Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990
Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.
Cestovani
Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz
Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.
Podvozek
- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).
- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon
- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita
- náboje s roztečí 4x100
- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou
- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny
- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)
- pružiny Speedpro okruhové, 220mm
- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami
- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.
- vzadu podlozky na zmenu roztece
- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen
- obě nápravy v pozinku a komaxitu
- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen
- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539
- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs
Motor
- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50
- blok 742.136
- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku
- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V
- sací koš a vana 742
- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody
- vačka Chovanec 265/265
- tesnění pod hlavou Elring
- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1
- slícované sací a výfukové kanály s těsnením
- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky
- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136
- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky
- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs
- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160
- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou
- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena
- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)
Interier
- Central na DO
- Okna v elektrice
- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)
- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.
- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny
- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy
- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou
- digitální tachometr Sigma BC906
- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat
Exterier
- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD
- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".
- Predni plastove podbehy
- vycentrovany 1 predni sterac
- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem
- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa
* Peca/Rapid 136 * - komentáře:
-> Peca: šarapata je bordel
-> dragon_cb_cz: tak ono to tak nejako fungovať bude, ale menej je niekedy viac.
-> minno: Nevím, co je "šarapata"
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: To na věci nic nemění, trubka jako trubka... spíš bych se bál přechodu na druhou komoru.
-> dragon_cb_cz:
Ale tam není SEDR.
![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> minno: Tak toho jednoho milimetru na první komoře bych se tolik nebál - konec konců, je to stejnej průměr difuzoru jako má sériové MB/kilo
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca: skôr ide o podtlak, v nízkych otáčkach to môže robiť šarapatu.
-> Čokin: Proč? Když zvětším průměr sacího, nebude to přínosem? Uživilo to půl Tatry, uživí to i 1.4ku
-> Peca: Naprosto zbytečné ty větší difuzory.......
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca: no alebo to predas
aj mne sa to ovela viac paci biele,vyzera to tak luxusnejsie,ten "pseudokarbon" mi prisiel moc tuzersky..ale tak sto ludi sto chuti...za mna je to krok k lepsiemu
-> castrol: Presne tak
![108](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/108.gif)
-> Peca: cize sa da prehadzovat podla potreby ?to je fajn
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: Ten odpociva ve sklepe :)
-> Peca: lepšie a o dosť ale mne sa páčil aj ten pseudokarbon
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Bílá super.........mnohem čistší a hladší
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> castrol: to není, ale jak jsem to měl vědět?
-> Peca: podle toho co jsem četl velmi nepříjemný zážitek
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
jsem rád že se nikomu nic nestalo ...
-> Adam59: neviem či to je zrovna na smiech
-> Adam59: Tak tomu sa ozaj povie šťastie v neštastí. Som naozaj rád, že sa nič nestalo ani vám ako posádke a nakoniec dobre dopadlo aj auto. Je to super, že to takto skončilo.
A je to fakt tak, že takéto niečo sa môže stať komukoľvek na akomkoľvek aute, človek nikdy nevie. Tak snáď ťa "hnev" na auto čoskoro prejde a budeš ďalej tuniť a mať z neho radosť.
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)