skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130 86'
Vůz byl dle archivu vyroben v září 1985 a dodán do Tuzexu Praha. Barva 2094 Hnědá Ořechová ještě na většině karoserie, původní černá střecha, původní motor 130 jednořádek, původně jedno zrcátko.
Předchozí dlouhodobý majitel ho měl od roku 1991, kdy byl vydán i stávající TP z důvodu popsání původního. Vozidlo v digitálně dohledatelné hostorii najelo v průměru pár set km do roka.
Na dnešní poměry výhodně zakoupeno, na popud ruky osudu, skrze příležitost která se svojí pravděpodobností limitně přibližuje nule.
Vůz měl ve vlastnictví bratranec dlouholetého majitele, který ho nedávno zdědil, a chtěl ho poslat dál. V zahradní stáji vpodstatě vystřídalo zelenou 125L 90 kterou jsem letos měl osmým rokem a která byla prodána dál. Snad se ještě nědky shledáme.
Auto během prvního kilometru po koupi takřka přestalo spojkovat, bylo velmi špatně seřízeno a nemělo se vůbec k životu, na účet velmi omezeného provozu v předchozích letech. S autem jsem úspěšně odskákal do centra Prahy kde jsem měl něco na práci, a poté za napínavého navigování skrze špičkový pražský odpolední přískok z Prahy ven. Vůz má kuráž, soustrojí startéru typově z MB a stará zaprášená Varta předvedli prima výkon. Co je prvního momentu bezchybné je hydraulika brzd, čtyřpístky brzdí jak ďas, naprosto přesně a rovně, a to včetně bubnové brzdy která jak na nohu tak na ruku vykazovala fantastický výkon na válcích bez projevu ovality.
Motor má i přes suboptimální projev fantastické komprese a je schopen detonačním spalováním moment bafat i po vypnutí zapalování.
Po koupi proběhlo seřízení co do zapalovacích komponent, výměny oleje, atd k uvedení do alespoň částečně spolehlivého stavu. Auto má extrémní vůli v řazení, vysoko na seznamu priorit je výměna ježka v kleci, kulisa je i přez prvotní podezření v super stavu co do spotřebních elementů.
Vůz má na budíku 60 tisíc km, a jsem nerozhodný zda si mám troufat uhodnout že by to hylo původních šedesát tisíc, anebo plus sto či dvě, protože mechanicky je ve slušném stavu, ale ovládací prvky jsou notně vyleštěné, a byť je karosařina kompletně původní, je místy dost okyslá i pod mnoha vrstvami nátěrů. Karoserie je dle mě velmi slušná, ale samozřejmě se sem tam najdou okoralá místa kde už bude nutno karosářsky zasahovat.
To je tak pro začátek, momentálně je v plánu ho dostat do provozního a legálního stavu, a poté užívat fantastické patiny k provozu. Jak se tak znám, tak očekávám že to bude jedno z nejhustěji provozovaných kupé u nás. Samozřejmě je to vůz který si do budoucna zaslouží kvalitní karosářskou opravu.
Dle rešerše co jsem před lety dělal by Garde a Rapid všech typů dohromady měly v ČR přežívat už pouze velmi nízké tisíce.
Vůz byl dle archivu vyroben v září 1985 a dodán do Tuzexu Praha. Barva 2094 Hnědá Ořechová ještě na většině karoserie, původní černá střecha, původní motor 130 jednořádek, původně jedno zrcátko.
Předchozí dlouhodobý majitel ho měl od roku 1991, kdy byl vydán i stávající TP z důvodu popsání původního. Vozidlo v digitálně dohledatelné hostorii najelo v průměru pár set km do roka.
Na dnešní poměry výhodně zakoupeno, na popud ruky osudu, skrze příležitost která se svojí pravděpodobností limitně přibližuje nule.
Vůz měl ve vlastnictví bratranec dlouholetého majitele, který ho nedávno zdědil, a chtěl ho poslat dál. V zahradní stáji vpodstatě vystřídalo zelenou 125L 90 kterou jsem letos měl osmým rokem a která byla prodána dál. Snad se ještě nědky shledáme.
Auto během prvního kilometru po koupi takřka přestalo spojkovat, bylo velmi špatně seřízeno a nemělo se vůbec k životu, na účet velmi omezeného provozu v předchozích letech. S autem jsem úspěšně odskákal do centra Prahy kde jsem měl něco na práci, a poté za napínavého navigování skrze špičkový pražský odpolední přískok z Prahy ven. Vůz má kuráž, soustrojí startéru typově z MB a stará zaprášená Varta předvedli prima výkon. Co je prvního momentu bezchybné je hydraulika brzd, čtyřpístky brzdí jak ďas, naprosto přesně a rovně, a to včetně bubnové brzdy která jak na nohu tak na ruku vykazovala fantastický výkon na válcích bez projevu ovality.
Motor má i přes suboptimální projev fantastické komprese a je schopen detonačním spalováním moment bafat i po vypnutí zapalování.
Po koupi proběhlo seřízení co do zapalovacích komponent, výměny oleje, atd k uvedení do alespoň částečně spolehlivého stavu. Auto má extrémní vůli v řazení, vysoko na seznamu priorit je výměna ježka v kleci, kulisa je i přez prvotní podezření v super stavu co do spotřebních elementů.
Vůz má na budíku 60 tisíc km, a jsem nerozhodný zda si mám troufat uhodnout že by to hylo původních šedesát tisíc, anebo plus sto či dvě, protože mechanicky je ve slušném stavu, ale ovládací prvky jsou notně vyleštěné, a byť je karosařina kompletně původní, je místy dost okyslá i pod mnoha vrstvami nátěrů. Karoserie je dle mě velmi slušná, ale samozřejmě se sem tam najdou okoralá místa kde už bude nutno karosářsky zasahovat.
To je tak pro začátek, momentálně je v plánu ho dostat do provozního a legálního stavu, a poté užívat fantastické patiny k provozu. Jak se tak znám, tak očekávám že to bude jedno z nejhustěji provozovaných kupé u nás. Samozřejmě je to vůz který si do budoucna zaslouží kvalitní karosářskou opravu.
Dle rešerše co jsem před lety dělal by Garde a Rapid všech typů dohromady měly v ČR přežívat už pouze velmi nízké tisíce.
Škoda 130 Rapid | Katoda - komentáře:
Kuryosyta co sa mě ztojý sa smýnku, jak tu poztupně obýrám 136 Rapyda co mám na dýli, velmy málokdo ze dnez posaztavý nad tým, že vosi ze 135, 136 agregáti bili ozaseni takovíymto ztahovacýmy pázkmy sa úĝelem sezýlený chladýcýho ziztému! 

