* Peca/Rapid 136 * * Peca/Rapid 136 *

komentáře | popis | fotky | Peca | 19.09.20 11:10 | 288x v oblíbených
Rapid 136, v provozu od 14. 2. 1990



Rapida jsem koupil v zari roku 2003. Mel sice v p*deli prahy, ale zase motor 136 slapal jak hodinky, mel malo najeto a celkem nove LPG. Pres zimu 2003/2004 jsem Rapida kompletne rozebral a odstrojil, nechal vyvarit kastli, probehla GO naprav a brzdovych rozvodu a na podzim 2004 prisel vysneny novy lak.



Cestovani

Je to spolehlive auto a s malokterym bych si troufnul tolik cestovat jak prave s nim. Více o cestách do zahraničí, pořádaných srazech vozů Škoda a další zajímavosti na klubových stránkách na www.skodadobrodruh.cz



Jinak mám auto už jen na srazy a cesty do zahraničí. A tak to už zůstane, dokud mě nevystřídá synátor. Mám rodinu, takže druhý a prostorný vůz na denní ježdění je dnes už nutnost.



Podvozek

- Baterka presunuta do predniho kufru (viz. foto).

- ramena a nápravnice v pozinku + komaxit

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm pro větší odklon

- tvrdé uložení ramen a řízení od Pemita

- náboje s roztečí 4x100

- dorazy na spodních ramenech srovnány pásovinou

- vnitřně chlazené kotouče PILENGA a čtyřpístkové rozšířené třmeny

- ostré hřebenové řízení 2,5 otáčky (snad Saky)

- pružiny Speedpro okruhové, 220mm

- stabilizátor 18mm uchycený s podložkami

- zadni naprava po totalni rozborce a generalce, vystuzena dle dokumentace S130 LA.

- vzadu podlozky na zmenu roztece

- zadní pružiny tvrdší z kývačkové nápravy, ve vlečkovém domku, podvazy podélných ramen

- obě nápravy v pozinku a komaxitu

- příčka převodovky s převařeným a zvýšenými úchyty šikmých ramen

- kola ATS Pepperpots 6J R13 s pneu 175/60 Yokohama A539

- disky na okruhy Titan 6J R13 se slicky Dunlop SP Sport 205/570 měkká směs



Motor

- olej plná syntetika Total Quartz Racing 10W50

- blok 742.136

- klika z fabie osoustružená aby se vměstnala do bloku

- vložky, ojnice, písty fabia 1,4 8V

- sací koš a vana 742

- nové presahy, kroužky, hlavní a ojniční ložiska, rozvody

- vačka Chovanec 265/265

- tesnění pod hlavou Elring

- hlava fabia, snížená o 0,4 mm na dosáhnutí kp 10,5:1

- slícované sací a výfukové kanály s těsnením

- elektronické zapalování IGNITECH, čidlo otáček na řemenici kliky

- vodní pumpa, domeček termostatu a výf. potrubí (také slícováno) 742.136

- odlehčený, svrtaný a vyvážený setrvačník ze 130ky

- spojková lamela z TAZ 1203 5q, odpružená, přítlačák Sachs

- karburátor SEDR 3255 s úpravou trysek a vzdušníků 1. komora 120/210, 2. komora 140/160

- svody 4 in 1, laděný příčný výfuk, vše omotáno termopáskou

- prevodovka 5q 3,9 po GO - nove synchrony, loziska, gufera, serizeni, vycistena

- alternátor Valeo z Fabie (90A, 14V)



Interier

- Central na DO

- Okna v elektrice

- Puvodni cerne calouneni vymeneno za bezove, cernobile sedacky vymenene za cele cerne z Garde (nikoliv fialove)

- sportovní volant LUISI, průměr 300 mm.

- modra 12V zarivka na strope jako osvetleni kabiny

- Flockovana palubka v kombinaci cerne a bezove barvy

- tapecíry na míru, lakované z laminátu a čalounění alcantrou

- digitální tachometr Sigma BC906

- Radio CD/MP3, 4x repro - dostacuje, žádná brutalita, ale dá se to poslouchat



Exterier

- Homologované tmavé fólie na sklech, s atestem 8SD

- auto komplet po laku, odstin 1030 "dolomit white ".

- Predni plastove podbehy

- vycentrovany 1 predni sterac

- zavarene a nove upravene zadni vydechy pod okýnkem

- Predni look ve stylu Rapida Gunsch, svetlomety Audi 200, maska vlastní výroby, prepregový nárazník s blinkrem z Gardesa

* Peca/Rapid 136 * - komentáře:

22:11:54
10.02.2014
onda
pěkná práce4
22:04:23
10.02.2014
stepan
-> T: Víš jak, bylo by trochu nefér napsat know-how, když Peca a pár dalších si za něj zaplatili.
22:01:45
10.02.2014
-> stepan: : to mě napadlo, že nejsou jediný na světě 4 3 tak budu hledat, no 168 i vím kde,ale myslel jsem, že se dozvím něco nového, škoda 4
21:59:49
10.02.2014
stepan
-> T: Nemusíš vědět uplně všechno. 4 Ale můžeš si je taky koupit.
upraveno 1x, naposled 10.02.2014 22:00:09
21:51:33
10.02.2014
-> m8rinek: : tak jinak, z čeho jsou ? 5
21:47:54
10.02.2014
m8rinek
-> T: Jo
21:38:46
10.02.2014
-> stepan: : to je značka ?
21:26:46
10.02.2014
stepan
-> T: Pilenga.
21:09:51
10.02.2014
Mára-rs
ono by bylo nejideálnější do toho pozinku ponořit celé auto 3
20:54:02
10.02.2014
-> Peca: . už jsi brzdy někdy uvařil ? :-) a copak je to za kotouče ? 4
23:20:27
05.02.2014
Peca
-> minno: Mas k tomu nejaky tajny info ci co?168
20:48:51
05.02.2014
minno
-> Peca: čiže áno 1
17:08:47
05.02.2014
Peca
-> minno: 4
07:45:44
05.02.2014
minno
-> Peca: motor máš od peter13789?
23:25:19
30.01.2014
Peca
-> Adam59: www.galvanovna.biz Je to v Adamove.
23:23:34
30.01.2014
Peca
-> minno: ja si to myslel, vsak ty jsou tam jen do poctu, pouzit je nebudu muset, i kdyz by tam asi pasovaly.
21:28:03
30.01.2014
minno
-> Peca: no ale tie malé matice s osadením patria na úžovkovú nápravu (sú k nim aj inšie osky ramien).
21:18:15
30.01.2014
Adam59
-> Peca: a kde si nechával zinkovat? Pískování asi Bořitov nebo Skalička že?
20:46:33
30.01.2014
Peca
-> Adam59: Jsou to originalni kousky z jine napravy ktera sla na ND, jen opiskovane a znovu pozinkovane. To same matky 174
19:14:06
30.01.2014
Adam59
Tak koukám že si misky sehnal 4 je to ta nerez? Jinak mě v sobotu MOLSO doveze výztuhy na ramena tak asi taky začnu pomale vařit ;-) jen je musím odlakovat :-) btw. kdybys chtěl výztuhy na držák předího/zadního tlumiče už jsem jednu sadu vyrobil 4
Extreme Tyres