* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

12:19:27
20.05.2014
Vrba
Konečně pořádný otáčkoměr? 4
01:53:48
16.05.2014
Jozka
-> Petrson 13.05.14 17:26:28: No, neměls machrovat s "pardubickým časákem" ..4 3
23:39:06
15.05.2014
U-Geen
-> havlik: skoda ty cerny :)
23:14:01
15.05.2014
Peca
22:33:26
15.05.2014
havlik
-> Čokin: i gumy bych řekl docela cajk
22:27:34
15.05.2014
Čokin
-> havlik: Ty černé jsou fajn......že by..2
20:04:01
15.05.2014
Peca
-> havlik: -> Čokin: presne tak, i me se libi auto.bazos.cz/inzerat/... /kola-ATEV-15-4x100-letni. php



a nemam to daleko. Stale vaham...
19:24:08
15.05.2014
havlik
-> Čokin: to budou asi azev A
18:49:23
15.05.2014
Čokin
-> Peca: Co to je zač? Vypadají celkem dobře, ale to možná bude tím, že 5 hvězda v tomhle ražení je moje slabost, jen nevím proč, ale ty pukličky tam nemusím už mě leží doma na polici 2 sady pukliček 1
16:28:00
15.05.2014
MOLSO
-> TT_daniel: 3 ja pre tu dieru mam aj vyuzitie ... na rozdiel od teba 2
16:13:58
15.05.2014
TT_daniel
-> MOLSO: ty hovado nekulturne..jak sa spomenie nejaka diera tak to porad potrebujes 3 3 3
15:34:00
15.05.2014
MOLSO
-> Peca: ak by si nahodou to celo s dierou vyhadzoval mozes mi ho odlozit 40
12:35:07
15.05.2014
TT_daniel
-> Peca: 3 3 3 asi si slabo fúkal boliestku3 3 3
11:52:42
15.05.2014
Peca
-> TT_daniel: To uz davno nemam, jenom ta dira po plnicim hrdle se jaxi sama nechtela zahojit, taxem tomu pomohl 51
10:58:08
15.05.2014
TT_daniel
-> Peca: uz nebudes LPG?
17:26:28
13.05.2014
Petrson
17:10:06
13.05.2014
-> Peca: : držim palce, že se bude těžko hledat nějaká náhrada za tyhle parádní kola 4
10:46:56
13.05.2014
Jozka
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.05.14 19:16:48: Máš bod.. už od středy čekám, kdo první tady ten Speciál 12 "rozmázne.." 4 5
07:54:36
13.05.2014
Peca
Neco takoveho?
zvětšit * Peca/Rapid 136 * - obrázek od Peca vložen 13.05.2014 07:54:36
Extreme Tyres