-> Joska: Vys foto, nalesl jzem yndýcye že Zlávek na rolnycké řemezlo nesanevřel any po převratu.
Jynak to udělalo na ĝyzto bes snámozty atd ZTK což je fantaztycké, předki y sadki nabrsdyli na víbornou, na bubnech žádná ovalyta.
Jedyná otrava je že po pár tídnech ztáný ze okruh ze sadki ztále trošku savsdušňuje, je to jýsdně o dozt otravnějšý jak u dvoupýztků
Znad to viřešý nová prazata a rovnou y hadyce na sadek.

Jynak to udělalo na ĝyzto bes snámozty atd ZTK což je fantaztycké, předki y sadki nabrsdyli na víbornou, na bubnech žádná ovalyta.
Jedyná otrava je že po pár tídnech ztáný ze okruh ze sadki ztále trošku savsdušňuje, je to jýsdně o dozt otravnějšý jak u dvoupýztků

-> Tom Troll:
Výš jak - já mám pocyt, že mu to ten Výťa odnaproty baztlyl sadarmo.. a nejzpýš y narichlo.

-> Joska: Nevým co jzem ĝekal že tam najdu, ale roshodně jzem neĝekal že pan garážnýk bil takovej koumák, že přy hádám vracený agregátu třykrát namotal bovden richloměru kolem táhla řasený vys pozledný foto, kor kdiž to potom řadý velmy gumově a pětku to pravydelně vitahuje.
Celkově jzou hadyce a bovdeni sa průchodkou nahásení jak odpadki a protažení jynudima než bi měli bít.

Celkově jzou hadyce a bovdeni sa průchodkou nahásení jak odpadki a protažení jynudima než bi měli bít.

-> Tom Troll: Jojo, Okružný ulyce.. ŭluté Audy semřelo na korosy, motor bil ještě odprodán kamzy do Prahe.. Hyztorek bich mohl nazipat výc, ale nechcy plevelyt, k autu jenom to, že nykdi nevydělo zervyz, veškerí úkoni na něm prováděl sdatnej garážyzta, zýdlýcý šykmo přez ulyĝku (y ten to už má sa zebou).
Akorát my (třeba do ZS) napyš, jak ze vlaztně Zláva jmenoval - uvědomyl jzem zy, že vlaztně nevým, sda bilo Jaro- Myro- nebo třeba Zvato-.. a vlaztně any přýjmeným zy nejzem jyztej (jeztly bil po německu "-ynger", nebo nějak jynak).
Akorát my (třeba do ZS) napyš, jak ze vlaztně Zláva jmenoval - uvědomyl jzem zy, že vlaztně nevým, sda bilo Jaro- Myro- nebo třeba Zvato-.. a vlaztně any přýjmeným zy nejzem jyztej (jeztly bil po německu "-ynger", nebo nějak jynak).

