gumy ledvinek

-montáž nejhezčího víčka nádrže co znám

-seřízení geometrie

-úspěšně absolvovaná TK a emise

-konečně zprovozněný termosytič

-nové poklice a obruče

-vyměněna zlobící cívka starteru

-instalace dečky chladiče a výměna spojkového ložiska



Červen 2013

-generálka převodovky - výměna všech ložisek, hřídele spojky, ložiska v setrváku

-těsnící guma chladiče



Září 2013

-nová guma čelního a zadního okna

-pořízena dobová zahrádka na střechu



Listopad 2013

-3.11. zazimováno v dokončeném přístřešku. Letos najeto celkem 1066km.



Duben 20143

-repas převodky řízení, nová spojovačka, origo elektrický teploměr



V plánu už je snad jen nová přední lišta ŠKODA, poladit průchod zadním čelem na startovací kliku a pokud se rozhoupám tak bíle boky na pneu. A pak někdy za dlouho lak, protože stékance a krupice na současném laku jsou téměř nerozleštitelné a kytování pod tím také nebylo nic moc.

Vše podle toho jak budou peníze, chuť a investice do dalších strojů. :-)



Akce na které jsme se dostali a nebo chystáme:

29.6.2013 - Sraz všech značek - VCC Kaplice

13.7.2013 - IV. Křenovická jízda

14.9.2013 - Selské baroko - Soběslav

28.9.2013 - Jízda sv. Václava - VCC Kaplice

5.4.2014 - Jízda sněženek - VCC Kaplice

31.5.2014 - Sraz socialistických vozidel - Hnačov u Klatov

28.6.-29.6. - Sraz všech značek - Kaplice



Momentálně sháním tyto díly o kterých tuším že nebudou jen tak k sehnání. Pokud by někomu něco přebývalo nebo tušil kde to sehnat, budu rád za každé info.



-sedadla - momentálně sháním sedák předního sedadla (červená koženka) bez poškození

-hadice od víčka nádrže k nádrži

Smoulinka/1000 MB - komentáře:

20:10:50
14.04.2013
Koblet
Dnes byl plodný den. Po několika problémech se podařilo odvzdušnit brzdy a spojku. Během odvzdušňování praskla pružina v HBV, takže pedály zase ven, rozebrat, vyměnit a druhé kolo. Nakonec se ale povedlo. Pak nový olej do motoru a převodovky a nakonec poladit karbec a auto po čtvrt roce opět zavrčelo. 2
15:09:50
12.04.2013
Koblet
-> Stepix: ani se neptej. Rovných 8.000 ,-. Bohužel polovina těch gum na autě vůbec nebyla a zbytek byl roztrhanej na kusy.10
14:45:26
12.04.2013
Stepix
-> Koblet: co stál takovej pěknej balíček?
09:58:39
12.04.2013
Koblet
Přišel balík od pana Svobody. A může se začít pomalu skládat. :-)
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 12.04.2013 09:58:39
19:04:44
05.04.2013
Koblet
Tak jsem jásal že jsou nápravy hotové a dneska koukám že levé přední kolo má místo odklonu příklon 9 Takže až bude auto zase na kolech tak náprava ven a ladit podložky horního ramene. Zase jsem jásal předčasně.8
08:06:38
04.04.2013
Koblet
-> Bukaj: Tak jsem včera složil brzdy na předku a ta pružinka má ty háčky opravdu mimo osu a já si toho poprvé ani nevšiml.3 Takže až dojde na finál brzd, budu muset tu jednu otočit. Díky za upozornění.
08:00:24
04.04.2013
Jozka
-> Bukaj: Jo, pružinky.. vloni jsem jednu otáčel kolem dokola tam a zpátky a byla tak vytvarovaná, že furt do oblouku.. Tak jsem jí použil na filtrbox..
23:10:34
02.04.2013
Bukaj
-> Koblet: Ještě mám dojem, že bys mohl otočit o 180° dvě věci - jednak fotku brzdy zadního kola před renovací a druhak spodní pružinku paken - aby nebyla tak do oblouku - pružinky mají zobáčky lehce excentricky vůči podélné ose - ale fungovat to bude normálně i tak4
20:22:45
02.04.2013
Koblet
Takže došlo z nouze na renovaci.
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 02.04.2013 20:22:45
20:19:13
02.04.2013
Koblet
Původně jsem myslel že koupím nová, ale 25,5 je asi nedostatkové zboží. Tohle nemohlo ani brzdit. Polovina zarezlá, druhá tekla.
zvětšit Smoulinka/1000 MB - obrázek od Koblet vložen 02.04.2013 20:19:13
upraveno 1x, naposled 02.04.2013 20:20:45
14:10:50
31.03.2013
Koblet
-> Danster: -> afro100: A safra. Teď koukám na fotku jak to bylo původně co mám nahoře a máte pravdu. Inspiroval jsem se fotkou tady na virtu jak tuším francis/1000mb složil brzdy a chyba. No nic, chybami se člověk učí. Díky za upozornění a já to jdu přeskládat.6
upraveno 2x, naposled 31.03.2013 14:39:12
13:38:10
31.03.2013
afro100
-> Danster: ma paku rucky zvonku a ma byt zvnutra no ..
13:11:01
31.03.2013
Danster
-> Koblet: Tu zadní brzdu máš docela divoce složenou viz fotka jak to má být img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../8497_2011-11 -08_21-42-17_17.jpg
upraveno 1x, naposled 31.03.2013 13:12:15
13:41:11
29.03.2013
Koblet
-> Jozka: Jo to bejvávalo. Dneska lidi degenerují a umí jen sekat trávu.1
13:03:10
29.03.2013
Jozka
-> Koblet: To se poddá, pokud se člověk nevytáhne kliku z motoru, nebo nevysype převodovku na dvorek, tak ten zbytek.. však to před třiceti lety umělo 8 Čechů z deseti.. A možná i Slováků 4.
12:23:23
29.03.2013
Koblet
-> Jozka: No já mám jednu poloosu ještě dole a druhá je na autě od včera. Takže dokud je to ve vzduchu tak to otočím jako nic. Ale je to detail, hlavně aby to nakonec vůbec jelo. Nejsem žádný mechanik a už jsem toho rozebral a znovu sestavil víc než je na mně zdrávo.3
12:17:22
29.03.2013
Jozka
-> Koblet: 3 3 Bych se na to... víš co. O vánocích jsem zjistil, že jsem v nějakým pominutí smyslů kdysi natočil spoje do nejvyššího místa.. a levou jsem tedy pootočil "dle pokynů výrobce", neb se mi zdála prosakovat.. Ale pravá, ta si na svou chvíli bude muset počkat.4
09:46:18
29.03.2013
m8rinek
Hehe tady machruju a napadá mě, že už vůbec nevim jak je mam natočený na autě...prostě jsem to tam nějak dal :D
09:32:48
29.03.2013
Koblet
-> Jozka: No když to říká příručka, tak to odpoledne ještě pootočím. Originál je originál.4
Extreme Tyres