* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

20:50:08
22.02.2010
Peca
-> MOLSO: Tak tak :-)
18:16:53
22.02.2010
MOLSO
-> Peca: do velikonoch chces vyjet kvoli zrazu ? 1
18:01:23
22.02.2010
Kapřík
-> Peca: pěknej motůrek4 přetíral jsi to nějak nebo jsi to jen vyčistil?
19:05:45
06.11.2009
dandy
Nádhera:-)
21:15:58
20.10.2009
jango
nádhernej strašně moc pěkný
09:18:13
27.07.2009
jerzy
-> Peca: diky 6
20:51:20
26.07.2009
Peca
-> jerzy: OD kufru pres podlahu spolujezdce v mistech u stredoveho tunelu, pak pod zadnim sedadlem do pruchodky s ostatnima dratama k zadnimu nosniku, kolem dorazu a ke starteru. Asi tak.
08:48:01
23.07.2009
jerzy
Ahoj, kudy máš veden kabel od startéru k baterce? Prosil bych přesně 4
14:38:34
17.07.2009
Peca
-> Pavlas: Cus, nemeril, pac ja na benzin jel akorat k pumpe kdyz mi doslo LPG 3 Ale na plyn se dostanu prumerne pod 9 litru v lete a na 10 v zime.
upraveno 1x, naposled 17.07.2009 14:40:02
13:27:57
17.07.2009
Pavlas
Čau, prosimtě neměřil si spotřebu s tim upravenym motorem s benzinem? Zajímalo by mě kolik to žere na normalní ježděni s vostřejším motorem. dík6
11:14:04
31.05.2009
Peca
-> Majkl: Cau, to tedy nevim, leda tu moji kdybys chtel
10:39:11
27.05.2009
Majkl
-> Peca: cauvess pane, nevis o Hella masce nejake na prodej?
19:21:56
14.05.2009
Nwkt
-> Peca: Já teď po jedněch pokukuju a ty mají 34, tak právě by mě zajímalo jak by to sedělo
17:24:23
14.05.2009
Peca
-> Nwkt: Ja nevim, ale ven z blatniku nelezly. Takze asi dost velky
23:28:22
12.05.2009
Nwkt
-> Peca: čau, jaký ET měly ty tvoje ATS?
15:18:04
03.04.2009
Peca
-> JoseA: Čéče neprošel jsem přes síto, ale bylo to o chlup 172
22:08:22
31.03.2009
JoseA
Kdy budeš v tom AZ kvízu? Ať možu fandit 6
19:38:58
17.02.2009
jerzy
-> Montér: dikes, už jsem si někde přečet že i 15 s gumou, ale to bude záležet na gumě.



Z toho by se teda dalo usuzovat že samotné kolo bude mít tak 6-7 kilo, což není špatné na R15...
11:06:25
16.02.2009
Montér
-> jerzy: 14,5 kila i s gumou 4
13:53:15
15.02.2009
jerzy
-> Peca: zdravim, hele nevážil si někdy ty ATS? zajímalo by mě to, nejlépe s gumou i bez gumy, ale stačí aspoň jeden údaj, dík, jirka
Extreme Tyres