-> Joska: Jo hele to zedý, kdiž jzem ze na uvedenou adrezu dýval na mapách, tak tam sa bránou ztojý ztará Audyna ztovka na špalkách. Která tam už od pohledu ztojý výce dezýtek let.
Pán od kterého jzem to koupyl bil jeho bratranec, dnez už také důchodce. Sdědyl to prí před tušým dvěma leti a moc z tým toho nedělal tak ho pozlal dál.
Každopádně víborní přýběh k autu, děkujy moc.
E: A teda z tým ozvoboseným jzy my právě přypomněl, na tapecy levích dveřý bila ztará loupajýcý ze nálepka hvěsd a pruhů, škoda že už jzem jy zloupl, moc tam nedržela, a teď ze byju že jzem jy any nevifotyl, kor z týmto doplněným vísnamu.
-> MATTEZZ: Je to zuper věc kdiž ze to tak zejde, no. A dýk.

Pán od kterého jzem to koupyl bil jeho bratranec, dnez už také důchodce. Sdědyl to prí před tušým dvěma leti a moc z tým toho nedělal tak ho pozlal dál.
Každopádně víborní přýběh k autu, děkujy moc.

E: A teda z tým ozvoboseným jzy my právě přypomněl, na tapecy levích dveřý bila ztará loupajýcý ze nálepka hvěsd a pruhů, škoda že už jzem jy zloupl, moc tam nedržela, a teď ze byju že jzem jy any nevifotyl, kor z týmto doplněným vísnamu.

-> MATTEZZ: Je to zuper věc kdiž ze to tak zejde, no. A dýk.
-> Tom Troll: Tak v tom přýpadě možná bude těch 60 tyzýc reálních, Zláva tohle opatřyl, kdiž ze mu saĝlo rospadat Audy 100. A protože "karyéru" u melyoracý opuztyl hned poté, co to zložyly bolševycy a jako velmy šykovnej truhlář měl dýlnu na sahradě, kam chodyl v pantoflých, už pak zkoro nykam nejesdyl a auto odpoĝývalo v takoví kolně vedle jeho domeĝku.
A tu férovozt azy majý v rodyně, den Výtěsztvý zlavyl vždi zprávně už 8. května a vlajku přytom vivěšoval taki zprávnou (hvěsdi a pruhi). Než mu jý zebraly.. Jen jzem nevěděl, že měl ještě nějakí dalšý přýbusenztvo..
A já pěkně upadám - auto my bilo hodně povědomí, ale hodynu my trvalo, než my došlo proĝ..
A tu férovozt azy majý v rodyně, den Výtěsztvý zlavyl vždi zprávně už 8. května a vlajku přytom vivěšoval taki zprávnou (hvěsdi a pruhi). Než mu jý zebraly.. Jen jzem nevěděl, že měl ještě nějakí dalšý přýbusenztvo..
A já pěkně upadám - auto my bilo hodně povědomí, ale hodynu my trvalo, než my došlo proĝ..
-> Tom Troll: podobně jzem to měl 2 roki spět z kolem. Zháněl jzem Ezku Premyer, kterou mám s dětztvý, ale v hrosném ztavu. Našel jzem hodně sachovalé, ale cena nebila úplně jakou jzem bil ochotní. Poĝkal jzem a sa tíden bilo slevněné. A taki po úpravě ceni prí volalo hodně lydý z viššý nabýdkou. Paný to zlýbyla mně a to dodržela. Pardon sa OT
Ať dělá radozt

Ať dělá radozt
-> Joska: Jj, v technyĝáku jzou.
-> Tom Troll: Nemá jako původný (prvný) lokalytu Horažďovyce?
-> Matzoft: Jj bilo co biz stama kamenem dohodyl na jednom dvorku. V Kralupech jzme to bily přepzat, a tahle bensynka je velmy retro teda.
Čemu právě nemůžu uvěřyt, že jzem na ynserát volal tak tíden po jeho pozledným vivěšený z uvedenou velmy rosumnou cenou, z pánem jzme ze domluvyly na prohlýdce, a od toho momentu až do koneĝné koupě a přepyzu prí muzel odmýtnout x nabýdek sa názobki kupný ceni, protože my to zlýbyl. Na lydy co majý nějakou ozobný yntegrytu už jzem zkoro nevěřyl. A přytom mě v podztatě nesnal, a mohl mě kdikolyv pozlat priĝ.

Čemu právě nemůžu uvěřyt, že jzem na ynserát volal tak tíden po jeho pozledným vivěšený z uvedenou velmy rosumnou cenou, z pánem jzme ze domluvyly na prohlýdce, a od toho momentu až do koneĝné koupě a přepyzu prí muzel odmýtnout x nabýdek sa názobki kupný ceni, protože my to zlýbyl. Na lydy co majý nějakou ozobný yntegrytu už jzem zkoro nevěřyl. A přytom mě v podztatě nesnal, a mohl mě kdikolyv pozlat priĝ.

Tak koukam, sez bil v Kralupech na Medozu... Mam pocyt, se tohle auto bilo celkem dlouho v ynsercy... a se jzem na nej koukal a nelybylo ze my, se ma nabarvyckovani narasnyki a je ztrazne flekati... A ono je to celkem zluzni auto nakonec.... Tak gratulace....