
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj.
Představuji vám svého Rapida 130.
Protože se blíží moje 18. narozeniny tak jsem se rozhodl že by to chtělo nějaké auto s doklady. A Rapid se mi vždy líbil, tak jsem se po nějakých poohlížel. Potom se našel na Internetu tohoto.
Rok výroby 1987 a jsem asi 7 majitel :D. Auto mělo prvního majitele v Třebíči.
Auto je v docela dobrém stavu, ale má pár much.
Když jsem ho přivez byl v něm motor z Favorita, tak sem sehnal od známého originál motor 130.
Dále jsem udělal novou spojku, a komplet zadní brzdy.
Ještě by bylo potřeba udělat zadní a přední nápravu, a brzdové rozvody.
Plány:
Výměna hadic chladícího okruhu.
Oprava přední a zadní nápravy
Oprava převodovky-hotovo
Výměna trubek a hadic brzd a spojky
Motor:
742.13
-Nové svíčky, zapalovací kabely,kontakty přerušovače
-Nový olej (Mogul 15W40 Extreme) a Filtr (Mann)
-Znovu nový olej Shell Helix HX3 15W40 (API SL) Filtr Mann
Převodovka: (od Vrby)
Přetěsněná , některá ložiska nová.
Rozpěrka 3Rs.
Opravený náhon tachometru.
1.7.2015: Nové gumy Continental EcoContact 3 165/80 R13, Vyprané koberce v interiéru
17.7.2015 Komplet nové zapalování : Rozdělovač (Urbi), nová Cívka Pal,
29.7 nové kulové čepy, a manžety na řízení
30,7 Geometrie přední nápravy
Představuji vám svého Rapida 130.
Protože se blíží moje 18. narozeniny tak jsem se rozhodl že by to chtělo nějaké auto s doklady. A Rapid se mi vždy líbil, tak jsem se po nějakých poohlížel. Potom se našel na Internetu tohoto.
Rok výroby 1987 a jsem asi 7 majitel :D. Auto mělo prvního majitele v Třebíči.
Auto je v docela dobrém stavu, ale má pár much.
Když jsem ho přivez byl v něm motor z Favorita, tak sem sehnal od známého originál motor 130.
Dále jsem udělal novou spojku, a komplet zadní brzdy.
Ještě by bylo potřeba udělat zadní a přední nápravu, a brzdové rozvody.
Plány:
Výměna hadic chladícího okruhu.
Oprava přední a zadní nápravy
Oprava převodovky-hotovo
Výměna trubek a hadic brzd a spojky
Motor:
742.13
-Nové svíčky, zapalovací kabely,kontakty přerušovače
-Nový olej (Mogul 15W40 Extreme) a Filtr (Mann)
-Znovu nový olej Shell Helix HX3 15W40 (API SL) Filtr Mann
Převodovka: (od Vrby)
Přetěsněná , některá ložiska nová.
Rozpěrka 3Rs.
Opravený náhon tachometru.
1.7.2015: Nové gumy Continental EcoContact 3 165/80 R13, Vyprané koberce v interiéru
17.7.2015 Komplet nové zapalování : Rozdělovač (Urbi), nová Cívka Pal,
29.7 nové kulové čepy, a manžety na řízení
30,7 Geometrie přední nápravy
Rapid 130 - komentáře:
Nenašel by se někdo z okolí KH nebo Trutnova kdo by vyztužil podélná ramena na Rapida ? Díky 

-> skodaman: Jojo to vím :)
-> miguelias: Tak pokud chceš jezdit hodně km tak by ta 136 byla asi lepší, můžeš tam dávat i bezolovnatý benzín atd :)
-> skodaman: To já vím, jen v mé 130 je už zralý na GO. Akorát teď se rozhodout :) z hlediska nájezdu km a zátěži bych volil 136. Vím že 130tka clekem jede , ale kvůli nájezdu km...
-> miguelias: Díky. A 130 motor není zas tak hrozný jak se říká



-> skodaman: Děkuji i já tobě
Cením že to dáváš do původního stavu :) Já se u užovky no1 rozhod do origa a u druhé nwm. Ovšem u š 130 váhám na motorem 136 a pár drobných úprav :/

-> miguelias: tak se všema



-> skodaman: s oběma ? No ještě je tu 130 a druhá 105 

-> miguelias: Tak držím palce s oběma



-> skodaman 02.01.16 22:53:00: Měla jít do šrotu a vykoupil jsem ju za 5 stovek. Bude pěkná :) je to zároveň trénink na 603...kterou hodlám pořídit za nějaký čas 

-> miguelias: Koukal sem, pěkný začátek 

-> skodaman: To je i na mojí shade :)
-> miguelias: Děkuji, Dělám co mohu, ale je na tom ještě hodně práce 

Pěkně si s tím hraješ. 

Vyměněna guma v tunelu. Bowden plynu a náhon tachometru. 
